626 gf 1.8 – nowy termostat i niska temperatura pracy silnika

Postprzez yusuf » 10 sty 2012, 02:27

Właściwie tak jak w temacie. Kurde, już druga wymiana części po świecach w mojej madzi i drugi problem. Wcześniej było w miarę ok ale czasami spadała temperatura. A po wymianie na nowy podnosi się trochę powyżej minimum i tak stoi. Czasami delikatnie spada. Co może być przyczyną? Dodam, ze sam wymienialem termostat i trochę nie chce mi się znów go wyciągać. Robota praktycznie żadna jeśli chodzi o sama wymianę części ale odpowietrzanie uciążliwe.
fiat 126p => Ford Fiesta I => Ford Fiesta II (LPG) => Opel Vectra (LPG) => Citroen XM (PB) => VW Passat (LPG) => Volvo V40 (ON) => Mazda 626 GF (LPG). – to są pojazdy którymi jeździłem dłużej niż rok. Mogłem coś pominąć.
Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2011, 15:06
Posty: 92
Skąd: Wrocław/Strzelin
Auto: Mazda 626 GF 1.8 (90km) 98r + LPG

Postprzez maxim_wawa » 10 sty 2012, 09:52

uklad zapowietrzony
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez yusuf » 10 sty 2012, 12:03

Dam sobie głowę uciac, ze zrobiłem wszystko co w mojej mocy by go odpowietrzyc. Powiedz mi maxim jak to zrobic porzadnie?
fiat 126p => Ford Fiesta I => Ford Fiesta II (LPG) => Opel Vectra (LPG) => Citroen XM (PB) => VW Passat (LPG) => Volvo V40 (ON) => Mazda 626 GF (LPG). – to są pojazdy którymi jeździłem dłużej niż rok. Mogłem coś pominąć.
Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2011, 15:06
Posty: 92
Skąd: Wrocław/Strzelin
Auto: Mazda 626 GF 1.8 (90km) 98r + LPG

Postprzez VeryCoolMan » 10 sty 2012, 23:03

yusuf Miłego czytania :)
viewtopic.php?p=94966#94966
Obrazek
Obrazek
マツダ永遠に
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2006, 14:10
Posty: 640 (1/0)
Skąd: Południowy wschód
Auto: Xedos 9 TA 2,5v6

Postprzez yusuf » 11 sty 2012, 06:54

Dzięki. Ale temat który podales już wcześniej przerobilem. Myślałem, ze jest jakiś inny sposób jak naprzyklad odpowietrznik układu chłodzenia bo miałem coś takiego w volvo. Skoro to jedyny sposób na odpowietrzanie to mam prawidłowo odpowietrzony. W tej sytuacji muszę chyba sprawdzić mój nowy termostat czy działa poprawnie bo jakas przyczyna musi być.
fiat 126p => Ford Fiesta I => Ford Fiesta II (LPG) => Opel Vectra (LPG) => Citroen XM (PB) => VW Passat (LPG) => Volvo V40 (ON) => Mazda 626 GF (LPG). – to są pojazdy którymi jeździłem dłużej niż rok. Mogłem coś pominąć.
Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2011, 15:06
Posty: 92
Skąd: Wrocław/Strzelin
Auto: Mazda 626 GF 1.8 (90km) 98r + LPG

Postprzez VeryCoolMan » 11 sty 2012, 23:11

A nie założyłeś przypadkowo odwrotnie termostatu? jeśli nie to dziwna sprawa że na nowym i starym tez tak się dzieje, przychodzi mi jeszcze do głowy czujnik temperatury lub pompa wody ale raczej czujnik. :)
Obrazek
Obrazek
マツダ永遠に
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2006, 14:10
Posty: 640 (1/0)
Skąd: Południowy wschód
Auto: Xedos 9 TA 2,5v6

Postprzez yusuf » 11 sty 2012, 23:24

Jeśli chodzi o pompę to była niedawno razem z rozrzadem wymieniana więc raczej nie ona. Sprawdze jak będę miał czas czy odwrotnie termostatu nie założyłem ;) a przy okazji jego sprawność. Jest możliwe, ze termostat się uszkodził przez to, ze jeździłem trochę na nieodpowietrzonym silniku i bez płynu? Chodzi o to, ze pewien znajomy magikó-mechanik który przyszedł gdy wymienialem termostat powiedział mi, ze układ się sam odpowietrza więc ja głupi nie dolewalem płynu do chłodnicycy tylko wedle jego zaleceń do pełna zbiornik wyrównawczy i jeździłem tak troche a w chłodnicy nic nie było. Wniskuje to po ilości płynu który podczas wymiany ulecial i ilości wlanego. Cieszę się, ze nie do końca zaufalem magikowi i po max 3-4km zacząłem odpowietrzac normalnie. Jeszcze bym przegrzal silnik przez dobre rady...
fiat 126p => Ford Fiesta I => Ford Fiesta II (LPG) => Opel Vectra (LPG) => Citroen XM (PB) => VW Passat (LPG) => Volvo V40 (ON) => Mazda 626 GF (LPG). – to są pojazdy którymi jeździłem dłużej niż rok. Mogłem coś pominąć.
Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2011, 15:06
Posty: 92
Skąd: Wrocław/Strzelin
Auto: Mazda 626 GF 1.8 (90km) 98r + LPG

Postprzez VeryCoolMan » 11 sty 2012, 23:46

yusuf napisał(a):Jest możliwe, ze termostat się uszkodził przez to, ze jeździłem trochę na nieodpowietrzonym silniku i bez płynu?

Nie ma mowy aby od tego się uszkodził "no chyba że gotowałeś silnik pod czerwone pole :P " już prędzej trzymał bym się tego że założyłeś odwrotnie, ale na starym też temp. wariowała więc coś mi tu śmierdzi zepsutym czujnikiem temperatury a znajduje się on po stronie filtra powietrza tylko nie wiem który jest tam sztuk 2 było gdzieś na forum który odpowiada za wskaźnik na desce. :)
Obrazek
Obrazek
マツダ永遠に
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2006, 14:10
Posty: 640 (1/0)
Skąd: Południowy wschód
Auto: Xedos 9 TA 2,5v6

Postprzez yusuf » 11 sty 2012, 23:55

Ale na starym łapał normalną temperaturę, tylko często ją też gubil. A co do zagrzania, to nie wiem bo skoro nie było płynu to czujnik chyba nie działał prawidłowo. Czy się mylę?

A skoro już pisze to zapytam: czy termostat naprawdę da radę odwrotnie założyć? Jesli tak, to czy powinien być sprezynka do silnika czy na odwrót? ;)
Dzięki przyjacielu za wszystkie rady. Niebawem zacznę sprawdzać wszystko o czym tu wpomniales.
fiat 126p => Ford Fiesta I => Ford Fiesta II (LPG) => Opel Vectra (LPG) => Citroen XM (PB) => VW Passat (LPG) => Volvo V40 (ON) => Mazda 626 GF (LPG). – to są pojazdy którymi jeździłem dłużej niż rok. Mogłem coś pominąć.
Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2011, 15:06
Posty: 92
Skąd: Wrocław/Strzelin
Auto: Mazda 626 GF 1.8 (90km) 98r + LPG

Postprzez VeryCoolMan » 12 sty 2012, 00:19

Sprężynka w stronę silnika :)
Obrazek
Obrazek
マツダ永遠に
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2006, 14:10
Posty: 640 (1/0)
Skąd: Południowy wschód
Auto: Xedos 9 TA 2,5v6

Postprzez kierownik » 12 sty 2012, 09:48

na termostacie jest jeszcze taki dzyndzelek – jego też z tego co pamiętam dawało się w odpowiedniej pozycji.
najpierw odpowietrzasz ręcznie, jak w temacie, a później reszta zrobi się "sama"
jak dla mnie to nadal wygląda na termostat i za szybką temperaturę otwarcia – na pewno masz dobry?

a jak z temperaturą nadmuchu? dmucha gorącym powietrzem?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez lucas83 » 12 sty 2012, 10:21

Dokładnie, ten dzyndzelek zapobiega niepoprawnemu montażowi, więc jeśli Kolega nie ułożył go właściwie, to może termostat nie działa poprawnie. Chociaż w zasadzie chyba nie da się go źle założyć, byłby problem przy skręcaniu, bo coś by nie pasowało. Ale jeśli montaż jest OK, to może być to wadliwy termostat lub niewłaściwa temperatura otwarcia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez yusuf » 12 sty 2012, 18:28

Jeszcze nie sprawdzielem montażu ani sprawności termostatu z powodu braku czasu ale zauważyłem dzisiaj gdy trochę po mieście powiatowym jeździłem, ze wskazówka była dość blisko połowy czyli prawidłowej temeperatury. Ale zaraz gdy gdzieś przyspieszalem i pokonywalem dłuższy odcinek bez zwalniania to spadala na trochę ponad minimum. Powietrze z dmuchawy leci normalne kierowniku.
fiat 126p => Ford Fiesta I => Ford Fiesta II (LPG) => Opel Vectra (LPG) => Citroen XM (PB) => VW Passat (LPG) => Volvo V40 (ON) => Mazda 626 GF (LPG). – to są pojazdy którymi jeździłem dłużej niż rok. Mogłem coś pominąć.
Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2011, 15:06
Posty: 92
Skąd: Wrocław/Strzelin
Auto: Mazda 626 GF 1.8 (90km) 98r + LPG

Postprzez lucas83 » 12 sty 2012, 18:52

Pisałeś, że wcześniej, czyli przed wymianą termostatu, było OK, ale też czasem wskazówka od temperatury potrafiła opaść, tak? To może faktycznie coś się zaczyna dziać z tym czujnikiem, który przesyła informację na deskę? Ale najpierw upewnij się, co do tego termostatu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez kierownik » 12 sty 2012, 19:14

yusuf napisał(a):Powietrze z dmuchawy leci normalne

to znaczy gorące jak ustawisz na czerwone? cały czas?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez yusuf » 12 sty 2012, 19:21

Przepraszam za głupia formę odpowiedzi. Leci dość ciepłe. Nawet bardzo – na tyle, ze nie mam podstaw by na nie narzekać.
fiat 126p => Ford Fiesta I => Ford Fiesta II (LPG) => Opel Vectra (LPG) => Citroen XM (PB) => VW Passat (LPG) => Volvo V40 (ON) => Mazda 626 GF (LPG). – to są pojazdy którymi jeździłem dłużej niż rok. Mogłem coś pominąć.
Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2011, 15:06
Posty: 92
Skąd: Wrocław/Strzelin
Auto: Mazda 626 GF 1.8 (90km) 98r + LPG

Postprzez krzysztofpak » 12 sty 2012, 21:18

Witam kolegę ...
Ja mam doświadczenia z innego auta bo był to GOLF 3.
U mnie też tak było ,że czasami łapał normalną temperaturę , a czasami pokazywał za niską ... Co się okazało to czujnik był walnięty a w sumie to dopiero padał i co najśmieszniejsze to jak sprawdzałem tam temp. omomierzem to na stykach wychodzących na kompa było dobrze a na stykach na zegary już nie ...
I teraz jeszcze jedno pytanko : czy zauważyłeś jakąś różnicę w spalaniu tzn. czy nie pali Ci więcej??
Ja stawiam na walnięty czujnik ....
Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2010, 19:48
Posty: 65
Skąd: Inowrocław
Auto: Madzia 626 GF 2.0 115KM '98

Postprzez MAT » 18 sty 2012, 10:00

witam, mam podobne objawy w miescie lapie prawidlowa temperture a jak przycisne na trasie to spada i to sporo , po wymianie trzech termostatow doszedlem do wniosku ze moze to byc uszczelka pod glowica bo za kazdym razem jak go odpowietrze jest dobrze i za kilka dni znowu "babelkuje" , wiec radze koledze jeszcze sprawdzic czy nie wali spalinami w uklad chlodzenia ja w najlblizszym czasie wybieram sie na spr. zawartosci co2 w plynie chlodniczym kosztuje to 60zl a bede mial pewnosc pozdr
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2012, 20:08
Posty: 280
Skąd: Lublin
Auto: E39 M57D30 02'

Postprzez grzech_z » 18 sty 2012, 10:31

MAT napisał(a):jak przycisne na trasie to spada i to sporo


Sprawdzasz stan w chłodnicy?
Miałem podobnie w poprzednim autku, okazało się, że pompa wody złapała nieszczelność i płyn uciekał.
Z tym, że i ogrzewanie "uciekało" również.
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez MAT » 18 sty 2012, 11:03

no wlasnie wszystko jest ok plynu nie ubywa , oleju nie przybywa ,ogrzewanie jest, poza tym wskazaniem temp. Wiec obstawilem ze wali kompresja w uklad bo skad to powietrze w ukladzie co jakis czas
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2012, 20:08
Posty: 280
Skąd: Lublin
Auto: E39 M57D30 02'

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6