Jak podnieść moment i moc w silniku RF2A?

Postprzez boczek86 » 4 paź 2011, 13:22

juz przeczytalem dalsze czesci tematu i znalazlem :) w sumie efekt bedzie taki sam wiec jak mam podkladki to niewarto inwestowac w mbc.

ale dzieki za odpowiec co to jest :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 12:12
Posty: 2321 (4/1)
Skąd: PUCK
Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition

viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0

Postprzez cyrek18c » 19 paź 2011, 10:42

1..Mam zawor mbc lecz nie wiem juz jak go wlasciwie podpiac. Narysujcie jakis schemat jak to robic. Zwroccie uwage na strzalki czarne gdyz zauwazylem ze na innych zaworach sa w inna strone.https://picasaweb.google.com/100973012716938334193/Desktop02?authkey=Gv1sRgCNbhhPW41vrwGQ#5665119211379258194
2.. Ile razy przekreciliscie pokretlo w zaworze by uzyskac odpowiednie cisnienie na manometrze?
3.. Manometr podlaczamy w rf2a kolo boost sensora? Czy kolo turbiny? Bo tam mi taki koles kiedys wezyk wcisnal.
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2011, 22:16
Posty: 31
Skąd: Podkarpacie Jarosław
Auto: Premacy 2001 DITD

Postprzez boczek86 » 6 gru 2011, 19:12

mam pytanie z innej beczki ale chyba zgodne z tematem :P jezeli chodzi o IC to jak robilem chlodnice to dojscie do IC jest dziecinnie proste. a moj IC tez jest w stanie rozkladu na czesci pierwsze ale dziala ( tak mi sie bynajmniej wydaje ) zreszta normalna chlodnica wody tez mi sie wydawala ze dziala ale po wymianie na nowa jest lepiej bo nawet sie wentylatory niewlaczaja a wczesniej chodzily na okraglo. tak wiec znalazlem nowego ICka za 550 zl :( cena rowniez kosmiczna jak za chlodnice. a do innych aut jest po 200 z groszem. wiec jakbym znalazl podobna to czy bedzie pasowala?? i co z wtyczkami czy z innych aut beda pasowaly czy tez wtyczki do przerobki i czy da sie przerobic te wtyczki ?? bo rurki napewno do wymiany bo te co mam to juz sa z parciale i przy zdejmowaniu sie rozleca. i czy jezeli byla by delikatnie wieksza to bedzie zle ?? lub troche mniejsza ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 12:12
Posty: 2321 (4/1)
Skąd: PUCK
Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition

viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0

Postprzez kierownik » 7 gru 2011, 01:44

lepiej żeby IC był większy niż mniejszy ;)
same rurki zmienić nie problem, IC też, ale to już koszt.

wcześniej Ci wentylatory chodziły często, bo brakowało płynu...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez Neonixos666 » 7 gru 2011, 02:00

kierownik napisał(a):lepiej żeby IC był większy


tu nie koniecznie, większy IC sprawi że układ będzie miał większa pojemność co za tym idzie turbo będzie musiało napompować więcej i turbo dziura murowana. Przy zwiększeniu doładowania można sobie pozwolić na większy IC ale i tak nie wolno przesadzić.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9512 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez kierownik » 7 gru 2011, 02:04

to większy IC i zwężka na rurze, hehe
a tak serio, to i tak chyba lepszy trochę większy niż trochę mniejszy? z pierwszą opcją jest więcej możliwości i ewentualnych modyfikacji
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez Neonixos666 » 7 gru 2011, 02:11

kierownik napisał(a):to większy IC i zwężka na rurze, hehe
a tak serio, to i tak chyba lepszy trochę większy niż trochę mniejszy? z pierwszą opcją jest więcej możliwości i ewentualnych modyfikacji


W dieslu jest sporo powietrza do przepompowania i potrzebny jest sprawny IC. Bardziej bym poszedł w stronę zwiększenia wydajności IC (inny kształt, umiejscowienie) niż zwiększanie pojemności.

Np montując IC w innym miejscu moglibyśmy zmniejszyć pojemność rur co za tym idzie można by było zwiększyć pojemność IC :) nei mówię tu o Bj ale ogólnie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9512 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez boczek86 » 7 gru 2011, 13:31

to kupie podobny IC z innego auta i rurki tez bede mial a co z ta wtycka co wchodzi do IC ?? czy inne auta tez maja taka ?? czy bedzie pasowala czy tez przerobka ?? a co jesli takiej niemaja wogole ??? a jezeli chodzi o miejsce IC to moge go troche przesunac w strone srodka bo mam tam jeszcze sporo miejsca :) a mam pytanie czy te rurki do IC musza byc gumowe ?? czy moge kupic metalowa rurke taka charmonijke co sa w domach do odprowadzania spalin ?? niemusial bym sie bawic z kolankami tylko latwe podpiecia. a ryrke bym owina bandazem termicznym.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 12:12
Posty: 2321 (4/1)
Skąd: PUCK
Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition

viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0

Postprzez Neonixos666 » 7 gru 2011, 19:52

boczek86 napisał(a):czy moge kupic metalowa rurke taka charmonijke co sa w domach do odprowadzania spalin


tam jest powietrze pod ciśnieniem i musi to być mocne i szczelne. Ale masz pomysły <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9512 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez boczek86 » 7 gru 2011, 19:57

Neonixos666 napisał(a):Ale masz pomysły <lol>
prawdziwy MacGuyver :P

pytam i zbieram informacje :) bo projekt bede robil napewno :) wiec juz musze nad nim pracowac :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 12:12
Posty: 2321 (4/1)
Skąd: PUCK
Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition

viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0

Postprzez Neonixos666 » 7 gru 2011, 20:01

zapomniałem że jeszcze trzeba rozwiązać kwestię czujnika temperatury który jest wkręcany w IC. Dużo przed Tobą jak chcesz się w to bawić.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9512 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez boczek86 » 7 gru 2011, 20:08

juz to mam opanowane :) obadaj to

Obrazek

miejsce na czujnik jest :P

albo taka :P

Obrazek

wszystko maja tylko czy moja wtyczka z czujnikiem tam przypasuje :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 12:12
Posty: 2321 (4/1)
Skąd: PUCK
Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition

viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0

Postprzez Neonixos666 » 7 gru 2011, 20:10

musisz kombinować :)


Mi i tak się marzy IC pod maska a nie w zderzaku <serduszka>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9512 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez alk80 » 7 gru 2011, 20:14

widział ktoś IC w mondziaku 1.8 lub 2.0 jaki jest mały ?? chyba 3x mniejszy a daje rade, dobre przewiewne miejsce to więcej niż połowa sukcesu
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez boczek86 » 7 gru 2011, 20:15

pod maska ?? ale to by trzeba jakis wlot powietrza zrobic i jak to upchac pod maska ?? mi tam w zderzaku wystarczy :) mysle ze z tymi co ci pokazalem dam rade :) pojutrze mierzenie IC tego co mam i szukanie nowego :P

edit czyli jakbym nowego IC dal przed chlodnica wody jak jest dolny gril kolo rejestracji to by bylo lepiej ?? a to ze rurki beda mialy wieksza dlugosc to cos przeszkadza ?? czy im krocej tym lepiej ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 12:12
Posty: 2321 (4/1)
Skąd: PUCK
Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition

viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0

Postprzez Neonixos666 » 7 gru 2011, 20:21

alk80 napisał(a):dobre przewiewne miejsce to więcej niż połowa sukcesu


też tak myślę bo miejsce gdzie jest IC jest bardzo ważne

boczek86 napisał(a):a to ze rurki beda mialy wieksza dlugosc to cos przeszkadza ?? czy im krocej tym lepiej ??


im krócej tym lepiej bo nie zwiększasz pojemności.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9512 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez boczek86 » 7 gru 2011, 20:26

kurde :( cos czuje ze bedzie niezla misja z tym modelowaniem. jak najblizej grila ale zeby nie zadlugie rurki :( no nic bede mial wolne to bede ogladal gdzie najlepiej ja dac zeby bylo git bo jakbym chcial dac na dolnego grila to wtedy taka by byla najlepsza bo rurki ma z jednej strony

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 12:12
Posty: 2321 (4/1)
Skąd: PUCK
Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition

viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0

Postprzez alk80 » 7 gru 2011, 20:29

daj mniejszego ICka wysoko na silnik, w masce rób otwór, jest taka Mazda 323 z szykownym otworem w masce, można by zrobić coś na wzór
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez Neonixos666 » 7 gru 2011, 20:31

alk80 napisał(a):daj mniejszego ICka wysoko na silnik, w masce rób otwór, jest taka Mazda 323 z szykownym otworem w masce, można by zrobić coś na wzór


i to w dieslu z 1.7 isuzu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9512 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez boczek86 » 7 gru 2011, 20:38

alk80 napisał(a):daj mniejszego ICka
jaki ?? mozesz dac chociaz foto ?? no i ten wlot powietrza pokaz :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 12:12
Posty: 2321 (4/1)
Skąd: PUCK
Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition

viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje