Mazda 323 (BG) – Szybkie pytania

Mazda 323 1989–1994

Postprzez krystian899 » 30 lis 2011, 15:23

Mam taki problem poprawiałem wtyczkę aparatu zapłonowego i urwała mi się jedena blaszka przez co teraz nie moge odpalic auta bo cewka nie działa co teraz zrobic cały aparat do wymiany? Czy idzie to jakoś obejsc bez tez wtyczki? <płacze> Np. cewke podłaczyc na krotko pod akumulator odpali?
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2010, 21:32
Posty: 50

Postprzez gutek071 » 1 gru 2011, 09:36

Kali_Yo przy podpięciu kompa jest możliwość regulacji tego czy tylko ustalenia składu mieszanki? Jeśli można to ustawić to jak nazywa się ten program do diagnostyki? Jakiś specjalny program to jest czy np. euroscan się nada ktoś się orientuje? Jak ktoś z was ma schemat interfejsu to bym sobie zmontował :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2011, 17:19
Posty: 84
Skąd: Wrocław
Auto: 323 BG 1.6i 8v

Postprzez Kali_Yo ; D » 1 gru 2011, 12:38

gutek071 napisał(a):Kali_Yo przy podpięciu kompa jest możliwość regulacji tego czy tylko ustalenia składu mieszanki? Jeśli można to ustawić to jak nazywa się ten program do diagnostyki? Jakiś specjalny program to jest czy np. euroscan się nada ktoś się orientuje? Jak ktoś z was ma schemat interfejsu to bym sobie zmontował :)


Nazwy nie pamiętam ; / ale wiem że jest taki program który Ci zbada mieszankę i jak bd za bogata wyświetli Ci błąd w skanie. I poda wartości jakie powinły być.
Si Deus pro nobis, quis contra nos?
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2011, 16:38
Posty: 278 (2/1)
Skąd: Świebodzin/ Zielona Góra
Auto: Ford Mondeo mk3 2.0 tddi 115km :)

Postprzez patryk240 » 1 gru 2011, 19:15

Dzisiaj doświadczyłem tego że moja zbyt bogata mieszanka bierze się dzięki uwalonemu czujnikowi TPS bo jak próbowałem ustawić to w pewnym momencie czułem jakbym stał nad rozlanym paliwem więc już zamówiłem przepustnice kompletną wraz z TPS-em oryginalnie nie ruszanym wydaję mi się że jeżeli był nie ruszany od fabryki to nie będę musiał go ustawiać co o tym sądzicie ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2011, 03:38
Posty: 417
Skąd: Żyrardów
Auto: 323 C BG 1.3 8V 89' PB+LPG

Postprzez pawcio1017 » 1 gru 2011, 20:15

A jakie błędy Ci wyrzuca eco? Mi sie wydaje, że TPS nie jest od mieszanki, ale pewności nie mam. Co do falujących obrotow to na pierwszy ogien bym rzucił krokowca a nie TPS tak jak to Ty ciągle obstawiasz :P
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez patryk240 » 1 gru 2011, 20:33

TPS napewno odpowiada w jakiejś części za ssanie i po dzisiejszym doświadczeniu jestem na 90% pewien że od mieszanki też a ecu pokazuje krokowca i TPS ale jak jest dobrze ustawiony TPS to obroty nie skaczą tak bardzo bo nawet światła nie przygasają a zdecydowałem się kupić tą przepustnice z TPS-em bo na 90% przez ten TPS mam większe spalanie <zawstydzony> Pb tylko przy odpalaniu na zimnym i przejechaniu do3km dziennie ze 3 razy to na 400km nie całe 10l Pb mi znika <oczy>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2011, 03:38
Posty: 417
Skąd: Żyrardów
Auto: 323 C BG 1.3 8V 89' PB+LPG

Postprzez pawcio1017 » 1 gru 2011, 20:41

Sie ciesz, ja mam ponad 12/100 cały czas :P Mam nadzieje, ze teraz po doszczelnieniu dolotu i podłaczeniu sondy (okazało sie ze nie łączyło we wtyczce) bedzie juz ok :) <oczy>
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez Bo_Lo » 1 gru 2011, 20:52

patryk240 mam tak samo z tym spalaniem pb .mi na 300km.wzielo7,5l.myslalem nad tym dzisiaj i u mnie to raczej wina termostatu-chyba sie nie domyka bo gorny waz robi sie cieply w zasadzie od poczatku jak sie auto nagrzewa,ale mysle ze spalanie pb na odpalaniu zawsze bedzie wychodzilo stosunkowo kosmiczne gdyz rosnie ono proporcjonalnie w stosunku do tego im krotsze trasy robisz.np ja mam do pracy 5,5 km z czego 2km robie na pb i wtym czasie auto caly czas chodzi na ssaniu,przez co spalanie pb wychodzi ok 70l pb/100km(sumujac samo pb i ilosc przejechanych na nim km) :| wiadomo ze im dluzcze odcinki jednorazowo tym spalanie pb spada-wystarczy trasa 300km i spalanie pb wyjdzie ci 0,33l <serduszka> zakladajac ze do pelnego nagrzania auta spali na ssaniu 0,5-1l pb .mimo to uwazam ze madzia pali zdecydowanie za duzo jak na swoje osiagi i pojemnosc,a tymbardziej na ssaniu co czesciowo jest spowodowane dosc wysokimi obrotami rzedu 1500-1800rpm.(wczesniej w poprzednich autach-BMW,OPLEL,VW,HONDA,nigdy sie z takimi nie spotkalem ,zawsze bylo to ok 1200-1300rpm)
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4382 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza,Premacy
jest:
Mazda 5,323f BA BP+T :D
MX5 NB

Postprzez piotrek-iwan » 4 gru 2011, 19:43

Witam posiadam Mazde 323f 1.8 gt DOHC 93r mam pytanie wie ktoś czy można podłączyć wskaźnik temperatury oleju coś takiego http://moto.allegro.pl/wskaznik-tempera ... 14465.html
czy jest jak podłączyć ten sensor z góry dzięki za odpowiedź :) pozdrawiam
piotrek-iwan
 

Postprzez benq323 » 6 gru 2011, 21:34

Witam
czy dmuchawa nawiewu powietrza jest rozbieralna??? walnęło chyba mi łożysko i nie chciałbym rozbierać dopuki nie będę miał części lub nowej dmuchawy.
Regeneracja DPF........info PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2009, 17:10
Posty: 1819 (22/16)
Skąd: Ostróda
Auto: Opel Signum 1,9 CDTI (Z19DT) 2004r

Postprzez patryk240 » 7 gru 2011, 00:14

benq323 napisał(a):Witam
czy dmuchawa nawiewu powietrza jest rozbieralna??? walnęło chyba mi łożysko i nie chciałbym rozbierać dopuki nie będę miał części lub nowej dmuchawy.

Jest rozbieralna tam niema łożyska i opłaca się bardziej kupić używkę niż części kosz jakieś 50 zł z przesyłką :D A co Ci się dzieje piszczy ? Jeśli tak to kiedyś nawet nie rozbierałem napsikałem WD40 i po jakiś 2 dniach piski ustały <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2011, 03:38
Posty: 417
Skąd: Żyrardów
Auto: 323 C BG 1.3 8V 89' PB+LPG

Postprzez pawcio1017 » 7 gru 2011, 00:20

Mi też czasami delikanie coś brzęczy. Gdzie tego WD trzeba psiknąć? Dużo rozbierania? <oczy>
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez benq323 » 7 gru 2011, 00:41

Mi nie piszczy tylko jak trzasne drzwiami albo w dziure wpadne to klekocze niemilosiernie
Regeneracja DPF........info PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2009, 17:10
Posty: 1819 (22/16)
Skąd: Ostróda
Auto: Opel Signum 1,9 CDTI (Z19DT) 2004r

Postprzez benq323 » 7 gru 2011, 20:38

cZY OD 323f PASUJE DMUCHAWA DO ZWYKŁEJ 323??????
Regeneracja DPF........info PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2009, 17:10
Posty: 1819 (22/16)
Skąd: Ostróda
Auto: Opel Signum 1,9 CDTI (Z19DT) 2004r

Postprzez Eklerek323f » 7 gru 2011, 22:08

patryk240 napisał(a):Jest rozbieralna tam niema łożyska i opłaca się bardziej kupić używkę niż części kosz jakieś 50 zł z przesyłką

Dokładnie <faja>


benq323 napisał(a):cZY OD 323f PASUJE DMUCHAWA DO ZWYKŁEJ 323??????

Tak, dmuchawa pasuje, Patryk kupił ode mnie z 323f do swojej 323.
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 14 lut 2010, 22:32
Posty: 2995 (13/28)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GE KL sedan 93r.
Mazda 626 GE KL liftback 96r.



była
Mazda 323F BG
MX-6 2.5 V6 KL

Postprzez benq323 » 7 gru 2011, 23:02

jakieś sugestie co mogło walnąć że tak mocno tłucze????
Regeneracja DPF........info PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2009, 17:10
Posty: 1819 (22/16)
Skąd: Ostróda
Auto: Opel Signum 1,9 CDTI (Z19DT) 2004r

Postprzez patryk240 » 7 gru 2011, 23:32

Brzęczy pewnie to że naszło trochę rdzy i obciera piszczy itp. a co do rozbierania to jak jest trochę rdzy to jest mały problemik ale da rade przy złożeniu jest już większy problem ze szczotkami ale wszystko da się zrobić :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2011, 03:38
Posty: 417
Skąd: Żyrardów
Auto: 323 C BG 1.3 8V 89' PB+LPG

Postprzez benq323 » 8 gru 2011, 00:07

pewnie ze sie da ;P trzeba całą deskę rozebrać czy wystarczy środkowa konsola??
Regeneracja DPF........info PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2009, 17:10
Posty: 1819 (22/16)
Skąd: Ostróda
Auto: Opel Signum 1,9 CDTI (Z19DT) 2004r

Postprzez patryk240 » 8 gru 2011, 01:53

benq323 napisał(a):pewnie ze sie da ;P trzeba całą deskę rozebrać czy wystarczy środkowa konsola??

ŻEBY dmuchawe wyjąć??
Wystarczy sięgnąć głową pod deskę nad prawą nogą u pasażera i tam jest dmuchawa o ile dobrze pamiętam przykręcona 4 śrubami na klucz 10 dla ułatwienia można wyjąć schowek :D Albo samą dmuchaw bez obudowy która jest przykręcona 3 śrubami na minus gwiazdkę albo o ile dobrze pamiętam klucz 8 odłączyć od niej kable i wyciąga się sam wiatrak :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2011, 03:38
Posty: 417
Skąd: Żyrardów
Auto: 323 C BG 1.3 8V 89' PB+LPG

Postprzez Jason X » 8 gru 2011, 21:05

Mam pytanie. Silnik zaczął mi dziwnie klekotać. Mechanik stwierdził, że trzeba wyregulować zawory, ale w przypadku mojego modelu będzie trzeba wymienić jakieś popychacze (jeśli dobrze pamiętam nazwę) – ile może kosztować takie coś i czy wymiana tego jest opłacalna?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 cze 2009, 16:48
Posty: 50
Auto: Mazda 323F 1.8 GLX (1992 r.)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323