Przeskoczył pasek rozrządu
1, 2
Witam wszystkich .Sprawa dotyczy GE 2.0 FS benzyna . Spotkało mnie takie zdarzenie – zerwał się pasek alternatora (wpadł kamyk którym drogowcy posypują asfalt ) i uszkodził ten drugi pasek wieloklinowy i w efekcie przeskoczył pasek rozrządu o ileś ząbków . Mechanik stwierdził ,że o 90 stopni przestawił się rozrząd . Natomiast większy problem polega na tym , że na dwu cylindrach jest niższe sprężanie . Mechanik nie potrafi wskazać dlaczego tak się dzieje . Bardzo proszę o podpowiedź co może być ewentualną przyczyną takiego stanu rzeczy .
Pozdrawiam i z góry dziękuję .
Pozdrawiam i z góry dziękuję .
- Od: 9 lis 2011, 17:28
- Posty: 7
- Auto: 626 GE 2.0 FS sedan
Według mnie roznica nie jest na tyle duza zeby sie tym przejmowac. zalozyc nowy pasek i jezdzic. roznica w cisnieniu jest od zuzycia.przebiegu
Może i tak być , bo tak naprawdę to nie wiadomo jakie spręzanie było przed usterką , Chociaż stan silnika był bardzo dobry . Podjadę jutro do mechanika i zobaczę co ustalił . Mam nadzieję , że nie próbuje wkręcić mnie w koszty . Dzięki za odzew . Napiszę jak sytuacja wygląda i czy obyło się bez ,,kolizji " czy też było ,,kolizyjnie "
- Od: 9 lis 2011, 17:28
- Posty: 7
- Auto: 626 GE 2.0 FS sedan
Oto historii ciąg dalszy . Byłem u mechanika i okazało się ,że jednak na dwu cylindrach sprężanie = 0 ( rozmawiałem z tym który to robił ) Pokazywał mi jakiś delikatny ślad na tłoku , chociaż ja nic tam nie widziałem . Pasek rozrządu był w świetnym stanie . No i teraz remont głowicy . Tłoki na razie nie będą wyjmowane . Przy przebiegu 270 tys to pierwsza ingerencja w silnik – tak twierdzi fachowiec . Mówi , że jak na taki przebieg wszystko jest w bardzo dobrym stanie . Oleju bierze mi 0,4 litra od wymiany do wymiany , więc chyba nie warto zmieniać pierścieni .
Okazało się ,że wszystkiemu winien pasek alternatora .Był w złym stanie , czego ja nie zauważyłem
. Wniosek płynie taki , że bardziej niebezpieczne może być zerwanie paska klinowego niż paska rozrządu
! Co za ironia .
.
Doradźcie na co zwrócić uwagę przy takim remoncie , gdzie oryginał a gdzie dobry zamiennik . Co ewentualnie przy rozgrzebanym silniku sprawdzić tudzież zrobić profilaktycznie .
Jeżeli ktoś pije piwko lub innego drinka to upraszam niech poczyni jeden łyk za moje zdrowie psychiczne .
Okazało się ,że wszystkiemu winien pasek alternatora .Był w złym stanie , czego ja nie zauważyłem


Doradźcie na co zwrócić uwagę przy takim remoncie , gdzie oryginał a gdzie dobry zamiennik . Co ewentualnie przy rozgrzebanym silniku sprawdzić tudzież zrobić profilaktycznie .
Jeżeli ktoś pije piwko lub innego drinka to upraszam niech poczyni jeden łyk za moje zdrowie psychiczne .
- Od: 9 lis 2011, 17:28
- Posty: 7
- Auto: 626 GE 2.0 FS sedan
Kolego jesli zrobisz głowice w silniku to doł nie wytrzyma cisnienia i po pewnym czasie moze panewki obrocic a wtedy tonie za ciekawie.
jesli robic to juz cały silnik, panewki i pierscienie nie kosztuje to majatku a poprawi tylko.
Wiem bo u siebie robiłem niedawno, jak chcesz to zerknij w dział ''Nasze mazdy''i zobaczysz co sie wymienia przy takim remoncie,
decyzja nalezy do ciebie co zrobisz, ale skoro 2cylindry nie maja sprezania to pierscienie mozna wyzucic.
jesli robic to juz cały silnik, panewki i pierscienie nie kosztuje to majatku a poprawi tylko.
Wiem bo u siebie robiłem niedawno, jak chcesz to zerknij w dział ''Nasze mazdy''i zobaczysz co sie wymienia przy takim remoncie,
decyzja nalezy do ciebie co zrobisz, ale skoro 2cylindry nie maja sprezania to pierscienie mozna wyzucic.
mark.87 napisał(a):Kolego jesli zrobisz głowice w silniku to doł nie wytrzyma cisnienia i po pewnym czasie moze panewki obrocic a wtedy tonie za ciekawie.
jesli robic to juz cały silnik, panewki i pierscienie nie kosztuje to majatku a poprawi tylko.
Oczywiście, ze tak i nie ulega to wątpliwościom.
Silnik musiał być juz robiony, oryginalny silnik jest bezkolizyjny.
mark.87 napisał(a):ale skoro 2cylindry nie maja sprezania to pierscienie mozna wyzucic.
Nie koniecznie, zawory pogięło i nie było sprężania, ale w tym przypadku jeśli robisz górę to zrób i dół zaoszczędzi to nerwów i kosztów w przyszłości.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
decyzja nalezy do ciebie bo to twoje auto i twoja kasa.
ale lepiej zrobic raz a pozadnie a nie po kilku miesiacach rozbierac od nowa i wymieniac panewki czy pierscienie.
U siebie zrobiłem cały silnik za 2200zl ale efekt jazdy jest nie do porownania teraz,
ale lepiej zrobic raz a pozadnie a nie po kilku miesiacach rozbierac od nowa i wymieniac panewki czy pierscienie.
U siebie zrobiłem cały silnik za 2200zl ale efekt jazdy jest nie do porownania teraz,

dirtracer napisał(a):kup kompletny silnik zrób swapa a ten powoli remontuj jak gotówka pozwoli albo sprzedaj
Kolego za drugi uzywany silnik trzeba wyłozyc ok 1500zl z czego moze byc taki sam jak ten badz gorszy, liczac przekładke to wcale nie wyjdzie taniej bo dojdzie np. olej,rozrzad i mozliwe ze sprzegło do wymiany, a tak remontujac tego ma sie pewnosc co zostało zrobione ,a silnik posłuzy długo długo .
takie moje zdanie
mark.87 napisał(a):Kolego za drugi uzywany silnik trzeba wyłozyc ok 1500zl z czego moze byc taki sam jak ten badz gorszy, liczac przekładke to wcale nie wyjdzie taniej bo dojdzie np. olej,rozrzad i mozliwe ze sprzegło do wymiany, a tak remontujac tego ma sie pewnosc co zostało zrobione ,a silnik posłuzy długo długo .
takie moje zdanie
Moje też
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Na obecną chwilę w ,,Carspeedzie " zakupiłem rozrząd + pompa GMB + uszczelki – pod głowicę i pokrywę zaworów , a no i uszczelniacze zaworowe komplet . Razem 940 złociszy . Części muszą czekać , bo głowica będzie planowana dopiero w poniedziałek . A teraz w kwestii robienia dołu silnika . Przekonaliście mnie , że to jest słuszne robić całość . Tylko , że mechanik mi to odradza . Odnoszę wrażenie , że po prostu nie chce . Jako argument podaje fakt , że skoro bierze mi 0,4 litra oleju na 10 tys km , to po co to ruszać ( naprawdę tyle bierze oleju , nigdy chmurki dymu z rana nie było ) . Silnik zawsze pracował cicho . Gdy pytałem się w Carspeed o pierścienie i panewki , to usłyszałem podobne zdanie , że w takiej sytuacji nie ma potrzeby robienia dołu silnika . No i koszty dodatkowe to by było ok 700 zł .
To są argumenty za i przeciw .
Mój przypadek jest trochę inny niż wielu z Was . Nie mogłem zaplanować remontu , wyszukać odpowiedniego warsztatu i wynegocjować ceny . Auto zatrzymało się w polu .
Koszty – części ok 1200 zł , remont głowicy 200- 400 zł , dla mechanika 500-600 zł .
Po niedzieli napiszę , dokładnie co ile kosztowało .
To są argumenty za i przeciw .
Mój przypadek jest trochę inny niż wielu z Was . Nie mogłem zaplanować remontu , wyszukać odpowiedniego warsztatu i wynegocjować ceny . Auto zatrzymało się w polu .
Koszty – części ok 1200 zł , remont głowicy 200- 400 zł , dla mechanika 500-600 zł .
Po niedzieli napiszę , dokładnie co ile kosztowało .
- Od: 9 lis 2011, 17:28
- Posty: 7
- Auto: 626 GE 2.0 FS sedan
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6