Pompa wtryskowa RF2A czyli gdzie diabeł nie może,tam Tadziola pośle :)

Postprzez YgooR » 20 sty 2012, 00:25

Neonixos666 napisał(a):bo wykonuje znacznie mniej pracy niż pozostałe zawory,

To też wiem :P Biorąc pod uwagę że wykonane są z takiego samego materiału to faktycznie jego trwałość będzie większa.
Muszę sprecyzować moje pytanie, czym objawia się uszkodzenie FSO.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez tadziol » 20 sty 2012, 09:26

YgooR napisał(a):Muszę sprecyzować moje pytanie, czym objawia się uszkodzenie FSO.


Od rodzaju jego uszkodzenia będą zależeć objawy.
Ale załóżmy:spalona cewka – nie otwiera się.
Paliwo nie jest podawane do przestrzeni przed tłokorozdzielaczem,a tym samym nie mamy wtrysku paliwa.Engine off. :(
Podobnie w przypadku uszkodzenia mechanicznego,kiedy też się nie potrafi otworzyć.
Stale otwarty – i tak zgasisz silnik,bo pozbawisz napięcia PCM,IDM a na końcu SPV.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez tadziol » 20 sty 2012, 09:34

Neonixos666 napisał(a):Tadziol możesz sprawdzić oporność na pinach od SPV i TCV?


SPV – 1,2 OHM
TCV – 11,4 OHM
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez kierownik » 20 sty 2012, 13:04

coś pięknego z tym tematem, szacunek dla tadziola

aż się zaczynam zastanawiać czy na wiosnę w jednej mułowatej GW nie zrobić podobnych zabiegów...

a co do FSO – to ktoś wie czemu idą do niego dwa kabelki i łączą się w jeden na nim?
jeśli chodzi o jego uszkodzenia – to raz sam zrobiłem sobie kłopot jak za mocno dokręciłem to kabel-oczko i (klucz 8) FSO najzwyczajniej pękł. co prawda działał jeszcze, ale wolałem zmienić na używany...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez tadziol » 20 sty 2012, 14:14

kierownik napisał(a):to ktoś wie czemu idą do niego dwa kabelki i łączą się w jeden na nim?

ja wiem ! ja wiem! <jupi>
ale nie powiem ;P hahaha
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez kierownik » 20 sty 2012, 15:03

powiedz powiedz, mogę się coś domyślać, ale pewniej mi posłuchać (właściwie przeczytać) ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez gallu82 » 20 sty 2012, 16:55

wracając do głowicy... miałem problem z odpalaniem na ciepłym motorku... zaden warsztat regeneracji pomp w moim województwie do których dzwoniłem nie chciał się zająć pompą denso :P az się wkur i do jednego gościa powiedziałem wprost " zregeneruj mi głowice tłokorozdzielacza nic więcej nie chce"! zgodził się <jupi> nie wiem co zrobił faktycznie, twierdzi że wymienił a pompa od strony głowicy tłokorozdzielacza lśni jak nowa :D zaplombował mazidłem wszystkie zawory na pompie i dał pół roku gwarancji <jupi> i skasował mnie na 950pln o ile dobrze pamiętam. mój znajomy miał w TDI swojego czasu podobny problem (nie odpalało na ciepłym) przebieg TDI ok 190 tkm, pompiarz magik wstawił mu rezystor na czujnik temp. dołączany chwilowo poprzez przekaźnik w momencie rozruchu i problem miał z głowy, bezawaryjnie zrobił kilkadziesiąt tkm i sprzedał TDI. podobno taka praktyka jest powszechna w tdi. a kasują za taką usługe nawet 300pln <lol>
mechanicy to tez ludzie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2011, 21:40
Posty: 45
Skąd: Opoczno
Auto: Mazda 323F DITD RF2A

Postprzez Neonixos666 » 20 sty 2012, 19:03

tadziol napisał(a):SPV – 1,2 OHM
TCV – 11,4 OHM


Dane książkowe tak że raczej są sprawne.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (52/243)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez tadziol » 20 sty 2012, 20:42

tadziol napisał(a):
kierownik napisał(a):to ktoś wie czemu idą do niego dwa kabelki i łączą się w jeden na nim?

ja wiem ! ja wiem! <jupi>
ale nie powiem ;P hahaha

kierownik napisał(a):powiedz powiedz, mogę się coś domyślać, ale pewniej mi posłuchać (właściwie przeczytać) ;)


no dobra....
Otóż zasilanie zaworu FSO pochodzi z przekaźnika FSO RELAY i przewód w pierwszej kolejności biegnie od przekaźnika do zaworu,gdzie jest połączony z drugim przewodem prowadzącym do PCM.
Ma to na celu umożliwienie kontroli przez PCM czy pojawiło się napięcie na FSO.W przypadku braku zasilania lub usterki instalacji sygnowany jest kod P1182 – FSO SIGNAL CIRCUIT.

z życia wzięte....
viewtopic.php?f=89&t=44735&hilit=szakalaka
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Neonixos666 » 20 sty 2012, 22:43

Łudząco podobna do naszej
http://moto.allegro.pl/toyota-picnic-2- ... 67892.html
tylko z opisu na pompie wnioskuje że jest inny tłokorozdzielacz (10mm)

Tadziol czy eprom jest rozbieralne?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (52/243)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez YgooR » 20 sty 2012, 23:39

tadziol napisał(a):Ma to na celu umożliwienie kontroli przez PCM czy pojawiło się napięcie na FSO.W przypadku braku zasilania lub usterki instalacji sygnowany jest kod P1182 – FSO SIGNAL CIRCUIT.

To znaczy że FSO jest dość dobrze zabezpieczony i w przypadku jakiejkolwiek usterki zostaniemy od razu poinformowani.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez Neonixos666 » 21 sty 2012, 00:24

PCM też kontroluje wtrysk nie tylko wysyłając sygnał do IDM ale także odbierając sygnał zwrotny o odbyciu się wtrysku i porównanie z tym który wyszedł. Brak sygnału zwrotnego może sygnalizować niesprawność IDM lub coś z SPV.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (52/243)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez tadziol » 21 sty 2012, 14:40

UWAGA !
Komunikat specjalny z radiowęzła Mazda-Ochojec !
Przedmiotowa GF-ka po zabudowaniu pompy wtryskowej odpaliła zawstydzając samego Chucka Norrisa hahaha
z półobrotu !!
Ponieważ poziom mojego zadowolenia jest porównywalny z orgazmem,mam zamiar uczcić te wydarzenie odpowiednią ilością alkoholu.
a na specjalne życzenie Neonixos666 : "Wtryskiwacz z silnika RF2 czyli dwusprężynowe cudo :)"
jako kolejna nowela sensacyjno – techniczna.
Ostatnio edytowano 21 sty 2012, 15:44 przez tadziol, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez wilk28 » 21 sty 2012, 15:16

To wielkie gratulacje pełen szacuneczek <spoko> Po spożyciu alkoholu życzę szerokości i przyczepności :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2011, 13:43
Posty: 297 (3/11)
Skąd: Ostrowiec Św.
Auto: Mazda 3 2.0 Disi 2011r 151KM

Postprzez gallu82 » 21 sty 2012, 16:18

szacun Tadziol!!! czekamy wszyscy na drugi sezon :D
mechanicy to tez ludzie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2011, 21:40
Posty: 45
Skąd: Opoczno
Auto: Mazda 323F DITD RF2A

Postprzez Riki » 21 sty 2012, 17:12

Tadeusz nie raz pomagał mi osobiście (głównie z babcią GD) i ZAWSZE wychodziło jak On twierdził – ma wiedze i dzieli się nią za DARMO.
Jesteś wielki.

Dziękujemy ;)


P.S
Nie ma bata – jak w lato zapędzi mnie pewnie znowu w góry przez ziemie Qlesh`a , to wpadnę i normalnie uścinę Ci łapsko :D:D może jakaś audycja przy okazji? <lol>
Ostatnio edytowano 24 sty 2012, 00:53 przez Riki, łącznie edytowano 2 razy
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez xANDy » 21 sty 2012, 17:15

Wygląda na to, że....
kluczowym problemem jest (prócz naturalnego zużycia tłokorozdzielacza i tulei w której pracuje) ciśnienie "pośrednie" wewnątrz pompy (owe 3,8-4,0 bara).
Wiadomo, że
poza tym tłokorozdzielacz porusza się w tulei,która jest wprasowana w głowiczkę.
wymiana obu elementów na nowe załatwia sprawę i takie rozwiązanie do mnie przemawia.
czyli nieszczelność rzędu mikronów powoduje spory spadek ciśnienia (każda minimalna nieszczelność przy ciśnieniach rzędu KILKUSET barów powoduje "przeciekanie" na boki i spadek sprawności sprężania). Oczywiście umiejętne sterowanie zaworem SPV może nieco "nadrobić" te braki ciśnienia wynikające ze zużycia ale...
Ale (tak mi się wydaje – to moja hipoteza robocza więc proszę nie naskakiwać na mnie) PCM korzysta z kilku zjawisk i elementów do regulacji czyli:
– ciśnienia wewnętrznego (pośredniego)
– sterowania SPV
– sterowania TCV (regulacja i ciśnienia i kąta!)
– "zaworka" na wyjściu przelewu z sitkiem i kuleczką (zapomniałem jak się to fachowo nazywa – zawsze to czyściłem)
Jeśli któryś z tych elementów zawiedzie to rozregulowaniu ulega cała pompa – ciśnienie "pośrednie" ulega rozregulowaniu i pompa wariuje; PCM sterując TCV'em nie wyrówna ubytku ciśnienia na tłokorozdzielaczu, może skończyć się zakres regulacji TCV itp.

Co do polewania gorącej pompy zimną wodą... po prostu zewnętrzna część zdąży zmniejszyć swoje wymiary (rozszerzalność termiczna) a sam tłokorozdzielacz jeszcze nie – czyli ulega lepszemu "spasowaniu" i jakby uszczelnia się. Dokładności sięgają wymiarów typu mikron więc na wyczucie w dłoniach trudno liczyć, za to korozja potrafi tutaj sporo już zdziałać.

Tadziol – pytanie mam odnośnie uszczelek. Bo przecież pompa ma jakieś uszczelki – czy zastosowałeś stare, czy "dorobiłeś" jakieś nowe...?
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez tadziol » 21 sty 2012, 17:48

Riki napisał(a):Nie ma bata – jak w lato zapędzi mnie pewnie znowu w góry przez ziemie Kulesza, to wpadnę i normalnie uścinę Ci łapsko :D:D może jakaś audycja przy okazji? <lol>

zapraszam serdecznie :) zważ tylko,że to nie ziemia Qlesza,bo jego tubylcze strony to Tychy – miasto dyskontów spożywczych,browarem płynące.

xANDy napisał(a):Ale (tak mi się wydaje – to moja hipoteza robocza więc proszę nie naskakiwać na mnie) PCM korzysta z kilku zjawisk i elementów do regulacji czyli:
– ciśnienia wewnętrznego (pośredniego)
– sterowania SPV
– sterowania TCV (regulacja i ciśnienia i kąta!)
– "zaworka" na wyjściu przelewu z sitkiem i kuleczką (zapomniałem jak się to fachowo nazywa – zawsze to czyściłem)
Jeśli któryś z tych elementów zawiedzie to rozregulowaniu ulega cała pompa – ciśnienie "pośrednie" ulega rozregulowaniu i pompa wariuje; PCM sterując TCV'em nie wyrówna ubytku ciśnienia na tłokorozdzielaczu, może skończyć się zakres regulacji TCV itp.


PCM nie jest w stanie określić ciśnienia wstępnego w pompie,ze względu na brak jakiegokolwiek czujnika,który podałby mu takie info.
Natomiast PCM sterując TCV-em dokonuje tylko i wyłącznie korekty kąta wyprzedzenia wtrysku.
Faktem za to jest to,że zbyt niskie ciśnienie wstępne przekłada się m.in. na problem z poruszeniem tłoka przesuwającego pierścień z rolkami.

A tak na marginesie uważam,że wizyta i post samego Kapelana Klubowego czyni wątek błogosławionym.W tym momencie drogi Kolego Qlesz zważ,że wizyta u mnie celem wymiany oleju w KL-u to jak wycieczka do Ziemi Świętej hahaha
Myślę,że przyjeżdżając do mnie powinieneś od bramy pchać swój pojazd na kolanach,ze zgaszonym silnikiem,aż do wjazdu na kanał hahaha hahaha
Ostatnio edytowano 23 sty 2012, 10:54 przez tadziol, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez xANDy » 21 sty 2012, 17:57

xANDy napisał(a):Tadziol – pytanie mam odnośnie uszczelek. Bo przecież pompa ma jakieś uszczelki – czy zastosowałeś stare, czy "dorobiłeś" jakieś nowe...?

??
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez tadziol » 21 sty 2012, 18:30

xANDy napisał(a):
xANDy napisał(a):Tadziol – pytanie mam odnośnie uszczelek. Bo przecież pompa ma jakieś uszczelki – czy zastosowałeś stare, czy "dorobiłeś" jakieś nowe...?

??

sorry,umknęło mi <glupek2>
jeżeli chodzi o uszczelki,to są dwa o-ringi uszczelniające pokrywki tłoka,uszczelka gumowa pokrywy pompy,o-ring uszczelniający zawór SPV oraz FSO i oczywiście o-ringi na TCV.
jest jeszcze zimmering uszczelniający wałek napędu pompy.
nie,wszystkie uszczelnienia zostały "stare",pompa po montażu jest szczelna.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6