Zapalające się lampki podczas odpalania silnika

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Rybol77 » 17 sty 2012, 10:32

Witam
Mam taki dziwny przypadek i nie wiem czy mam się tym martwić i to może normalne.
Jak rano odpalam auto, przekręcam kluczyk, zapalają się wszystkie lampki, czekam aż zgasną
i wtedy odpalam silnik. I w tym momencie zapalają się znowu wszystkie lampki dosłownie na sekundę
i silnik odpala po jakiś 3 sekundach.
Dzisiaj po przejechaniu kilku kilometrów i zagrzaniu silnika zgasiłem auto i postanowiłem odpalić go na ciepłym silniku zobaczyć czy odpala tak samo. Przekręciłem kluczyk, zapaliły się wszystkie lampki, poczekałem aż zgasną i odpaliłem silnik i co zaobserwowałem. Silnik odpalił od razu a lampki nie zapaliły się ponownie na sekundę ja przy rozruchu na zimnym silniku.
Czy to jest normalne?
W lato o ile pamiętam tak nie miałem, dopiero jak przyszły mrozy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2010, 15:14
Posty: 80
Skąd: Jabłonna
Auto: Mazda 3 2006r/po lifcie
1.6 DiTD z FAP

Postprzez Marek 161BD081 » 17 sty 2012, 11:03

Rozrusznik dobrze i szybko kręci?
Może warto podjechać do jakiegoś zakładu z akumulatorami i sprawdzić kondycję "bateryjki"?
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Rybol77 » 17 sty 2012, 11:11

Rozrusznik kręci ok, a co do aku, nie znam jego stanu, ale do tej pory nie miałem problemów :–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2010, 15:14
Posty: 80
Skąd: Jabłonna
Auto: Mazda 3 2006r/po lifcie
1.6 DiTD z FAP

Postprzez Marek 161BD081 » 17 sty 2012, 12:01

Raczej w takich zakładach zajmujących się sprzedażą akumulatorów można bezpłatnie zdiagnozować accu.
Podjedź i sprawdź bo to nie zaszkodzi.
Weź pod uwagę, że auto stojąc przez te parę (lub więcej) godzin stygnie i jest potrzebna większa siła do zakręcenia rozrusznikiem niż przy ciepłym silniku. A ta większa "siła" potrzebna do zakręcenia silnikiem przekłada się na większy prąd zapotrzebowany z accu.
Aha, jeszcze jedno – popatrz w jakim stanie masz klemy na słupkach akumulatora. :)
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez -Walu$- » 17 sty 2012, 12:45

Wg.mnie rowniez akumulator..
Masz go od 5 lat i pewnie od nowosci..mial prawo pasc.U mnie bylo to samo,nie chcial odpalac,kontrolki zaczely dziwnie sie zachowywac,po kupnie nowego akumulatora wszystko ustapilo.
http://fightrankings.files.wordpress.com/2011/05/ztjfx2.gif
viewtopic.php?f=332&t=127106 <<>> moja M3
When we were kids,belonging felt good,But having respect,that feels even better..
2 DIE 4
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 13:25
Posty: 261 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: M3 BK'06 TopSport 2.0-150km

Postprzez Rybol77 » 17 sty 2012, 12:56

NIE, auto mam od roku a akumulator jakiś mercedesa. W zeszłoroczną zimę nie było problemu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2010, 15:14
Posty: 80
Skąd: Jabłonna
Auto: Mazda 3 2006r/po lifcie
1.6 DiTD z FAP

Postprzez Marek 161BD081 » 17 sty 2012, 13:11

Mi kiedyś accu padł dosłownie "w oczach" w przeciągu kilku dni.
Podjedź i sprawdź a nie będziemy wymyślać różnych teorii na ten temat.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez akostarek » 17 sty 2012, 15:42

może był źle dobrany?, nieprawidłowe ładowanie i akum długo nie pociągnie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez TheKazz » 29 sty 2012, 15:19

Do 3BK w ASO powiedzieli mi,że akumulator 60AP pojemności i prąd rozporowy 450A, od 2 dni mam dwumiesięczny akumulator o pojemności 55AP i jest lepiej niż na tym starym.. Czy nie będzie z tym problemów po jakimś czasie?
I am the last line of defence!

Moja mazda:
viewtopic.php?f=332&t=155576
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 kwi 2011, 21:22
Posty: 81
Skąd: Stronia
Auto: Mazda 3 BK 09r.

Postprzez Marek 161BD081 » 30 sty 2012, 08:27

TheKazz napisał(a):Czy nie będzie z tym problemów po jakimś czasie?

Jak accu będzie notorycznie niedoładowywany poprzez jazdę na krótkich odcinkach to w końcu będą te same problemy.
Trzeba po prostu raz na jakiś czas przejechać się nieco dalej autem aby się doładował.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 16 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323