Skrzynia biegów – ciężko wchodzi dwójka

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Misiek-Bełchatów » 17 lis 2005, 21:28

Siemka !

Mam pytanie czy to jest normalna rzecz, aczkolwiek wydaje mi się że nie ...
Chodzi o to że przy takich pogodach jak teraz o tej porze roku gdzie temp. są bliskie 0, kiedy autko postoi i jest zimne, wsiadam odpalam, ruszam i przy wkładaniu 2 biegu czuje haczenie, tak jakbym nie wcisnął do końca sprzęgło i słychać lekki zgrzyt i tak tylko jest kiedy jest zimny ... i nie wiem w czym tkwi problem ? zły olej, czy może coś gorszego się dzieje ?

pozdrawiam
... a kamieniami w dzieci nie rzucam bo nie wiem które moje ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2005, 18:55
Posty: 1100
Skąd: Bełchatów
Auto: Toyota Corolla E11 1.6 VVT-i

Postprzez Riki » 17 lis 2005, 21:31

Mam to samo w GD.... Wymienilem olej w skrzyni na Mobila i nic to nie dalo... :( nie wiem co to moze byc... u mnie zgrzytu nie ma ale jest haczenie i czuc opór...
pozdr
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Misiek-Bełchatów » 17 lis 2005, 21:35

heh Riki może to wada wrodzona 626, tak jak stukanie szklanek czy też padające siłowniki klapy bagażnika :)

U mnie jest haczenie, czuć opór również delikatny i czasami potrafi lekko zazgrzytać chociaż nie zawsze ... ale czuje że coś jest nie tak ... JAKSA HELP ! :)
... a kamieniami w dzieci nie rzucam bo nie wiem które moje ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2005, 18:55
Posty: 1100
Skąd: Bełchatów
Auto: Toyota Corolla E11 1.6 VVT-i

Postprzez Riki » 17 lis 2005, 22:00

Misiek-Bełchatów napisał(a):heh Riki może to wada wrodzona 626


Moze... :P


Misiek-Bełchatów napisał(a):JAKSA HELP !

<pomocy> ;)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez nemi » 17 lis 2005, 22:06

To chyba norma i jedyna rada to wolne i dokładne wrzucanie 2. (u mnie działa!)
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7485 (100/271)

Postprzez Marcin L » 17 lis 2005, 23:00

Potwierdzam ze to czesty przypadek choc u mnie nie wystepuje :) ale moze sa jakies dodatki do oleju ktore to niwelują ? jezeli Cie to denerwuje to moze warto sprobowac cos dolac (ale nie wiem co) a koszt na pewno bedzie nizszy niz grzebanie w skrzyni :)
Pozdrawiam
Marcin
Kto chce – szuka sposobu.

Potrafię wyregulować i naprawić instalacje LPG – sekwencje Stag, KME, Agis, Esgi, Lecho, Versus, Elpigaz itp. – zapraszam do kontaktu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2005, 21:20
Posty: 346
Skąd: Warszawa / Biała Podlaska

Postprzez Jaksa » 17 lis 2005, 23:59

nemi napisał(a):To chyba norma i jedyna rada to wolne i dokładne wrzucanie 2.
Znowu Nemi masz rację. Większość mazd ma ten problem. Co ciekawe , nie bardzo wiadomo dlaczego tak jest . Rozbierałem nie jedną skrzynię i praktycznie nic nie widać. Ogolnie w skrzyniach manualnych nic nie powinno się dziać nawet po duzym przebiegu ( teraz siadają dopiero mechanizmy roznicowe w GD , przykładem jest skrzynia kolegi GONZO626 )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez zulek » 18 lis 2005, 09:08

Uff to mnie uspokoiliście :) mam dokładnie to samo! Na zimno wrzucam dwójkę delikatnie a na ciepło problem znika. Czasem przy zimnym motorze jest też problem (opór) z redukcją z dwójki na jedynkę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2005, 11:16
Posty: 169
Skąd: Białystok (Wasilków)
Auto: Mazda 626 GE(GLX) 1,8l 16V '95

Postprzez xlink » 18 lis 2005, 12:00

standardy :) tak samo jak 2-3 podejscia do wrzucenia wstecznego w delikatny sposob ( coby nie zgrzytalo ) :D
ja 2ke wrzucam po prostu powoli i na 2 ruchy – pomaga – trace max 1sec przy zmianie biegu, ale zyskuje lepsze samopoczucie <faja>
jesli nie wchodzi wsteczny to puszczam sprzeglo i wciskam pedal jesio raz – tez pomaga
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2005, 21:44
Posty: 102
Skąd: W-wa
Auto: '93 GE/FP –> '02 GF/FS

Postprzez Grzyby » 18 lis 2005, 12:47

xlink napisał(a):jesli nie wchodzi wsteczny to puszczam sprzeglo i wciskam pedal jesio raz – tez pomaga

u mnie też :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Riki » 18 lis 2005, 14:07

Jesli nie wchodzi wsteczny to puszczam sprzeglo i wciskam pedal jesio raz – tez pomaga

Bieg wsteczny z tego co wiem nie ma synchronizatorów wiec to normalne w kazdym aucie ;)

nemi napisał(a):To chyba norma i jedyna rada to wolne i dokładne wrzucanie 2. (u mnie działa!)


Jaksa napisał(a):Znowu Nemi masz rację. Większość mazd ma ten problem. Co ciekawe , nie bardzo wiadomo dlaczego tak jest . Rozbierałem nie jedną skrzynię i praktycznie nic nie widać. Ogolnie w skrzyniach manualnych nic nie powinno się dziać nawet po duzym przebiegu ( teraz siadają dopiero mechanizmy roznicowe w GD , przykładem jest skrzynia kolegi GONZO626 )


Teraz jush rozumiem :) dobrze ze to nic groznego dla skrzyni :P
Hehe kolega GONZO626 z tego co wiem sciga sie wiec wiadomo, ze jego skrzynia jest bardziej narazona na usterki :P ale to i tak dlugo wytrzymala...
Pozdrawiam ;)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Misiek-Bełchatów » 18 lis 2005, 15:26

No to z tego co Jaksa napisał wynika iż nie warto grzebać w skrzyni ... trzeba się po prostu do tego przyzwyczaić i z wyczuciem delikatnie wrzucać 2-ke, u mnie z wstecznym bywa też tak że nie chce czasami się dać wrzucić, ale puszczam sprzęgło i wchodzi leciutko ... miałem nissana, miałem toyote i też były takie objawy z wrzuceniem wstecznego biegu :>

Ale i tak z JAPOŃCZYKA nie zrezygnuje ...
... a kamieniami w dzieci nie rzucam bo nie wiem które moje ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2005, 18:55
Posty: 1100
Skąd: Bełchatów
Auto: Toyota Corolla E11 1.6 VVT-i

Postprzez dakopi » 18 lis 2005, 16:53

U mnie jest czasem zgrzyt z 2 na 3. Rzadziej z 1 na 2, ale tylko na zimnym. Poza tym przy ostym przyśieszaniu czasami z 2 na 3 tak jak by niewyspęgłił dobrze – ciepły silnik, nieżyłuje auta na zimnym silniku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2005, 12:53
Posty: 135
Skąd: Wyry/Górny Śląsk
Auto: CLK 430
Quest 3.3 V6
Micra K11

Postprzez Wodzu » 18 lis 2005, 18:13

Witam
Podłączam sie do postu i moje pytanie jest następujace: Czy w GD 2.2i jest synchronizacja I biegu, gdyż tocząc sie nie moge wbić I biegu, dopiero moge to zrobić jak sie kompletnie zatrzymam??
Pozdro
EX XEDOS 9
Moja EX
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2005, 12:38
Posty: 1358 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: BJ 2.0 :D, Demio 99r

Postprzez brii » 18 lis 2005, 21:30

Mi instruktor mówił jak mnie uczył jeździć, że jedynki nie wrzuca się podczas jazdy, nawet jak sie jedzie bardzo wolno... Kazał używać dwójki. MX3 momentami wydaje mi się prosić o jedynkę, bo z dwójki ciężko odchodzi przy malutkich prędkościach :|
Można mu aplikować jedynkę podczas jazdy??
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Briareos » 18 lis 2005, 22:00

A mój mi zabraniał "piłować" dwójki co efektywnie oznaczało jeżdżenie na trójce sztywno już od 40km/h. Widać uszy mu więdły, bo kursantów miał sporo a na 126p się uczyłem :]. Co nie znaczy, że miał rację.
Biegi są po to, żeby ich używać. Nawet w maluszku redukuję do 1 jak trzeba, aczkolwiek brak synchronizacji znacząco utrudnia ten manewr (i skutecznie zniechęca zgrzytem nawet jak się uda – ale kiedyś wcale synchronizacji nie było i też ludzie jeździli). I dwójkę też ciągnę tak długo jak mi wygodnie, co z tego że silnik wyje – obroty są nadal w zakresie, mam potrzebną mi prędkość i dynamikę, mogę lepiej hamować silnikiem, itd. To samo w Maździe – jak dotoczę się do świateł i zanim całkowicie stanę zapali się zielone, to wybieram sobie zależnie od prędkości: ruszyć z 1 czy z 2. To samo pod górkę, czy jak skręcam w podjazd gdzie jest ostry łuk i krawężnik i lepiej ten tor przeszkód zrobić na 1 bo mała prędkość, duża moc i można w zasadzie tylko gazem operować.
Jedny bieg który się wrzuca z całkowitego stopu to wsteczny, bo inaczej się praktycznie i tak nie da. No chyba że auto się do tyłu toczy.
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2005, 16:26
Posty: 906 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F BA 1.8 '95

Postprzez Riki » 19 lis 2005, 00:07

U mnie w instrukcji autka jest napisane, ze mozna redukowac z 2 na 1 do 16km/h :P wiec mozna... ;)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Paweł » 19 lis 2005, 01:02

Briareos napisał(a):Nawet w maluszku redukuję do 1 jak trzeba, aczkolwiek brak synchronizacji znacząco utrudnia ten manewr (i skutecznie zniechęca zgrzytem nawet jak się uda – ale kiedyś wcale synchronizacji nie było i też ludzie jeździli)

"Jednyke" w malfiksie wrzuca sie przez "dwojke" :)

Ze wzgledu na roznice obrotowe zawsze bedzie ciezko zapiac jedynke podczas jazdy. Sprawe ulatwia podwojne wysprzeglanie.

Jesli chodzi o niskie temperatury, to w kazdym samochodzie zaraz po rozpoczeciu jazdy zmiana biegow jest utrudniona.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/955)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez marek » 19 lis 2005, 13:27

brii napisał(a):bo z dwójki ciężko odchodzi przy malutkich prędkościach


??

MX bez problemu rusza z II, a z problemem nawet z III biegu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez Misiek-Bełchatów » 19 lis 2005, 15:28

W teorii wygląda to tak że jedynka jest tylko do ruszania, ale myśle że można wrzucać jedynkę podczas prawie całkowitego zatrzymania gdy wchodzi lekko i nie musimy używać do tego siły bo można sobie narobic niepotrzebnych kłopotów ... mnie osobiście zdarza się wrzucać jedynkę podczas toczenia się po woli autka, ale tylko wtedy kiedy skrzynia nie stawia oporów ;).
... a kamieniami w dzieci nie rzucam bo nie wiem które moje ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2005, 18:55
Posty: 1100
Skąd: Bełchatów
Auto: Toyota Corolla E11 1.6 VVT-i

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6