Temperatura wlaczania wiatraka chlodnicy w Z5
Strona 1 z 1
Niech ktos mi powie, zoorbazuje na wskazniku, kiedy wlacza sie cooler/wiatrak chlodnicy. U mnie zalacza sie po przekroczeniu 3/4 skali temperatury. Nie za pozno? Temp w koreczkach strasznie mi rosnie, nawet teraz w chlodne dni hmm... w trasie trzyma ok polowy skali.
Hope for the best, prepare for the worst
Moja 323C
Moja 323C
- Od: 16 maja 2007, 15:02
- Posty: 787
- Skąd: Nowy Dwor Maz.
- Auto: Mazda MX-3 white V6
u mnie sama z siebie temp jeszcze nigdy nie podniosła się powyżej połowy skali. także dokładnie Ci nie odpowiem ale chyba tak na wskaźniku 3/4 byłoby w porzadku. bardziej zastanawiałbym sie dlaczego Ci tak w tych korkach rośnie temp, może termostat późno otwiera
mazda 323s 1.5 `95 --> mazda 323f 1.5 `95
- Od: 7 gru 2008, 17:52
- Posty: 146
- Skąd: Biskupiec/Gdańsk
- Auto: Mazda 323f 1.5 BA
temp otwarcia termostatu to 82C lub 88C a załączenie Wentylatora następuje przy 97C
a to ze masz juz na 3/4 skali to ci się Silnik przegrzewa ,wymieniaj czym prędzej termostat bo będziesz miec Motor do remontu!
proponował bym również zrobić płukankę układu chłodniczego
a to ze masz juz na 3/4 skali to ci się Silnik przegrzewa ,wymieniaj czym prędzej termostat bo będziesz miec Motor do remontu!
proponował bym również zrobić płukankę układu chłodniczego
Cooler startuje dopiero mniej wiecej na takim poziomie wskazania

Troszke dziwne mi sie to wydawalo.
Termostat otwiera obieg, bo w trasie temp nie przekrecza polowy skali. Weze gorny i dolny gorace..
Moze byc tak, ze nie otwiera sie do konca? Plukanke zrobilem, kilka razy
Rozcienczonym octem z woda i kwaskiem cytrynowym
Pozniej po plukaniu sama woda, wlalem jeszcze destylowanej, zagrzalem silinik do norm. temp i spuscilem jeszcze raz. Po ostygnieciu silnika, wlalem wlasciciwy plyn chlodniczy.
Podczas "eksperymentu" musze przyznac, wyleciala masa syfu.. az sie przerazilem.
Plynu weszlo o ponad 0.5 L wiecej niz przy poprzedniej wymianie.
Tylko nie wiem, czy owe hardkorowe plukanie nie rozszczelnilo ukladu, bo z wyrownawczego zaczal znikac plyn, przez pierwszy tydzien dolewalem co drugi dzien plynu do wyrownaczego, poniewaz stan byl bliski min. (a robilem moze 20-30km dziennie). Aktualnie poziom plynu ustabilizowal sie, przynajmniej nie znika w zauwazalnych ilosciach;p

Troszke dziwne mi sie to wydawalo.
Termostat otwiera obieg, bo w trasie temp nie przekrecza polowy skali. Weze gorny i dolny gorace..
Moze byc tak, ze nie otwiera sie do konca? Plukanke zrobilem, kilka razy
Podczas "eksperymentu" musze przyznac, wyleciala masa syfu.. az sie przerazilem.
Plynu weszlo o ponad 0.5 L wiecej niz przy poprzedniej wymianie.
Tylko nie wiem, czy owe hardkorowe plukanie nie rozszczelnilo ukladu, bo z wyrownawczego zaczal znikac plyn, przez pierwszy tydzien dolewalem co drugi dzien plynu do wyrownaczego, poniewaz stan byl bliski min. (a robilem moze 20-30km dziennie). Aktualnie poziom plynu ustabilizowal sie, przynajmniej nie znika w zauwazalnych ilosciach;p
Hope for the best, prepare for the worst
Moja 323C
Moja 323C
- Od: 16 maja 2007, 15:02
- Posty: 787
- Skąd: Nowy Dwor Maz.
- Auto: Mazda MX-3 white V6
U mnie podczas normalnej jazdy jest tak jak u Ciebie na zdjęciu, a w korkach wskaźnik podnosi się mniej więcej na wprost i włącza się wentylator i w/g mnie wszystko jest OK
Tak jak zaznaczyłeś to miałem raz gdy pękł mi wąż... coś jest raczej nie tak
za włączenie wentylatora odpowiada inny termostat niż ten co otwiera obieg, wiec stawiam na niego...


- Od: 19 paź 2009, 19:24
- Posty: 81
- Skąd: Legionowo
- Auto: 323c (BA) 1.5 16V '97 + LPG
panowie tak nie możne być macie [cenzura] wulg.! termostaty! na bank a za włączenie wentylatora odpowiada czujnik temp w głowicy
ale przed wymiana termostatu sprawdźcie sobie błędy ECU ,bo moze macie uszkodzony czujnik temp
ale przed wymiana termostatu sprawdźcie sobie błędy ECU ,bo moze macie uszkodzony czujnik temp
flywin napisał(a):panowie tak nie możne być macie [cenzura] termostaty! na bank a za włączenie wentylatora odpowiada czujnik temp w głowicy
ale przed wymiana termostatu sprawdźcie sobie błędy ECU ,bo moze macie uszkodzony czujnik temp
Prosimy o zważanie na słownictwo, to nie jest forum użytowników niemieckich aut... Nie wiem może mi ktoś głupot nagadał, albo gdzieś się głupot naczytałem, ale podobno za włączanie wentylatora chłodnicy odpowiada termostat umieszczony na wężu powrotnym od chłodnicy, a ten w głowicy za otwieranie obiegu. Niech ktoś bardziej doświadczony może się wypowie...
- Od: 19 paź 2009, 19:24
- Posty: 81
- Skąd: Legionowo
- Auto: 323c (BA) 1.5 16V '97 + LPG
Nie w mazdzie, czujnik od wentylatora znajduje sie za aparatem zaplonowym. A co do tej temperatury to za pozno, mi jak minimalnie skoczyla temp to wentylator chodzil nonstop(pekniety przewod mialem). Takze termostaty do sprawdzenia i czujniki;)
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
waski_lwo napisał(a):flywin napisał(a):panowie tak nie możne być macie [cenzura] termostaty! na bank a za włączenie wentylatora odpowiada czujnik temp w głowicy
ale przed wymiana termostatu sprawdźcie sobie błędy ECU ,bo moze macie uszkodzony czujnik temp
Prosimy o zważanie na słownictwo, to nie jest forum użytowników niemieckich aut... Nie wiem może mi ktoś głupot nagadał, albo gdzieś się głupot naczytałem, ale podobno za włączanie wentylatora chłodnicy odpowiada termostat umieszczony na wężu powrotnym od chłodnicy, a ten w głowicy za otwieranie obiegu. Niech ktoś bardziej doświadczony może się wypowie...
Może flywin wypowiedział się zbyt dosadnie, ale ma absolutną rację. To Ty kolego napisałeś bzdurę sugerując że wskazówka może się podnieść na wprost i będzie to ok. Niestety maż też niedokładne dane odnośnie elektryki układu chłodzenie w mazdach. Bo za włączenie wentylatora nie odpowiada żaden termostat na wężu, bo termostat jest odpowiedzialny wyłącznie za załączenie dużego obiegu. A za załączenie się wentylatora odpowiada czujnik wkręcony w blok silnika tuż za termostatem ( dwu lub trzy pinowy )
Zresztą jest o tym rozległy wątek na forum.
viewtopic.php?f=118&t=6359&hilit=przegrzanie+silnika&start=140
W tym wątku masz dokładne zdjęcie tego czujnika
viewtopic.php?f=116&t=2035&hilit=czujnik+wentylatora&start=20
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
- Od: 1 kwi 2005, 21:35
- Posty: 1854
- Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
- Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008
mysle, ze jakby wczesniej startowal wentyl, to byloby ok.
tak myslalem, ze wlacza sie za pozno, ale zbija temperature do normalnej...
czyli mam zaczac od sprawdzenia tego czujnika? (jaki jest zakres prawidlowej rezystancji?)

tak myslalem, ze wlacza sie za pozno, ale zbija temperature do normalnej...
czyli mam zaczac od sprawdzenia tego czujnika? (jaki jest zakres prawidlowej rezystancji?)

Hope for the best, prepare for the worst
Moja 323C
Moja 323C
- Od: 16 maja 2007, 15:02
- Posty: 787
- Skąd: Nowy Dwor Maz.
- Auto: Mazda MX-3 white V6
Po pierwsze to zacząłbym od sprawdzenia samego termostatu a raczej wymianie na nowy, bo możliwe że nie załącza Ci się duży obieg.
Ale jeśli wentylator włącza Ci się dopiero przy wskazówce na wprost, lub w ogóle nie włącza, to wymień czujnik na nowy. Miałem u siebie podobnie i wina leżała właśnie po stronie tego czujniczka.
Ale jeśli wentylator włącza Ci się dopiero przy wskazówce na wprost, lub w ogóle nie włącza, to wymień czujnik na nowy. Miałem u siebie podobnie i wina leżała właśnie po stronie tego czujniczka.
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
- Od: 1 kwi 2005, 21:35
- Posty: 1854
- Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
- Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008
sa 2 czujniki w głowicy jeden pod aparatem na 2 piny i 1pin od strony kolektora ssącego
to dotyczy z5 przed liftem
natomiast w z5 po lifcie jest jeden czujnik w głowicy pod aparatem na 3pin
to dotyczy z5 przed liftem
natomiast w z5 po lifcie jest jeden czujnik w głowicy pod aparatem na 3pin
Zgadza się.
Ale ten przy kolektorem ssącym ( wkręcony w głowicę ) odpowiada tylko i wyłącznie za wskazanie na desce rozdzielczej, a ten dwupinowy daje sygnał do kompa i odpowiada za sterowanie załączenia wiatraka.
Ale ten przy kolektorem ssącym ( wkręcony w głowicę ) odpowiada tylko i wyłącznie za wskazanie na desce rozdzielczej, a ten dwupinowy daje sygnał do kompa i odpowiada za sterowanie załączenia wiatraka.
Ostatnio edytowano 28 lis 2011, 01:40 przez farciarz, łącznie edytowano 1 raz
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
- Od: 1 kwi 2005, 21:35
- Posty: 1854
- Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
- Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008
Podłączę się do tematu.
Jakiej firmy termostat polecacie, miałem BluePrinta i musiałem go wywalić bo silnik na trasie grzał się do 3/4 skali i szybko spadał do połowy i za kilka minut to samo. Zmieniłem na stary termostat i wahania wskazówki są minimalne.
Tak czy inaczej muszę kupić nowy termostat bo stary jest strasznie zasyfiony.
Jeszcze raz na koniec zapytam – jakiej firmy najlepiej kupić ten termostat?
Jakiej firmy termostat polecacie, miałem BluePrinta i musiałem go wywalić bo silnik na trasie grzał się do 3/4 skali i szybko spadał do połowy i za kilka minut to samo. Zmieniłem na stary termostat i wahania wskazówki są minimalne.
Tak czy inaczej muszę kupić nowy termostat bo stary jest strasznie zasyfiony.
Jeszcze raz na koniec zapytam – jakiej firmy najlepiej kupić ten termostat?
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości