626 2.0 16v GLX a ROZRZĄD
Strona 1 z 1
MAM PYTANIE NA KTÓRE ODPOWIEDZI NIE MOGE UZYSKAC JUZ OD DAWNA W WIEC CO ILE KILOMETRÓW WYMIENIA SIE ROZRZADCZYLI PASEK ROLKI ITD. W MAZDZIE 626 Z SILNIKIEM 2.0 16V Z ROKU 94? BEDE WDZIECZNY JESLI KTOS MI TO WYJASNI
-
Ahmed
rozrząd wymień zaraz po kupnie. paski g...nianej firmy JC to ok 60 tys km, a lepsze oryginały co 100 tys km. Nie waż się wymieniać samego paska,tylko kompletami.
nie ważne że nie masz co jeść...grunt że masz mazdę 626
- Od: 8 lis 2005, 14:16
- Posty: 81
- Skąd: sandomierz
- Auto: mazda 626 1.8i 95r.LPG
A pompa wodna? hmmm wydaje mi sie ze w silniku FS jest napedzana od rozrzadu, wiec takze musisz ja koniecznie wymienic... najlepiej ori a jesli zamiennik to polecam SKF-a wg. mnie sa ok
no i zgas kontrolke z deski 
Jeśli rozrząd jest na oryginalnych częściach wymiana powinna następować co 100.000 km, jeśli na zamiennikach (należy unikać tych najtańszych!) najlepiej wymieniać raz na 60.000 km.
Wymiana samego paska może okazać się złym pomysłem, nawet jeżeli wydaje się, że wszystkie części są jeszcze dobre i napinacz jest twardy. Ale jeśli zepsuje się po kilkuset kilometrach?... Zatem powinno się wymieniać: pasek, rolkę prowadzącą, napinacz oraz uszczelniacze wałków rozrządu, sprężynkę napinacza (dostępna w ASO) i uszczelkę pokrywy zaworów (koniecznie oryginalną – zamienniki przeciekają najdalej po 15.000 km!).
Do tego jeszcze powinno się wymienić pompę cieczy chłodzącej...
Kontrolka paska jest w Dieslu, w FS nie ma.
Wymiana samego paska może okazać się złym pomysłem, nawet jeżeli wydaje się, że wszystkie części są jeszcze dobre i napinacz jest twardy. Ale jeśli zepsuje się po kilkuset kilometrach?... Zatem powinno się wymieniać: pasek, rolkę prowadzącą, napinacz oraz uszczelniacze wałków rozrządu, sprężynkę napinacza (dostępna w ASO) i uszczelkę pokrywy zaworów (koniecznie oryginalną – zamienniki przeciekają najdalej po 15.000 km!).
Do tego jeszcze powinno się wymienić pompę cieczy chłodzącej...
Kontrolka paska jest w Dieslu, w FS nie ma.
nemi napisał(a):Kontrolka paska jest w Dieslu, w FS nie ma.
No tak

A po co uszczelke pokrywy zaworow?
W FS/FP musisz zdemontować dekiel zaworowy do wymiany paska a uszczelka teoretycznie powinna być wymieniona aby własciciel nie miał stresa ( chyba ze jest nowka )Riki napisał(a):A po co uszczelke pokrywy zaworow
To nie diesel....Riki napisał(a):wydaje mi sie ze w silniku FS jest napedzana od rozrzadu
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
jacobs242 napisał(a):a ja mam spokój z rozrządem bo mam 150000km a rozrząd był zmieniany przy 230000km czyli jeszcze spokojnie 150kkm przejade hehehe
albo za dużo wypiłem albo na odwrót
nie ważne że nie masz co jeść...grunt że masz mazdę 626
- Od: 8 lis 2005, 14:16
- Posty: 81
- Skąd: sandomierz
- Auto: mazda 626 1.8i 95r.LPG
tosiek napisał(a):albo za dużo wypiłem albo na odwrót
to proste: jacobs242 pewnie kupił auto z przebiegiem 150.000 km, a teraz doszukał się w dokumentach/kartki na silniku, którą poprzedni właściciel zapomniał zerwać, że rozrząd był zmieniany przy 230.000 km. Wniosek: licznik jest cofnięty np. o 100.000 km
Jaksa napisał(a):W FS/FP musisz zdemontować dekiel zaworowy do wymiany paska a uszczelka teoretycznie powinna być wymieniona aby własciciel nie miał stresa ( chyba ze jest nowka )
Ok teraz rozumiem
Jaksa napisał(a):To nie diesel....
Aha to tylko w RFCX tak jest... juz bede wiedzial
nemi napisał(a):a dzięki oczko /użyłem metody kopiuj-wklej ze swojej stronki łoł/

Dzieki ziomki, teraz juz wszystko wiem. Mam nadzieje że na 100% bezkolizyjne te Mazdy benzynowe.
Pozdro dla wszystkich posiadaczy Mazd!!!
Wczesniej jezdziłem samymi niemcami tam przebiegi rozrzadów sa nizsze.
to moj pierwszy japoniec.
Pozdro!!!
Pozdro dla wszystkich posiadaczy Mazd!!!
Wczesniej jezdziłem samymi niemcami tam przebiegi rozrzadów sa nizsze.
to moj pierwszy japoniec.
Pozdro!!!
-
Ahmed
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6