626 2.0 16v GLX a ROZRZĄD

Postprzez Ahmed » 27 lis 2005, 15:17

MAM PYTANIE NA KTÓRE ODPOWIEDZI NIE MOGE UZYSKAC JUZ OD DAWNA W WIEC CO ILE KILOMETRÓW WYMIENIA SIE ROZRZADCZYLI PASEK ROLKI ITD. W MAZDZIE 626 Z SILNIKIEM 2.0 16V Z ROKU 94? BEDE WDZIECZNY JESLI KTOS MI TO WYJASNI
Ahmed
 

Postprzez tosiek » 27 lis 2005, 16:03

rozrząd wymień zaraz po kupnie. paski g...nianej firmy JC to ok 60 tys km, a lepsze oryginały co 100 tys km. Nie waż się wymieniać samego paska,tylko kompletami.
nie ważne że nie masz co jeść...grunt że masz mazdę 626
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2005, 14:16
Posty: 81
Skąd: sandomierz
Auto: mazda 626 1.8i 95r.LPG

Postprzez jacobs » 27 lis 2005, 17:29

a ja mam spokój z rozrządem bo mam 150000km a rozrząd był zmieniany przy 230000km czyli jeszcze spokojnie 150kkm przejade hehehe <lol>
If you’re in control, you’re not going fast enough.
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2005, 13:31
Posty: 3108 (6/27)
Skąd: WWA

Postprzez Riki » 27 lis 2005, 17:30

A pompa wodna? hmmm wydaje mi sie ze w silniku FS jest napedzana od rozrzadu, wiec takze musisz ja koniecznie wymienic... najlepiej ori a jesli zamiennik to polecam SKF-a wg. mnie sa ok :) no i zgas kontrolke z deski :P
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez nemi » 27 lis 2005, 18:13

Jeśli rozrząd jest na oryginalnych częściach wymiana powinna następować co 100.000 km, jeśli na zamiennikach (należy unikać tych najtańszych!) najlepiej wymieniać raz na 60.000 km.
Wymiana samego paska może okazać się złym pomysłem, nawet jeżeli wydaje się, że wszystkie części są jeszcze dobre i napinacz jest twardy. Ale jeśli zepsuje się po kilkuset kilometrach?... Zatem powinno się wymieniać: pasek, rolkę prowadzącą, napinacz oraz uszczelniacze wałków rozrządu, sprężynkę napinacza (dostępna w ASO) i uszczelkę pokrywy zaworów (koniecznie oryginalną – zamienniki przeciekają najdalej po 15.000 km!).
Do tego jeszcze powinno się wymienić pompę cieczy chłodzącej...


Kontrolka paska jest w Dieslu, w FS nie ma.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7485 (100/271)

Postprzez zulek » 27 lis 2005, 18:30

jacobs242 napisał(a):a ja mam spokój z rozrządem bo mam 150000km a rozrząd był zmieniany przy 230000km

heheh a co u ciebie jacobs do tyłu licznik idzie? hahaha
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2005, 11:16
Posty: 169
Skąd: Białystok (Wasilków)
Auto: Mazda 626 GE(GLX) 1,8l 16V '95

Postprzez jacobs » 27 lis 2005, 18:49

no mechanik powiedział że troche sie cofnął, ale znowu idzie do przodu hahaha
If you’re in control, you’re not going fast enough.
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2005, 13:31
Posty: 3108 (6/27)
Skąd: WWA

Postprzez Riki » 27 lis 2005, 18:52

nemi napisał(a):Kontrolka paska jest w Dieslu, w FS nie ma.


No tak <glupek2> zapomnialem przeciez wszyskie benzynowe silniki mazdy sa bezkolizyjne.... Nemi jak zawsze najlepsza odpowiedz w temacie ;)
A po co uszczelke pokrywy zaworow? :| jak nie cieknie :)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Jaksa » 27 lis 2005, 19:22

Riki napisał(a):A po co uszczelke pokrywy zaworow
W FS/FP musisz zdemontować dekiel zaworowy do wymiany paska a uszczelka teoretycznie powinna być wymieniona aby własciciel nie miał stresa ( chyba ze jest nowka )

Riki napisał(a):wydaje mi sie ze w silniku FS jest napedzana od rozrzadu
To nie diesel....
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez nemi » 27 lis 2005, 19:31

Riki napisał(a):Nemi jak zawsze najlepsza odpowiedz w temacie

a dzięki ;) /użyłem metody kopiuj-wklej ze swojej stronki <lol>/



Sir Jacksa napisał(a):626 GF DITD

Obrazek
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7485 (100/271)

Postprzez tosiek » 27 lis 2005, 20:03

jacobs242 napisał(a):a ja mam spokój z rozrządem bo mam 150000km a rozrząd był zmieniany przy 230000km czyli jeszcze spokojnie 150kkm przejade hehehe <lol>


albo za dużo wypiłem albo na odwrót :)
nie ważne że nie masz co jeść...grunt że masz mazdę 626
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2005, 14:16
Posty: 81
Skąd: sandomierz
Auto: mazda 626 1.8i 95r.LPG

Postprzez nemi » 27 lis 2005, 20:05

tosiek napisał(a):albo za dużo wypiłem albo na odwrót

to proste: jacobs242 pewnie kupił auto z przebiegiem 150.000 km, a teraz doszukał się w dokumentach/kartki na silniku, którą poprzedni właściciel zapomniał zerwać, że rozrząd był zmieniany przy 230.000 km. Wniosek: licznik jest cofnięty np. o 100.000 km ;)
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7485 (100/271)

Postprzez Riki » 28 lis 2005, 14:30

Jaksa napisał(a):W FS/FP musisz zdemontować dekiel zaworowy do wymiany paska a uszczelka teoretycznie powinna być wymieniona aby własciciel nie miał stresa ( chyba ze jest nowka )


Ok teraz rozumiem :)

Jaksa napisał(a):To nie diesel....

Aha to tylko w RFCX tak jest... juz bede wiedzial :P


nemi napisał(a):a dzięki oczko /użyłem metody kopiuj-wklej ze swojej stronki łoł/


<spoko>
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Ahmed » 28 lis 2005, 21:45

Dzieki ziomki, teraz juz wszystko wiem. Mam nadzieje że na 100% bezkolizyjne te Mazdy benzynowe.
Pozdro dla wszystkich posiadaczy Mazd!!!
Wczesniej jezdziłem samymi niemcami tam przebiegi rozrzadów sa nizsze.
to moj pierwszy japoniec.
Pozdro!!!
Ahmed
 

Postprzez sołtys » 29 lis 2005, 07:14

Ahmed napisał(a):Mam nadzieje że na 100% bezkolizyjne te Mazdy benzynowe


jestem na etapie totalnej rozbiórki silnika i na bank mogę cię zapewnić jest bezkolizyjny
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez Ahmed » 29 lis 2005, 21:25

Piekna sprawa nie ma to jak auto made in japan, wtedy sie wie ze ma się samochód.
Ahmed
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6