do BJ 90 KM założony jakiś czas temu z ciekawości zestaw 100Ω + 47Ω równolegle czyli jakieś 32Ω, niestety ćwierć watowe ale jak wspominałem z ciekawości, więc nie wiem czy to zostanie. dla bezpieczeństwa założony jeszcze bezpiecznik 4A (choć nie wiem czy to coś pomoże) oraz wyłącznik
z plusów:– po odpaleniu auto wskakuje od razu na nieco większe obroty – nie ma objawu małego spadku wskazówki poniżej standardowe obroty i dopiero powrót na swoje miejsce
– zdecydowanie szybciej się wkręca na obroty zarówno na luzie jak i w momencie przyśpieszania
– zdecydowanie jest więcej koników – nie mam wykresów z hamowni (może namówię w końcu właściciela

) i nikt nie musi wierzyć na słowo, w każdym razie tekst kuzyna był taki – "nie to auto"
– bardzo ładnie ciągnie już z dołu (ok 1500?)
– kopci mniej niż przed druciarstwem
z minusów:– po puszczeniu gazu na biegu dopiero po ok pół sekundy hamuje biegiem – jest to bardziej wyczuwalne na wyższych obrotach i nieco denerwujące
– coś mi się wydaje, że słabiej hamuje biegami (ciekaw jestem czy podaje wtedy paliwo choć nie powinien)
– przy spokojnym dodawaniu gazu na luzie zaczyna przerywać od 2500 rpm
– nieco szarpie przy dodaniu i puszczeniu gazu na wyższych obrotach
– sprzęgło się niestety nie wyrabia – na piątym biegu przy ok. 2-2.2 krpm przy nagłym mocniejszym wciśnięciu gazu obroty trochę uciekają – bez przeróbki tego objawu nie było
– niewiadoma czy coś od tego przedwcześnie nie zdechnie (nikt mnie nie zapewni, że nie)
Pomiarów nie mam na razie prawie żadnych oprócz spalania:
w trasie przy spokojnej (80-110km/h) jeździe z opornikiem: 5,2
w trasie przy spokojnej jeździe bez opornika: 5,2
w trasie przy bardzo dynamicznej (100-180km/h) jeździe z opornikiem: 6,9
w trasie przy bardzo dynamicznej jeździe bez opornika: 7,2
na mieście w normalnym użytkowaniu bez opornika: 7,5
na mieście w normalnym użytkowaniu z opornikiem: 7,5
Dodam, że auto ma 179 000 km przebiegu, wyczyszczony IC, zaślepiony EGR, reszta jak fabryka stworzyła 11 lat temu. Bez druciarstwa i tak to nienajgorzej jeździło. Może rezystorki zostaną, ale z możliwością wyłączenia przez kierowcę.
Niedługo założę coś takiego do GW mocno już osłabionego i zobaczę efekty.