Zwiększenie momentu obrotowego silnika [1.8 101KM] FP-DE
felgi alu? jest szansa ze bedzie ladniej.jak kupisz cos lekkiego to bedzie tez lepiej wiec szukaj felg z waga do 5kg.a rozmiar kol ma zanczenie.dziala to na tej zasadzie:
do przyspieszenia potrzebna jest sila ze wzrou a=f/m a sila ta nie bierze sie z nikad. jest prosty przelicznik na sile. moment na silniku razy starty napedu razy przelozenie dzielone przez promien kola czyli dla przykladu mamy moment na silniki 150nm mnozymy razy starty 20% czyli 120nm mnozymy razy przelozenie jedynki 15 mamy 1800Nm.dzielimy przez promien kola powiedzmy (srednica 60cm dla latwosic to bedzie tak kolo 205x50x15) czyli 1800/0,3=6000N
i to jest sila na jedynce.przy masie 1000kg mamy przyspieszenie 6000N/1000kg=6m/s2
czyli 0,6G
i z takim przyspieszeniem bedziemy jechac na jedynce.
jak ktos chce policzyc czas to ma wzor na t=v/a czyli do 50km/h=14m/s na jedynce z przyspieszeniem 6m/s2 pokonamy w czasie t=2,3s
tyle powinno to mniej wiecej trwac bez strat na trakcji czy bez oporow toczenia czy powietrza ze stalym momentem na silniku okolo 150Nm.
mozna policzyc tez dla dwojki np 120nm razy 7,5=900Nm /03=3000N
czyli przyspieszenie 3m/s2
czyli od 50 do 100km/h pokonamy w czasie:
t=v/a czyli do 100-50=50km/h=14m/s na jedynce z przyspieszeniem 3m/s2 pokonamy w czasie t=4,6s
czyli laczny czas do setki wyjdzie t= 2,3 +4,6=6,9s.
plus 0,3 s na zmiane biegu czyli 7,2s
tyle by bylo gdyby liczyc te 120nm ciaglego i przelozenia jak napsialem
wiec ogolnie aby uzysakc wieksze przyspeiszenie potrzebna mniejsza masa lubijak najwieksza sile napedowa.a mozna to siagnac poprzez wysokie obroty i krotkie przelzoenia lub wysoki niuton na silniku lub male kolka.wszystko ma znaczenie. to ze diesel ma 300nm a przelozenie jedynki 7,5 to wychodzi moment na kolach taki sam jak auto ktore ma 150nm i przelozenie 15.
do przyspieszenia potrzebna jest sila ze wzrou a=f/m a sila ta nie bierze sie z nikad. jest prosty przelicznik na sile. moment na silniku razy starty napedu razy przelozenie dzielone przez promien kola czyli dla przykladu mamy moment na silniki 150nm mnozymy razy starty 20% czyli 120nm mnozymy razy przelozenie jedynki 15 mamy 1800Nm.dzielimy przez promien kola powiedzmy (srednica 60cm dla latwosic to bedzie tak kolo 205x50x15) czyli 1800/0,3=6000N
i to jest sila na jedynce.przy masie 1000kg mamy przyspieszenie 6000N/1000kg=6m/s2
czyli 0,6G
i z takim przyspieszeniem bedziemy jechac na jedynce.
jak ktos chce policzyc czas to ma wzor na t=v/a czyli do 50km/h=14m/s na jedynce z przyspieszeniem 6m/s2 pokonamy w czasie t=2,3s
tyle powinno to mniej wiecej trwac bez strat na trakcji czy bez oporow toczenia czy powietrza ze stalym momentem na silniku okolo 150Nm.
mozna policzyc tez dla dwojki np 120nm razy 7,5=900Nm /03=3000N
czyli przyspieszenie 3m/s2
czyli od 50 do 100km/h pokonamy w czasie:
t=v/a czyli do 100-50=50km/h=14m/s na jedynce z przyspieszeniem 3m/s2 pokonamy w czasie t=4,6s
czyli laczny czas do setki wyjdzie t= 2,3 +4,6=6,9s.
plus 0,3 s na zmiane biegu czyli 7,2s
tyle by bylo gdyby liczyc te 120nm ciaglego i przelozenia jak napsialem
wiec ogolnie aby uzysakc wieksze przyspeiszenie potrzebna mniejsza masa lubijak najwieksza sile napedowa.a mozna to siagnac poprzez wysokie obroty i krotkie przelzoenia lub wysoki niuton na silniku lub male kolka.wszystko ma znaczenie. to ze diesel ma 300nm a przelozenie jedynki 7,5 to wychodzi moment na kolach taki sam jak auto ktore ma 150nm i przelozenie 15.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
piwo, dzięki za Fizykę..
Do setki sprawdzałem już wiele razy, i ciągle wychodzi 12,6-12,7sek..
Z felgami to niestety nie prosty temat, ciężko gdziekolwiek dostać na rozstaw śrub 5x114,3 – przynajmniej u mnie w Piotrkowie. Pozostaje Allegro na zamówienie – tak około 1000zł planuję przeznaczyć – Jeszcze do 5KG będzie ciężko cokolwiek dobrać. Aha + do tego chodzą mi po głowie dystanse
Hmm w sumie myślałem też nad obniżeniem, -30mm sprężyny Jamex – Ale czy przyniesie nam zapowiadany większy efekty, czy tylko efekt wizualny zostanie poprawiony ?

Do setki sprawdzałem już wiele razy, i ciągle wychodzi 12,6-12,7sek..

Z felgami to niestety nie prosty temat, ciężko gdziekolwiek dostać na rozstaw śrub 5x114,3 – przynajmniej u mnie w Piotrkowie. Pozostaje Allegro na zamówienie – tak około 1000zł planuję przeznaczyć – Jeszcze do 5KG będzie ciężko cokolwiek dobrać. Aha + do tego chodzą mi po głowie dystanse
Hmm w sumie myślałem też nad obniżeniem, -30mm sprężyny Jamex – Ale czy przyniesie nam zapowiadany większy efekty, czy tylko efekt wizualny zostanie poprawiony ?
Mój Exclusive: viewtopic.php?f=314&t=121653&start=0
- Od: 3 maja 2010, 14:01
- Posty: 559
- Skąd: Piotrków Trybunalski
- Auto: Mazda 626GF '00 1.8 16V 101KM
Piwo ładnie to ujął i poparł cyferkami
Nie bez powodu się mówi, że w dieselach moment zabijany jest skrzynią 
Do autora tematu – sam dolot niewiele Ci da, zwłaszcza jak to będzie jakiś allegrowy wynalazek – będzie tylko głośniej.
Dobór długości i średnicy to dość trudne zadanie – ma bezpośrednie przełożenie na charakterystykę, którą łatwo można popsuć. W rezultacie osiągniesz efekt daleki od zamierzonego.
Dobrze dobrany dolot wraz z wydechem (nie za luźnym) zwiększy trochę moment i moc, ale koszty jakie na to poniesiesz, nie będą proporcjonalne do wyniku.
Najtańszym i odczuwlanym modem jest zmiana przełożeń jak pisał Piwo.
Inne opcje są już droższe:
– swap
– doładowanie
– dłubanie tego co masz (założenie dołu silnika od FS'a z wykorzystaniem twoich tłoków – zyskasz większą pojemność i podniesiesz stopień sprężania – FS 9,1:1 na tłokach z FP uzyskać powinien ok. 9,7:1). Większość modyfikacji masz opisane w temacie Lukasa007 o jego 626. FP to po części FS ale z ciut innymi wałkami, wałem z innym wykorbieniem, krótszymi korbami – mimo to bardzo zbliżone konstrukcje.
Na allegro ciężko będzie znaleźć i nie zamkniesz się w takiej kwocie. Przykładowa felga w 15" poniżej 5kg to oz ultraleggera lub superleggera – tanie nie są.
Obawiam się, że twoje stalówki będą lżejsze od alu
Obniżeniem chcesz podnieść moment? No ciekawe
Jak już ten topic tutaj trafił, to prosze się trzymać tematu. Odnośnie obniżania są inne wątki już założone.

Do autora tematu – sam dolot niewiele Ci da, zwłaszcza jak to będzie jakiś allegrowy wynalazek – będzie tylko głośniej.
Dobór długości i średnicy to dość trudne zadanie – ma bezpośrednie przełożenie na charakterystykę, którą łatwo można popsuć. W rezultacie osiągniesz efekt daleki od zamierzonego.
Dobrze dobrany dolot wraz z wydechem (nie za luźnym) zwiększy trochę moment i moc, ale koszty jakie na to poniesiesz, nie będą proporcjonalne do wyniku.
Najtańszym i odczuwlanym modem jest zmiana przełożeń jak pisał Piwo.
Inne opcje są już droższe:
– swap
– doładowanie
– dłubanie tego co masz (założenie dołu silnika od FS'a z wykorzystaniem twoich tłoków – zyskasz większą pojemność i podniesiesz stopień sprężania – FS 9,1:1 na tłokach z FP uzyskać powinien ok. 9,7:1). Większość modyfikacji masz opisane w temacie Lukasa007 o jego 626. FP to po części FS ale z ciut innymi wałkami, wałem z innym wykorbieniem, krótszymi korbami – mimo to bardzo zbliżone konstrukcje.
Lukazie napisał(a):Jeszcze do 5KG będzie ciężko cokolwiek dobrać.
Na allegro ciężko będzie znaleźć i nie zamkniesz się w takiej kwocie. Przykładowa felga w 15" poniżej 5kg to oz ultraleggera lub superleggera – tanie nie są.
Obawiam się, że twoje stalówki będą lżejsze od alu
Lukazie napisał(a):Hmm w sumie myślałem też nad obniżeniem, -30mm sprężyny Jamex – Ale czy przyniesie nam zapowiadany większy efekty, czy tylko efekt wizualny zostanie poprawion
Obniżeniem chcesz podnieść moment? No ciekawe
Jak już ten topic tutaj trafił, to prosze się trzymać tematu. Odnośnie obniżania są inne wątki już założone.
FP to po części FS ale z ciut innymi wałkami
Walki sa takie same. FS-01 z tego co pamietam. Tylko FS 136KM mial inny ssacy.
Jak chcesz dlubac FP/FS w N/A to szykuj sie na 8-10kzl w celu uzyskania ~ 150KM.
Ale patrzac na moj czas od 0-100 to odczujesz bardzo duza roznice miedzy swoimi 12s.
....
Jak chcesz budzetowo to zrob tak. Dolot CAI ze stozkiem w chlodnym miejscu (na uzywkach zrobisz za 200zl wszystko). Wydech – poszukaj na szrocie rur 50 lub 55mm i do tego kup 2 przelotowe, uzywane tlumiki (calosc wyjdzie +/– 300-400zl). Kolektor z eBay'a za 40$ 4-2-1. Zdejmij glowice i popracuj nad kanalami, dopasuj kolektory do otworow w glowicy. Tyle. Nie pchaj sie w rozbieranie silnika, strojenie i zmienianie walkow – nie adekwatne przyrosty do rezultatow. Do tego kup skrzynie od FS (jest krotsza) i stocz kolo zamachowe. Calosc wyjdzie jakies 1500zl jak sie dobrze zorganizujesz.
onyx napisał(a):A zakładając, że większości rzeczy sam nie zrobisz lub wynikną dodatkowe okoliczności, taki budżet pomnóż x2
Raczej sam nic nie będę dłubał..

Mój Exclusive: viewtopic.php?f=314&t=121653&start=0
- Od: 3 maja 2010, 14:01
- Posty: 559
- Skąd: Piotrków Trybunalski
- Auto: Mazda 626GF '00 1.8 16V 101KM
Witam Ponownie,
Projekt jest już przygotowany – dzięki Lukas
Więc na pierwszy "strzał" idzie:
a) Kompletny dolot wraz z filtrem stożkowym SIMOTA
b) Tłumik środkowy oraz końcowy RM MOTORS – obawiam się tylko o jedno. Czy nie będzie
za bardzo wył
c) Koło zamachowe – Stoczyć
d) .. wyrzucenie koła zapasowego z bagażnika
Wszelkie propozycje mile widziane. Pomijam takie "cuda" rzędu kilku tysięcy
Projekt jest już przygotowany – dzięki Lukas

Więc na pierwszy "strzał" idzie:
a) Kompletny dolot wraz z filtrem stożkowym SIMOTA
b) Tłumik środkowy oraz końcowy RM MOTORS – obawiam się tylko o jedno. Czy nie będzie
za bardzo wył

c) Koło zamachowe – Stoczyć
d) .. wyrzucenie koła zapasowego z bagażnika


Wszelkie propozycje mile widziane. Pomijam takie "cuda" rzędu kilku tysięcy

Mój Exclusive: viewtopic.php?f=314&t=121653&start=0
- Od: 3 maja 2010, 14:01
- Posty: 559
- Skąd: Piotrków Trybunalski
- Auto: Mazda 626GF '00 1.8 16V 101KM
Nie zapomnij dwa razy podskoczyć na hamownię, przed i po zmianach 
czekamy cierpliwie na wykresy
bo odczucia "dupohamowni" bywają wielce złudne
bo odczucia "dupohamowni" bywają wielce złudne
Gdy ci smutno, gdy ci źle, odpal Vałke przejedź się
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
-
Cierpliwy
- Od: 25 kwi 2008, 18:29
- Posty: 1489 (3/6)
- Skąd: Łódź
- Auto: silniki rzędowe są nudne
Mazda 323F BA KL 94'
Pit napisał(a):Nie zapomnij dwa razy podskoczyć na hamownię, przed i po zmianach
Hamowni niestety nie ma w Piotrkowie

Oprócz w/w modyfikacji, jakieś porady ?
Mój Exclusive: viewtopic.php?f=314&t=121653&start=0
- Od: 3 maja 2010, 14:01
- Posty: 559
- Skąd: Piotrków Trybunalski
- Auto: Mazda 626GF '00 1.8 16V 101KM
onyx napisał(a): Po dolocie i wydechu nie spodziewaj się cudów przy tym silniku.
Cudów się nie spodziewam, zobaczę jak to wyjdzie w praniu. Szczerze mówiąc nigdy nie "tuningowałem" samochodu w sposób mechaniczny

W miarę jedzenia apetyt rośnie, więc jeśli będzie za mało to będziemy kombinować dalej
Mój Exclusive: viewtopic.php?f=314&t=121653&start=0
- Od: 3 maja 2010, 14:01
- Posty: 559
- Skąd: Piotrków Trybunalski
- Auto: Mazda 626GF '00 1.8 16V 101KM
Zrob sobie ten dolot i wydech, a z czasem zmienisz blok silnika na 2.0 i do tego dasz skrzynie, tez z FS'a. Do tego co chcesz robic teraz mozesz zaslepic EGR i nie wpuszczac odmy w dolot (zamiast tego dac filtr na krociec wychodzacy z pokrywy zaworow). Bedzie przez to mniej syfu w kolektorze ssacym, a co za tym idzie w kanalach w glowicy (ktora takze wypadalo by sie zajac, ale juz Ci o tym wspominalem).
Lukas007 sam wiesz jakie żmudne jest dłubanie FS'a NA
Jaki przyrost będzie możliwy po tych zabiegach? W porywach pewnie 7-8hp i podobne wartości momentu... będzie tylko głośniejszy i mniej w portfelu zostanie
Chyba wiadomo jak się to przełoży na osiągi 
Aaa i jeszcze jedno
z tym EGRem to popłynąłeś – ten zawór i tak się sam zamyka przy określonych obr – podepnij jakiegoś consulta i sam się przekonasz 
Najlepszym i najprostszą opcją byłoby:
– swap na poliftowego FS'a + te mody, o których wspomniałeś z olewką tego zaworu EGR
Tutaj ładna reakcja na kolektor + wydech
[url]
http://www.empireracing.pl/viewtopic.php?f=7&t=253[/url]
Aaa i jeszcze jedno
Najlepszym i najprostszą opcją byłoby:
– swap na poliftowego FS'a + te mody, o których wspomniałeś z olewką tego zaworu EGR
Tutaj ładna reakcja na kolektor + wydech
[url]
http://www.empireracing.pl/viewtopic.php?f=7&t=253[/url]
onyx napisał(a):będzie tylko głośniejszy
Lekko głośniejszy może być. Byleby tylko nie wył

Lukas007 napisał(a):skrzynie, tez z FS'a.
Jeśli chodzi o skrzynie to od modelu 136KM ?
Lukas007 napisał(a):z czasem zmienisz blok silnika na 2.0
Z czasem na pewno, tak jak już pisałem wyżej w miarę jedzenia apetyt rośnie

Mój Exclusive: viewtopic.php?f=314&t=121653&start=0
- Od: 3 maja 2010, 14:01
- Posty: 559
- Skąd: Piotrków Trybunalski
- Auto: Mazda 626GF '00 1.8 16V 101KM
Mozliwe ze EGR sie zamyka, nie wiem. Ja mam zaslepiony u siebie. Co do wzrostu mocy i momentu to bez zmiany kolektora jakies 10-12KM mozna uzyskac. U mnie kompletny wydech i dolot daly w sumie 13KM. Co do wykresu z ERE to dla mnie z doswiadczenia 20KM z samego wydechu w FS jest malo prawdopodobne. Ja mam u siebie wlasnie 151KM i 190NM, ale jednak troche wiecej zostalo zrobione.
Skrzynia z FS'a 115 i 136KM nie rozni sie chyba przelozeniami.
Tak jedzie FP ze zrobionym wydechem, dolotem i glowica
A tak seria
Skrzynia z FS'a 115 i 136KM nie rozni sie chyba przelozeniami.
Tak jedzie FP ze zrobionym wydechem, dolotem i glowica
A tak seria
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje