Jakie świece zapłonowe do 626 GF/GW ?
Łukaszu, to nie tak... Te liczby w nazwie świecy oznaczają ciepłotę, przy czym każda firma ma inną numerację i dlatego świeca Brisk np z cyframi 11 może mieć taką samą ciepłotę jak Denso z np z cyfrą 9 itp. Przerwa w każdej świecy jest zmienna. Fabryka czasem trafi z przerwą do odpowiedniego auta a czasem nie, dlatego, że na świecy o tej samej ciepłocie mogą jeździć różne auta, jedno będzie potrzebowało przerwę przykładowo 0,8 a inne 1,1.
Tak z innej beczki, polecam świece Champion. Do mojej GF-ki założyłem platynówki Denso, ale na Chmpionach jeżdżę od zawsze wszystkimi moimi motorami i samochodami. W Suzzie którą kupiłem nową dzieśięć lat temu też fabryczne wymieniłem na Championy dwumiedziowe. Zwykła świeca ma miedź tylko w jednej elektrodzie, a te mają w obu, przez co przy niższej temperaturze silnika jest już możliwe prawidłowe spalanie co powoduje wcześniejsze zubożenie mieszanki i mniejsze zużycie paliwa. Dodatkowym atutem jest dwukrotna żywotność, czyli wymiana co 40 tys km, a są droższe chyba o pięć złotych niż zwykłe. Sprawdziłem to na porządnym silniku w moim Suzuki i przy naprawdę wielokrotnych pomiarach (tankowanie do pełna i przeliczanie, nie jakieś pierdzielenie) zauważyłem zmniejszenie zużycia pzliwa o ok 0,5 l/100km. Od 20 lat siedzę w motoryzacji i nigdy Championy mnie nie zawiodły, gdy np Bosh czy NGK praktycznie zawsze, najczęściej w motocyklach, bo samochody to zawsze jakoś chodziły i dla mnie osobiście to jest szajs, nie świece. Wiem też, że dobre są Briski, ale chyba droższe.
Tak z innej beczki, polecam świece Champion. Do mojej GF-ki założyłem platynówki Denso, ale na Chmpionach jeżdżę od zawsze wszystkimi moimi motorami i samochodami. W Suzzie którą kupiłem nową dzieśięć lat temu też fabryczne wymieniłem na Championy dwumiedziowe. Zwykła świeca ma miedź tylko w jednej elektrodzie, a te mają w obu, przez co przy niższej temperaturze silnika jest już możliwe prawidłowe spalanie co powoduje wcześniejsze zubożenie mieszanki i mniejsze zużycie paliwa. Dodatkowym atutem jest dwukrotna żywotność, czyli wymiana co 40 tys km, a są droższe chyba o pięć złotych niż zwykłe. Sprawdziłem to na porządnym silniku w moim Suzuki i przy naprawdę wielokrotnych pomiarach (tankowanie do pełna i przeliczanie, nie jakieś pierdzielenie) zauważyłem zmniejszenie zużycia pzliwa o ok 0,5 l/100km. Od 20 lat siedzę w motoryzacji i nigdy Championy mnie nie zawiodły, gdy np Bosh czy NGK praktycznie zawsze, najczęściej w motocyklach, bo samochody to zawsze jakoś chodziły i dla mnie osobiście to jest szajs, nie świece. Wiem też, że dobre są Briski, ale chyba droższe.
Ostatnio edytowano 14 sty 2012, 13:38 przez tadziomaru1, łącznie edytowano 2 razy
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
lucas83 napisał(a):gdzie znalazłeś taką informację, że zamiennikiem świecy 14FR-7DU może być BCPR6E-11? Z tym, że wymiennie można stosować BKR6E i 14FR-7DU to się zgodzę, ale że BCPR6E-11? Przecież to nie ma sensu To są świece z różnymi przerwami.
A trafiłem na takie info na sklepach internetowych, przykładowo mamy świecę beru a pod spodem tabelka i zamienniki.. ale tak jak mówię pomieszane to wszystko strasznie bajzel wszędzie.
Zobaczcie sami: http://www.motoplatforma.com/index.php? ... 5-14fr-7du
lucas83 napisał(a):A dlaczego rozważasz jazdę na świecach z przerwą 1,1, gdzie fabrycznie przerwa powinna być 0,8 (lub dla LPG 0,7, jak to niektórzy zalecają)?
Przerwę w KJ16CR-L11 mam ustawioną szczelinomierzem na 0,8 i wiecie co.. właśnie pogrzebałem w katalogu DENSO i platyna do gf ma oznaczenie PKJ16CR8 czyli KJ16CR11 "nie L-11" jest jej "zwykłym" odpowiednikiem tyle że z przerwą 1,1 którą zmniejszamy na 0,8 i można śmigać
tadziomaru1 te championy które używasz to może OE039/T10?
Ok właśnie do mnie dotarło że w gf-e masz platyny Denso
Ostatnio edytowano 14 sty 2012, 16:39 przez VeryCoolMan, łącznie edytowano 3 razy
Te liczby w nazwie świecy oznaczają ciepłotę, przy czym każda firma ma inną numerację i dlatego świeca Brisk np z cyframi 11 może mieć taką samą ciepłotę jak Denso z np z cyfrą 9 itp.
Chodziło mi o coś innego, a mianowicie o oznaczenie NGK i cyfry na samym końcu, czyli przyrostek "-11", a to oznacza odstęp elektrod. Dlatego zdziwiłem się, że jako zamiennik świec 14FR-7DU (gdzie tu przerwa jest rzędu 0.8mm) podali m.in. odpowiedniki NGK z przerwą 1.1. W przypadku świec Beru i tego konkretnego modelu, oznaczenie przerwy 1.1 jest w postaci literki X na końcu, czyli tutaj byłoby 14FR-7DUX.
Zresztą zobaczcie sami:
http://www.ngk.de/pl/sprzedaz/produkty- ... ichsliste/
- Od: 14 kwi 2008, 19:17
- Posty: 810
- Skąd: Tomaszów Mazowiecki
- Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.
Tak to właśnie jest, różne firmy różnie to mają rozwiązane. Ja założyłem oryginalne Denso, więc nie było kłopotów z doborem i wiedziałem, że na nich silnik będzie chodził najlepiej, lecz głównym czynnikiem było próżniactwo
, poprostu nie chce mi się tam więcej zaglądać
. Dodam że wykręciłem oryginalne, montowane jeszcze w fabryce, przy przebiegu 94 tys. Ale były paskudne, moja Helena była wstrząśnięta
.Nie mam gazu, nie jeżdżę dużo bo rozkłada się to u mnie na dwa samochody i motocykl, więc na ładnych parę lat wystarczą.


Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Jak myślicie..? źle dobrana ciepłota świecy oprócz tego że ją to z czasem zniszczy, może też wpłynąć na zwiększenie spalania?
Myślę, że tak.
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
zdecydowanie na sposób spalania sie mieszanki a dwa ekstremalnie mozesz doznac uszkodzenia tłoka, tez zla cieplota zwykle wiaze sie z problemami z odpalaniem
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
moje obserwacje co do świec denso są niestety w wysilonych jednocylinsrowcach i przy lpg nie do końca się sprawdzają – platyny fabrycznie nowe super jakości a iskrzenie jakieś takie słabsze niż powinno być (może na oko oceniając ale tak jest) a do tego zachowanie niestety też gorsze 
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
Witam,
a czy ktoś mi powie jak się określa wymaganą ciepłotę świecy? ja mam mazde 626 GW 2.0 85KW '99 + LPG BRC i po lekturze tego wątku nie wiem czy ciepłota 5 czy 6 (według NGK) będzie odpowiedniejsza do tego slinika.
pozdrawiam
a czy ktoś mi powie jak się określa wymaganą ciepłotę świecy? ja mam mazde 626 GW 2.0 85KW '99 + LPG BRC i po lekturze tego wątku nie wiem czy ciepłota 5 czy 6 (według NGK) będzie odpowiedniejsza do tego slinika.
pozdrawiam
- Od: 14 kwi 2008, 19:17
- Posty: 810
- Skąd: Tomaszów Mazowiecki
- Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.
Ja zakupiłem 2 dni temu świece Denso z serii TT (11zł/szt)Made in Japan . Poprzednie to laser platinum (60zł/szt)Made in Japan. Przejechałem na nich 35 ale były już pokorodowane i brudne.
Auto chodzi cichutko i chętnie wkręca się na obroty. Zaoszczędziłem prawie 200 zł. Następna wymiana za 25 tys km. Jeśłi sprawdzę się dobrze na tym dystansie to zostaje przy Denso TT
Auto chodzi cichutko i chętnie wkręca się na obroty. Zaoszczędziłem prawie 200 zł. Następna wymiana za 25 tys km. Jeśłi sprawdzę się dobrze na tym dystansie to zostaje przy Denso TT
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=87724
Sprzedam nowe reperaturki tylnych błotników do MAZDY PREMACY – Made by KLOKKERHOLM
697-991-984 lub PRIV

Uploaded with ImageShack.us
Sprzedam nowe reperaturki tylnych błotników do MAZDY PREMACY – Made by KLOKKERHOLM
697-991-984 lub PRIV

Uploaded with ImageShack.us
shake_all napisał(a):a możesz podać kod świecy którą założyłeś? czy to K16TT? takie znalazłem w katalogu denso
Dokładnie
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=87724
Sprzedam nowe reperaturki tylnych błotników do MAZDY PREMACY – Made by KLOKKERHOLM
697-991-984 lub PRIV

Uploaded with ImageShack.us
Sprzedam nowe reperaturki tylnych błotników do MAZDY PREMACY – Made by KLOKKERHOLM
697-991-984 lub PRIV

Uploaded with ImageShack.us
Też się zainteresowałem tymi świecami DENSO K16TT, bo w sumie niewiele droższe (5zł za sztukę) od BOSCHa FR6DC+ których teraz używam i sprawują się całkiem dobrze (zużyte 3 kpl.).
Czy ktoś z Was używał Denso TT z LPG i ile wytrzymały?
Czy ktoś z Was używał Denso TT z LPG i ile wytrzymały?
Mazda 626 GW 1.8 101 KM (74 kw) 16v 2000r. + LPG sekwencja ElpiGaz Stella i wtryski I-PLus + Wariator Zapłonu STAG TAP01.
Bosha często mi odradzali ze wględu na jakość. Tez nad nimi się zastanawiałem. Ostatecznie wybór padł na producenta z Japonii. Wykonanie bardzo dobre. Praca silnika gładka.
Przy gazie trzeba je ustawić na 0,7 mm
Przy gazie trzeba je ustawić na 0,7 mm
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=87724
Sprzedam nowe reperaturki tylnych błotników do MAZDY PREMACY – Made by KLOKKERHOLM
697-991-984 lub PRIV

Uploaded with ImageShack.us
Sprzedam nowe reperaturki tylnych błotników do MAZDY PREMACY – Made by KLOKKERHOLM
697-991-984 lub PRIV

Uploaded with ImageShack.us
Sebastian223 ja zużyłem już 2 kpl. BOSCHA (wymiana co 15 tyś. ze względu na LPG i tylko z tego względu bo mogły jeszcze więcej nalatać) a trzeci teraz katuje i złego zdania nie mogę powiedzieć, latają bez szemrania w przeciwieństwie do NGK platynowe które padły po 10 tyś. Fakt że też się bałem na początku ze względu na te mity o jakości.
Teraz jak ten kpl. boscha się skończy to chcę spróbować tych Denso TT i porównać jak się będą sprawowały na LPG.
Teraz jak ten kpl. boscha się skończy to chcę spróbować tych Denso TT i porównać jak się będą sprawowały na LPG.
Mazda 626 GW 1.8 101 KM (74 kw) 16v 2000r. + LPG sekwencja ElpiGaz Stella i wtryski I-PLus + Wariator Zapłonu STAG TAP01.
świece NGK BKR5E wymieniłem po 30k km z racji jazdy na LPG, ale jeszcze nie było z nimi żadnego problemu, więc sprawują się idealnie 
- Od: 29 mar 2010, 19:13
- Posty: 236
- Skąd: Warszawa
- Auto: 626 [GF] FS [85 kW] '00
ja dzisiaj kupuje denso k16tt. pierwszy raz zmieniam świece, wiec czy możecie powiedzieć mi jak zmienić odległość elektrod do 0,7 mm? puknąć młoteczkiem czy może zacisnąć kombinerkami na szczelinomierzu? sorry za laickie pytania, ale od czegoś trzeba zacząć przygodę mechanika samochodowego 
shake_all napisał(a):jak zmienić odległość elektrod do 0,7 mm? puknąć młoteczkiem czy może zacisnąć kombinerkami na szczelinomierzu?
technika i metoda dowolna, ja preferuje mały łoteczek i sprawdzanie szczeliny az bedzie ok
shake_all napisał(a):...mechanika samochodowego
chyba świadomego użytkownika, do mechanika to jeszcze troche brakuje

NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
shake_all napisał(a):ja dzisiaj kupuje denso k16tt. pierwszy raz zmieniam świece, wiec czy możecie powiedzieć mi jak zmienić odległość elektrod do 0,7 mm? puknąć młoteczkiem czy może zacisnąć kombinerkami na szczelinomierzu? sorry za laickie pytania, ale od czegoś trzeba zacząć przygodę mechanika samochodowego
Ja zmieniłem szczeline pukając delikatnie małym młoteczkiem. Puknąć-sprawdzić, puknąć-sprawdzić puknąć .... 2 minuty roboty na 4 świece.
mariusz323wgr Czyli Bosha nie ma co się bać jednym słowem.
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=87724
Sprzedam nowe reperaturki tylnych błotników do MAZDY PREMACY – Made by KLOKKERHOLM
697-991-984 lub PRIV

Uploaded with ImageShack.us
Sprzedam nowe reperaturki tylnych błotników do MAZDY PREMACY – Made by KLOKKERHOLM
697-991-984 lub PRIV

Uploaded with ImageShack.us
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6