Skaczące obroty / syczenie spod maski.

Postprzez lucas83 » 17 lis 2011, 11:31

No właśnie: podnosić...a niektórzy twierdzą, że obroty powinny spaść leciutko i po chwili się podnieść. Mówię o sytuacji w momencie załączenia wiatraka klimatyzacji :) Dziś pomierzę, bo zauważyłem od krótkiego czasu dziwne zachowanie obrotów w przypadku wiatraka klimatyzacji. Jeszcze niedawno obroty lekko mi opadały, a teraz spadają dość nisko (aż do tej pierwszej grubej kreski po zerze) i po kilku sekundach wracają. Tego nie było. Dlatego wyczyściłem IAC i wymieniłem o-ring pod nim, ale to nie zrobiło w zasadzie na nim wrażenia. Po złożeniu jest bez zmian. Żeby było śmieszniej, samo włączenie klimatyzacji czy podgrzewania tylnej szyby nie robi na obrotach wrażenia. Po rozgrzaniu obroty ładnie trzymają się przy pierwszej kresce poniżej 1 na obrotomierzu. Pewnie IAC dogorywa.

EDIT: Zmierzyłem rezystancję pomiędzy pinami IAC. Wynik: 12.5, a więc poza zakresem. Ma ktoś sprawny, używany? Chętnie kupię :)

EDIT 2: Coś mnie tknęło i postanowiłem jeszcze pobawić się tym IAC. Na porządnie rozgrzanym silniku odpiąłem wtyczkę i...auto pięknie zgasło :/ Poszedłem za ciosem i ponownie zmierzyłem rezystancję tym razem innym miernikiem. Wynik: 9.8, a zatem niżej niż poprzednio. Pierwszy pomiar (12.5) robiłem na zimnym silniku, drugi (9.8) na dobrze rozgrzanym. Jutro jeszcze pomierzę ten zawór w podobnych warunkach, wtedy będę wiedział, czy to kwestia temperatury czy może uszkodzonego miernika. Podobno jak odepnie się ten zawór i auto zgaśnie, to znaczy, że wszystko z nim jest OK (z zaworem).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez tadziomaru1 » 17 lis 2011, 21:20

A nie możesz go podregulować, tzn odrobinę podciągnąć obroty? Wiesz jak to się robi, kładziesz w niego klucz imbusowy 2,5mm i kręcąc w lewo podwyższasz obroty, w prawo obniżasz. Jest to część mechaniczna ze sprężyną i po tych "paru latach" może wymagać regulacji.
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez lucas83 » 17 lis 2011, 21:34

Spróbuję jutro, to sobie zostawiłem na koniec. Tadziomaru1, a czy możesz w wolnej chwili u siebie zmierzyć rezystancję IAC? Tak dla porównania...Rozumiem, że u Ciebie jak go odepniesz, to auto Ci nie gaśnie, tylko obroty spadają?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez spawelcz » 24 lis 2011, 19:38

jaka powinna by prawidłowa oporność na pinach na rozgrzanym silniku?
Początkujący
 
Od: 12 lip 2010, 16:12
Posty: 10

Postprzez lucas83 » 24 lis 2011, 20:31

Ja u siebie na zimnym silniku mam 7.8, a na rozgrzanym 9.8

W manualu podają wartości między 7.7 a 9.3
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez maxim_wawa » 24 lis 2011, 21:30

u mnie uszkodzony na zimno mial 13,2 i auto co chweile gasło bo nie reagowal

drugi z wartoscia 8,6 pracuje idealnie a nawet musialem gop troche przykrecic bo za dlugoi za wysoko trzymał przed cut-off na 750
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez lucas83 » 24 lis 2011, 23:23

A mierzyłeś wartości na zimnym? Bo rozumiem, że 8.6 to na ciepłym?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez Madziek » 25 lis 2011, 17:37

Witam :)

Czy po odłączeniu prawidłowo działającego IAC na rozgrzanym i pracującym silniku silnik powinien zgasnąć czy nie?
U mnie po odłączeniu w ten sposób nie było żadnej reakcji silnika i jedyne co, to komp zapisał błąd uszkodzonego IAC i że nie będzie on już używany – tak twierdzi manual (oczywiście przed odłączeniem nie było w kompie żadnych błędów).
Co najciekawsze silnik z błędem w kompie działa na razie bez zarzutu i po włączeniu wszystkich rzeczy w aucie na prąd obroty praktycznie nie spadają a wcześniej spadały o ok. 200-300 obrotów.
Mazda 626 GW 1.8 101 KM (74 kw) 16v 2000r. + LPG sekwencja ElpiGaz Stella i wtryski I-PLus + Wariator Zapłonu STAG TAP01.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 mar 2009, 21:24
Posty: 76 (0/1)
Skąd: BYDGOSZCZ
Auto: 626 GW 1.8 101KM 16v + LPG

Postprzez VeryCoolMan » 25 lis 2011, 18:38

Madziek napisał(a):Witam Czy po odłączeniu prawidłowo działającego IAC na rozgrzanym i pracującym silniku silnik powinien zgasnąć czy nie?U mnie po odłączeniu w ten sposób nie było żadnej reakcji silnika i jedyne co, to komp zapisał błąd uszkodzonego IAC i że nie będzie on już używany – tak twierdzi manual (oczywiście przed odłączeniem nie było w kompie żadnych błędów).Co najciekawsze silnik z błędem w kompie działa na razie bez zarzutu i po włączeniu wszystkich rzeczy w aucie na prąd obroty praktycznie nie spadają a wcześniej spadały o ok. 200-300 obrotów.

U mnie nie gaśnie, ale tylko bez obciążenia gdy włącze światła dmuchawe itd. przydusza się konkretnie.
Ten IAC to jakieś badziewie nie udane w tych naszych mazdach u mnie ssanie dalej leci na 2000 rpm
Czasem myślę że czas sprzedać gf-a
Obrazek
Obrazek
マツダ永遠に
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2006, 14:10
Posty: 640 (1/0)
Skąd: Południowy wschód
Auto: Xedos 9 TA 2,5v6

Postprzez spawelcz » 26 lis 2011, 00:48

ja mam tak samo pozbyć się g.... jak najszybciej.... tylko gdzie znaleźć frajera <glupek2>
a tak serio to autem się fajnie jeździ tylko .................................................................
Początkujący
 
Od: 12 lip 2010, 16:12
Posty: 10

Postprzez lucas83 » 26 lis 2011, 14:28

u mnie ssanie dalej leci na 2000 rpm


Ale trzyma te 2000 RPM czy tylko dociera tam i za chwilę opada?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez VeryCoolMan » 28 lis 2011, 00:46

lucas83 napisał(a):Ale trzyma te 2000 RPM czy tylko dociera tam i za chwilę opada?

Różnie, są dni w których trzyma tak przez parę minut do puki się trochę nie nagrzeje.. są też dni w których gdy puszcze pedał gazu spada z 2000 na 1800 po ok 7 sekundach co i tak jest dużo, ale gdy tylko musnę gaz od razu leci na 2000 a i zdarzyło mi się ostatnio 2100! im zimniej tym gorzej tragedia z tym ssaniem...

edit: Żeby ktoś nie pomyślał że narzekam na wysokie ssanie a trzymam nogę na gazie :P posiadacze gf-ek wiedzą o co chodzi "spadek obrotów po paru sekundach od puszczenia pedału gazu"
Obrazek
Obrazek
マツダ永遠に
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2006, 14:10
Posty: 640 (1/0)
Skąd: Południowy wschód
Auto: Xedos 9 TA 2,5v6

Postprzez tadziomaru1 » 28 lis 2011, 18:23

Weź sobie wkręć śrubę na bajpasie o ćwierć obrotu, jak mało, to jeszcze ćwierć. Zawór IAC to bardzo dobre rozwiązanie, jest o wiele bardziwj niezawodny niż silniczek krokowy, tylko wszystko musi być wyregulowane. Jak to ja powtarzam całe życie: wszystko potrzebuje swego. Jeszcze dodam, że ja mam wykręconą śrubę na bajpasie o dwa obroty (w tej chwili, ale chyba tak zostawię).
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez maxim_wawa » 29 lis 2011, 09:02

sruba na bypass powinna byc wykrecona max 3 obroty
IAC warto wyczyscic bo lubi sie przycinac jak zabrudzony
duzy wpływ na wariacje obrotów w 626 ma pozadne odpowietrzenie układu chłodzenia
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez lucas83 » 29 lis 2011, 10:48

Żeby była jasność: manual Mazdy wspomina o tym, aby nie regulować śruby przepustnicy ("throttle adjusting screw"). Czy dobrze rozumuję, że tam są dwie śrubki: śrubka regulacji powietrza ("air adjusting screw", tzw. "bypass") oraz śrubka regulacji przepustnicy ("throttle adjusting screw")?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez tadziomaru1 » 29 lis 2011, 19:26

Tak, tam są dwie śrubki. Jedna w zagłębieniu przy połączeniu rury gumowej i przepustnicy i druga z kontrą – zderzak przepustnicy, której nie wolno regulować, bo się przestawi TPS i wtedy to już kaplica.
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez maniekizlle » 29 lis 2011, 21:25

u mnie trochę inny problem. Miałem problem z spadającymi obrotami, w tej chwili obroty są super a nie mam całkowicie ssania. Jak odpowietrza się poprawnie układ w GF? bo odkręcanie korka chłodnicy podczas gdy załącza się wentylator to jakieś "partyzanckie" podejście do sprawy wydaje mi się. wiecie co w moim przypadku może pomoc?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 25 mar 2011, 17:46
Posty: 24
Skąd: Szadek / Łódź
Auto: mazda 626 GF '99
2.0 16v 115KM

Postprzez motylek322 » 29 lis 2011, 21:39

maniekizlle napisał(a):..Jak odpowietrza się poprawnie układ w GF? bo odkręcanie korka chłodnicy podczas gdy załącza się wentylator to jakieś "partyzanckie" podejście do sprawy wydaje mi się. wiecie co w moim przypadku może pomoc?

Jeżeli chodzi o odpowietrzanie układu chłodzenia to pomóc może dokładne zapoznanie się z opisem tej czynności. Jest to na forum. I przypadkiem nie wpadaj na pomysł odkręcania korka chłodnicy gdy układ jest mocno nagrzany. To faktycznie partyzantka grożąca mocnym poparzeniem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2008, 11:41
Posty: 533 (1/15)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 626 GW 1999 1,8 kat

Postprzez maxim_wawa » 30 lis 2011, 08:40

odpowietrznik chodnicy znajduje sie na dole pod lewym reflektorem (nawet klapka w osłonie jest)
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez motylek322 » 30 lis 2011, 09:32

Czy Ty przypadkiem nie masz na myśli kranika do spuszczania płynu z chłodnicy. Z uwagi, że znajduje się on na dole chłodnicy trudno będzie przy jego pomocy odpowietrzyć układ.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2008, 11:41
Posty: 533 (1/15)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 626 GW 1999 1,8 kat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6