Skaczące obroty / syczenie spod maski.

Postprzez umcyk » 12 gru 2011, 22:56

u siebie zdjagnozowalem syczenie. Nie bylo to pod maska a pod deska rozdzielcza w parowniku !
Nie wiem czemu dopiero teraz syczenie jest slyszalne (wczesniej nie bylo ), ale sprawdze, odpowietrze uklad i ewentualnie doleje plyn chlodniczy. Bede informowal na bierzaco
edit:
normalnie masakra. ja slyszalem nie wiadomo co, a okazalo sie ze to wina hamulcow <glupek2> . powodzenia i przepraszam za zamieszanie
SZUKAM DODATKOWEJ PRACY – KAT "B" I "C" KURS NA PRZEWOZ RZECZY. POMOC W REMONTACH !! MEBLE NA WYMIAR !!
Moja wola jest by w wypadku nagłej śmierci, moje tkanki i narządy zostały przekazane do transplantacji ratując życie innym. Informuję także, że o swej decyzji powiadomiłem moją rodzinę i najbliższych, którzy w krytycznym momencie winni ją uszanować.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2007, 21:44
Posty: 659 (0/10)
Skąd:
Auto: umcykowoz:)
626 GF 2.0 115KM rok 2000
Pb + LPG

Postprzez jacek1969 » 30 gru 2011, 12:07

witam! mam mazde 626 V 1.8 16V DOHC 105KM rok 2001 kombi tylko Pb bez gazu falujace obroty i syczenie jest objawem uszkodzonej uszczelki pod kolektorem ssacym po wymianie ustawic obroty silnika 650-700 zgodnie z inst. obroty faluja bo silnik dostaje tzw "lewe" powietrze koszt ok 150 pln z robocizna po wymianie silnik mocniejszy mniejsze spalanie w trasie zasieg na pelnym zbiorniku max 120-140 km/h ok.800-900 km
jacek1969
 

Postprzez lucas83 » 30 gru 2011, 12:38

falujace obroty i syczenie jest objawem uszkodzonej uszczelki pod kolektorem ssacym


Kolego, Ameryki nie odkryłeś :) Cały wątek (a nawet dwa) jest temu poświęcony i takie odkrycie (a także inne) to już padło kilka(naście) razy!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez szymektst » 31 gru 2011, 02:30

Witam ,
Dopadł i mnie ten temat :) Jestem już po wymianie uszczelki pod kolektorem , czyszczeniu przepustnicy i wymianie oringu , jednakże nadal słyszalne jest zasysanie powietrza (tak jakby dźwięk gwizdka) w dolnych partiach obrotów i po zgaszeniu silnika. Mechanik powiedział mi że to dźwięk przechodzącego przez przepustnice powietrza :/ Obroty falują na pb i lpg(zdarza się że czasami zgaśnie) , czasami to falowanie występuje między obrotami 700-550 a czasami spada prawie że do 0 (najczęściej przy dojazdach do skrzyżowania) po czym za chwile wraca na odpowiednie miejsce.

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 lip 2011, 16:43
Posty: 4
Skąd: Starachowice
Auto: Mazda 626 GF 2,0 136KM '97 PB/LPG

Postprzez maxim_wawa » 31 gru 2011, 08:33

IAC przeczysc i sprawdz czy ma wlasciwą opornosc, pomocne jest tez uszczelnienie go

tak na marginesie to udalo sie w koncu wyregulowac na przepustniocy z 101KM wersji, przyrostu mocy raczej nie ma (a przynajmniej nie hamowalem), ale auto zdecydowanie chetniej reaguje na wcisniecie gazu (wiecej powietrza), musialem co prawda troche powalczyc z poprawna pozycja zerową TPS i regulacja sruby bypassu (przepsutnica w 90KM jest zdecydowanie węższa)

spalanie co zaskakujące spadło ale to pewnie efekt mniejszego deptania gazu przy przyspieszaniu
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez sebastian223 » 20 sty 2012, 20:29

U mnie występuje syczenie bezpośrednio z przepustnicy. Jestem po wymianie wszystkich możłiwych uszczelek (przepustnica, kolektor ssący, obudowa filtra pow., zaślepienie EGR)

Syk słychać dobrze zaraz po wyłączeniu auta. Poza tym obroty falują w zakresie 50 obr/min.

Auto niechętnie wkręca się na obroty, każdy się dziwi ze auto ma 115, chodzi jakby miał 90KM. Spalanie raczej w normie.

Mam wrażenie że dostaje gdzieś lewe powietrze i mieszanka jest uboga.

Proszę o wskazówki ludzi którzy się z tym uporali lub więdzą w czym rzecz.
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=87724
Sprzedam nowe reperaturki tylnych błotników do MAZDY PREMACY – Made by KLOKKERHOLM
697-991-984 lub PRIV
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2007, 00:45
Posty: 259 (1/1)
Skąd: Zgierz (k. Łodzi)
Auto: Mazda 3 2,0 150KM 2006 (marzec) Active
Mazda Premacy 2002r. 101KM diesel

Postprzez maxim_wawa » 20 sty 2012, 20:38

pytanie ile masz wkrecona – wykrecona srube bypassu – zbyt mocno wykrercona bedzie wpływac na zachowanie obrotów i przepustnicy
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez sebastian223 » 20 sty 2012, 20:47

Śróba bypassu ?
Chodzi Ci o tę śrube która jest w samej przepustnicy czy w tym czymś okrągłym ze sprężynką w środku?
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=87724
Sprzedam nowe reperaturki tylnych błotników do MAZDY PREMACY – Made by KLOKKERHOLM
697-991-984 lub PRIV
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2007, 00:45
Posty: 259 (1/1)
Skąd: Zgierz (k. Łodzi)
Auto: Mazda 3 2,0 150KM 2006 (marzec) Active
Mazda Premacy 2002r. 101KM diesel

Postprzez maxim_wawa » 20 sty 2012, 20:59

sebastian223 napisał(a):Śróba bypassu ?
Chodzi Ci o tę śrube która jest w samej przepustnicy czy w tym czymś okrągłym ze sprężynką w środku?


przepustinca ma 2 sruby jedna bypass tak jakby w samej przepsustnicy toprche ponizej IAC a druga to ogranicznik przepustnicy (zaraz przy prowadnicy linki)
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez sebastian223 » 20 sty 2012, 21:07

No więc tych śrób nie ruszałem bo ktoś kiedyś powiedział że nie powinno się ich ruszać. Masz jakieś wskazówki?
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=87724
Sprzedam nowe reperaturki tylnych błotników do MAZDY PREMACY – Made by KLOKKERHOLM
697-991-984 lub PRIV
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2007, 00:45
Posty: 259 (1/1)
Skąd: Zgierz (k. Łodzi)
Auto: Mazda 3 2,0 150KM 2006 (marzec) Active
Mazda Premacy 2002r. 101KM diesel

Postprzez maxim_wawa » 20 sty 2012, 21:51

sebastian223 napisał(a):No więc tych śrób nie ruszałem bo ktoś kiedyś powiedział że nie powinno się ich ruszać. Masz jakieś wskazówki?


sruby przy prowadnicy nei ruszasz a bypass tylko w awaryjnych wypadkach – w/g BGB sruba powinna byc wykrecona max 3 obroty fabrycznie
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez sebastian223 » 20 sty 2012, 21:54

Czyli regulacja ale w zakresie max 3 obrotów od pozycji wyściowej (max wkręcona)?
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=87724
Sprzedam nowe reperaturki tylnych błotników do MAZDY PREMACY – Made by KLOKKERHOLM
697-991-984 lub PRIV
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2007, 00:45
Posty: 259 (1/1)
Skąd: Zgierz (k. Łodzi)
Auto: Mazda 3 2,0 150KM 2006 (marzec) Active
Mazda Premacy 2002r. 101KM diesel

Postprzez lucas83 » 20 sty 2012, 23:11

U mnie występuje syczenie bezpośrednio z przepustnicy.


U mnie jak za bardzo wykręciłem śrubę z przepustnicy, to też mi zaczęło syczeć. Wkręć ją maksymalnie i zobacz, czy syczenie zniknie, a później wyreguluj obroty tą śrubą i śrubką na IAC. Nie ruszaj tej na zderzaku przepustnicy.

w/g BGB sruba powinna byc wykrecona max 3 obroty fabrycznie


W którym miejscu w instrukcji jest taka informacja?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez sebastian223 » 20 sty 2012, 23:54

OK. Co to jest IAC?

Jeśli to faktycznie pomoże to normalnie macie browara
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=87724
Sprzedam nowe reperaturki tylnych błotników do MAZDY PREMACY – Made by KLOKKERHOLM
697-991-984 lub PRIV
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2007, 00:45
Posty: 259 (1/1)
Skąd: Zgierz (k. Łodzi)
Auto: Mazda 3 2,0 150KM 2006 (marzec) Active
Mazda Premacy 2002r. 101KM diesel

Postprzez lucas83 » 21 sty 2012, 12:18

Jak przeszukasz dobrze ten i inne wątki, to dowiesz się, że IAC(V) to Idle Air Control Valve, czyli zawór wolnych obrotów, błędnie nazywany silnikiem krokowym.

Zresztą pytasz o to po raz drugi (w tym wątku) :) Skleroza?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez sebastian223 » 21 sty 2012, 12:26

lucas83 napisał(a):
U mnie występuje syczenie bezpośrednio z przepustnicy.


U mnie jak za bardzo wykręciłem śrubę z przepustnicy, to też mi zaczęło syczeć. Wkręć ją maksymalnie i zobacz, czy syczenie zniknie, a później wyreguluj obroty tą śrubą i śrubką na IAC. Nie ruszaj tej na zderzaku przepustnicy.

w/g BGB sruba powinna byc wykrecona max 3 obroty fabrycznie


W którym miejscu w instrukcji jest taka informacja?


maxim_wawa napisał(a):
sebastian223 napisał(a):Śróba bypassu ?
Chodzi Ci o tę śrube która jest w samej przepustnicy czy w tym czymś okrągłym ze sprężynką w środku?


przepustinca ma 2 sruby jedna bypass tak jakby w samej przepsustnicy toprche ponizej IAC a druga to ogranicznik przepustnicy (zaraz przy prowadnicy linki)


Panowie rewelacja. Wystarczyło nieznacznie przekręcić regulacje na bypass i syczenie ustało !
Brak falowania obrotów !
Zobacze przez ten tydzień czy zużycie paliwa nie zmieniło się.
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=87724
Sprzedam nowe reperaturki tylnych błotników do MAZDY PREMACY – Made by KLOKKERHOLM
697-991-984 lub PRIV
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2007, 00:45
Posty: 259 (1/1)
Skąd: Zgierz (k. Łodzi)
Auto: Mazda 3 2,0 150KM 2006 (marzec) Active
Mazda Premacy 2002r. 101KM diesel

Postprzez Admir » 22 sty 2012, 01:28

Witam oczywiście też przerabiałem temat regulacji śruby BYPASSU. U mnie rożnica w wykręceniu śruby 2 a 3 x to jakieś 2l/100km benzyny więcej i spadek dynamiki auta (przy 2 obrotach) . Moim zdaniem regulacja ta nie ma większego sensu w sytuacji kiedy śruba ograniczająca położenie przepustnicy lub co ważniejsze brud wewnątrz nie pozwalają na całkowite zamknięcie przepustnicy. Proponuję przed regulacją BYPASSU wyczyścić przepustnicę i ustawić jej ogranicznik tak aby się całkowicie domykała (nie tylko wtedy kiedy już się zacina pedał gazu).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2010, 10:23
Posty: 86
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GW 1998 2,0 115KM , Mazda GC 1985 2,0 101 KM
Honda Accord Aerodeck 1987 2,0

Postprzez sebastian223 » 22 sty 2012, 01:39

Dynamika jest ok. Spalanie sprawdze w najbliższym miesiącu
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=87724
Sprzedam nowe reperaturki tylnych błotników do MAZDY PREMACY – Made by KLOKKERHOLM
697-991-984 lub PRIV
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2007, 00:45
Posty: 259 (1/1)
Skąd: Zgierz (k. Łodzi)
Auto: Mazda 3 2,0 150KM 2006 (marzec) Active
Mazda Premacy 2002r. 101KM diesel

Postprzez tadziomaru1 » 22 sty 2012, 10:57

Admir napisał(a):Witam oczywiście też przerabiałem temat regulacji śruby BYPASSU. U mnie rożnica w wykręceniu śruby 2 a 3 x to jakieś 2l/100km benzyny więcej i spadek dynamiki auta (przy 2 obrotach) . Moim zdaniem regulacja ta nie ma większego sensu w sytuacji kiedy śruba ograniczająca położenie przepustnicy lub co ważniejsze brud wewnątrz nie pozwalają na całkowite zamknięcie przepustnicy. Proponuję przed regulacją BYPASSU wyczyścić przepustnicę i ustawić jej ogranicznik tak aby się całkowicie domykała (nie tylko wtedy kiedy już się zacina pedał gazu).

Nie wolno dotykać śruby zderzaka przepustnicy!!! Rozregulujesz przecież TPS! Wiesz co to znaczy? :|
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez lucas83 » 22 sty 2012, 15:53

Nie wolno dotykać śruby zderzaka przepustnicy!!! Rozregulujesz przecież TPS! Wiesz co to znaczy?


Kolega Admir założył u siebie częściowo używany rozrząd, więc co to dla niego regulacja TPS :)

U mnie rożnica w wykręceniu śruby 2 a 3 x to jakieś 2l/100km benzyny więcej i spadek dynamiki auta (przy 2 obrotach)


Od położenia zerowego (śruba wkręcona maksymalnie)? Niemożliwe, u mnie takie objawy wystąpiły wtedy dopiero, jak miałem wykręconą śrubę ok. 6-7 razy! Ale przy 2 czy 3-krotnym wykręceniu takiego objawu nie ma.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6