Spalanie naszych mazd [BJ]

Mazda 323 1998–2003

Postprzez wilk28 » 6 gru 2011, 15:40

Moja pali na 100km/6,4litra ON. Przy spokojnej jeździe tak do 100km/h max
Natomiast przy warjaciach i ciężkiej nodze :D 120-190km/h 7,8litra
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2011, 13:43
Posty: 297 (3/11)
Skąd: Ostrowiec Św.
Auto: Mazda 3 2.0 Disi 2011r 151KM

Postprzez kubi2410 » 6 gru 2011, 18:50

Mazda 1.6 tak pali przyzwyczaj się trasa 90-100km/h 6.5L 120km-130/h 7.5-8L
100% miasto 9-10L.
Z tego co się orientuje u ludzi co zamontowali GAZ w tym silniku pali około 10L średnio.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2007, 16:51
Posty: 432
Skąd: Lubartów
Auto: 323F BJ 2001 1.6 sport

Postprzez piciu85 » 6 gru 2011, 20:00

Moje średnie spalanie to 6,7l trasa, a cykl mieszany to 8-8,5 litra
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 9 paź 2011, 01:36
Posty: 17
Skąd: Śrem
Auto: Mazda 5 2.0 143PS

Postprzez Sewer » 7 gru 2011, 00:56

Spalanie gazu mozesz zauwazyc u mnie w motostat – link w podpisie. Glownie po Warszawie jazda i raczej mam dosc ciezka noge.
Tak czy siak jezdzisz za polowe ceny.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 4 lip 2010, 11:28
Posty: 137 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F 1.6 BJ r.2002 + lpg

Postprzez jaroslav » 17 gru 2011, 02:41

jaroslav napisał(a):jeżdżę już 5 tygodni, tak jak wcześniej pisałem, to mój pierwszy samochód w życiu,
i cały czas tylko po mieście, przy czym odnoszę wrażenie, że korki są coraz większe...

z dnia na dzień coraz szybciej, aktualnie już prawie tak szybo, jak większość użytkowników dróg, czyli nie jak zawalidroga, ale też nie po wariacku, bywa, że wyprzedzę jakąś ciężarówkę, czy autobus <rotfl>
a powyżej stówki tylko w nielicznych przypadkach, sucho pusto i równo musi być, a jak wiadomo w Wa-wie ciężko z tym

i aktualnie pomiary wykazują zużycie paliwa tylko minimalne większe, niż poprzednio, czyli 7,57 L/ 100km,
tankowane ciągle na jednej i tej samej stacji i jeszcze przy tym samym dystrybutorze dla pewności,
wskazania licznika kilometrów pokrywają się z tym co oznajmia GPS

ciekawe jak będzie podczas śniegów i mrozów,
jak również jaki wpływ na spalanie będą miały fabrycznie nowe filtry powietrza i paliwa,
niby na zdrowy rozum mniejsze opory przepływu powinny coś dać na korzyść <oczy>

filtry wymienione,
warunki eksploatacji nic się nie zmieniły, mrozów jeszcze ni ma, ale dalej 100% miasto i korki,
ale teraz jest 7,33L / 100 km
może to tak niewiele, że nie warto sobie zawracać głowy,
a może to błąd pomiaru,
ale i tak odnotowanie minimalnie mniejszego spalania cieszy <lol>
Forumowicz
 
Od: 19 paź 2011, 21:27
Posty: 35 (0/1)
Skąd: Warszawa - Włochy
Auto: 323f BJ 2.0 DITD 1999r.
Fiat Punto 2 2005r.

Postprzez boczek86 » 22 gru 2011, 18:04

spalanie nad morze przy predkosci od 120 do 130 wyszlo mi 6,5 :P i do tego polowa trasy na opornosci 25 ohm bo zapomnialem sobie wylaczyc :P a ci co maja taka opornosc to wiedza jak autko chodzi jaki mam apetyt na paliwo :P a trase z sosnowca do gdanska w 6 godzin :P autostrada A1 17,60 ale 160 km mozna ciac ile wejdzie :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 12:12
Posty: 2321 (4/1)
Skąd: PUCK
Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition

viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0

Postprzez mroczeks » 28 gru 2011, 21:06

Od zawsze tankuję na Bliskiej (mam naprawdę blisko ;)
Ostatnio zalałem Forte dla diesla i bak do pełna.
Przejechałem połowę baku – 540 km (510 km w trasie i 30 km w mieście).
Co daje ~5.2 / 100 <serduszka>

Ogólnie szaleństwo, jestem pod wrażeniem. Dotychczas bywało 6.2 / 100 na trasie.
Jestem ciekaw jak wyjdzie na całym baku (może mi się TRIP przekręci :D)
Początkujący
 
Od: 31 sie 2010, 23:34
Posty: 19
Skąd: Mazowsze
Auto: Mazda 323F 2.0D 2002r.

Postprzez radekko » 11 sty 2012, 01:19

Mazda 323 DITD 2.0 101KM powiedzmy spalanie uśrednione (20/80 miasto i trasa) wyszło 5,7l/100km.
Oszczędny ale nie demon oszczędności.
W Szwecji bywało 4,9, ale wiadomo, nikt z ograniczonymi zasobami mamony nie przekracza tam prędkości nakazanych czyli między 70 a 110 km/h toczy się sprawa (optymalnie dla DITD to 90/100km/h).
Jak Madzia to i Ew(f)ka

Moja Magdalena
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2008, 17:52
Posty: 93
Skąd: Olsztyn
Auto: 323F 2.0 DITD 101KM

Postprzez Dyzio46ks » 12 sty 2012, 17:38

witam mam mazde 323f bj 1.5 16v :D
spalanie u mnie wychodzi na trasie 6 litrów,a jak jeżdżę po mieście wychodzi 7 ,może lekko więcej :D
Dyzio46ks
 

Postprzez GroMo » 17 sty 2012, 22:21

Generalnie jestem bardzo zadowolony ze spalania mojego autka jeśli chodzi o długo dystansowe trasy. :D
Trasa Łódź – Ustrzyki – Łódź a spalanie poniżej 7L/100 przy 5 osobach z bagażami i box'em na dachu :P
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 maja 2008, 16:48
Posty: 145 (0/2)
Skąd: Łódź
Auto: TrzyDwaTrzy eF BeJot

Postprzez anti2020 » 18 sty 2012, 22:42

witam

2.0 DITD 101KM
od wielu miesiecy analizuje srednie spalanie tankujac do pelna w momencie zapalenia sie kontrolki (nie zawsze sie tak udaje ale sie staram)

za 2010, srednia 6,45, 22kkm
za 2011, srednia 6,59, 20kkm

w cyklu miejskim w porywach nawet do 7,5 (krotkie dystanse, mrozy), zeszly tydzien trasa 6,21
rekord: 5,7 i 8,4 :)

pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 11 lis 2009, 19:31
Posty: 29
Skąd: Jaworzno
Auto: 323F 2.0 DITD 2003r.

Postprzez Michał » 6 lut 2012, 02:26

Ostatnio miałem okazję stestować moją Mazda na trasie Łódź – Kostrzyn nad Odrą – Frankfurt nad Odrą – Łódź.

z czego: ok. 50 km miasto
ok. 280 km autostrada prędkość 150 – 160 km/h
ok. 150 km trasa prędkość ok 100 km/h
i około 350 km trasa 170 – 180 km/h i generalnie butowanie ile fabryka dała. :D

Silnik 2.0 DiTD 101 KM, kierowca + pasażer
Generalnie średnie spalanie z tej trasy wyszło około 8,6 litra, przy temperaturze od -15 -25 przez cały czas trwania podróży, powrót był na Shellowskim V-power diesel, może to też ma jakieś znaczenie. :P

Wydaje mi sie, że nie jest to wcale zły wynik, biorąc po uwagę, że szczególnie z Frankfurtu do Łodzi Mazda nie miała lekko, bo cały czas prędkość była min. 170 km/h. <spoko>

A maksymalna prędkość jaką udało się osiągnąć to 190 km/h, szczerze mówiąc liczyłem że 200 km/h pęknie, ale niestety się nie udało.

A w mieście ok. 6,5 litra wychodzi ma 100 km, pracuje nad tym, żeby było chociaż te 6 litrów :)
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2011, 23:52
Posty: 84 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ
2.0 DiTD RF4F 2003 r.

Postprzez kris206 » 8 lut 2012, 11:05

Od listopada zeszłego roku jestem szczęśliwym użytkownikiem Mazdy 323f BJ 2.0 DiTD z 2001r.
Średnie spalanie (na wczoraj) – 8,44 l/100km !!!
Jeżdżę głownie z domu do pracy ok 30 km w obie strony (dziennie) – część trasy przez korki w mieście – część w lekkich terenach górzystych.

Mam dziwne wrażenie, że jestem niechlubnym rekordzistą jeżeli chodzi o spalanie!

PS. Mój styl jazdy: zmiana biegów przy 2500 tys obrotów, średnio jeżdżę w okolicach 1800-2000 obr/min.
Nie "deptam" na maksa.

PS 2. Zauważyłem iż osłona silnika jest "mokra" – coś gdzieś wycieka... pytanie tylko gdzie i co?

PS 3. Wskaźnik temperatury jest praktycznie cały czas na "C" pomimo tego iż czuć ciepłe powietrze – ale może to wina czujnika temperatury? padł termostat?

PS 4. Jadąc do góry czujnik "podnosił się" – zjeżdżając w dół (z górki) czujnik powracał na pozycję "C".

WTF?!?!?!?!

Pozdr
Początkujący
 
Od: 7 lis 2011, 09:14
Posty: 5

Postprzez jaroslav » 8 lut 2012, 17:56

kris206 napisał(a):[..]
i około 350 km trasa 170 – 180 km/h i generalnie butowanie ile fabryka dała. :D
[..]
Silnik 2.0 DiTD 101 KM


jestem bardzo ciekawy, do ilu obr./min kręcił się wtedy silnik?
i jak wytrzymałeś hałas przy tej prędkości?
stopery w uszach, czy od razu "muszelki", takie co noszą goście obsługujący maszynownie statków oceanicznych, lub pracujący młotem pneumatycznym? <rotfl>

mnie od parunastu dni spalanie podskoczyło do mocno ponad 8 L /100km
ale chyba mrozy są wystarczającym usprawiedliwieniem
dalej toczę się tylko po Wa-wie, na krótkich dystansach, po kilka kilometrów,
pewnie niedługo zarżnę silnik, bo podczas takiego przejazdu nie może się nawet rozgrzać do temperatury roboczej

kris206 napisał(a):
PS 2. Zauważyłem iż osłona silnika jest "mokra" – coś gdzieś wycieka... pytanie tylko gdzie i co?


znajomemu Passat b3 TDI też "miał mokro", do tego zaczął chlać więcej i po bliższych oględzinach zauważył wycieki paliwa z przewodu doprowadzającego paliwo do wtryskiwaczy,
też mnie coś ciekło i przed chwilą dostałem tel. z warsztatu, że kapie płyn wspomagania kierownicy, co było ostatnią przyczyną jakiej się spodziewałem,

kris206 – jak już znajdziesz przyczynę, to koniecznie napisz co tam się stało !
Forumowicz
 
Od: 19 paź 2011, 21:27
Posty: 35 (0/1)
Skąd: Warszawa - Włochy
Auto: 323f BJ 2.0 DITD 1999r.
Fiat Punto 2 2005r.

Postprzez Michał » 9 lut 2012, 13:32

jaroslav napisał(a):jestem bardzo ciekawy, do ilu obr./min kręcił się wtedy silnik?
i jak wytrzymałeś hałas przy tej prędkości?
stopery w uszach, czy od razu "muszelki", takie co noszą goście obsługujący maszynownie statków oceanicznych, lub pracujący młotem pneumatycznym? <rotfl>


Przy prędkościach 170 – 180 obroty były na poziomie 3500 – 4000.
A co do hałasu to byłem pozytywnie zaskoczony, generalnie narzekam na hałas mojej Mazdy, przymierzam się do wymiany poduch pod silnikiem bo cała karoseria mi drży, ale przy tych prędkościach nie było wcale takiego dużego hałasu silnika... Wiadomo pęd powietrza i tak dalej, ale jak na moje oko to było ok, wiadomo że BJ to nie komfortowa lizmuzyna tylko kompakt, ma słabe wygłuszenie + głośne na ogół DiTD + padnięte poduchy, a radyjko grało może z o 3 poziomy głośniej niż w mieście słucham, a i pogadać na spokojnie się dało ;)

Kolego kris206 to spalanie to Ty faktycznie masz takie jak ja na autostradzie przy ww prędkościach, przy pokonywaniu 30 kilometrów to silnik powinien Ci się nagrzać po 5, no góra 10 kilometrach przy dużych mrozach...
Całkiem możliwe że padł termostat lub jakieś inne ustrojstwo odpowiedzialne za temperaturę silnika i silnik cały czas pracuje niedogrzany, nie ma prawa Ci tyle spalić gdyby było wszystko OK, a sam widzisz że jakieś oznaki są – wskazówka nie pokazuje prawidłowej temperatury, udaj się do jakiegoś mechanika niech to obadają :)
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2011, 23:52
Posty: 84 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ
2.0 DiTD RF4F 2003 r.

Postprzez surbannippal » 9 lut 2012, 13:54

Nie wiem jak to jest w DiTD ale w FP 4000 obrotów jest już przy 120-130 km/h
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2011, 08:34
Posty: 116
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 323f Bj '98 1,8

Postprzez boczek86 » 9 lut 2012, 15:04

mi tez te obroty niepasuja cos za nisko 3,500 jak na 170 – 180 :| chociaz bede jechal nad morze zaniedlugo to zbadam :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 12:12
Posty: 2321 (4/1)
Skąd: PUCK
Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition

viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0

Postprzez Michał » 10 lut 2012, 00:47

No może trochę nagiąłem, 3500 było przy 160 – 170, a koło 4000 to już 180 :) fakt faktem że na maxie 190 km/h było trochę ponad 4000 i już dalej nie chciało iść :)
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2011, 23:52
Posty: 84 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ
2.0 DiTD RF4F 2003 r.

Postprzez Sewer » 10 lut 2012, 01:05

czyli co diesel jest szybszy od mojej 1.6?:)
Predkosci masz z gps czy z zegarów?
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 4 lip 2010, 11:28
Posty: 137 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F 1.6 BJ r.2002 + lpg

Postprzez Michał » 10 lut 2012, 03:02

Prędkość była brana z GPSu ;) ale to może ze 2 razy się udało dobić do ok. 190 km/h, taka maksymalna prędkość, którą można było osiągnąć za każdym razem była w zakresie ok. 180 – 185 km/h.
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2011, 23:52
Posty: 84 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ
2.0 DiTD RF4F 2003 r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323