626 gf 1.8 – nowy termostat i niska temperatura pracy silnika
1, 2
Właściwie tak jak w temacie. Kurde, już druga wymiana części po świecach w mojej madzi i drugi problem. Wcześniej było w miarę ok ale czasami spadała temperatura. A po wymianie na nowy podnosi się trochę powyżej minimum i tak stoi. Czasami delikatnie spada. Co może być przyczyną? Dodam, ze sam wymienialem termostat i trochę nie chce mi się znów go wyciągać. Robota praktycznie żadna jeśli chodzi o sama wymianę części ale odpowietrzanie uciążliwe.
fiat 126p => Ford Fiesta I => Ford Fiesta II (LPG) => Opel Vectra (LPG) => Citroen XM (PB) => VW Passat (LPG) => Volvo V40 (ON) => Mazda 626 GF (LPG). – to są pojazdy którymi jeździłem dłużej niż rok. Mogłem coś pominąć.
- Od: 4 kwi 2011, 15:06
- Posty: 92
- Skąd: Wrocław/Strzelin
- Auto: Mazda 626 GF 1.8 (90km) 98r + LPG
uklad zapowietrzony
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Dam sobie głowę uciac, ze zrobiłem wszystko co w mojej mocy by go odpowietrzyc. Powiedz mi maxim jak to zrobic porzadnie?
fiat 126p => Ford Fiesta I => Ford Fiesta II (LPG) => Opel Vectra (LPG) => Citroen XM (PB) => VW Passat (LPG) => Volvo V40 (ON) => Mazda 626 GF (LPG). – to są pojazdy którymi jeździłem dłużej niż rok. Mogłem coś pominąć.
- Od: 4 kwi 2011, 15:06
- Posty: 92
- Skąd: Wrocław/Strzelin
- Auto: Mazda 626 GF 1.8 (90km) 98r + LPG
Dzięki. Ale temat który podales już wcześniej przerobilem. Myślałem, ze jest jakiś inny sposób jak naprzyklad odpowietrznik układu chłodzenia bo miałem coś takiego w volvo. Skoro to jedyny sposób na odpowietrzanie to mam prawidłowo odpowietrzony. W tej sytuacji muszę chyba sprawdzić mój nowy termostat czy działa poprawnie bo jakas przyczyna musi być.
fiat 126p => Ford Fiesta I => Ford Fiesta II (LPG) => Opel Vectra (LPG) => Citroen XM (PB) => VW Passat (LPG) => Volvo V40 (ON) => Mazda 626 GF (LPG). – to są pojazdy którymi jeździłem dłużej niż rok. Mogłem coś pominąć.
- Od: 4 kwi 2011, 15:06
- Posty: 92
- Skąd: Wrocław/Strzelin
- Auto: Mazda 626 GF 1.8 (90km) 98r + LPG
A nie założyłeś przypadkowo odwrotnie termostatu? jeśli nie to dziwna sprawa że na nowym i starym tez tak się dzieje, przychodzi mi jeszcze do głowy czujnik temperatury lub pompa wody ale raczej czujnik. 
Jeśli chodzi o pompę to była niedawno razem z rozrzadem wymieniana więc raczej nie ona. Sprawdze jak będę miał czas czy odwrotnie termostatu nie założyłem
a przy okazji jego sprawność. Jest możliwe, ze termostat się uszkodził przez to, ze jeździłem trochę na nieodpowietrzonym silniku i bez płynu? Chodzi o to, ze pewien znajomy magikó-mechanik który przyszedł gdy wymienialem termostat powiedział mi, ze układ się sam odpowietrza więc ja głupi nie dolewalem płynu do chłodnicycy tylko wedle jego zaleceń do pełna zbiornik wyrównawczy i jeździłem tak troche a w chłodnicy nic nie było. Wniskuje to po ilości płynu który podczas wymiany ulecial i ilości wlanego. Cieszę się, ze nie do końca zaufalem magikowi i po max 3-4km zacząłem odpowietrzac normalnie. Jeszcze bym przegrzal silnik przez dobre rady...
fiat 126p => Ford Fiesta I => Ford Fiesta II (LPG) => Opel Vectra (LPG) => Citroen XM (PB) => VW Passat (LPG) => Volvo V40 (ON) => Mazda 626 GF (LPG). – to są pojazdy którymi jeździłem dłużej niż rok. Mogłem coś pominąć.
- Od: 4 kwi 2011, 15:06
- Posty: 92
- Skąd: Wrocław/Strzelin
- Auto: Mazda 626 GF 1.8 (90km) 98r + LPG
yusuf napisał(a):Jest możliwe, ze termostat się uszkodził przez to, ze jeździłem trochę na nieodpowietrzonym silniku i bez płynu?
Nie ma mowy aby od tego się uszkodził "no chyba że gotowałeś silnik pod czerwone pole
Ale na starym łapał normalną temperaturę, tylko często ją też gubil. A co do zagrzania, to nie wiem bo skoro nie było płynu to czujnik chyba nie działał prawidłowo. Czy się mylę?
A skoro już pisze to zapytam: czy termostat naprawdę da radę odwrotnie założyć? Jesli tak, to czy powinien być sprezynka do silnika czy na odwrót?
Dzięki przyjacielu za wszystkie rady. Niebawem zacznę sprawdzać wszystko o czym tu wpomniales.
A skoro już pisze to zapytam: czy termostat naprawdę da radę odwrotnie założyć? Jesli tak, to czy powinien być sprezynka do silnika czy na odwrót?
Dzięki przyjacielu za wszystkie rady. Niebawem zacznę sprawdzać wszystko o czym tu wpomniales.
fiat 126p => Ford Fiesta I => Ford Fiesta II (LPG) => Opel Vectra (LPG) => Citroen XM (PB) => VW Passat (LPG) => Volvo V40 (ON) => Mazda 626 GF (LPG). – to są pojazdy którymi jeździłem dłużej niż rok. Mogłem coś pominąć.
- Od: 4 kwi 2011, 15:06
- Posty: 92
- Skąd: Wrocław/Strzelin
- Auto: Mazda 626 GF 1.8 (90km) 98r + LPG
na termostacie jest jeszcze taki dzyndzelek – jego też z tego co pamiętam dawało się w odpowiedniej pozycji.
najpierw odpowietrzasz ręcznie, jak w temacie, a później reszta zrobi się "sama"
jak dla mnie to nadal wygląda na termostat i za szybką temperaturę otwarcia – na pewno masz dobry?
a jak z temperaturą nadmuchu? dmucha gorącym powietrzem?
najpierw odpowietrzasz ręcznie, jak w temacie, a później reszta zrobi się "sama"
jak dla mnie to nadal wygląda na termostat i za szybką temperaturę otwarcia – na pewno masz dobry?
a jak z temperaturą nadmuchu? dmucha gorącym powietrzem?
Dokładnie, ten dzyndzelek zapobiega niepoprawnemu montażowi, więc jeśli Kolega nie ułożył go właściwie, to może termostat nie działa poprawnie. Chociaż w zasadzie chyba nie da się go źle założyć, byłby problem przy skręcaniu, bo coś by nie pasowało. Ale jeśli montaż jest OK, to może być to wadliwy termostat lub niewłaściwa temperatura otwarcia.
- Od: 14 kwi 2008, 19:17
- Posty: 810
- Skąd: Tomaszów Mazowiecki
- Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.
Jeszcze nie sprawdzielem montażu ani sprawności termostatu z powodu braku czasu ale zauważyłem dzisiaj gdy trochę po mieście powiatowym jeździłem, ze wskazówka była dość blisko połowy czyli prawidłowej temeperatury. Ale zaraz gdy gdzieś przyspieszalem i pokonywalem dłuższy odcinek bez zwalniania to spadala na trochę ponad minimum. Powietrze z dmuchawy leci normalne kierowniku.
fiat 126p => Ford Fiesta I => Ford Fiesta II (LPG) => Opel Vectra (LPG) => Citroen XM (PB) => VW Passat (LPG) => Volvo V40 (ON) => Mazda 626 GF (LPG). – to są pojazdy którymi jeździłem dłużej niż rok. Mogłem coś pominąć.
- Od: 4 kwi 2011, 15:06
- Posty: 92
- Skąd: Wrocław/Strzelin
- Auto: Mazda 626 GF 1.8 (90km) 98r + LPG
Pisałeś, że wcześniej, czyli przed wymianą termostatu, było OK, ale też czasem wskazówka od temperatury potrafiła opaść, tak? To może faktycznie coś się zaczyna dziać z tym czujnikiem, który przesyła informację na deskę? Ale najpierw upewnij się, co do tego termostatu.
- Od: 14 kwi 2008, 19:17
- Posty: 810
- Skąd: Tomaszów Mazowiecki
- Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.
Przepraszam za głupia formę odpowiedzi. Leci dość ciepłe. Nawet bardzo – na tyle, ze nie mam podstaw by na nie narzekać.
fiat 126p => Ford Fiesta I => Ford Fiesta II (LPG) => Opel Vectra (LPG) => Citroen XM (PB) => VW Passat (LPG) => Volvo V40 (ON) => Mazda 626 GF (LPG). – to są pojazdy którymi jeździłem dłużej niż rok. Mogłem coś pominąć.
- Od: 4 kwi 2011, 15:06
- Posty: 92
- Skąd: Wrocław/Strzelin
- Auto: Mazda 626 GF 1.8 (90km) 98r + LPG
Witam kolegę ...
Ja mam doświadczenia z innego auta bo był to GOLF 3.
U mnie też tak było ,że czasami łapał normalną temperaturę , a czasami pokazywał za niską ... Co się okazało to czujnik był walnięty a w sumie to dopiero padał i co najśmieszniejsze to jak sprawdzałem tam temp. omomierzem to na stykach wychodzących na kompa było dobrze a na stykach na zegary już nie ...
I teraz jeszcze jedno pytanko : czy zauważyłeś jakąś różnicę w spalaniu tzn. czy nie pali Ci więcej??
Ja stawiam na walnięty czujnik ....
Pozdrawiam
Ja mam doświadczenia z innego auta bo był to GOLF 3.
U mnie też tak było ,że czasami łapał normalną temperaturę , a czasami pokazywał za niską ... Co się okazało to czujnik był walnięty a w sumie to dopiero padał i co najśmieszniejsze to jak sprawdzałem tam temp. omomierzem to na stykach wychodzących na kompa było dobrze a na stykach na zegary już nie ...
I teraz jeszcze jedno pytanko : czy zauważyłeś jakąś różnicę w spalaniu tzn. czy nie pali Ci więcej??
Ja stawiam na walnięty czujnik ....
Pozdrawiam
- Od: 3 wrz 2010, 19:48
- Posty: 65
- Skąd: Inowrocław
- Auto: Madzia 626 GF 2.0 115KM '98
witam, mam podobne objawy w miescie lapie prawidlowa temperture a jak przycisne na trasie to spada i to sporo , po wymianie trzech termostatow doszedlem do wniosku ze moze to byc uszczelka pod glowica bo za kazdym razem jak go odpowietrze jest dobrze i za kilka dni znowu "babelkuje" , wiec radze koledze jeszcze sprawdzic czy nie wali spalinami w uklad chlodzenia ja w najlblizszym czasie wybieram sie na spr. zawartosci co2 w plynie chlodniczym kosztuje to 60zl a bede mial pewnosc pozdr
- Od: 5 sty 2012, 20:08
- Posty: 280
- Skąd: Lublin
- Auto: E39 M57D30 02'
MAT napisał(a):jak przycisne na trasie to spada i to sporo
Sprawdzasz stan w chłodnicy?
Miałem podobnie w poprzednim autku, okazało się, że pompa wody złapała nieszczelność i płyn uciekał.
Z tym, że i ogrzewanie "uciekało" również.
szerokości
grzech
grzech
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6