Jakie alu do 626GF, jakie ET i wymir środka centrującego

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez tomxl » 17 sie 2011, 08:43

Nasuwa mi sie kolejne pytanie :

Felga 15 " ET45 szer. 6,5 cala , opona 185/65 <co?>

Czy bez obcierania podejdzie to do mojej GW....hmm
Pozdros. Tom
Było DEMIO Sportive 1,5 02r Teraz jest 626 kombi 2,0 ditd 00r
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lut 2009, 22:01
Posty: 199
Skąd: 3miasto
Auto: V70 D5

Postprzez Dominator » 17 sie 2011, 09:11

tomxl napisał(a):Nasuwa mi sie kolejne pytanie :

Felga 15 " ET45 szer. 6,5 cala , opona 185/65 <co?>

Czy bez obcierania podejdzie to do mojej GW....hmm

Podejdzie i nie powinno nic obcierać. Porównując ze swoimi kolami w mojej 626 do konfiguracji podanej przez Ciebie, twoje koła będą wystawać bardziej od moich na niecałe 4mm a wiec uważam ze to mala różnica i powinno byc bez problemu i bedzie ładniej wyglądać, na plus dla ciebie przemawia to ze kolo bedzie mialo średnicę mniejsza o 10mm. W dodatku co do opon koła które podałes to oryginalny zamienik w tym modelu. A et nawet jesli w oryginale wynosi 50 a Ty zamontujesz z 45 to bedzie git.
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4920 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez Baku86 » 23 wrz 2011, 22:17

dominator7 napisał(a):Zastanawia mnie to, jak jezdzisz z tymi letnimi, ranty zaklepane?

szczerze mowic nie patrzylem ale raczej nie... jutro zerkne to napisze by zaspokoic twa ciekawosc :P heh u mnie jest sporo luzu od wewnatrz felgi do mcpersona. a z zew. zobacze ale nawet w 6 osob kiedys jechalem(3km wiec nie rubcie afery :P ) i bylo ok. nie wiem dlaczego ale moja GF'ka jest dosc sztywna(lecz nie mam porownania do innych bo nie jechalem)a z tego co wszyscy pisza to ich plywaja. moze jakis szwab zapodal jakies mocniejsze amorki albo sprezyny(jest to mozliwe) ?? pozdrawiam
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2011, 23:26
Posty: 134
Skąd: Łódzkie - ELA :D
Auto: Mazda 626 98r. 2.0 115km, Renault Clio I 1.2 , w pracy Scania R380 ;)

Postprzez Dominator » 23 wrz 2011, 22:31

Ja mam felgi et 55, 7 cali szerokości, opona 205/55/16, założony dystans 5mm (czyli et jakby bylo 50 po takim zabiegu) i jak ok tydzien temu załadowałem go konkretnie to zdarzało sie ze koła przytarly o rant. Nie wiem jak u Ciebie to jeździ ;)
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4920 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez Baku86 » 23 wrz 2011, 22:36

dominator7 napisał(a):Ja mam felgi et 55, 7 cali szerokości, opona 205/55/16, założony dystans 5mm (czyli et jakby bylo 50 po takim zabiegu) i jak ok tydzien temu załadowałem go konkretnie to zdarzało sie ze koła przytarly o rant. Nie wiem jak u Ciebie to jeździ ;)

moze dlatego ze opona wezsza bo 195. u mnie jak sie z gory patrzy na nadkole to opana nie wystaje. ale z ciekawosci sprawdze.
tak na marginesie jak et jest wieksze to felga bardziej wychodzi na zew. czy do srodka(czyli tarczy ham. -tak obrazowo) bo nie kumam za bardzo z tym <glupek2>
jak bede mial chwile to ci zdj wrzuce to zoabczysz co i jak po swojemu :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2011, 23:26
Posty: 134
Skąd: Łódzkie - ELA :D
Auto: Mazda 626 98r. 2.0 115km, Renault Clio I 1.2 , w pracy Scania R380 ;)

Postprzez tadziomaru1 » 24 wrz 2011, 21:37

Im większe ET tym bardziej felga schowana, im mniejsze tym bardziej wychodzi na zewnątrz, czyli ET 50 bardziej do środka, ET 35 bardziej na zewnątrz.
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez Baku86 » 25 wrz 2011, 23:07

dominator7 napisał(a): Zastanawia mnie to, jak jezdzisz z tymi letnimi, ranty zaklepane?

Obrazek
Obrazek
sorki za jakos ale robilem tel. wczoraj jechalem w 5 osob (z tylu 2k + 1m) po naszych polskich drogach (hopki, dziury itp) i sprawdzilem ale zadnych otarc na oponie, rantach i amortyzatorze nie bylo. :)
przy okazji wizyty w stacji diagnostycznej sprawdzilem amorki na tyle i maja lewy 82% a prawy 75% wiec moze dlatego nie dobijaja do rantow ;)
pozdrawiam
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2011, 23:26
Posty: 134
Skąd: Łódzkie - ELA :D
Auto: Mazda 626 98r. 2.0 115km, Renault Clio I 1.2 , w pracy Scania R380 ;)

Postprzez Kety » 19 gru 2011, 12:31

Witam paowie.
Mam mozliwosc kupic tanio zimowki na alufelgach od starej 626 z tym ze w starej sa felgi 14" a w mojej GW sa 15". Gosciu napisal tak w ogloszeniu: mazda 626, pasuje do modelu 88-96, rozstaw srub 5x114,3. Rozmiar 185/70-14. Jest sens kupowac cos takiego? Teraz mam zalozone standardowe 195/65R15. Wyczytalem ze teraz mam 6JJx15, et50 a w starej bylo 5,5JJx14 et45. Bedzie to pasowac? Opony maja duzo bieznika, sa na alusach. Cena dobra.
Co o tym myslicie. Kupowac czy dac se spokoj i szukac standardowego rozmiaru?
Poprzednio: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 90hk 99r
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2007, 11:29
Posty: 290
Skąd: zachodnia Norwegia
Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03

Postprzez Dominator » 19 gru 2011, 19:35

Kety napisał(a):Witam paowie.
Mam mozliwosc kupic tanio zimowki na alufelgach od starej 626 z tym ze w starej sa felgi 14" a w mojej GW sa 15". Gosciu napisal tak w ogloszeniu: mazda 626, pasuje do modelu 88-96, rozstaw srub 5x114,3. Rozmiar 185/70-14. Jest sens kupowac cos takiego? Teraz mam zalozone standardowe 195/65R15. Wyczytalem ze teraz mam 6JJx15, et50 a w starej bylo 5,5JJx14 et45. Bedzie to pasowac? Opony maja duzo bieznika, sa na alusach. Cena dobra.
Co o tym myslicie. Kupowac czy dac se spokoj i szukac standardowego rozmiaru?

Rozmiarowo jesli chodzi o opony, to mogły by byc, ale to juz do spokojnej jazdy ze względu na miękkość opony (profil opony delikatnie wyzszy od obecnej 195/65/15). Jesli chodzi o szerokośc i o rozmiar ET to wszystko jest w porzadku. Jedynym problemem moze byc wielkośc felgi, czyli te 14 cali. Z tyłu masz tarcze hamulcowe o srednicy 280mm plus zacisk na tarczy i byc moze ze felga bedzie za mala i tarcza z zaciskiem sie nie zmieści.. najlepiej przymierzyc jakąś 14 calową felge o podobnych perametrach, a najlepiej ta która jest w komplecie tych ktore chcesz kupic. Domyslam sie ze nie bedzie pasowac, ale daj znac, bedziemy bogatsi o tą wiedze.
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4920 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez Kety » 20 gru 2011, 00:12

Chyba sie nie przekonamy czy pasuja bo znalazlem te opony z felgami w ogloszeniu wiec nie mam mozliwosci ich przymierzenia. Dzieki za info. Poszukam czegos w oryginalnym rozmiarze i bedzie spokoj.
Poprzednio: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 90hk 99r
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2007, 11:29
Posty: 290
Skąd: zachodnia Norwegia
Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03

Postprzez Dominator » 20 gru 2011, 00:17

Kety napisał(a):Poszukam czegos w oryginalnym rozmiarze i bedzie spokoj.
tak bedzie najlepiej :)
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4920 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez tadziomaru1 » 20 gru 2011, 00:25

Ale 14" to przecież rozmiar fabryczny GF/GW, o co kaman? 15" to była opcja, inna sprawa, że teraz już każdy ma 15-tki. Ja właśnie jeżdżę na 14-kach zimowych. Już drugi sezon. Dominator sugerujesz, że GW ma większe hamulce z tyłu niż z przodu? Moim zdaniem jeśli przednie się zmieszczą, to tylne tym bardziej a hamulce w 626 nie są duże, pewnie i w 13-kę by wlazły <lol> .
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez Dominator » 20 gru 2011, 01:03

wersja GW 2.0 ditd ma tarcze o wielkości 280mm tył, z przodu chyba 273 lub cos kolo tego.. (pozostałe wersje 258 przód 260 tył) i jesli na hamulce przód od M6 z tarcza o wielkosci 282mm nie wchodza kola 14, a nie wejdą, to i domyslam się ze na tylne 280mm też nie wejdzie (choc moze na styk). To są moje spostrzezenia. niech wypowie sie ktos kto ma GW w dieslu i kola 14 :D
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4920 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez Kety » 20 gru 2011, 11:24

tadziomaru1 napisał(a):Ale 14" to przecież rozmiar fabryczny GF/GW, o co kaman? 15" to była opcja

Ta mazda w dieslu miala fabrycznie 15ki http://www.rozmiaryfelg.pl/mazda.htm wiec tak jak mowil wczesniej kolega Dominator 14ki raczej nie wejda
Poprzednio: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 90hk 99r
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2007, 11:29
Posty: 290
Skąd: zachodnia Norwegia
Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03

Postprzez Baku86 » 24 gru 2011, 22:29

http://www.felgi.pl/narzedzia-do-felg/k ... r-et-felgi podrzuce kalkulator et jakby ktos mial watpliwosci przy kupnie felg. mam nadzieje ze komus sie przyda :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2011, 23:26
Posty: 134
Skąd: Łódzkie - ELA :D
Auto: Mazda 626 98r. 2.0 115km, Renault Clio I 1.2 , w pracy Scania R380 ;)

Postprzez Sadek_PL » 10 mar 2012, 15:38

panowie mam do Was prośbę, mam na lato felgi aluminiowe 15stki et37 i do was kieruje pytanko jakie opony założyć? 195/60 czy inny ?Bo stare gumy nie nadają się już do jazdy. Na starych miałem o dziwo z przodu 195/60 a z tyłu 205/55.
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2010, 14:33
Posty: 136
Skąd: Kraśnik/ Warszawa
Auto: Mazda 626 GF 97r 2.0 pb + lpg – 115KM

Postprzez lucas83 » 10 mar 2012, 15:43

Myślę, że możesz śmiało zakładać 195/60 (sam na takich w lato jeżdżę). Jeździłeś z przodu na 195/60 a z tyłu 205/55? Gratuluję czyjejś fantazji :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez Sadek_PL » 10 mar 2012, 15:51

właśnie tylko mam pytanko jak auto zachowuje się na koleinach? Bo na tych starych to autem rzucało po całej drodze;/
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2010, 14:33
Posty: 136
Skąd: Kraśnik/ Warszawa
Auto: Mazda 626 GF 97r 2.0 pb + lpg – 115KM

Postprzez tadziomaru1 » 10 mar 2012, 16:37

W koleinach im szersza opona tym bardziej rzuca, więc jeśli się boisz kolein, to proponuję 185/60/15. Ja tak jak lucas mam 195/60 i jakiejś tragedii nie ma, rozmiar fabryczny. Może masz rozchlebotane zawieszenie?
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez Sadek_PL » 10 mar 2012, 16:50

właśnie oto chodzi że zawieszenie całe robiłem...
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2010, 14:33
Posty: 136
Skąd: Kraśnik/ Warszawa
Auto: Mazda 626 GF 97r 2.0 pb + lpg – 115KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6