Spadanie obrotow przy wciskaniu gazu

Postprzez SHY » 23 lis 2005, 20:32

Witam

Mam taki objaw – silnik na wolnych obrotach, dodaje leko gazu i silnik zamiast zwiekszac obroty najpierw je zmniejsza a po sekundzie zwieksza (czuc wyraznie obnizanie obrotow, bo czasami prawie ze gasnie silnik). Mam wrazenie, ze jest to kwestia regulacji wychylenia przepustnicy (chyba wkrecenia badz wykrecenia tego wlacznika przy przepustnicy) i ze dzieje sie tak dlatego, ze przy wciskaniu gazu sterownik dostaje informacje, ze to juz nie obroty jalowe, ale poniewaz przepustnica jest przymknieta najpierw sie dusi. Probowalem to wyregulowac samym podniesieniem obrotow, ale to nic nie daje. Obroty ustawialem na wysokie na tyle, ze czasami nie opadaly z podbicia, ale i tak efekt duszenia wystepowal (oczywiscie wtedy kiedy opadly do okolo 700, bo jesli nie opadly badz samochod jest na ssaniu – objaw nie wystepuje).

Czy ktos moze mnie troche uswiadomic badz potwierdzic moje wnioski?

Pzdr
SHY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2005, 23:16
Posty: 458 (2/2)
Skąd: Gniezno
Auto: Mazda 6 GH 2,2 MZR-CD 163KM

Postprzez pablo1973 » 23 lis 2005, 22:56

Dobrze że ktoś to poruszył,ja mam to samo w mojej Madzi.
Proszę o wyjaśnienie problemu :)
Dzięki
Początkujący
 
Od: 12 lis 2005, 00:01
Posty: 21
Skąd: Wielkopolska
Auto: 626 GE FS 2,0 '92 LPG SGI

Postprzez genewa » 24 lis 2005, 09:08

Witam,

też mam taki sam objaw.
Podejrzewam, że jest to wynikiem zanieczyszczenia przepustnicy.
Jak się zrobi cieplej to będe musiał tam zajrzeć.

Pozdrawiam
Marek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2005, 10:57
Posty: 88 (1/0)
Skąd: Brzeg
Auto: 626 GE FP 96' + SGi

Postprzez SHY » 25 lis 2005, 08:39

Witam

Zabrudzenie odpada poniewaz niedawno cala czyscilem i nic nie pomoglo. Taki zabieg napewno pomaga jak sie ma problem z niskimi wolnymi obrotami, ale raczej nie to.

Pzdr
SHY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2005, 23:16
Posty: 458 (2/2)
Skąd: Gniezno
Auto: Mazda 6 GH 2,2 MZR-CD 163KM

Postprzez Sosna » 25 lis 2005, 13:55

Hmmm a macie szczelne rury chlopaki ? :) chodzi mi o ta gumowa rure laczaca filtr powietrza z silnikiem, mialem male pekniecie na karbowanej czesci i madzia nawet potrafila gasnac przy kreceniu kierownica na biegu jalowym, dziwne, ale zakleilem i juz jest ok.
-------
nigdy nie czułem się w tej grze jak pastor :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 9 wrz 2005, 09:20
Posty: 13
Skąd: Zduńska Wola
Auto: Xedos 6 2.0 24V6

Postprzez Marcin L » 25 lis 2005, 14:21

o ja tez mam taki problemik, przy benzynie jest minimalnie odczuwalny ale przy gazie jest już troche wieksze "zawahanie" – bede wdzieczny za podpowiedz co to moze byc i jak to usunac :–) swiece, kable i kopulka sa nowiutkie a rura szczelna i raczej nie łapie "lewego" powietrza (przynajmniej tak mi sie wydaje)
Pozdrawiam
Marcin
Kto chce – szuka sposobu.

Potrafię wyregulować i naprawić instalacje LPG – sekwencje Stag, KME, Agis, Esgi, Lecho, Versus, Elpigaz itp. – zapraszam do kontaktu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2005, 21:20
Posty: 346
Skąd: Warszawa / Biała Podlaska

Postprzez jacobs » 25 lis 2005, 16:56

ja też tak mam. Jak dodam leciutko gazu to najpierw obroty spadną o 50-100. a później dopiero wzrastają. Może poprostu tak ma być.
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2005, 13:31
Posty: 3108 (6/27)
Skąd: WWA

Postprzez SHY » 25 lis 2005, 18:18

Sosna napisał(a):Hmmm a macie szczelne rury chlopaki

Nie wiem jak chlopaki, ale ja ma na 100%, bo zdejmowalem ja w tym celu (ogledzin) nie raz.

Czy nikt nie zna odpowiedzi?? Moze faktycznie ma tak byc choc mi sie nie wydaje, bo powoli przyspieszajac (bez poslizgu sprzegla) latwo zagasic silnik a przynajmmniej niezle telepie.

Pzdr
SHY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2005, 23:16
Posty: 458 (2/2)
Skąd: Gniezno
Auto: Mazda 6 GH 2,2 MZR-CD 163KM

Postprzez pablo1973 » 25 lis 2005, 18:18

W Cordobie 1,6 94' miałem taki sam problem
Początkujący
 
Od: 12 lis 2005, 00:01
Posty: 21
Skąd: Wielkopolska
Auto: 626 GE FS 2,0 '92 LPG SGI

Postprzez jacobs » 25 lis 2005, 18:40

a u mnie tak jest tylko na luzie, bo jak jade sobie na dwójce wogóle bez gazu i przyśpiesze to nic nie szarpie
If you’re in control, you’re not going fast enough.
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2005, 13:31
Posty: 3108 (6/27)
Skąd: WWA

Postprzez jacobs » 25 lis 2005, 18:40

a u mnie tak jest tylko na luzie, bo jak jade sobie na dwójce wogóle bez gazu i przyśpiesze to nic nie szarpie
If you’re in control, you’re not going fast enough.
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2005, 13:31
Posty: 3108 (6/27)
Skąd: WWA

Postprzez Bluzg » 25 lis 2005, 19:07

Cze
dołączam się do pytania,
bo zaczyna mnie to juz denerwowac <killer>
zwłaszcza ze u mnie też troche szarpie chyba z tego powodu
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 sie 2005, 11:58
Posty: 10
Skąd: Częstochowa
Auto: 626 GE FS SGI

Postprzez SHY » 25 lis 2005, 22:19

Witam

Widze ze wywolalem burze. Wszyscy cicho siedzieli i nikt sie nie chcial wychylic ;). Ale teraz na powaznie. Na razie wszyscy przyznaja sie do problemu, ale czy ktos to rozwiazal albo zna rozwiazanie. Ja pogrzebalbym przy przepustnicy, ale troche sie zimno zrobilo i kicha.

Pzdr
SHY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2005, 23:16
Posty: 458 (2/2)
Skąd: Gniezno
Auto: Mazda 6 GH 2,2 MZR-CD 163KM

Postprzez Marcin L » 26 lis 2005, 22:35

a moze Dr Jaksa cos podpowie ?
Pozdrawiam
Marcin
Kto chce – szuka sposobu.

Potrafię wyregulować i naprawić instalacje LPG – sekwencje Stag, KME, Agis, Esgi, Lecho, Versus, Elpigaz itp. – zapraszam do kontaktu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2005, 21:20
Posty: 346
Skąd: Warszawa / Biała Podlaska

Postprzez ADi » 27 lis 2005, 00:25

tysz to mam...uroki SGI...bo na PB tego zjawiska nie mam :)
Rules Are Made To Be Broken...
"...You Can Win If You Want...If You Want It You Will Win..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:37
Posty: 270
Skąd: HollyŁódź
Auto: 626 GE FS

Postprzez SHY » 27 lis 2005, 16:42

Witam
ADi napisał(a):tysz to mam...uroki SGI...bo na PB tego zjawiska nie mam

Nie do konca sie zgodze, bo mialem to od zawsze na PB a zmiana na SGI niczego nie wprowadzila nowego.

Pzdr
SHY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2005, 23:16
Posty: 458 (2/2)
Skąd: Gniezno
Auto: Mazda 6 GH 2,2 MZR-CD 163KM

Postprzez ADi » 27 lis 2005, 22:23

no cuż u mnie tego na Pb nie ma ale spojrzałem na profil i prawie każda osoba mająca SGI ma ten "problem" :)

ale wiesz ja sie nie znam tak tylko piszę... :)

pozdrówka
Rules Are Made To Be Broken...
"...You Can Win If You Want...If You Want It You Will Win..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:37
Posty: 270
Skąd: HollyŁódź
Auto: 626 GE FS

Postprzez genewa » 28 lis 2005, 09:38

Witam,

ja również ten efekt miałem przed założeniem SGI.
Dodatkowo rano zawsze mam przyblokowany pedał gazu. Po jednokrotnym wciśnięciu jest już OK.
A czy ten efekt nie jest czasem spowodowany "wykończeniem" ścieżek potencjometra od położenia przepustnicy?

Pozdrawiam
Marek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2005, 10:57
Posty: 88 (1/0)
Skąd: Brzeg
Auto: 626 GE FP 96' + SGi

Postprzez Bluzg » 29 lis 2005, 08:48

probowalem kombinowac z ustawieniem tej srobki przy bypasie po uprzednim zmostkowaniu TEN i GND
i na poczatku mialem wrazenie ze pomoglo

niestety to bylo tylko wrazenie
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 sie 2005, 11:58
Posty: 10
Skąd: Częstochowa
Auto: 626 GE FS SGI

Postprzez SHY » 29 lis 2005, 19:31

genewa napisał(a):A czy ten efekt nie jest czasem spowodowany "wykończeniem" ścieżek potencjometra od położenia przepustnicy?

To moze miec sens. Trzeba tylko wykombinowac jak to sprawdzic. Najlepiej jakby podmienic na chwile.

Czy naprawde nikt nie usunal jeszcze takiej usterki??

Pzdr
SHY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2005, 23:16
Posty: 458 (2/2)
Skąd: Gniezno
Auto: Mazda 6 GH 2,2 MZR-CD 163KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6