Elektryczna regulacja wysokości świateł

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez marcinpozycki » 11 gru 2011, 19:27

uważaj jeszcze na sam przełącznik, z zewnątrz są wszystkie takie same, ale ja utknąłem na tym iż mam komplet koito i przełącznik do inst. Bosch <płacze>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2008, 18:47
Posty: 32 (0/1)
Skąd: Harbutowice
Auto: mazda 323f ba 1840ccm 2szt 95 i 96r 126p 2000r

Postprzez luki_92_92 » 11 gru 2011, 19:47

A instalacja bosch czy koito?

Jak masz instalację pod koito a lampy włożysz z boscha to regulacja nie będzie działała prawidłowo a elektrycy rozkładają ręce (jedna osoba już to przerabiała), niby pokrętło od instalacji boscha miało pomóc ale wcale nie pomogła podmiana (sam dawałem na podmianę bo mam z boscha). W drugą stronę działa to tak samo (mam instalkę pod boscha, jedna lampa bosch jedna koito i o ile bosch działa normalnie to koito się nie da regulować w żaden sposób)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2009, 19:42
Posty: 2443 (6/12)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 323F BA GLX A-Spec '98 1.8 BP
Mazda RX-8 '05

Postprzez farciarz » 11 gru 2011, 23:42

Tak jak Luki napisał i ja pisałem wcześniej to będzie chwała elektrykowi któremu uda się uruchomić regulacje elektryczną świateł w dwóch innych instalacjach. Jak pamiętam dotychczas się to nikomu nie udało i jak przypuszczam się to nie uda z prostej przyczyny jak jest "prawdopodobnie" inny współczynnik oporu działania poszczególnych podzespołów a co dokładniej mam na myśli sygnał wzbudzający silniczki regulacji ma inną wartość w każdej instalacji. Być może jest to składnią zapisaną w komputerze samochodu, ale tego dotychczas nikt nie sprawdził i nie udowodnił
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2005, 21:35
Posty: 1854
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008

Postprzez MareckiGTI » 12 gru 2011, 09:59

Też właśnie o tym myślałem że bosch i koito mogą się '"gryźć" ze sobą dlatego wszystko dokładam pod koito silniczki mam i tak samo regulator założę i zobaczymy.
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2010, 13:29
Posty: 129
Skąd: Chełm
Auto: 323F BA 1.8 i BG 1.6

Postprzez Marek 161BD081 » 12 gru 2011, 11:33

Niedawno bawiłem się reanimacją regulacji wysokości w naszej "efce" :)
Silniczki regulacji mam Koito.
Jeden działa a jak czas pozwoli to wezmę się za drugi.
Ogólnie zasada działania tych silniczków jest b. prosta, w kostce mamy 3 piny: plus, minus zasilania i wejście sterujące.
Zasilanie silniczka wzięte jest zapewne z żarówek świateł mijania (ale nie sprawdzałem tego).
Trzeci zacisk silniczka czyli to "wejście sterujące" biegnie sobie do pokrętła regulatora na desce rozdzielczej.
Ten szumnie zwany regulator to nic innego jak najzwyklejszy potencjometr wpięty miedzy +12V a masę :)
Tak więc regulując pokrętłem regulatora wysokości na tym kabelku idącym do silnika mamy napięcie proporcjonalne do zadanej wysokości świateł.
A od wartości tego napięcia silniczek przestawi się mniej lub bardziej :)
No to to cała "filozofia" działania tego układu.
Niestety nie mam pod ręka silniczka Bosch'a więc nie wypowiem się jak tam to jest zrealizowane ale moim zdaniem jest to w jakiś zbliżony sposób musi być zrobione.
Swoją drogą jak ktoś ma uszk. silniczek Boscha to z ochotą popatrzyłbym na niego.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Soltan » 12 sty 2012, 19:50

Witam kolegów!
Również chciałem dołożyć w mojej 323c elektryczną regulację świateł, lampy i tak miałem do wymiany także zakupiłem elektryczne, mam też przełącznik.
Przed zakupem części widziałem że gniazda do lamp są pod maską, dziś zdjąłem zaślepkę przełącznika wysokości i ku mojemu zdziwieniu nie ma w niej wtyczki...
Po lewej stronie kierownicy patrząc od lewej mam przełącznik tylnego przeciwmgielnego i dwie zaślepki, pod środkową jest wtyczka (z tego co pamiętam do halogenów), ale pod tą najbliżej kierownicy gdzie miała by być regulacji świateł nie ma nic.
Sprawdzałem ręką wiązkę idącą do przełącznika przeciwmgielnych i halogenów i wydaje mi się że w są tylko dwie wtyczki, powinna być tam trzecia, czy może regulacja świateł idzie oddzielnie ?
Soltan
 

Postprzez MareckiGTI » 12 sty 2012, 22:59

Musisz dobrze poszukać ja jak wyjąłem zaślepkę też nie miałem wtyczki od regulacji skończył się na tym że musiałem zdjąć cały plastik przykrywający zegary i dopiero znalazłem.
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2010, 13:29
Posty: 129
Skąd: Chełm
Auto: 323F BA 1.8 i BG 1.6

Postprzez krolik1986 » 21 kwi 2012, 12:06

Witam ja mam lampy Koito również chciałbym założyć sobie regulacje świateł bo owej nie mam i czy mógł bym prosić o zdjęcie lamp z silniczkami
krolik1986
 

Postprzez krolik1986 » 21 kwi 2012, 13:14

krolik1986
 

Postprzez Andrzej414 » 15 lis 2012, 20:45

Witam. Mam koledzy do Was zagadkę. Od około roku już nie działa mi regulacja wysokości świateł, a dokładnie to działa ale tylko na dwóch pozycjach 0 oraz 3. Wygląda to następująco:

0 – światła w położeniu najwyższym
1 – światła lecą na sam dół (na pozycję nr 3)
2- brak reakcji
3 – brak reakcji

Cofamy się z powrotem

3 – brak reakcji
2 – brak reakcji
1 – brak reakcji
0 – światła idą na samą górę wracając na pozycję odpowiadającą zeru

Dodatkowe objawy? Na początku kiedy to się stało to od czasu do czasu coś temu ustrojstwu odbiło i działało ale szybko wracało do stanu w jakim jest teraz

Co zrobiłem? Kupiłem używany przełącznik, by sprawdzić czy ten wyeliminuje problem. Niestety nowy (używany) przełącznik działa tak samo, tak więc drogą dedukcji wyeliminowałem przełącznik wysokości świateł.

Macie jakieś pomysły? Silniczki regulacji? Instalacja kablowa? Może coś jeszcze jest po drodze? Napomnę, że oba światła zachowują się tak samo.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 11:44
Posty: 1212 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Postprzez luki_92_92 » 15 lis 2012, 21:10

Silniczki albo instalacja wg mnie
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2009, 19:42
Posty: 2443 (6/12)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 323F BA GLX A-Spec '98 1.8 BP
Mazda RX-8 '05

Postprzez Andrzej414 » 15 lis 2012, 21:16

Silniczki raczej nie bo oba się tak zachowują. Oba by dostały sztycha w tym samym czasie? Teraz pytanie na co składa się instalacja. Z ilu kabli i gdzie biegną czy po prawym błotniku czy po lewym lub obu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 11:44
Posty: 1212 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Postprzez Marek 161BD081 » 15 lis 2012, 22:44

Jakiś czas temu reanimowałem taki silniczek z "efki" w wersji "Koyo" czy coś w tym stylu (napewno nie Bosch).
Jak układ działa? Baaaardzo prosto! :)
Przyłącze elektryczne to są trzy piny: zasilanie, sygnał wysokości i masa (nie pamiętam z której strony jest masa).
Ten cały "sygnał wysokości" to nic innego jak jakaś wartość napięcia zależna od ustawienia potencjometru umieszczonego przy kierownicy.
Potencjometr jest przyłączony oczywiście miedzy plus zasilania a masę.
Na ślizgaczu potencjometru w takim razie mamy napięcie zależne od jego ustawienia.
W silniczki regulacji wysokości jest przekładnia, która porusza prętem od regulacji wysokości świateł. Przekładnia jest sprzężona z drugim potencjometrem, który daje do elektroniki sygnał o aktualnej pozycji regulatora.
Elektronika w tym "silniczku" porównuje sygnał z obu potencjometrów i włącza odpowiedni kierunek obracania sie silnika poruszającego przekladnia aż do momentu zrównania się tych sygnałów :)
Dlatego jak się nie chce regulować lub reguluje w taki dziwny sposób to warto wsiąść miernik w rękę i zmierzyć wartość napięcia na środkowym pinie idącym do silnika regulacji świateł (względem masy oczywiście) dla różnych pozycji regulatora przy kierownicy.
Jak to się przedstawia w przypadku silniczków Bosch'a to nie wiem bo nie miałem okazji sprawdzić ale jak znam życie to będzie b. podobnie :)

Ufff – ale się rozpisałem :)
Ale myślę, że przyda sie to komuś tym bardziej, iż nie jest to skomplikowany temat.

Powodzenia!
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Andrzej414 » 16 lis 2012, 16:37

Dobra ale mówisz o silniczku jedej oprawy świetlnej. A mi nie działają obie i nie chce mi się zbytnio wierzyć by w obu lampach sie spieprzyła regulacja tzn elektroniczny podzepsół tych regulatorów. Będę musiał sprawdzić kable.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 11:44
Posty: 1212 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Postprzez Marek 161BD081 » 16 lis 2012, 17:32

Problem może sie wsiąść też z uszkodzonego okablowania pokrętła.
Weź po prosu miernik i zobacz "co idzie" do silniczka.
Ten pomiar (dla różnych ustawień potencjometru!) sporo powie nam o temacie.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Andrzej414 » 17 lis 2012, 16:57

Diagnoza jest już postawiona, doszedłem do tego co jest przyczyną. Okablowanie jest w porządku. Pokrętło również. Po naprawie napiszę co było przyczyną i wstawię pare zdjęć. Nie chcę mówić o tym teraz. Wolę dać coś gotowego na talerzu niż ochłap do rozprawiania się nad nim.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 11:44
Posty: 1212 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Postprzez Marzenka1603 » 17 lis 2012, 21:50

Hej;)Sluchajcie mam pytanko gdzie sie reguluje swiatla przednie??Byłam dzis na stacji diagnostycznej po zrobionym przegladzie poprosilam o sprawdzenie czy sa dobrze ustawione swiatla a pan sprawdzil i pow ze lewy reflektor jest trosze nisko ustawiony i NIE UMIAL mi go ustawic;P...nie wiedzial gdzie sie ustawia masakra;/
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2012, 18:15
Posty: 49
Skąd: Skarland
Auto: Mazda 323F BA 1.5 16 V

Postprzez Marek 161BD081 » 18 lis 2012, 11:32

Ojjj – a co to za diagnosta, który tego nie potrafi?
A może po prostu mu się nie chciało?
Eeech – szkoda gadać :(

Od tyłu reflektora masz 4 wkręty regulacyjne od osobnej regulacji ustawienia świateł mijania i drogowych.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez rafał88 » 18 lis 2012, 11:37

Ladny lelas musial byc :) A wysokosc swiatel mijania ustawiaa sie skrajna zewnatrzna reflektora:) A nie masz regulacji elektrycznej?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Marzenka1603 » 18 lis 2012, 12:42

No pewnie nie umial bo patrzyl swiecil tam krecil śrubokrętem i pow nie da sie chyba bo nic sie nie przestawia...;P...tylko nawet ja to wiem ze takie rzeczy sie musi dac ustawiac;)
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2012, 18:15
Posty: 49
Skąd: Skarland
Auto: Mazda 323F BA 1.5 16 V

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323