Elektryczna regulacja wysokości świateł
uważaj jeszcze na sam przełącznik, z zewnątrz są wszystkie takie same, ale ja utknąłem na tym iż mam komplet koito i przełącznik do inst. Bosch 
A instalacja bosch czy koito?
Jak masz instalację pod koito a lampy włożysz z boscha to regulacja nie będzie działała prawidłowo a elektrycy rozkładają ręce (jedna osoba już to przerabiała), niby pokrętło od instalacji boscha miało pomóc ale wcale nie pomogła podmiana (sam dawałem na podmianę bo mam z boscha). W drugą stronę działa to tak samo (mam instalkę pod boscha, jedna lampa bosch jedna koito i o ile bosch działa normalnie to koito się nie da regulować w żaden sposób)
Jak masz instalację pod koito a lampy włożysz z boscha to regulacja nie będzie działała prawidłowo a elektrycy rozkładają ręce (jedna osoba już to przerabiała), niby pokrętło od instalacji boscha miało pomóc ale wcale nie pomogła podmiana (sam dawałem na podmianę bo mam z boscha). W drugą stronę działa to tak samo (mam instalkę pod boscha, jedna lampa bosch jedna koito i o ile bosch działa normalnie to koito się nie da regulować w żaden sposób)
Tak jak Luki napisał i ja pisałem wcześniej to będzie chwała elektrykowi któremu uda się uruchomić regulacje elektryczną świateł w dwóch innych instalacjach. Jak pamiętam dotychczas się to nikomu nie udało i jak przypuszczam się to nie uda z prostej przyczyny jak jest "prawdopodobnie" inny współczynnik oporu działania poszczególnych podzespołów a co dokładniej mam na myśli sygnał wzbudzający silniczki regulacji ma inną wartość w każdej instalacji. Być może jest to składnią zapisaną w komputerze samochodu, ale tego dotychczas nikt nie sprawdził i nie udowodnił
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
- Od: 1 kwi 2005, 21:35
- Posty: 1854
- Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
- Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008
Też właśnie o tym myślałem że bosch i koito mogą się '"gryźć" ze sobą dlatego wszystko dokładam pod koito silniczki mam i tak samo regulator założę i zobaczymy.
- Od: 9 maja 2010, 13:29
- Posty: 129
- Skąd: Chełm
- Auto: 323F BA 1.8 i BG 1.6
Niedawno bawiłem się reanimacją regulacji wysokości w naszej "efce" 
Silniczki regulacji mam Koito.
Jeden działa a jak czas pozwoli to wezmę się za drugi.
Ogólnie zasada działania tych silniczków jest b. prosta, w kostce mamy 3 piny: plus, minus zasilania i wejście sterujące.
Zasilanie silniczka wzięte jest zapewne z żarówek świateł mijania (ale nie sprawdzałem tego).
Trzeci zacisk silniczka czyli to "wejście sterujące" biegnie sobie do pokrętła regulatora na desce rozdzielczej.
Ten szumnie zwany regulator to nic innego jak najzwyklejszy potencjometr wpięty miedzy +12V a masę
Tak więc regulując pokrętłem regulatora wysokości na tym kabelku idącym do silnika mamy napięcie proporcjonalne do zadanej wysokości świateł.
A od wartości tego napięcia silniczek przestawi się mniej lub bardziej
No to to cała "filozofia" działania tego układu.
Niestety nie mam pod ręka silniczka Bosch'a więc nie wypowiem się jak tam to jest zrealizowane ale moim zdaniem jest to w jakiś zbliżony sposób musi być zrobione.
Swoją drogą jak ktoś ma uszk. silniczek Boscha to z ochotą popatrzyłbym na niego.
Silniczki regulacji mam Koito.
Jeden działa a jak czas pozwoli to wezmę się za drugi.
Ogólnie zasada działania tych silniczków jest b. prosta, w kostce mamy 3 piny: plus, minus zasilania i wejście sterujące.
Zasilanie silniczka wzięte jest zapewne z żarówek świateł mijania (ale nie sprawdzałem tego).
Trzeci zacisk silniczka czyli to "wejście sterujące" biegnie sobie do pokrętła regulatora na desce rozdzielczej.
Ten szumnie zwany regulator to nic innego jak najzwyklejszy potencjometr wpięty miedzy +12V a masę
Tak więc regulując pokrętłem regulatora wysokości na tym kabelku idącym do silnika mamy napięcie proporcjonalne do zadanej wysokości świateł.
A od wartości tego napięcia silniczek przestawi się mniej lub bardziej
No to to cała "filozofia" działania tego układu.
Niestety nie mam pod ręka silniczka Bosch'a więc nie wypowiem się jak tam to jest zrealizowane ale moim zdaniem jest to w jakiś zbliżony sposób musi być zrobione.
Swoją drogą jak ktoś ma uszk. silniczek Boscha to z ochotą popatrzyłbym na niego.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Witam kolegów!
Również chciałem dołożyć w mojej 323c elektryczną regulację świateł, lampy i tak miałem do wymiany także zakupiłem elektryczne, mam też przełącznik.
Przed zakupem części widziałem że gniazda do lamp są pod maską, dziś zdjąłem zaślepkę przełącznika wysokości i ku mojemu zdziwieniu nie ma w niej wtyczki...
Po lewej stronie kierownicy patrząc od lewej mam przełącznik tylnego przeciwmgielnego i dwie zaślepki, pod środkową jest wtyczka (z tego co pamiętam do halogenów), ale pod tą najbliżej kierownicy gdzie miała by być regulacji świateł nie ma nic.
Sprawdzałem ręką wiązkę idącą do przełącznika przeciwmgielnych i halogenów i wydaje mi się że w są tylko dwie wtyczki, powinna być tam trzecia, czy może regulacja świateł idzie oddzielnie ?
Również chciałem dołożyć w mojej 323c elektryczną regulację świateł, lampy i tak miałem do wymiany także zakupiłem elektryczne, mam też przełącznik.
Przed zakupem części widziałem że gniazda do lamp są pod maską, dziś zdjąłem zaślepkę przełącznika wysokości i ku mojemu zdziwieniu nie ma w niej wtyczki...
Po lewej stronie kierownicy patrząc od lewej mam przełącznik tylnego przeciwmgielnego i dwie zaślepki, pod środkową jest wtyczka (z tego co pamiętam do halogenów), ale pod tą najbliżej kierownicy gdzie miała by być regulacji świateł nie ma nic.
Sprawdzałem ręką wiązkę idącą do przełącznika przeciwmgielnych i halogenów i wydaje mi się że w są tylko dwie wtyczki, powinna być tam trzecia, czy może regulacja świateł idzie oddzielnie ?
-
Soltan
Musisz dobrze poszukać ja jak wyjąłem zaślepkę też nie miałem wtyczki od regulacji skończył się na tym że musiałem zdjąć cały plastik przykrywający zegary i dopiero znalazłem.
- Od: 9 maja 2010, 13:29
- Posty: 129
- Skąd: Chełm
- Auto: 323F BA 1.8 i BG 1.6
Witam ja mam lampy Koito również chciałbym założyć sobie regulacje świateł bo owej nie mam i czy mógł bym prosić o zdjęcie lamp z silniczkami
-
krolik1986
czy to o taki silniczek chodzi ?
http://allegro.pl/silniczek-regulacji-l ... 23241.html

-
krolik1986
Witam. Mam koledzy do Was zagadkę. Od około roku już nie działa mi regulacja wysokości świateł, a dokładnie to działa ale tylko na dwóch pozycjach 0 oraz 3. Wygląda to następująco:
0 – światła w położeniu najwyższym
1 – światła lecą na sam dół (na pozycję nr 3)
2- brak reakcji
3 – brak reakcji
Cofamy się z powrotem
3 – brak reakcji
2 – brak reakcji
1 – brak reakcji
0 – światła idą na samą górę wracając na pozycję odpowiadającą zeru
Dodatkowe objawy? Na początku kiedy to się stało to od czasu do czasu coś temu ustrojstwu odbiło i działało ale szybko wracało do stanu w jakim jest teraz
Co zrobiłem? Kupiłem używany przełącznik, by sprawdzić czy ten wyeliminuje problem. Niestety nowy (używany) przełącznik działa tak samo, tak więc drogą dedukcji wyeliminowałem przełącznik wysokości świateł.
Macie jakieś pomysły? Silniczki regulacji? Instalacja kablowa? Może coś jeszcze jest po drodze? Napomnę, że oba światła zachowują się tak samo.
0 – światła w położeniu najwyższym
1 – światła lecą na sam dół (na pozycję nr 3)
2- brak reakcji
3 – brak reakcji
Cofamy się z powrotem
3 – brak reakcji
2 – brak reakcji
1 – brak reakcji
0 – światła idą na samą górę wracając na pozycję odpowiadającą zeru
Dodatkowe objawy? Na początku kiedy to się stało to od czasu do czasu coś temu ustrojstwu odbiło i działało ale szybko wracało do stanu w jakim jest teraz
Co zrobiłem? Kupiłem używany przełącznik, by sprawdzić czy ten wyeliminuje problem. Niestety nowy (używany) przełącznik działa tak samo, tak więc drogą dedukcji wyeliminowałem przełącznik wysokości świateł.
Macie jakieś pomysły? Silniczki regulacji? Instalacja kablowa? Może coś jeszcze jest po drodze? Napomnę, że oba światła zachowują się tak samo.
Silniczki raczej nie bo oba się tak zachowują. Oba by dostały sztycha w tym samym czasie? Teraz pytanie na co składa się instalacja. Z ilu kabli i gdzie biegną czy po prawym błotniku czy po lewym lub obu.
Jakiś czas temu reanimowałem taki silniczek z "efki" w wersji "Koyo" czy coś w tym stylu (napewno nie Bosch).
Jak układ działa? Baaaardzo prosto!
Przyłącze elektryczne to są trzy piny: zasilanie, sygnał wysokości i masa (nie pamiętam z której strony jest masa).
Ten cały "sygnał wysokości" to nic innego jak jakaś wartość napięcia zależna od ustawienia potencjometru umieszczonego przy kierownicy.
Potencjometr jest przyłączony oczywiście miedzy plus zasilania a masę.
Na ślizgaczu potencjometru w takim razie mamy napięcie zależne od jego ustawienia.
W silniczki regulacji wysokości jest przekładnia, która porusza prętem od regulacji wysokości świateł. Przekładnia jest sprzężona z drugim potencjometrem, który daje do elektroniki sygnał o aktualnej pozycji regulatora.
Elektronika w tym "silniczku" porównuje sygnał z obu potencjometrów i włącza odpowiedni kierunek obracania sie silnika poruszającego przekladnia aż do momentu zrównania się tych sygnałów
Dlatego jak się nie chce regulować lub reguluje w taki dziwny sposób to warto wsiąść miernik w rękę i zmierzyć wartość napięcia na środkowym pinie idącym do silnika regulacji świateł (względem masy oczywiście) dla różnych pozycji regulatora przy kierownicy.
Jak to się przedstawia w przypadku silniczków Bosch'a to nie wiem bo nie miałem okazji sprawdzić ale jak znam życie to będzie b. podobnie
Ufff – ale się rozpisałem
Ale myślę, że przyda sie to komuś tym bardziej, iż nie jest to skomplikowany temat.
Powodzenia!
Jak układ działa? Baaaardzo prosto!
Przyłącze elektryczne to są trzy piny: zasilanie, sygnał wysokości i masa (nie pamiętam z której strony jest masa).
Ten cały "sygnał wysokości" to nic innego jak jakaś wartość napięcia zależna od ustawienia potencjometru umieszczonego przy kierownicy.
Potencjometr jest przyłączony oczywiście miedzy plus zasilania a masę.
Na ślizgaczu potencjometru w takim razie mamy napięcie zależne od jego ustawienia.
W silniczki regulacji wysokości jest przekładnia, która porusza prętem od regulacji wysokości świateł. Przekładnia jest sprzężona z drugim potencjometrem, który daje do elektroniki sygnał o aktualnej pozycji regulatora.
Elektronika w tym "silniczku" porównuje sygnał z obu potencjometrów i włącza odpowiedni kierunek obracania sie silnika poruszającego przekladnia aż do momentu zrównania się tych sygnałów
Dlatego jak się nie chce regulować lub reguluje w taki dziwny sposób to warto wsiąść miernik w rękę i zmierzyć wartość napięcia na środkowym pinie idącym do silnika regulacji świateł (względem masy oczywiście) dla różnych pozycji regulatora przy kierownicy.
Jak to się przedstawia w przypadku silniczków Bosch'a to nie wiem bo nie miałem okazji sprawdzić ale jak znam życie to będzie b. podobnie
Ufff – ale się rozpisałem
Ale myślę, że przyda sie to komuś tym bardziej, iż nie jest to skomplikowany temat.
Powodzenia!
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dobra ale mówisz o silniczku jedej oprawy świetlnej. A mi nie działają obie i nie chce mi się zbytnio wierzyć by w obu lampach sie spieprzyła regulacja tzn elektroniczny podzepsół tych regulatorów. Będę musiał sprawdzić kable.
Problem może sie wsiąść też z uszkodzonego okablowania pokrętła.
Weź po prosu miernik i zobacz "co idzie" do silniczka.
Ten pomiar (dla różnych ustawień potencjometru!) sporo powie nam o temacie.
Weź po prosu miernik i zobacz "co idzie" do silniczka.
Ten pomiar (dla różnych ustawień potencjometru!) sporo powie nam o temacie.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Diagnoza jest już postawiona, doszedłem do tego co jest przyczyną. Okablowanie jest w porządku. Pokrętło również. Po naprawie napiszę co było przyczyną i wstawię pare zdjęć. Nie chcę mówić o tym teraz. Wolę dać coś gotowego na talerzu niż ochłap do rozprawiania się nad nim.
Hej;)Sluchajcie mam pytanko gdzie sie reguluje swiatla przednie??Byłam dzis na stacji diagnostycznej po zrobionym przegladzie poprosilam o sprawdzenie czy sa dobrze ustawione swiatla a pan sprawdzil i pow ze lewy reflektor jest trosze nisko ustawiony i NIE UMIAL mi go ustawic;P...nie wiedzial gdzie sie ustawia masakra;/
- Od: 20 lip 2012, 18:15
- Posty: 49
- Skąd: Skarland
- Auto: Mazda 323F BA 1.5 16 V
Ojjj – a co to za diagnosta, który tego nie potrafi?
A może po prostu mu się nie chciało?
Eeech – szkoda gadać
Od tyłu reflektora masz 4 wkręty regulacyjne od osobnej regulacji ustawienia świateł mijania i drogowych.
A może po prostu mu się nie chciało?
Eeech – szkoda gadać
Od tyłu reflektora masz 4 wkręty regulacyjne od osobnej regulacji ustawienia świateł mijania i drogowych.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
No pewnie nie umial bo patrzyl swiecil tam krecil śrubokrętem i pow nie da sie chyba bo nic sie nie przestawia...
...tylko nawet ja to wiem ze takie rzeczy sie musi dac ustawiac;)
- Od: 20 lip 2012, 18:15
- Posty: 49
- Skąd: Skarland
- Auto: Mazda 323F BA 1.5 16 V
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości