Zwiększanie mocy za pomocą cewki i oporników (Diesel)

Postprzez Neonixos666 » 1 lis 2011, 16:44

Boss429 napisał(a):
Neonixos666 napisał(a):tak jechałem na opornikach

Przy tym czasie 17,33 miałes oporniki 2x50, podkładki, regulacja śrubką na turbinie i to wszystko czy jeszcze coś?

Wybebeszenie kata pierwszego (drugi jest), paliwo verva + dodatek zwiększający liczbę cetanową, nie działający EGR chociaż on tu nie ma nic do gadania.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Boss429 » 1 lis 2011, 16:47

Wyrzucenie kata było szybko odczuwalne?
A z innej beczki:
Gdzieś przypadkiem znalazłem że Riki swoją madzią zrobił czas poniżej 17s tylko teraz nie mogę tego znaleźć. Mam nadzieję że przeczyta tego posta i rozwinie to co napisałem.
Kiedy Pan Bóg zamyka drzwi to otwiera okno.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 wrz 2010, 14:40
Posty: 132 (1/0)
Skąd: Łódź
Auto: Premacy RF3F 2001r 101KM

Postprzez Neonixos666 » 2 lis 2011, 00:32

Boss429 napisał(a):Wyrzucenie kata było szybko odczuwalne?


Bardziej elastyczny na niskich obrotach i ciut szybciej jakby wkręcało się turbo ale ogromnej różnicy nie ma, może przez to że drugi kat został.

Prawdopodobnie gdyby było sucho to zszedłbym poniżej 17, wyrzucenie zbędnych rzeczy z auta tez by skutkowało pewnie urwaniem trochę czasu :). Niestety przy zwykłej nawierzchni czasy są o wiele gorsze.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Boss429 » 6 lis 2011, 01:55

Neonix mierzyłeś swój czas 0-100 na tych "ustawieniach" i letnich oponach?
Kiedy Pan Bóg zamyka drzwi to otwiera okno.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 wrz 2010, 14:40
Posty: 132 (1/0)
Skąd: Łódź
Auto: Premacy RF3F 2001r 101KM

Postprzez Neonixos666 » 6 lis 2011, 01:58

Boss429 napisał(a):Neonix mierzyłeś swój czas 0-100 na tych "ustawieniach" i letnich oponach?


Niestety nie mierzyłem ale na wiosnę będą małe zmiany to przy okazji może zrobię test :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Boss429 » 6 lis 2011, 02:10

A co dokładniej chcesz zmienić?
Kiedy Pan Bóg zamyka drzwi to otwiera okno.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 wrz 2010, 14:40
Posty: 132 (1/0)
Skąd: Łódź
Auto: Premacy RF3F 2001r 101KM

Postprzez Neonixos666 » 6 lis 2011, 13:48

będzie inne doprowadzenie powietrza od filtra do turbo z izolacją termiczną oraz lepsze chłodzenie IC przez inny zderzak (może z natryskiem wody). Zastanawiam się nad filtrem powietrza ale nad tym trzeba dobrze pomyśleć.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez kierownik » 8 lis 2011, 13:34

do BJ 90 KM założony jakiś czas temu z ciekawości zestaw 100Ω + 47Ω równolegle czyli jakieś 32Ω, niestety ćwierć watowe ale jak wspominałem z ciekawości, więc nie wiem czy to zostanie. dla bezpieczeństwa założony jeszcze bezpiecznik 4A (choć nie wiem czy to coś pomoże) oraz wyłącznik

z plusów:
– po odpaleniu auto wskakuje od razu na nieco większe obroty – nie ma objawu małego spadku wskazówki poniżej standardowe obroty i dopiero powrót na swoje miejsce
– zdecydowanie szybciej się wkręca na obroty zarówno na luzie jak i w momencie przyśpieszania
– zdecydowanie jest więcej koników – nie mam wykresów z hamowni (może namówię w końcu właściciela ;) ) i nikt nie musi wierzyć na słowo, w każdym razie tekst kuzyna był taki – "nie to auto"
– bardzo ładnie ciągnie już z dołu (ok 1500?)
– kopci mniej niż przed druciarstwem
z minusów:
– po puszczeniu gazu na biegu dopiero po ok pół sekundy hamuje biegiem – jest to bardziej wyczuwalne na wyższych obrotach i nieco denerwujące
– coś mi się wydaje, że słabiej hamuje biegami (ciekaw jestem czy podaje wtedy paliwo choć nie powinien)
– przy spokojnym dodawaniu gazu na luzie zaczyna przerywać od 2500 rpm
– nieco szarpie przy dodaniu i puszczeniu gazu na wyższych obrotach
– sprzęgło się niestety nie wyrabia – na piątym biegu przy ok. 2-2.2 krpm przy nagłym mocniejszym wciśnięciu gazu obroty trochę uciekają – bez przeróbki tego objawu nie było
– niewiadoma czy coś od tego przedwcześnie nie zdechnie (nikt mnie nie zapewni, że nie)

Pomiarów nie mam na razie prawie żadnych oprócz spalania:
w trasie przy spokojnej (80-110km/h) jeździe z opornikiem: 5,2
w trasie przy spokojnej jeździe bez opornika: 5,2

w trasie przy bardzo dynamicznej (100-180km/h) jeździe z opornikiem: 6,9
w trasie przy bardzo dynamicznej jeździe bez opornika: 7,2

na mieście w normalnym użytkowaniu bez opornika: 7,5
na mieście w normalnym użytkowaniu z opornikiem: 7,5

Dodam, że auto ma 179 000 km przebiegu, wyczyszczony IC, zaślepiony EGR, reszta jak fabryka stworzyła 11 lat temu. Bez druciarstwa i tak to nienajgorzej jeździło. Może rezystorki zostaną, ale z możliwością wyłączenia przez kierowcę.

Niedługo założę coś takiego do GW mocno już osłabionego i zobaczę efekty.
Ostatnio edytowano 5 gru 2011, 21:44 przez kierownik, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez asaselllo » 9 lis 2011, 00:11

Zmień wartość oporników do około 40-45 ohm – objawy opóźnienia spadku obrotów powinny się zdecydowanie poprawić a moc tylko nieznacznie spadnie. załóż oporniki przynajmniej 1W bo spalisz czujnik. Tarcza sprzęgła do wymiany. Zmień tylko tarcze ale na oryginalną – dociski długo wytrzymują.

pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 3 gru 2009, 11:25
Posty: 58
Skąd: Sieradz
Auto: 323f DITD 101KM

Postprzez Badyl » 9 lis 2011, 18:44

Boss429 napisał(a):
Neonixos666 napisał(a):
Dokładnie tez bym chciał to poznać wraz z wykresem z hamowni :)


Neonix a ja chętnie bym zobaczył wyścig ze startu zatrzymanego Twój, Rikiego, Badyla, XAndego i Assasello. Jeśli kiedyś wszyscy się spotkamy na jakimś zlocie to będzie historyczny film z tego. :)



Jest takie zdjęcie na którym uchwycono wyścig kilku diesli <lol>
Obrazek
Obrazek
Obrazek Mazda Premacy 2003 | CP DiTD RF4F | Badylowóz v4.0
| 323f BA 1,5->323f BA 2,0 GT->323f BA 2,5 KL-ZE->Premacy DiTD
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2007, 15:28
Posty: 1650
Skąd: Lublin
Auto: Mazda Premacy CP 2.0DiTD RF4F 2003

Postprzez boczek86 » 9 lis 2011, 20:17

hahaha :) wszystkie na opornikach :) dymu co niemiara <rotfl>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 12:12
Posty: 2321 (4/1)
Skąd: PUCK
Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition

viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0

Postprzez kierownik » 9 lis 2011, 21:21

asaselllo napisał(a):Zmień wartość oporników do około 40-45 ohm

próbowałem na 2 x 100, 2 x 150 i raczej te same efekty jeśli chodzi o opóźnione hamowanie biegami oraz niezbyt wielka różnica w mocy (w sumie za krótko testowałem) – spróbuje jeszcze 40, 45- oczywiście 1W w któryś dzień

asaselllo napisał(a):Tarcza sprzęgła do wymiany. Zmień tylko tarcze ale na oryginalną – dociski długo wytrzymują.

sprzęgło co ciekawe uślizgiwało się przez pierwsze 30-50 km, później spokój mimo ciśnięcia <co?> może kwestia wzrostu temperatury na rezystorach (i otoczenia) co w konsekwencji podnosi nam rezystancję?
teraz nie mam ani BJ ani GW pod ręką do testów, ale dam znać co i jak

dzięki za rady
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez Ułan25 » 28 lis 2011, 00:14

Mam i ja!! <serduszka>
W końcu się zebrałem i zmontowałem jednowatowe 100 i 47 Ohm.
Najlepiej wydane 98 groszy w życiu. Stosunek kosztów do satysfakcji z jazdy jest jak najbardziej pozytywny. Tylko teraz mam problemy z jazdą ze stałą prędkością bo fajnie przyśpiesza. Porobię jeszcze inne zestawy oporników i potestuję jak najlepiej chodzi. I tak teraz jest nieporównywalnie lepiej. <rotfl> <jupi>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sie 2011, 13:36
Posty: 69
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 323f '01 2.0 16V DITD

Postprzez Neonixos666 » 28 lis 2011, 00:43

Ułan25 napisał(a):Najlepiej wydane 98 groszy w życiu


ale się uśmiałem z tego <lol>
Dopasuj odpowiednie a będzie pan zadowolony <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Ułan25 » 28 lis 2011, 22:57

Już jestem zadowolony. Porobię kilka zestawów i będę testował na jakimś kawałku pustej drogi jak idzie. Już się zbiera o niebo lepiej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sie 2011, 13:36
Posty: 69
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 323f '01 2.0 16V DITD

Postprzez Guma88 » 30 lis 2011, 18:53

Czy ktoś z Krakowa lub okolic przeprowadzał modyfikacje w polifcie? Chętnie bym zobaczył jak to wygląda i jaka jest różnica w jeździe.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2008, 18:41
Posty: 393 (1/1)
Skąd: Niepołomice
Auto: Honda HRV '03 vtec
Daihatsu Sirion Sport '00
Nismo Sunny B11 '86

Postprzez boczek86 » 30 lis 2011, 20:11

kierownik chyba zrobil napisz do niego a napewno ci pokaze :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 12:12
Posty: 2321 (4/1)
Skąd: PUCK
Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition

viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0

Postprzez kierownik » 30 lis 2011, 22:17

robiłem w przedliftowej eFce. jak kolega chce, to mogę z właścicielem auta umówić :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez sarmar2 » 3 gru 2011, 21:37

Witam nie wiecie czy ktoś z Płocka zastosował "oporotuning"??
sarmar2
 

Postprzez boczek86 » 3 gru 2011, 21:43

jak dobrze przeczytasz watek to napewno sam dasz rade zrobic:) nic trudnego :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 12:12
Posty: 2321 (4/1)
Skąd: PUCK
Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition

viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje