Stukanie przy puszczaniu gazu na niskich obrotach

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez gregorb » 17 lip 2008, 23:52

Mam pewna zagadke. Jak jade na niskich obrotach i – tak do 2 tysiecy – i puszcze nagle gaz to czesto zdarza mi sie ze slysze takie pukniecie z okolic silnika oraz prawie zawsze auto tak jakby wyhamowuje. Czasem tez jak nagle wcisne gaz przy tak niskich obrotach to nastepuje takie jakby wyrwanie. Tak jakby poduszka silnika lub skrzyni. Moze to kolo dwumasowe? Czy to mozliwe ze przy przebiegu 25 tys cos by sie z nim stalo? Mam wrazenie, ze mam to gdzies od miesiaca od kiedy zonie zgaslo auto 3 razy pod rzad jak za szybko puscila sprzeglo przy ruszaniu ze skrzyzowania.

Jak jade na wyzszych biegach i obrotach to tez jak nagle puszczam i od razu wciskam gaz to czuje takie jakby male dziukniecie. Czy tez tak macie ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2008, 20:48
Posty: 174
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 3 BK 07' – 1.6 MZR-CD

Postprzez Brt » 18 lip 2008, 14:29

gregorb, popraw proszę temat, inaczej go skoszuję
dzięki
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 kwi 2007, 23:13
Posty: 213
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6, 3.0 V6 (05), 6 MPS

Postprzez gregorb » 18 lip 2008, 23:51

Brt: jak mam go nazwac inaczej ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2008, 20:48
Posty: 174
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 3 BK 07' – 1.6 MZR-CD

Postprzez Globy » 19 lip 2008, 08:47

* dopisek modelu w Opcjonalnym opisie tematu –> Regulamin ;)

gregorb napisał(a):Jak jade na wyzszych biegach i obrotach to tez jak nagle puszczam i od razu wciskam gaz to czuje takie jakby male dziukniecie. Czy tez tak macie ?

Chodzi o charakterystyczne drganie auta? Sprawdzilbym wlasnie poduszki silnika/skrzyni, chociaz nic takiego nie powinno ulec awarii.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez gregorb » 20 lip 2008, 09:37

Tak o drganie auta, jednak dziwi mnie czasem ten stuk jak zmieniam bieg do 2000 obr/min.
Drgniecie zauwazylem rowniez czasem jak gasze silnik, moze to rzeczywiscie ktoras z poduszek.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2008, 20:48
Posty: 174
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 3 BK 07' – 1.6 MZR-CD

Postprzez keczu » 20 lip 2008, 11:36

Globy napisał(a):Sprawdzilbym wlasnie poduszki silnika/skrzyni

Tak,sprawdz poduszki lub ich mocowanie,mialem kiedys poluzowana gorna poduszke jak wymienilem rozrzad ,objawy te same.
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2008, 16:59
Posty: 165
Skąd: Ostroleka/Dublin
Auto: Mazda 323F 1.8GT 99r./Rover 45

Postprzez ziomek85 » 8 lut 2011, 23:41

Witam chcialbym sie dowiedziec czy przyczyna tych pukniec sa faktycznie poduszki silnika/skrzyni bo mam wrazenie ze u mnie tez to wystepuje przy zmianie biegow glownie przy obrotach 2000 i glowniw przy 2 /3 biegu i jesli mozna bylo by wiedziec jaki jest koszt ich wymiany. Z gory dzieki!!
Początkujący
 
Od: 2 maja 2010, 22:47
Posty: 19
Auto: mazda 3 sedan 1.6 benz. 2004r

Postprzez Dominooo » 9 lut 2011, 07:32

ziomek85 napisał(a):Witam chcialbym sie dowiedziec czy przyczyna tych pukniec sa faktycznie poduszki silnika/skrzyni bo mam wrazenie ze u mnie tez to wystepuje przy zmianie biegow glownie przy obrotach 2000 i glowniw przy 2 /3 biegu i jesli mozna bylo by wiedziec jaki jest koszt ich wymiany. Z gory dzieki!!


Koszt nie jest mały, ale na początek spróbuj dokręcić śruby mocujące poduszki.
W wielu przypadkach operacja taka przyniosła pozytywny skutek- stukanie zniknęło.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2010, 05:47
Posty: 776 (0/1)
Skąd: Śląsk
Auto: マツダ 3 Y6 BK '05

Postprzez ziomek85 » 9 lut 2011, 19:54

nie maly tzn ile mniej wiecej??
Początkujący
 
Od: 2 maja 2010, 22:47
Posty: 19
Auto: mazda 3 sedan 1.6 benz. 2004r

Postprzez marcin255 » 9 lut 2011, 21:43

ok 500 zł jedna poduszka
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez radzi89 » 11 lut 2011, 10:35

Jest to jakby jednorazowe pukniecie czy cykliczne pukanie przez jakas chwile ?
Jesli jest mowa o jednorazowym puknieciu przy puszczaniu sprzegla albo dodawaniu i ujmowaniu gazu to prawdopodobnie bedzie poduszka silnika badz skrzyni tak jak koledzy mowia.
Jesli jest to cykliczne pukanie to niestety moze byc kolo dwumasowe.
Powodzenia :)
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Postprzez Nuno » 12 sty 2012, 19:38

Mam pewien problem trochę zbliżony objawowo do powyższego wątku więc się podłącze.

Mniej więcej od miesiąca czasu zaczęło mi coś stukać w przedniej części auta z podkreśleniem prawej strony, ponieważ od tej strony dźwięk jest bardziej słyszalny.
Dźwięk występuje głownie podczas dodawania i ujmowania gazu w zakresie około 2,5 do 3,5 tyś obrotów. Powyższy efekt występuję tylko i wyłącznie pod obciążeniem, głownie na pierwszych 3 biegach na ciepłym i zimnym silniku. Co dziwne nie występuje na biegu jałowym. Czasami słychać go również, jak auto zostanie zduszone wysokim biegiem przy zbyt małej prędkości obrotowej.
Nie wiem, czy dobrze scharakteryzuje wydobywający się dźwięk, ponieważ jest ciężki do określenia słowami. Dźwięk jest taki, jakby coś na wskutek wibracji metalicznie stukało.
W pierwszej kolejnosci postawiłem na wydech, myśląc, iż w układzie są jakieś nieszczelnosci które powodują wibracje i stukot. Niestety po sprawdzeniu przez tłumikarza okazało się ,że wydech jest bez zastrzeżeń.
Kolejnym elementem które chciałem wykluczyć było zawieszenie, więc pojechałem na diagnostykę.
Diagnosta po testach szarpakiem, stwierdził, że z przednim zawieszeniem wszystko jest w porządku, iż dźwięk napewno nie pochodzi z zawieszenia. Również z braku wibracji podczas pracy silnika na postoju odrzucił mozliwość uszkodzonej poduszki pod silnikiem. Zacząłem się zastanawiać, czy przyczyną dzwięku nie jest uszkodzona półoś lub przegub-choć podczas jazdy na skręconych kołach nie zauważyłem charakterystycznych zgrzytów lub stuków.
Pojechałem więc do mechanika, aby pojezdził autem i spróbował zlokalizować usterkę. Mechanik poza lekkim luzem na łożysku podpory prawej półosi nic nie znalazł. W związku z powyższym zdecydowałem się na wymianę łożyska podpory półosimyśląc, że może zużyte łożysko może przenosić wibracje.
Niestety jak się okazało, wymiana nic nie zmieniła, dźwięk dalej wytępuje w niezmienionej postaci.
Napinacze lub rolki pasków też wykluczam, ponieważ, 4 tyś km temu były wymieniane wraz z paskami, filtrami i olejem.
W tym momencie ręce mi opadają, bo nie bardzo wiem, gdzie szukać przyczyny ??? Boje się trochę jechać na diagnostykę na serwis Mazdy, bo podejżewam, że mocno mnie skasują :(
"Przeorałem" już większość podobnych tematów w internecie, ale niestety nie udało mi się dopasować objawów.
Może ktoś z Was się spotkał z czymś takim ???
Bardzo proszę o jakieś sugestie.

Z góry dziękuję i pozdrawiam!
Nuno
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2011, 17:44
Posty: 206 (1/1)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 3 BK Sedan
2.0 LF TOP
2005

Postprzez marcin255 » 12 sty 2012, 20:16

łaczniki stabilizatora , gumy stabilizatora ,mocowanie amortyzatorów ?
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez Nuno » 12 sty 2012, 20:26

a to nie wyszłoby na diagnostyce zawieszenia?
Nuno
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2011, 17:44
Posty: 206 (1/1)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 3 BK Sedan
2.0 LF TOP
2005

Postprzez marcin255 » 12 sty 2012, 20:33

Nuno napisał(a):a to nie wyszłoby na diagnostyce zawieszenia?

Też byłem na diagnostyce wszystko było ok , a stukało dalej i nie wyszło ,ze amortyzator niedokręcony
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez Nuno » 12 sty 2012, 20:51

Dzięki, wezmę pod uwagę Twoje spostrzeżenia i sprawdzę to. Tylko biorąc pod uwagę zawieszenie, zastanawiajace jest to dlaczego powyższe dźwięki występują tylko w pewnym zakresie obrotów??
A ty jakie miałeś objawy stuków?
Nuno
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2011, 17:44
Posty: 206 (1/1)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 3 BK Sedan
2.0 LF TOP
2005

Postprzez Dominooo » 12 sty 2012, 20:52

Kolego miałem to samo, diagnozy mechaników rokowały wymianę połowy częsci z przedniego zawieszenia na grubą kasę.
Wystarczyło dokręcić śruby od poduszki silnika tej z tego wątku.
Przeczytaj tam mój post.

EDIT
Jak masz odpowiedni rozmiar klucza to możesz to zrobić sam, a później się przejechać i sprawdzić czy objawy ustąpiły.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2010, 05:47
Posty: 776 (0/1)
Skąd: Śląsk
Auto: マツダ 3 Y6 BK '05

Postprzez Nuno » 12 sty 2012, 21:07

Dzięki Dominoo też to jutro sprawdzę. A Ty jakie miałeś objawy nim zacząłeś szukać przyczyny, bo w Twoim wątku ich nie znalazłem?
Nuno
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2011, 17:44
Posty: 206 (1/1)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 3 BK Sedan
2.0 LF TOP
2005

Postprzez Dominooo » 12 sty 2012, 21:48

Tutaj jest wątek z moim problemem.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2010, 05:47
Posty: 776 (0/1)
Skąd: Śląsk
Auto: マツダ 3 Y6 BK '05

Postprzez radzi89 » 13 sty 2012, 00:12

Mi to wyglada na zuzyta poduszke silnika...
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323