Mazda3 BK – sprzęgło i różne problemy
W linku powyżej masz do Twojego auta tylko różnych producentów.
Dostępne od ręki jest to.
http://www.iparts.pl/czesc/sprzeglo-kom ... 51008.html
Telefonicznie potwierdź kompatybilność.
Dostępne od ręki jest to.
http://www.iparts.pl/czesc/sprzeglo-kom ... 51008.html
Telefonicznie potwierdź kompatybilność.
Dzięki wielkie. w Poniedziałek jeszcze zobaczę w moim mieście w motoryzacyjnych czy mają coś podobnego i wtedy ewentualnie zamówię przez neta.
Ale czy to możliwe, że nieprawidłowa eksploatacja sprzęgła tak szybko skróciła jego żywotność?
Nikt na piskaczach tym autem nie jeździł
Ale czy to możliwe, że nieprawidłowa eksploatacja sprzęgła tak szybko skróciła jego żywotność?
Nikt na piskaczach tym autem nie jeździł
hmm przebieg dość niski jak na ubite sprzęgło, albo ktoś mocno je zjarał albo może nacieka olej ? sprawdzałeś poziom ? raz spotkałem się z przypadkiem, że przy podwyższonym poziomie oleju puszczało uszczelnienie i olej naciekał na sprzęgło.
chyba raczej przebieg za niski jak na ten rocznik. jeśli robiło by srednią niemiecką ilosc km czylo 40 tys rocznie to akurat pasowałoby i auto miało pod 130 tys i wsio sie zgadza bo sprzegło wytrzymuje ca. 120 tys
znaczy sie mozliwe ze ktos cofnał go ładnie o 100 tys
znaczy sie mozliwe ze ktos cofnał go ładnie o 100 tys
Przez miasto jak samoloteeeeeeem...
Kolego, temat o awarii sprzęgła masz nawet na tej samej stronie wątku o BK. Proszę nie zakładać wątków takich jak istniejące tylko dopisywanie się do nich.
Witam,
Sprzęgło – komplet z łożyskiem i dźwignią wymienione na nówki w Mazdzie. Szarpnąłem sie
Prosiłbym jednak znawców tematu o określenie natury usterki – poniżej wrzucam fotki starego sprzęgła:
http://imageshack.us/g/31/dscf9139.jpg/
– docisk jest "wygięty" – niektóre łopatki są troche z "wduszone" do środka. Nie wiem na ile widać na fotce
– tarcza ma grubość ok. 8mm.
– ciekawostka: zdjęte sprzęgło to Sachs, dźwignia sygnowana "Ford" – chyba już zamiennik (auto kupione przy 130kkm!!! Cóż – Holendrzy stoją na światłach z wciśniętym, może dlatego).
Pytanie zasadnicze – czy jest to normalne zużycie sprzęgła, czy wada materiału / spontaniczna usterka. W przypadku tego drugiego, moge powołać rzeczoznawce i procesować się z gwarantem (Bovag G2).
dzięki za pomoc, pozdrawiam
Sprzęgło – komplet z łożyskiem i dźwignią wymienione na nówki w Mazdzie. Szarpnąłem sie
Prosiłbym jednak znawców tematu o określenie natury usterki – poniżej wrzucam fotki starego sprzęgła:
http://imageshack.us/g/31/dscf9139.jpg/
– docisk jest "wygięty" – niektóre łopatki są troche z "wduszone" do środka. Nie wiem na ile widać na fotce
– tarcza ma grubość ok. 8mm.
– ciekawostka: zdjęte sprzęgło to Sachs, dźwignia sygnowana "Ford" – chyba już zamiennik (auto kupione przy 130kkm!!! Cóż – Holendrzy stoją na światłach z wciśniętym, może dlatego).
Pytanie zasadnicze – czy jest to normalne zużycie sprzęgła, czy wada materiału / spontaniczna usterka. W przypadku tego drugiego, moge powołać rzeczoznawce i procesować się z gwarantem (Bovag G2).
dzięki za pomoc, pozdrawiam
Witam,
Z góry przepraszam jeśli piszę na nieodpowiednim temacie ale jestem nowym użytkownikiem.
Może ktoś orientuje się co może być przyczyną takiej sytuacji:
Przy zmianie biegów, przy odpuszczaniu sprzęgła i dodawaniu gazu moja Madzia się że tak powiem dusi i szarpie. Bądź tęż już po odpuszczeniu sprzęgła, gdy dodaje gazu. Sprzęgło wchodzi leciutko, nie czuje żadnego oporu.
Dzwoniłam do ASO mazdy i jeden z Panów stwierdził z mojej opowieści ze to może być zużyte sprzęgło (przebieg 149tys)
Prosze o pomoc:)
Z góry przepraszam jeśli piszę na nieodpowiednim temacie ale jestem nowym użytkownikiem.
Może ktoś orientuje się co może być przyczyną takiej sytuacji:
Przy zmianie biegów, przy odpuszczaniu sprzęgła i dodawaniu gazu moja Madzia się że tak powiem dusi i szarpie. Bądź tęż już po odpuszczeniu sprzęgła, gdy dodaje gazu. Sprzęgło wchodzi leciutko, nie czuje żadnego oporu.
Dzwoniłam do ASO mazdy i jeden z Panów stwierdził z mojej opowieści ze to może być zużyte sprzęgło (przebieg 149tys)
Prosze o pomoc:)
- Od: 14 sty 2012, 14:38
- Posty: 13
- Skąd: Warszawa - Izabelin
- Auto: Mazda 3 2004 2.0 benzyna
Magdalena1 napisał(a):Witam,
Z góry przepraszam jeśli piszę na nieodpowiednim temacie ale jestem nowym użytkownikiem.
Może ktoś orientuje się co może być przyczyną takiej sytuacji:
Przy zmianie biegów, przy odpuszczaniu sprzęgła i dodawaniu gazu moja Madzia się że tak powiem dusi i szarpie. Bądź tęż już po odpuszczeniu sprzęgła, gdy dodaje gazu. Sprzęgło wchodzi leciutko, nie czuje żadnego oporu.
Dzwoniłam do ASO mazdy i jeden z Panów stwierdził z mojej opowieści ze to może być zużyte sprzęgło (przebieg 149tys)
Prosze o pomoc:)
Zrób test na parkingu.
Przy włączonym silniku na postoju wrzuć 2 bieg i puszczaj powoili sprzęgło. Jak silnik nie zgaśnie to już oznaka padniętego sprzęgła.
Dziękuję za podpowiedź! juz sprawdzam
- Od: 14 sty 2012, 14:38
- Posty: 13
- Skąd: Warszawa - Izabelin
- Auto: Mazda 3 2004 2.0 benzyna
Sprawdziłam. Wrzuciłam 2 i puszczałam lekko sprzęgło. Silnik nie zgasl. Samochod ruszyl.
Czyli cos jest nie tak ze sprzegłem...?;/
Czyli cos jest nie tak ze sprzegłem...?;/
- Od: 14 sty 2012, 14:38
- Posty: 13
- Skąd: Warszawa - Izabelin
- Auto: Mazda 3 2004 2.0 benzyna
Dominooo napisał(a):Przy włączonym silniku na postoju wrzuć 2 bieg i puszczaj powoili sprzęgło.
Silnik ma zgasnąć na 2 biegu ? Dziwne bo na oblodzonej nawierzchni zaleca sie ruszanie z 2
" Najprosciej sprawdzic tak: jedziesz na wysokim biegu, powiedzmy na 5tce 80-90km/h, obroty masz wtedy niskie. Wciskasz do konca gaz i jesli auto normalnie przyspiesza to jest ok, jesli jednak obroty mocno rosna a predkosc nie to sie slizga. "
marcin255 napisał(a):jesli jednak obroty mocno rosna a predkosc nie to sie slizga.
to wtedy jest cos nie tak ze sprzegłem...?
- Od: 14 sty 2012, 14:38
- Posty: 13
- Skąd: Warszawa - Izabelin
- Auto: Mazda 3 2004 2.0 benzyna
Magdalena1 napisał(a):marcin255 napisał(a):jesli jednak obroty mocno rosna a predkosc nie to sie slizga.
to wtedy jest cos nie tak ze sprzegłem...?
tak ,jeśli wciskasz gaz obroty rosna mocno a auto nie przyspiesza
marcin255 napisał(a):Dominooo napisał(a):Przy włączonym silniku na postoju wrzuć 2 bieg i puszczaj powoili sprzęgło.
Silnik ma zgasnąć na 2 biegu ? Dziwne bo na oblodzonej nawierzchni zaleca sie ruszanie z 2
Auto powinno ruszyć i po krótkim ruszeniu zgasnąć (oczywiście nie dajemy gazu).
Przynajmniej tak miałem w poprzednim aucie, z tym, że auto nawet nie ruszyło i silnik nie zgasł.
marcin255 napisał(a):Najprosciej sprawdzic tak: jedziesz na wysokim biegu, powiedzmy na 5tce 80-90km/h, obroty masz wtedy niskie. Wciskasz do konca gaz i jesli auto normalnie przyspiesza to jest ok, jesli jednak obroty mocno rosna a predkosc nie to sie slizga. "
To prawda, im więcej gazu dajesz tym silnik wkręca większe obroty, a auto nie jedzie szybciej.
Najprostsza metoda to po prostu wrzucić 5 bieg i powoli puszczać sprzęgło, oczywiście na przykład na ręcznym, auto powinno zgasnąć jak jest OK a jak nie to i da się usłyszeć i poczuć ślizgające się i palące resztki sprzęgła. Podaję ta metodę bo czasami same serwisy tak robią.
Madzia Forever :)
- Od: 5 lut 2007, 23:44
- Posty: 930
- Skąd: Zielona Góra
- Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(
znalazłem jeszcze taki test :
Sprzęgło powinno być testowane na stromym wzgórzu: wrzuć piąty bieg i sprawdź, czy obroty gwałtownie wzrosną.
Sprzęgło powinno być testowane na stromym wzgórzu: wrzuć piąty bieg i sprawdź, czy obroty gwałtownie wzrosną.
jej dziękuję bardzo za podpowiedzi. jutro wszystkiego wypróbuje!
- Od: 14 sty 2012, 14:38
- Posty: 13
- Skąd: Warszawa - Izabelin
- Auto: Mazda 3 2004 2.0 benzyna
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości