Problemy z rozruchem – Wątek wspólny BA (B3/Z5/BP/KF)

Postprzez BLACK666PL » 27 wrz 2011, 17:03

MIRU napisał(a):pompa nie działa po przekręceniu kluczyka, dopiero gdy pokręcisz rozrusznikiem zaczyna podawac paliwo


dzięki idę to sprawdzić ;) jak wygląda napięcie podczas rozruchu.
X LIVE IS YOUR GAME X
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2009, 15:23
Posty: 227
Skąd: ISLANDIA/GDYNIA
Auto: Mazda 323f BA v6
Mazdaspeed Touring Kit A-Spec
Nissan Skyline r34 GTT
Honda civic 6g 1.6 vti

Postprzez MIRU » 27 wrz 2011, 18:38

z czujnika połozenia wału bierze impuls...jakos tak :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2009, 02:26
Posty: 905 (0/2)
Skąd: hell
Auto: 323F BA KLT

Postprzez BLACK666PL » 27 wrz 2011, 19:18

MIRU napisał(a):pompa nie działa po przekręceniu kluczyka, dopiero gdy pokręcisz rozrusznikiem zaczyna podawac paliwo


dzięki idę to sprawdzić ;) jak wygląda napięcie podczas rozruchu. [quote="BLACK666PL"]

sprawdziłem podczas kręcenia dalej nie ma napięcia na pompie <co?> <co?> a co do czujnika wału jest zamieniony z drugiej mazdy która nie miała żadnych problemów więc czujnik jest ok ale nie mam żadnych pomysłów gdzie szukać przyczyny dalej, dalej szukam przekaźnika pompy paliwa i dalej nie wiem gdzie on jest <co?>
X LIVE IS YOUR GAME X
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2009, 15:23
Posty: 227
Skąd: ISLANDIA/GDYNIA
Auto: Mazda 323f BA v6
Mazdaspeed Touring Kit A-Spec
Nissan Skyline r34 GTT
Honda civic 6g 1.6 vti

Postprzez BLACK666PL » 28 wrz 2011, 13:34

wina była po stronie przekaźnika pompy po jego wymianie wszystko wróciło do normy <jupi> <jupi> temat do zamknięcia.
X LIVE IS YOUR GAME X
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2009, 15:23
Posty: 227
Skąd: ISLANDIA/GDYNIA
Auto: Mazda 323f BA v6
Mazdaspeed Touring Kit A-Spec
Nissan Skyline r34 GTT
Honda civic 6g 1.6 vti

Postprzez norbo88 » 12 paź 2011, 18:57

Witam Mój problem dotyczy tego że Mazda nie chce mi odpalac z rana na pb, przekrece, odpali ale nie wejdzie na obroty tylko od razu gasnie. Dodawanie gazu nic nie daje. Dodam ze na LPG nie ma tego problemu. przełącze na gaz przekrece raz i odpali potem przełacze na benzyne i chodzi bez problemu. Wymieniłem filtr paliwa i dalej to samo
norbo88
 

Postprzez rafał88 » 1 lis 2011, 11:49

I ja sie doczekalem kiedy sonda doslownie w pare dni zdycha :// odpialem ja calkiem bo auto po wcisnieciu gazu w podloge z 2500rmp nie mogla sie zebrac:/
Po odpieciu normlanie idzie:) a teraz za 1000000000pkt jaka sonde panowie polecacie ??sa widze po 100plnow, taka kiedys zakldalem do fiata i calkiem to sie sprawowalo:) nie wiem jak w madzi.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez lesiux » 1 lis 2011, 12:33

ja mam taką uniwersalną za 100pln od dwóch lat ale też czasami zmuła się pojawia. Jeszcze nie próbowałem odpinać sondy więc póki co polecić nie mogę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez rafał88 » 1 lis 2011, 12:37

yhym, ja mialem/mam wtedy gdy silnik sie dogrzewa ale jak cieply tez.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez kubu4891 » 9 lis 2011, 20:45

Witam!
W przypadku mojego auta jest tak, że na zimnym silniku wciska w fotel a jak się trochę zagrzeje 4 minuty to już taki żwawy nie jest. Robiłem test diodą – żadnych błędów.
Przez ok 10 minut dymi na biało ale jest bardzo wilgotno i wiele aut tak ma nawet takie nowsze. Poza tym jest woda na końcówce tłumika to się nie przejmuję tym dymieniem. Bezpośrednio po odpaleniu nie dymi. Dopiero później i to przez te 10 – 13 minut.
Myślę wymienić filtr powietrza jak kolega dementorirl. Może powinienem zresetować komputer jeszcze raz. Poza tymi objawami nie ma nic do zastrzeżenia.
Pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 15 paź 2011, 19:20
Posty: 9
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: Mazda 323F 95r. 280000km
Mazda 626 FS 99r. 180000km

Postprzez Zmarek » 21 gru 2011, 19:52

Witam forumowiczow. Posiadam mazde 323f 1.5 16V (Z5) rocznik 1997. Mam taki problem z odpaleniem na zimnym silniku na cieplym nie ma problemu. Dzisiaj musialem do pracy z kolega sie zabrac :( Zakupiona byla w czerwcu 13 wiec odrazu wymienilem rozrzad filtry swiece kable wysokiego napiecia i pare innych rzeczy tez. Ostatnio robilem rowniez rozrusznik (jakies 2 lub 3 tygodnie temu) bendiks i tulejki szczotki sa w bardzo dobrym stanie :D Dzisiaj wyszedlem z domu cos po 5 wsiadlem do mazdy chcialem ja odpaplic i nic. Krecilem tez pare razy i nic podjechal kolega probowalem z kabli go odpalic i tez nic wiec pojechalem z nim do pracy(lekkie spoznienie jakies 40 minut :D). Po pracy kupilem nowy akumulator myslalem ze to wina akumulatora( w 406 mialem podona sytuacje wiec zalozylem ze to akumulator jest zly) wlozylem nowy i tez to samo bylo dopiero chyba cos po jakis 5 minutach krecenia dopiero zajarzyl jak sie rozgrzal nie bylo problemu z odpalaniem. Co moze byc przyczyna tego czy swiece czy aparat zaplonowy czy cos innego
Początkujący
 
Od: 31 sie 2011, 10:43
Posty: 6
Skąd: Kielce
Auto: 323F 1.5 16V 97r
323F 1.6 16V 02r

Postprzez Zmarek » 21 gru 2011, 19:59

Witam forumowiczow. Posiadam mazde 323f 1.5 16V (Z5) rocznik 1997. Mam taki problem z odpaleniem na zimnym silniku na cieplym nie ma problemu. Dzisiaj musialem do pracy z kolega sie zabrac Zakupiona byla w czerwcu 13 wiec odrazu wymienilem rozrzad filtry swiece kable wysokiego napiecia i pare innych rzeczy tez. Ostatnio robilem rowniez rozrusznik (jakies 2 lub 3 tygodnie temu) bendiks i tulejki szczotki sa w bardzo dobrym stanie Dzisiaj wyszedlem z domu cos po 5 wsiadlem do mazdy chcialem ja odpaplic i nic. Krecilem tez pare razy i nic podjechal kolega probowalem z kabli go odpalic i tez nic wiec pojechalem z nim do pracy(lekkie spoznienie jakies 40 minut ). Po pracy kupilem nowy akumulator myslalem ze to wina akumulatora( w 406 mialem podona sytuacje wiec zalozylem ze to akumulator jest zly) wlozylem nowy i tez to samo bylo dopiero chyba cos po jakis 5 minutach krecenia dopiero zajarzyl jak sie rozgrzal nie bylo problemu z odpalaniem. Co moze byc przyczyna tego czy swiece czy aparat zaplonowy czy cos innego
Początkujący
 
Od: 31 sie 2011, 10:43
Posty: 6
Skąd: Kielce
Auto: 323F 1.5 16V 97r
323F 1.6 16V 02r

Postprzez macros » 21 gru 2011, 22:20

Ktoś kiedyś pisał (nawet chyba w tym wątku), że winą może być przekaźnik od pompy paliwa. Sam też mam ten problem (gdy zimniej, tym gorzej, ale stan się nie pogarsza, więc mając jeszcze masę innych rzeczy na razie nie ruszałem), tylko nie wiem, jak się do tego przekaźnika dostać. Może w zimie znajdę trochę czasu, to go dopadnę i może uda się wymienić.
Pozdr
mc
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 29 wrz 2008, 22:24
Posty: 18
Skąd: Wawa
Auto: 323F BA '97: 1.5i 16V (Z5)

Postprzez majki22a » 23 gru 2011, 14:19

Witam jestem szczęśliwym posiadaczem Mazdy 323f 1.5 BA Z5 mam bardzo podobny problem, zrobiło się zimno Madzia nie pali na strzała co miało miejsce gdy było ciepło. OBJAW JEST NASTĘPUJĄCY KRĘCĘ ODPALA I GAŚNIE DOPIERO PRZY TRZECIM PODEJŚCIU MADZIA ODPALA ALE OBROTY SĄ W PRZEDZIALE 450-500 TRZĘSIE SILNIKIEM NIERÓWNA PRACA SILNIKA WTEDY PRZYTRZYMUJE GAZ NA OBROTACH 1500 OKOŁO 2 MIN. PO TAKIM ZABIEGU OBROTY TRZYMAJĄ SIĘ NA OKOŁO 800. SILNIK PRACUJE RÓWNO, PO WYŁĄCZENIU PALI NATYCHMIASTOWO. NIEDAWNO KABLE WYMIENIONE ŚWIECE. I RAZ NA JAKIŚ CZAS PRZY ODPALENIU WIDZĘ NIEBIESKI DYM Z WYDECHU NIE JEST TO CODZIENNE ZJAWISKO ALE WCZEŚNIEJ NIE MIAŁEM TAKIEGO PROBLEMU. JEŚLI MA KTOŚ JAKIŚ POMYSŁ PROSZĘ O POMOC ;) gg 5576523
majki22a
 

Postprzez kanex93 » 31 sty 2012, 01:11

Witam. Mam problem z odpaleniem mazdy 323f 1.5 BA 95r. Auto nie odpala na benzynie ani na gazie. Ostatnio nie chodziła na benzynie, ale pracowała bez problemu na gazie (odpalała nawet w największe mrozy). Podczas jazdy zgasła i więcej nie udało mi się jej odpalić. Sprawdziłem pompę paliwową, jest napięcie i podaje paliwo dalej. Paliwo dochodzi do wtrysków benzyny. Iskra na świecach też jest. Anty wybuchy gazowe na swoich miejscach. Odmrażałem ją kilka godzin więc powinna odpalić z gazu, ale nic z tego. Mial może ktoś podobną sytuację? Nie mam już pojęcia co mogło się zepsuć. Będę wdzięczny za rady.
Ostatnio edytowano 1 lut 2012, 17:29 przez kanex93, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2011, 09:27
Posty: 44
Skąd: Chelm
Auto: Mazda 323f BA
1.5 Benzyna + Gaz
Rok Produkcji 1995

Postprzez scrabi » 31 sty 2012, 10:38

sprawdź czy na wszystkich świecach masz iskrę może coś apparat szwankuje.i kieds padł czujnik położenia wału ale u ciebei jest zbyt wiele niewiadomych trzeba szukac metoda prób i błedów samo pisanie niezabardzo pomoże. opisz co juz robiłkes a czego nie zeby odpalic madzie zeby ci pomóc ew cos wykluczyc bo tak to można ksiazke napisac jak i co robić
scrabi
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2010, 20:12
Posty: 173 (1/0)
Skąd: Lublin
Auto: MAZDA 323 1,5 BA 94r.
LPG-sekwencja

Postprzez kanex93 » 31 sty 2012, 11:33

Dzieki za zainteresowanie. Otóż Madzie kupilem kilka dni temu. U sprzedajacego pracowala i na benzynie i na gazie i to dosc dobrze. W drodze powrotnej chcialem troszke pojechac na benzynie bo wskazowka pokazywala prawie pelny zbiornik. Przelaczylem na benzyne i ku mojemu zdziwieniu zaczela hamowac i sie krztusić...podjechalem na cpn i tam pracowala na benzynie na wolnych obrotach ale ze wzgledu na daleka droge i uciekajacy czas przerzucilem na gaz i pojechalem...od tamtej pory odpalala tylko na gazie. Po kilku dniach uzutkowania podczas wyjazdu z parkingu zgasla i juz wiecej nie odpalila...krecila na sucho bez zalapywania wiec pomyslalem ze zabraklo mi gazu. Zaholowalem autko na stacje LPG zatankowalem do pelna ale dalej tylko krecila az padl akumulator...w drodze do domu na holu probowalem odpalic ja z drugiego biegu podczas jazdy i owszem odpalila i "pyrkala" ale jak dodawalem gazu to nic sie nie dzialo, probe powtorzylem kilka razy i nic. W dodatku jak ja wysprzeglalem to gasla. Probowalem rowniez odpalic ja na "samostarcie" ale rowniez bez skutku. Zaciagnalem ja do garazu i odmrazalem myslac ze moze zamarzl parownik...niestety nie. Tak jak pisalem wczesniej sprawdzilem pompke paliwowa w ktorej jest napiecie i cisnienie, Paliwo dochodzi do wtryskow rowniez pod cisnieniem, na kazdym przewodzie i kazdej swiecy jest iskra, przepływomierz nie dawno wymieniony wiec raczej z nim wszystko ok. Dodam ze zadnego wystrzalu gazu nie bylo. Dzisiaj sprawdze jeszcze co z rozrzadem bo byc moze pasek przeskoczyl...nie mam wiecej pomyslów dlaczego madzia nie odpala....sorry ze tak sie rozpisałem ale chciałem żeby wszystko było czytelne i jasne. Jakbyście mieli jakieś pomysły to proszę o pomoc i z gory dziekuje.
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2011, 09:27
Posty: 44
Skąd: Chelm
Auto: Mazda 323f BA
1.5 Benzyna + Gaz
Rok Produkcji 1995

Postprzez lesiux » 31 sty 2012, 11:42

sprawdź ten rozrząd bo może przeskoczył podczas odpalania na pych
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez kanex93 » 31 sty 2012, 15:48

sprawdzilem rozrzad. pasek jest napiety i nie przeskoczyl... juz nie mam pomyslow, co moze byc przyczyna...
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2011, 09:27
Posty: 44
Skąd: Chelm
Auto: Mazda 323f BA
1.5 Benzyna + Gaz
Rok Produkcji 1995

Postprzez kanex93 » 31 sty 2012, 16:30

dla pewności sprawdziłem również przepływomierz. w środku wygląda jak nowy, wiec raczej to tez nie to.

Gdyby padł czujnik położenia walu to byłaby iskra na świecach?
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2011, 09:27
Posty: 44
Skąd: Chelm
Auto: Mazda 323f BA
1.5 Benzyna + Gaz
Rok Produkcji 1995

Postprzez lesiux » 31 sty 2012, 22:27

sprawdź błędy diodą
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323