Mazda3 BK – sprzęgło i różne problemy

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez lobo » 31 gru 2011, 12:22

a jakie sprzęgło powinno być w mojej Madzi? Bo zaryzykowałbym inne skoro to co jest jakieś trefne się okazało
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2009, 13:03
Posty: 34 (2/0)
Auto: Mazda 3 BK 1,6

Postprzez tomek-waw » 31 gru 2011, 12:31

W linku powyżej masz do Twojego auta tylko różnych producentów.
Dostępne od ręki jest to.
http://www.iparts.pl/czesc/sprzeglo-kom ... 51008.html
Telefonicznie potwierdź kompatybilność.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2011, 01:34
Posty: 1931 (2/7)
Skąd: Wwa
Auto: GTI MK7 380KM/520Nm
Była, M3 Kintaro 2.0 LF 161KM/182Nm

Postprzez lobo » 31 gru 2011, 12:37

Dzięki wielkie. w Poniedziałek jeszcze zobaczę w moim mieście w motoryzacyjnych czy mają coś podobnego i wtedy ewentualnie zamówię przez neta.

Ale czy to możliwe, że nieprawidłowa eksploatacja sprzęgła tak szybko skróciła jego żywotność?
Nikt na piskaczach tym autem nie jeździł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2009, 13:03
Posty: 34 (2/0)
Auto: Mazda 3 BK 1,6

Postprzez akostarek » 31 gru 2011, 18:37

hmm przebieg dość niski jak na ubite sprzęgło, albo ktoś mocno je zjarał albo może nacieka olej ? sprawdzałeś poziom ? raz spotkałem się z przypadkiem, że przy podwyższonym poziomie oleju puszczało uszczelnienie i olej naciekał na sprzęgło.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez tradeitdamn » 31 gru 2011, 18:57

chyba raczej przebieg za niski jak na ten rocznik. jeśli robiło by srednią niemiecką ilosc km czylo 40 tys rocznie to akurat pasowałoby i auto miało pod 130 tys i wsio sie zgadza bo sprzegło wytrzymuje ca. 120 tys

znaczy sie mozliwe ze ktos cofnał go ładnie o 100 tys
Przez miasto jak samoloteeeeeeem...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2010, 22:39
Posty: 303 (8/1)
Skąd: Kraków/NH

Postprzez Dominooo » 31 gru 2011, 20:42

tradeitdamn napisał(a):znaczy sie mozliwe ze ktos cofnał go ładnie o 100 tys

Możliwe, ale wydaje mi się, że jednak było ładnie katowane...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2010, 05:47
Posty: 776 (0/1)
Skąd: Śląsk
Auto: マツダ 3 Y6 BK '05

Postprzez lobo » 1 sty 2012, 17:11

auto bylo kupione jak mialo 1,5 roku i teraz ma juz 3 lata. Katowane nie mozliwe bo jezdze ja i narzeczona.
I nikt nie meczya utka tylko jezdzimy 50/50 eco i normalnej jazdy bez szalenstw.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2009, 13:03
Posty: 34 (2/0)
Auto: Mazda 3 BK 1,6

Postprzez radzi89 » 1 sty 2012, 18:49

Kolego, temat o awarii sprzęgła masz nawet na tej samej stronie wątku o BK. Proszę nie zakładać wątków takich jak istniejące tylko dopisywanie się do nich.
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Postprzez kgy » 3 sty 2012, 21:01

Witam,

Sprzęgło – komplet z łożyskiem i dźwignią wymienione na nówki w Mazdzie. Szarpnąłem sie ;)

Prosiłbym jednak znawców tematu o określenie natury usterki – poniżej wrzucam fotki starego sprzęgła:
http://imageshack.us/g/31/dscf9139.jpg/
– docisk jest "wygięty" – niektóre łopatki są troche z "wduszone" do środka. Nie wiem na ile widać na fotce
– tarcza ma grubość ok. 8mm.
– ciekawostka: zdjęte sprzęgło to Sachs, dźwignia sygnowana "Ford" – chyba już zamiennik (auto kupione przy 130kkm!!! Cóż – Holendrzy stoją na światłach z wciśniętym, może dlatego).

Pytanie zasadnicze – czy jest to normalne zużycie sprzęgła, czy wada materiału / spontaniczna usterka. W przypadku tego drugiego, moge powołać rzeczoznawce i procesować się z gwarantem (Bovag G2).

dzięki za pomoc, pozdrawiam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 25 lip 2010, 19:32
Posty: 26 (0/1)
Skąd: Eindhoven, NL
Auto: Mazda 3 1.6 2006

Postprzez Magdalena1 » 14 sty 2012, 14:55

Witam,

Z góry przepraszam jeśli piszę na nieodpowiednim temacie ale jestem nowym użytkownikiem.

Może ktoś orientuje się co może być przyczyną takiej sytuacji:
Przy zmianie biegów, przy odpuszczaniu sprzęgła i dodawaniu gazu moja Madzia się że tak powiem dusi i szarpie. Bądź tęż już po odpuszczeniu sprzęgła, gdy dodaje gazu. Sprzęgło wchodzi leciutko, nie czuje żadnego oporu.
Dzwoniłam do ASO mazdy i jeden z Panów stwierdził z mojej opowieści ze to może być zużyte sprzęgło (przebieg 149tys)

Prosze o pomoc:)
Początkujący
 
Od: 14 sty 2012, 14:38
Posty: 13
Skąd: Warszawa - Izabelin
Auto: Mazda 3 2004 2.0 benzyna

Postprzez Dominooo » 14 sty 2012, 16:31

Magdalena1 napisał(a):Witam,

Z góry przepraszam jeśli piszę na nieodpowiednim temacie ale jestem nowym użytkownikiem.

Może ktoś orientuje się co może być przyczyną takiej sytuacji:
Przy zmianie biegów, przy odpuszczaniu sprzęgła i dodawaniu gazu moja Madzia się że tak powiem dusi i szarpie. Bądź tęż już po odpuszczeniu sprzęgła, gdy dodaje gazu. Sprzęgło wchodzi leciutko, nie czuje żadnego oporu.
Dzwoniłam do ASO mazdy i jeden z Panów stwierdził z mojej opowieści ze to może być zużyte sprzęgło (przebieg 149tys)

Prosze o pomoc:)

Zrób test na parkingu.
Przy włączonym silniku na postoju wrzuć 2 bieg i puszczaj powoili sprzęgło. Jak silnik nie zgaśnie to już oznaka padniętego sprzęgła.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2010, 05:47
Posty: 776 (0/1)
Skąd: Śląsk
Auto: マツダ 3 Y6 BK '05

Postprzez Magdalena1 » 14 sty 2012, 16:50

Dziękuję za podpowiedź! juz sprawdzam
Początkujący
 
Od: 14 sty 2012, 14:38
Posty: 13
Skąd: Warszawa - Izabelin
Auto: Mazda 3 2004 2.0 benzyna

Postprzez Magdalena1 » 14 sty 2012, 17:01

Sprawdziłam. Wrzuciłam 2 i puszczałam lekko sprzęgło. Silnik nie zgasl. Samochod ruszyl.
Czyli cos jest nie tak ze sprzegłem...?;/
Początkujący
 
Od: 14 sty 2012, 14:38
Posty: 13
Skąd: Warszawa - Izabelin
Auto: Mazda 3 2004 2.0 benzyna

Postprzez marcin255 » 14 sty 2012, 17:21

Dominooo napisał(a):Przy włączonym silniku na postoju wrzuć 2 bieg i puszczaj powoili sprzęgło.


Silnik ma zgasnąć na 2 biegu ? Dziwne bo na oblodzonej nawierzchni zaleca sie ruszanie z 2

" Najprosciej sprawdzic tak: jedziesz na wysokim biegu, powiedzmy na 5tce 80-90km/h, obroty masz wtedy niskie. Wciskasz do konca gaz i jesli auto normalnie przyspiesza to jest ok, jesli jednak obroty mocno rosna a predkosc nie to sie slizga. "
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez Magdalena1 » 14 sty 2012, 17:48

marcin255 napisał(a):jesli jednak obroty mocno rosna a predkosc nie to sie slizga.


to wtedy jest cos nie tak ze sprzegłem...?
Początkujący
 
Od: 14 sty 2012, 14:38
Posty: 13
Skąd: Warszawa - Izabelin
Auto: Mazda 3 2004 2.0 benzyna

Postprzez marcin255 » 14 sty 2012, 19:00

Magdalena1 napisał(a):
marcin255 napisał(a):jesli jednak obroty mocno rosna a predkosc nie to sie slizga.


to wtedy jest cos nie tak ze sprzegłem...?

tak ,jeśli wciskasz gaz obroty rosna mocno a auto nie przyspiesza
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez Dominooo » 15 sty 2012, 00:09

marcin255 napisał(a):
Dominooo napisał(a):Przy włączonym silniku na postoju wrzuć 2 bieg i puszczaj powoili sprzęgło.


Silnik ma zgasnąć na 2 biegu ? Dziwne bo na oblodzonej nawierzchni zaleca sie ruszanie z 2

Auto powinno ruszyć i po krótkim ruszeniu zgasnąć (oczywiście nie dajemy gazu).
Przynajmniej tak miałem w poprzednim aucie, z tym, że auto nawet nie ruszyło i silnik nie zgasł.

marcin255 napisał(a):Najprosciej sprawdzic tak: jedziesz na wysokim biegu, powiedzmy na 5tce 80-90km/h, obroty masz wtedy niskie. Wciskasz do konca gaz i jesli auto normalnie przyspiesza to jest ok, jesli jednak obroty mocno rosna a predkosc nie to sie slizga. "

To prawda, im więcej gazu dajesz tym silnik wkręca większe obroty, a auto nie jedzie szybciej.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2010, 05:47
Posty: 776 (0/1)
Skąd: Śląsk
Auto: マツダ 3 Y6 BK '05

Postprzez Blumek » 15 sty 2012, 00:50

Najprostsza metoda to po prostu wrzucić 5 bieg i powoli puszczać sprzęgło, oczywiście na przykład na ręcznym, auto powinno zgasnąć jak jest OK a jak nie to i da się usłyszeć i poczuć ślizgające się i palące resztki sprzęgła. Podaję ta metodę bo czasami same serwisy tak robią.
Madzia Forever :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2007, 23:44
Posty: 930
Skąd: Zielona Góra
Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(

Postprzez marcin255 » 15 sty 2012, 10:58

znalazłem jeszcze taki test :
Sprzęgło powinno być testowane na stromym wzgórzu: wrzuć piąty bieg i sprawdź, czy obroty gwałtownie wzrosną.
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez Magdalena1 » 16 sty 2012, 01:11

jej dziękuję bardzo za podpowiedzi. jutro wszystkiego wypróbuje!
Początkujący
 
Od: 14 sty 2012, 14:38
Posty: 13
Skąd: Warszawa - Izabelin
Auto: Mazda 3 2004 2.0 benzyna

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323