Skrzynia biegów – ciężko wchodzi dwójka
Siemka !
Mam pytanie czy to jest normalna rzecz, aczkolwiek wydaje mi się że nie ...
Chodzi o to że przy takich pogodach jak teraz o tej porze roku gdzie temp. są bliskie 0, kiedy autko postoi i jest zimne, wsiadam odpalam, ruszam i przy wkładaniu 2 biegu czuje haczenie, tak jakbym nie wcisnął do końca sprzęgło i słychać lekki zgrzyt i tak tylko jest kiedy jest zimny ... i nie wiem w czym tkwi problem ? zły olej, czy może coś gorszego się dzieje ?
pozdrawiam
Mam pytanie czy to jest normalna rzecz, aczkolwiek wydaje mi się że nie ...
Chodzi o to że przy takich pogodach jak teraz o tej porze roku gdzie temp. są bliskie 0, kiedy autko postoi i jest zimne, wsiadam odpalam, ruszam i przy wkładaniu 2 biegu czuje haczenie, tak jakbym nie wcisnął do końca sprzęgło i słychać lekki zgrzyt i tak tylko jest kiedy jest zimny ... i nie wiem w czym tkwi problem ? zły olej, czy może coś gorszego się dzieje ?
pozdrawiam
... a kamieniami w dzieci nie rzucam bo nie wiem które moje 
- Od: 26 wrz 2005, 18:55
- Posty: 1100
- Skąd: Bełchatów
- Auto: Toyota Corolla E11 1.6 VVT-i
heh Riki może to wada wrodzona 626, tak jak stukanie szklanek czy też padające siłowniki klapy bagażnika
U mnie jest haczenie, czuć opór również delikatny i czasami potrafi lekko zazgrzytać chociaż nie zawsze ... ale czuje że coś jest nie tak ... JAKSA HELP !
U mnie jest haczenie, czuć opór również delikatny i czasami potrafi lekko zazgrzytać chociaż nie zawsze ... ale czuje że coś jest nie tak ... JAKSA HELP !
... a kamieniami w dzieci nie rzucam bo nie wiem które moje 
- Od: 26 wrz 2005, 18:55
- Posty: 1100
- Skąd: Bełchatów
- Auto: Toyota Corolla E11 1.6 VVT-i
Potwierdzam ze to czesty przypadek choc u mnie nie wystepuje
ale moze sa jakies dodatki do oleju ktore to niwelują ? jezeli Cie to denerwuje to moze warto sprobowac cos dolac (ale nie wiem co) a koszt na pewno bedzie nizszy niz grzebanie w skrzyni 
Pozdrawiam
Marcin
Kto chce – szuka sposobu.
Potrafię wyregulować i naprawić instalacje LPG – sekwencje Stag, KME, Agis, Esgi, Lecho, Versus, Elpigaz itp. – zapraszam do kontaktu.
Marcin
Kto chce – szuka sposobu.
Potrafię wyregulować i naprawić instalacje LPG – sekwencje Stag, KME, Agis, Esgi, Lecho, Versus, Elpigaz itp. – zapraszam do kontaktu.
- Od: 27 lip 2005, 21:20
- Posty: 346
- Skąd: Warszawa / Biała Podlaska
Znowu Nemi masz rację. Większość mazd ma ten problem. Co ciekawe , nie bardzo wiadomo dlaczego tak jest . Rozbierałem nie jedną skrzynię i praktycznie nic nie widać. Ogolnie w skrzyniach manualnych nic nie powinno się dziać nawet po duzym przebiegu ( teraz siadają dopiero mechanizmy roznicowe w GD , przykładem jest skrzynia kolegi GONZO626 )nemi napisał(a):To chyba norma i jedyna rada to wolne i dokładne wrzucanie 2.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Uff to mnie uspokoiliście
mam dokładnie to samo! Na zimno wrzucam dwójkę delikatnie a na ciepło problem znika. Czasem przy zimnym motorze jest też problem (opór) z redukcją z dwójki na jedynkę.
- Od: 14 wrz 2005, 11:16
- Posty: 169
- Skąd: Białystok (Wasilków)
- Auto: Mazda 626 GE(GLX) 1,8l 16V '95
standardy
tak samo jak 2-3 podejscia do wrzucenia wstecznego w delikatny sposob ( coby nie zgrzytalo )
ja 2ke wrzucam po prostu powoli i na 2 ruchy – pomaga – trace max 1sec przy zmianie biegu, ale zyskuje lepsze samopoczucie
jesli nie wchodzi wsteczny to puszczam sprzeglo i wciskam pedal jesio raz – tez pomaga
ja 2ke wrzucam po prostu powoli i na 2 ruchy – pomaga – trace max 1sec przy zmianie biegu, ale zyskuje lepsze samopoczucie
jesli nie wchodzi wsteczny to puszczam sprzeglo i wciskam pedal jesio raz – tez pomaga
- Od: 14 kwi 2005, 21:44
- Posty: 102
- Skąd: W-wa
- Auto: '93 GE/FP –> '02 GF/FS
xlink napisał(a):jesli nie wchodzi wsteczny to puszczam sprzeglo i wciskam pedal jesio raz – tez pomaga
u mnie też
Jesli nie wchodzi wsteczny to puszczam sprzeglo i wciskam pedal jesio raz – tez pomaga
Bieg wsteczny z tego co wiem nie ma synchronizatorów wiec to normalne w kazdym aucie
nemi napisał(a):To chyba norma i jedyna rada to wolne i dokładne wrzucanie 2. (u mnie działa!)
Jaksa napisał(a):Znowu Nemi masz rację. Większość mazd ma ten problem. Co ciekawe , nie bardzo wiadomo dlaczego tak jest . Rozbierałem nie jedną skrzynię i praktycznie nic nie widać. Ogolnie w skrzyniach manualnych nic nie powinno się dziać nawet po duzym przebiegu ( teraz siadają dopiero mechanizmy roznicowe w GD , przykładem jest skrzynia kolegi GONZO626 )
Teraz jush rozumiem
Hehe kolega GONZO626 z tego co wiem sciga sie wiec wiadomo, ze jego skrzynia jest bardziej narazona na usterki
Pozdrawiam
No to z tego co Jaksa napisał wynika iż nie warto grzebać w skrzyni ... trzeba się po prostu do tego przyzwyczaić i z wyczuciem delikatnie wrzucać 2-ke, u mnie z wstecznym bywa też tak że nie chce czasami się dać wrzucić, ale puszczam sprzęgło i wchodzi leciutko ... miałem nissana, miałem toyote i też były takie objawy z wrzuceniem wstecznego biegu
Ale i tak z JAPOŃCZYKA nie zrezygnuje ...
Ale i tak z JAPOŃCZYKA nie zrezygnuje ...
... a kamieniami w dzieci nie rzucam bo nie wiem które moje 
- Od: 26 wrz 2005, 18:55
- Posty: 1100
- Skąd: Bełchatów
- Auto: Toyota Corolla E11 1.6 VVT-i
U mnie jest czasem zgrzyt z 2 na 3. Rzadziej z 1 na 2, ale tylko na zimnym. Poza tym przy ostym przyśieszaniu czasami z 2 na 3 tak jak by niewyspęgłił dobrze – ciepły silnik, nieżyłuje auta na zimnym silniku.
- Od: 10 paź 2005, 12:53
- Posty: 135
- Skąd: Wyry/Górny Śląsk
- Auto: CLK 430
Quest 3.3 V6
Micra K11
Witam
Podłączam sie do postu i moje pytanie jest następujace: Czy w GD 2.2i jest synchronizacja I biegu, gdyż tocząc sie nie moge wbić I biegu, dopiero moge to zrobić jak sie kompletnie zatrzymam??
Pozdro
Podłączam sie do postu i moje pytanie jest następujace: Czy w GD 2.2i jest synchronizacja I biegu, gdyż tocząc sie nie moge wbić I biegu, dopiero moge to zrobić jak sie kompletnie zatrzymam??
Pozdro
Mi instruktor mówił jak mnie uczył jeździć, że jedynki nie wrzuca się podczas jazdy, nawet jak sie jedzie bardzo wolno... Kazał używać dwójki. MX3 momentami wydaje mi się prosić o jedynkę, bo z dwójki ciężko odchodzi przy malutkich prędkościach
Można mu aplikować jedynkę podczas jazdy??
Można mu aplikować jedynkę podczas jazdy??
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
A mój mi zabraniał "piłować" dwójki co efektywnie oznaczało jeżdżenie na trójce sztywno już od 40km/h. Widać uszy mu więdły, bo kursantów miał sporo a na 126p się uczyłem
. Co nie znaczy, że miał rację.
Biegi są po to, żeby ich używać. Nawet w maluszku redukuję do 1 jak trzeba, aczkolwiek brak synchronizacji znacząco utrudnia ten manewr (i skutecznie zniechęca zgrzytem nawet jak się uda – ale kiedyś wcale synchronizacji nie było i też ludzie jeździli). I dwójkę też ciągnę tak długo jak mi wygodnie, co z tego że silnik wyje – obroty są nadal w zakresie, mam potrzebną mi prędkość i dynamikę, mogę lepiej hamować silnikiem, itd. To samo w Maździe – jak dotoczę się do świateł i zanim całkowicie stanę zapali się zielone, to wybieram sobie zależnie od prędkości: ruszyć z 1 czy z 2. To samo pod górkę, czy jak skręcam w podjazd gdzie jest ostry łuk i krawężnik i lepiej ten tor przeszkód zrobić na 1 bo mała prędkość, duża moc i można w zasadzie tylko gazem operować.
Jedny bieg który się wrzuca z całkowitego stopu to wsteczny, bo inaczej się praktycznie i tak nie da. No chyba że auto się do tyłu toczy.
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Biegi są po to, żeby ich używać. Nawet w maluszku redukuję do 1 jak trzeba, aczkolwiek brak synchronizacji znacząco utrudnia ten manewr (i skutecznie zniechęca zgrzytem nawet jak się uda – ale kiedyś wcale synchronizacji nie było i też ludzie jeździli). I dwójkę też ciągnę tak długo jak mi wygodnie, co z tego że silnik wyje – obroty są nadal w zakresie, mam potrzebną mi prędkość i dynamikę, mogę lepiej hamować silnikiem, itd. To samo w Maździe – jak dotoczę się do świateł i zanim całkowicie stanę zapali się zielone, to wybieram sobie zależnie od prędkości: ruszyć z 1 czy z 2. To samo pod górkę, czy jak skręcam w podjazd gdzie jest ostry łuk i krawężnik i lepiej ten tor przeszkód zrobić na 1 bo mała prędkość, duża moc i można w zasadzie tylko gazem operować.
Jedny bieg który się wrzuca z całkowitego stopu to wsteczny, bo inaczej się praktycznie i tak nie da. No chyba że auto się do tyłu toczy.
Briareos napisał(a):Nawet w maluszku redukuję do 1 jak trzeba, aczkolwiek brak synchronizacji znacząco utrudnia ten manewr (i skutecznie zniechęca zgrzytem nawet jak się uda – ale kiedyś wcale synchronizacji nie było i też ludzie jeździli)
"Jednyke" w malfiksie wrzuca sie przez "dwojke"
Ze wzgledu na roznice obrotowe zawsze bedzie ciezko zapiac jedynke podczas jazdy. Sprawe ulatwia podwojne wysprzeglanie.
Jesli chodzi o niskie temperatury, to w kazdym samochodzie zaraz po rozpoczeciu jazdy zmiana biegow jest utrudniona.
the right man in the wrong place...
W teorii wygląda to tak że jedynka jest tylko do ruszania, ale myśle że można wrzucać jedynkę podczas prawie całkowitego zatrzymania gdy wchodzi lekko i nie musimy używać do tego siły bo można sobie narobic niepotrzebnych kłopotów ... mnie osobiście zdarza się wrzucać jedynkę podczas toczenia się po woli autka, ale tylko wtedy kiedy skrzynia nie stawia oporów
.
... a kamieniami w dzieci nie rzucam bo nie wiem które moje 
- Od: 26 wrz 2005, 18:55
- Posty: 1100
- Skąd: Bełchatów
- Auto: Toyota Corolla E11 1.6 VVT-i
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6