Przeskoczył pasek rozrządu

Postprzez mark.87 » 18 lis 2011, 11:41

johanson napisał(a): A teraz w kwestii robienia dołu silnika . Przekonaliście mnie , że to jest słuszne robić całość . Tylko , że mechanik mi to odradza . Odnoszę wrażenie , że po prostu nie chce . Jako argument podaje fakt , że skoro bierze mi 0,4 litra oleju na 10 tys km , to po co to ruszać . Gdy pytałem się w Carspeed o pierścienie i panewki , to usłyszałem podobne zdanie , że w takiej sytuacji nie ma potrzeby robienia dołu silnika . No i koszty dodatkowe to by było ok 700 zł . .

Kolego zmien mechanika bo ten najwyrazniej nie zna zasady ze jedno zrobione dobrze ,za jakis czas popsuje drugie . skoro płacisz za remont to ma wymieniac a nie mowic za nie potrzeba,potem bedziesz mial wiecej problemow zeby to wymienic a teraz masz juz rozebrany silnik,wystarczy odkrecic korby i tłoki w gure.
Spotkałem sie kilkakrotnie z tym ze w sklepach pracuja rozni ludzie kturzy nie maja zielonego pojecia a doradzaja jeszcze zle.
W carspeed jest drogo to fakt ale sa inne sklepy czy hurtownie , kazdy dobry mechanik powinien miec "swój" sklep badz hurtownie z kturej bierze regularnie czesc, moj mechanik oczywiscie zaufany ( robil mi 3 auta kture zawsze chodziły dobrze,potrafił doradzic co robic ,co wymienic przy okazji np remontu silnika, i sam zawsze jezdził po czesci gdy rozebrał poniewaz samemu mozna kupic zle a tak to z czesciami jechal po nowe i zawsze dobierał dobre) mi za panewki wszystkie dał ok 200zl plus 250zl pierscienie i tez jest ok, a w carspeed pewnie by braklo 700zl.
Rob jak uwazasz ale po remoncie tylko głowicy zuzycie oleju moze wzrosnac i po pewnym czasie panewki zaczna dzwonic przez zbyt duze obciazenie z strony głowicy. <czytaj>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2011, 19:21
Posty: 816 (0/2)
Skąd: Wieluń
Auto: Renault Laguna 3 2.0 dCi 2008r
VW Passat b5 fl 2.0 20v ALT 2004r
była Mazda 626 GE 94r.2.0 16v +LPG

Postprzez Centers » 6 gru 2011, 19:32

Witam :) sprawa u mnie wygląda tak silnik 2.5 v6 KL podczas jazdy nagle zgasła :(, po scholowaniu pod warsztat i odkręceniu pokrywy rozrządu okazało się, że pasek jest postrzępiony od strony silnika ale nie zerwany. Rozrząd wymieniany 12tys temu. Czy ktoś się już z czymś takim spotkał? Ja obstawiam, że przeskoczył rozrząd ale co mogło być przyczyną? Pasek jest napięty :(.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 mar 2011, 13:50
Posty: 12
Skąd: Zamość
Auto: Mazda Mx-6 2.5 v6

Postprzez kamilspider » 6 gru 2011, 19:45

Może napinacza nie wymieniałeś i jakoś przepuścił? Silnik 2,5 V6 podobno jest bezkolizyjny, ale różne opinie słyszałem, więc nie wiem...
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez Centers » 6 gru 2011, 19:50

bezkolizyjny w 100% przynajmniej mój model :) już kiedyś miałem przyjemność się przekonać, ale jak to niektórzy mówią inne egzemplarze gdzie była kilka razy planowana głowica niekoniecznie muszą nadal być takie :) problem tkwi wyłącznie w powodzie zjeżdżania paska do środka, napinacz jak i rolka napinająca wymieniana była.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 mar 2011, 13:50
Posty: 12
Skąd: Zamość
Auto: Mazda Mx-6 2.5 v6

Postprzez kamilspider » 6 gru 2011, 21:08

Centers napisał(a):bezkolizyjny w 100% przynajmniej mój model :) już kiedyś miałem przyjemność się przekonać, ale jak to niektórzy mówią inne egzemplarze gdzie była kilka razy planowana głowica niekoniecznie muszą nadal być takie :) problem tkwi wyłącznie w powodzie zjeżdżania paska do środka, napinacz jak i rolka napinająca wymieniana była.

Coś musi być krzywo, albo były liche części i się kończą...
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez noxes » 6 gru 2011, 22:16

mogłeś mieć śrubę nie dokręconą lub za długą i pasek poszedł.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez Centers » 10 gru 2011, 23:57

proszę o małą podpowiedź :) chodzi o rolkę napinającą a właściwie jak ją dokręcać bo okazało się, że wcisnęła napinacz i tak została wynikiem czego luźny pasek i przeskoczenie zębów, po poluzowaniu rolka odskoczyła.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 mar 2011, 13:50
Posty: 12
Skąd: Zamość
Auto: Mazda Mx-6 2.5 v6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6