auto w teren i nie tylko

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez radzi89 » 12 gru 2011, 21:54

Za 15 tys?
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Postprzez mysiak » 13 gru 2011, 19:07

Jak się poszuka to się znajdzie np
http://otomoto.pl/mitsubishi-outlander- ... 31132.html
Power is nothing without control
http://www.4kolkaszczescia.pl
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2010, 21:02
Posty: 995 (1/11)
Skąd: pomorskie
Auto: Outlander

Postprzez Grafit » 13 gru 2011, 19:12

mysiak napisał(a):Jak się poszuka to się znajdzie np
http://otomoto.pl/mitsubishi-outlander- ... 31132.html



Kolega widział zdjęcie nr 4?
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2006, 08:48
Posty: 228
Skąd: Żywiec
Auto: Była Mazda mx3, jest Alfa Romeo 156

Postprzez radzi89 » 13 gru 2011, 20:05

Moze kolega lubi takie ulepy :D albo mu takie detale nie przeszkadzaja ale mnie by troche wadzily :)
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Postprzez Bartek1986 » 14 gru 2011, 00:11

Ja mam Xj z 97 tylko w dieslu. Grama rdzy nie ma, na podłodze też. W zawieszeniu nigdy nic nie wysiadło.
Oprócz tego, że kolega zajechał mi silnik i musiałem wymienić, to koszta eksploatacji przez ostatni rok wynoszą 20zł za jedną używaną świecę żarową:D i jeszcze płyn do szyb kupiłem <lol> Napęd jest mega!
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 13:44
Posty: 1814 (45/48)
Skąd: Lublin
Auto: Impreza GF8 GT
Impreza GF8 GT
Impreza GC8 GT Nardi Torino
Impreza GF8 STi
Impreza GC8 STi +++
Volvo S80 V8

Postprzez radzi89 » 14 gru 2011, 00:29

Bo to sa dobre autka :) Tylko z tym dieslem nie trafiles <lol>
VM to motoryzacyjne pieklo :P ale jesli nic sie z autem nie dzieje to tym bardziej pogratulowac :)
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Postprzez Bartek1986 » 14 gru 2011, 14:00

Wszędzie tak piszą :D mam mechanika który się zajmuje praktycznie tylko tymi silnikami. Pomógł mi wybrać silnik i nie sprawia żadnych problemów ;) a poprzedni kolega tak mi ugotował, że się np. pół tłoka do głowicy przytopiło <lol> świece żarowe się stopiły :]
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 13:44
Posty: 1814 (45/48)
Skąd: Lublin
Auto: Impreza GF8 GT
Impreza GF8 GT
Impreza GC8 GT Nardi Torino
Impreza GF8 STi
Impreza GC8 STi +++
Volvo S80 V8

Postprzez radzi89 » 14 gru 2011, 14:24

No VM to bardzo dziwna konsutrkcja , ktora chyba nie ma zdanego fana :P padajace glowice itd to norma w tym silniku. Najbezpieczniej brac toporne, trwale i bezawaryjne 4.0 :)
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Postprzez Pyton162 » 14 gru 2011, 20:53

silnik diesla w XJ chyba wszyscy na forum jeepa odradzają. Dzis widzialem subaru forestera 1 gen i jezeli chodzi o wyglada to jeep znacznie lepiej wyglada wedlug mnie. Jak sie zdecyduje na jeepa to bym chcial doprowadzic go do takiego wygladu
http://moto.allegro.pl/jeep-cherokee-2- ... 36486.html
Pyton162
 

Postprzez Bart0n » 14 gru 2011, 21:38

Taki malutki OT: Wszystkie diesle w XJ są VM? 2.1 też?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 cze 2010, 21:07
Posty: 675 (3/2)
Skąd: SZY KR
Auto: L3 FR4T

Postprzez radzi89 » 14 gru 2011, 23:07

Przemysl czy nie lepiej od razu zakupic taki egzemplarz. Zrobienie dobrego liftum poszerzen , przedluzen wahaczy itp itd to spore ksozta. Duzo bardziej oplaca sie kupic gotowy projekt :)
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Postprzez Bartek1986 » 15 gru 2011, 00:07

Pewnie, że taniej z tym, że gotowe projekty mają zazwyczaj za sobą "kilka" wodowań :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 13:44
Posty: 1814 (45/48)
Skąd: Lublin
Auto: Impreza GF8 GT
Impreza GF8 GT
Impreza GC8 GT Nardi Torino
Impreza GF8 STi
Impreza GC8 STi +++
Volvo S80 V8

Postprzez radzi89 » 15 gru 2011, 00:34

Mozliwe ale nie konieczne :) Jednak wiele Jeepow robi sie dla samego ich wygladu i fun`u. Bynajmniej ja swojego poprzedniego Jeepa nigdy terenem nie skarcilem, a mialem lift , MT i inne tego typu pierdy :)
Na forum jeep.org.pl co jakis czas pojawiaja sie rodzynki na sprzedaz :)
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Postprzez JohnnyB » 15 gru 2011, 10:01

Przepraszam za lekki OT,
Chciałbym się zapytać o Jeepa GC od 2005 roku, czy to auto miało jakiś poważniejsze usterki, jaki silnik rozważać, coś wiadomo o jakiejś korozji w tym modelu ? Jak mogą się przedstawiać koszty serwisu.
Dzięki :–).
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 21:27
Posty: 2541 (46/90)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Seat Leon ST '24 2.0 TDI DSG,
Jaguar XE '20 P250 AWD,

Postprzez radzi89 » 15 gru 2011, 10:34

Co do korozji wystarczy konserwacja podwozia i bedziesz mial spokoj na lata. Silnik praktycznie kazdy jest godny polecenia. Diesel jest ze stajni Mercedesa wiec problemow z nim nie bedzie. Osobiscie polecam 5,7 Hemi , bezproblemowy, szybki i ten dzwiek V8 :) Kolega ma tez 4.7 – jezdzilem nim jakis czas i tez moge polecic. odradze tylko 3,7 – pali tyle co 4,7 moc duzo mniejsza, dzwiek slaby itd. Do tego wiele egzemplarzy z 3,7 to kastrady – wersje z napedem tylko na tyl.
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Postprzez Bandit » 21 gru 2011, 15:22

Musso to zuo, polecam Ci Mercedesa G 2.3E w pierwszej budzie. Zajeżdżam jednego już od pół roku (ale 2.9D), a on nic sobie z tego nie robi i śmiga dalej. No ale to raczej kwadratowa terenówka.

P.S.
a dlaczego nie Łada Niva?
np. http://www.moto.allegro.pl/lada-niva-1- ... 26420.html
P.S. 2.
4runnerem też miałem okazję pośmigać, ale w wersji UN mnie nie zachwycił, wolałem Nissana Patrola ;)
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4425 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez Barthez » 1 sty 2012, 20:46

Tak troszkę wyczekałem na rozwinięcie tematu... i dodam kilka uwag od siebie ;)
dla przypomnienia – główne założenia:
Pyton162 napisał(a):bedzie jezdzone po budowach , po lasach , po drogach mniej lub bardziej utwardzonych ... z dosc pojemnym bagażnikiem na sprzęt geodezyjny ... auto uzytkowane na co dzien wiec zeby nie bylo to toporne żelastwo


Pytonku – określ może bardziej priorytety na czym Ci bardziej zależy – na offroad czy na aucie osobowym z możliwością pokonania bezdroża? Pamiętaj tylko, iż im bardziej "terenowe" tym gorzej się jeździ po asfalcie i drożej kosztuje użytkowanie, a każda moja propozycja spełni założenie dowiezienia sprzętu "ginekologicznego" na miejsce i bezproblemowy powrót na trasę ;) (no chyba że robisz obmiary na syberii)

1) lekkie osobowe SUVy – crv, rav4 (5d), santa fe czy forester, freelander...
na trasie sprawią się zdecydowanie najlepiej pamiętaj tylko iż średnie spalanie przy spokojnej jeździe kalkuluj na 8-9l -trasa, ok 12 miasto/teren. Dostajesz za to napęd na 4 kapcie i prześwit ok 20cm.
Aby nie mieć problemów poza asfaltem robisz tricki ;)
a) możesz niewielkim kosztem podnieść zawieszenie o 3-5cm (dystanse, gumy, pierdoły – jak w każdej osobówce
b) zakładasz trochę wyższe oponki niż seria (np zamiast 60 – 70 tj +2, +3cm ) koniecznie zimowe – latem też !!!
robi Ci się ok 25cm prześwitu (tyle co LR defender :D ) i możesz spokojnie śmigać po bezdrożach nadrabiając niedostatki terenowe – techniką ;) Pamiętaj piasek i błoto – bez zatrzymywania i zbędnego kręcenia kierownicą, oraz uważaj na wykrzyż osi – raczej to pokonuj lekkim rozpędem
Ja posiadam takiego suvika i jakoś daję radę (rzuć okiem na YT – bartezmx5 ;) ) jeśli teraz bym wybierał to forester

2) cięższy SUV z ramą i reduktorem. Tutaj podniesienie zawiasu to już wyższe koszta a i opony też nie są tanie, ale za to możesz już spokojnie manewrować po wydmach i błocie po jaja bez strachu że jak utkniesz to najpierw spalisz sprzęgło (reduktor) a później oderwą Ci pół samochodu przy wyciąganiu (rama) ;) do tej klasy zaliczył bym: frontera, maverick/terrano II, vitara (XL7 :P ), cherokee...
Wszystko pięknie ale te koszty... spalanko na trasie od 10l w mieście i terenie od 13 (przy spokojnej jeździe) o kosztach dobrych opon nie wspomnę...
(szukasz auta za 15kzl więc sądzę że liczysz koszta użytkowania ;) silnikem natomiast nie zawracaj sobie gitary – to i tak nie bedzie szybko jeździć a ma być zdrowy )
am się zastanawiam nad takim rozwiązaniem ... najbardziej podoba mi się nysa, potem opel a za najrozsądniejsze uważam vitarę (dla mnie 5d dla Ciebie XL7 ;) )

3) offroad – jeśli lubisz smak błota między pośladami to kup patrola Y60, LC J70 ewentualnie Pajero I lub podobne pick upy np. hilux czy L200

Dzielność w terenie – jest, komfort podróży – brak :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez radzi89 » 1 sty 2012, 21:52

Generalnie racja , tylko z kilkoma rzeczami sie nie zgadzam :)
Po pierwsze koszt podniesienia zawiechy w aucie na ramie z mostami itd nie jest taki wielki – przynajmniej jesli ten lift ma byc w granicach 2,5 cala. Kupujesz podkladki i na tym koniec, ewentualnie dluzsze laczniki stabilizatora i tyle :)
Po drugie koszt dobrych opon do terenowki np. cherokee jest taki sam jak koszt dobrych opon do osobowki tudziez rav-4 itp.
Po 3 auto do 15 tys, wiec o Patrolu bym nawet nie myslal, bedzie to raczej trup... Hiluxa za takie pieniadze w ogole nie znajdzie.... Inna sprawa, ze moim zdaniem PICK UP do off roadu to jest nieporozumienie :)

PS: vitara paskudna :P dopiero ta nowa jest ladna ale to juz duza kasa....
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Postprzez Barthez » 1 sty 2012, 22:39

radzi89 napisał(a):Po 3 auto do 15 tys, wiec o Patrolu bym nawet nie myslal, bedzie to raczej trup...

roczniki ok '90 auto w ciężki teren więc idealne nie będzie ale np:
http://otomoto.pl/nissan-patrol-nie-do- ... 76365.html
kiedyś się rozglądałem – między 15 a 18 już się fajnego znajdzie ;)

radzi89 napisał(a):Hiluxa za takie pieniadze w ogole nie znajdzie....Inna sprawa, ze moim zdaniem PICK UP do off roadu to jest nieporozumienie

no z tym ciężko bo podaż bardzo mała, ale takie jeżdżą w Arłamowie (tam gdzie chwilowo pracuje) http://otomoto.pl/toyota-hilux-taro-C21991350.html i sobie chwalą bardziej od defenderów w terenie...
mają też nowe hiluxy ale po pierwszej wyprawie w teren stary jechał na ratunek... ;)

radzi89 napisał(a):koszt podniesienia zawiechy w aucie na ramie z mostami itd nie jest taki wielki – przynajmniej jesli ten lift ma byc w granicach 2,5 cala. Kupujesz podkladki i na tym koniec, ewentualnie dluzsze laczniki stabilizatora i tyle

drożej niż w osobówce – tam podkładki + gumy to koszt +/-200zł + robocizna. Drugą sprawą jest to że jak na ramie podnosić to konkretnie bo tak tyci tyci to po co... nie poczuje się różnicy no chyba że dla wyglądu ;)

radzi89 napisał(a):Po drugie koszt dobrych opon do terenowki np. cherokee jest taki sam jak koszt dobrych opon do osobowki tudziez rav-4 itp

mój rozmiar 205/60/16 – zimówki zwykłe od 300
do 4x4 od 550 /za st ( tj 15% wartości auta za kpl opon – raczej sporo ;) )
nie mówię o takich: http://allegro.pl/opony-terenowe-4x4-go ... 18467.html
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez radzi89 » 1 sty 2012, 23:02

550 zl sztuka placilem za nowe AT 255/55/18 wiec mysle, ze za okolo 400 zl mozna szukac oponek do np. Cherokee.
Co do liftu – zdziwilbys sie ile daje taki lifcik 2.5 cala :) Pierwszy moj Jeep mial wlasnie taki lift i z duzymi oponami MT, juz na prawde robil w terenie. Nowy ma seryjna wysokosc i w terenie mozna to bardoz latwo odczuc :)

Podkladki do Jeepa na forum sa po 350 zl za komplet :) i Lift 2.5 gotowy :)
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy Moto