Przeskoczył pasek rozrządu

Postprzez johanson » 9 lis 2011, 18:09

Witam wszystkich .Sprawa dotyczy GE 2.0 FS benzyna . Spotkało mnie takie zdarzenie – zerwał się pasek alternatora (wpadł kamyk którym drogowcy posypują asfalt ) i uszkodził ten drugi pasek wieloklinowy i w efekcie przeskoczył pasek rozrządu o ileś ząbków . Mechanik stwierdził ,że o 90 stopni przestawił się rozrząd . Natomiast większy problem polega na tym , że na dwu cylindrach jest niższe sprężanie . Mechanik nie potrafi wskazać dlaczego tak się dzieje . Bardzo proszę o podpowiedź co może być ewentualną przyczyną takiego stanu rzeczy .
Pozdrawiam i z góry dziękuję .
Początkujący
 
Od: 9 lis 2011, 17:28
Posty: 7
Auto: 626 GE 2.0 FS sedan

Postprzez noxes » 9 lis 2011, 19:04

niższe sprężanie tzn ile tam masz? Możliwe że zawory pogięło.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez mark.87 » 9 lis 2011, 19:17

Jesli ory to bezkolizyjny powinien byc silnik wiec nie powinno sie nic stac
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2011, 19:21
Posty: 816 (0/2)
Skąd: Wieluń
Auto: Renault Laguna 3 2.0 dCi 2008r
VW Passat b5 fl 2.0 20v ALT 2004r
była Mazda 626 GE 94r.2.0 16v +LPG

Postprzez johanson » 9 lis 2011, 19:28

Na dwu cylindrach jest chyba (?) 11,5 a na drugich ok 12,5 . PO zgaśnieciu silnika kilka razy próbowałem go odpalić , może to zaszkodziło ?
Początkujący
 
Od: 9 lis 2011, 17:28
Posty: 7
Auto: 626 GE 2.0 FS sedan

Postprzez mark.87 » 9 lis 2011, 19:41

Według mnie roznica nie jest na tyle duza zeby sie tym przejmowac. zalozyc nowy pasek i jezdzic. roznica w cisnieniu jest od zuzycia.przebiegu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2011, 19:21
Posty: 816 (0/2)
Skąd: Wieluń
Auto: Renault Laguna 3 2.0 dCi 2008r
VW Passat b5 fl 2.0 20v ALT 2004r
była Mazda 626 GE 94r.2.0 16v +LPG

Postprzez noxes » 9 lis 2011, 21:48

tak jak kolega wyżej, cisnienie jest ok, zakładaj pasek i będzie ok
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez johanson » 9 lis 2011, 21:51

Może i tak być , bo tak naprawdę to nie wiadomo jakie spręzanie było przed usterką , Chociaż stan silnika był bardzo dobry . Podjadę jutro do mechanika i zobaczę co ustalił . Mam nadzieję , że nie próbuje wkręcić mnie w koszty . Dzięki za odzew . Napiszę jak sytuacja wygląda i czy obyło się bez ,,kolizji " czy też było ,,kolizyjnie "
Początkujący
 
Od: 9 lis 2011, 17:28
Posty: 7
Auto: 626 GE 2.0 FS sedan

Postprzez noxes » 9 lis 2011, 22:16

Przy tej kompresji obyło się bez.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez mark.87 » 9 lis 2011, 22:27

Kolego a czy kompresja ma wpływ na kolizje??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2011, 19:21
Posty: 816 (0/2)
Skąd: Wieluń
Auto: Renault Laguna 3 2.0 dCi 2008r
VW Passat b5 fl 2.0 20v ALT 2004r
była Mazda 626 GE 94r.2.0 16v +LPG

Postprzez noxes » 10 lis 2011, 00:07

mark.87 napisał(a):Kolego a czy kompresja ma wpływ na kolizje??

Tak ma, bo jeśli pognie zawory to się nie zamkną i kompresja spadnie.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez johanson » 10 lis 2011, 16:44

Oto historii ciąg dalszy . Byłem u mechanika i okazało się ,że jednak na dwu cylindrach sprężanie = 0 ( rozmawiałem z tym który to robił ) Pokazywał mi jakiś delikatny ślad na tłoku , chociaż ja nic tam nie widziałem . Pasek rozrządu był w świetnym stanie . No i teraz remont głowicy . Tłoki na razie nie będą wyjmowane . Przy przebiegu 270 tys to pierwsza ingerencja w silnik – tak twierdzi fachowiec . Mówi , że jak na taki przebieg wszystko jest w bardzo dobrym stanie . Oleju bierze mi 0,4 litra od wymiany do wymiany , więc chyba nie warto zmieniać pierścieni .
Okazało się ,że wszystkiemu winien pasek alternatora .Był w złym stanie , czego ja nie zauważyłem <nie> . Wniosek płynie taki , że bardziej niebezpieczne może być zerwanie paska klinowego niż paska rozrządu !!! Co za ironia . <płacze> .
Doradźcie na co zwrócić uwagę przy takim remoncie , gdzie oryginał a gdzie dobry zamiennik . Co ewentualnie przy rozgrzebanym silniku sprawdzić tudzież zrobić profilaktycznie .
Jeżeli ktoś pije piwko lub innego drinka to upraszam niech poczyni jeden łyk za moje zdrowie psychiczne . <piwo>
Początkujący
 
Od: 9 lis 2011, 17:28
Posty: 7
Auto: 626 GE 2.0 FS sedan

Postprzez mark.87 » 10 lis 2011, 17:10

Kolego jesli zrobisz głowice w silniku to doł nie wytrzyma cisnienia i po pewnym czasie moze panewki obrocic a wtedy tonie za ciekawie.
jesli robic to juz cały silnik, panewki i pierscienie nie kosztuje to majatku a poprawi tylko.
Wiem bo u siebie robiłem niedawno, jak chcesz to zerknij w dział ''Nasze mazdy''i zobaczysz co sie wymienia przy takim remoncie,
decyzja nalezy do ciebie co zrobisz, ale skoro 2cylindry nie maja sprezania to pierscienie mozna wyzucic.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2011, 19:21
Posty: 816 (0/2)
Skąd: Wieluń
Auto: Renault Laguna 3 2.0 dCi 2008r
VW Passat b5 fl 2.0 20v ALT 2004r
była Mazda 626 GE 94r.2.0 16v +LPG

Postprzez noxes » 10 lis 2011, 17:51

mark.87 napisał(a):Kolego jesli zrobisz głowice w silniku to doł nie wytrzyma cisnienia i po pewnym czasie moze panewki obrocic a wtedy tonie za ciekawie.
jesli robic to juz cały silnik, panewki i pierscienie nie kosztuje to majatku a poprawi tylko.

Oczywiście, ze tak i nie ulega to wątpliwościom.
Silnik musiał być juz robiony, oryginalny silnik jest bezkolizyjny.
mark.87 napisał(a):ale skoro 2cylindry nie maja sprezania to pierscienie mozna wyzucic.

Nie koniecznie, zawory pogięło i nie było sprężania, ale w tym przypadku jeśli robisz górę to zrób i dół zaoszczędzi to nerwów i kosztów w przyszłości.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez johanson » 10 lis 2011, 18:02

Koledzy , wielkie dzięki , brzmi to bardzo logicznie.
Początkujący
 
Od: 9 lis 2011, 17:28
Posty: 7
Auto: 626 GE 2.0 FS sedan

Postprzez mark.87 » 10 lis 2011, 18:41

decyzja nalezy do ciebie bo to twoje auto i twoja kasa.
ale lepiej zrobic raz a pozadnie a nie po kilku miesiacach rozbierac od nowa i wymieniac panewki czy pierscienie.
U siebie zrobiłem cały silnik za 2200zl ale efekt jazdy jest nie do porownania teraz, <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2011, 19:21
Posty: 816 (0/2)
Skąd: Wieluń
Auto: Renault Laguna 3 2.0 dCi 2008r
VW Passat b5 fl 2.0 20v ALT 2004r
była Mazda 626 GE 94r.2.0 16v +LPG

Postprzez dirtracer » 11 lis 2011, 15:01

kup kompletny silnik zrób swapa a ten powoli remontuj jak gotówka pozwoli albo sprzedaj
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2011, 19:48
Posty: 326
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GJ 2014
2.0 165KM

Postprzez mark.87 » 13 lis 2011, 13:45

dirtracer napisał(a):kup kompletny silnik zrób swapa a ten powoli remontuj jak gotówka pozwoli albo sprzedaj

Kolego za drugi uzywany silnik trzeba wyłozyc ok 1500zl z czego moze byc taki sam jak ten badz gorszy, liczac przekładke to wcale nie wyjdzie taniej bo dojdzie np. olej,rozrzad i mozliwe ze sprzegło do wymiany, a tak remontujac tego ma sie pewnosc co zostało zrobione ,a silnik posłuzy długo długo .
takie moje zdanie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2011, 19:21
Posty: 816 (0/2)
Skąd: Wieluń
Auto: Renault Laguna 3 2.0 dCi 2008r
VW Passat b5 fl 2.0 20v ALT 2004r
była Mazda 626 GE 94r.2.0 16v +LPG

Postprzez noxes » 13 lis 2011, 14:07

mark.87 napisał(a):Kolego za drugi uzywany silnik trzeba wyłozyc ok 1500zl z czego moze byc taki sam jak ten badz gorszy, liczac przekładke to wcale nie wyjdzie taniej bo dojdzie np. olej,rozrzad i mozliwe ze sprzegło do wymiany, a tak remontujac tego ma sie pewnosc co zostało zrobione ,a silnik posłuzy długo długo .
takie moje zdanie

Moje też :) i na pewno większej liczby osób.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez mark.87 » 17 lis 2011, 17:09

Kolego napisz co z silnikiem robisz i jakie koszty,jestem ciekaw w porownaniu do moich
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2011, 19:21
Posty: 816 (0/2)
Skąd: Wieluń
Auto: Renault Laguna 3 2.0 dCi 2008r
VW Passat b5 fl 2.0 20v ALT 2004r
była Mazda 626 GE 94r.2.0 16v +LPG

Postprzez johanson » 18 lis 2011, 09:08

Na obecną chwilę w ,,Carspeedzie " zakupiłem rozrząd + pompa GMB + uszczelki – pod głowicę i pokrywę zaworów , a no i uszczelniacze zaworowe komplet . Razem 940 złociszy . Części muszą czekać , bo głowica będzie planowana dopiero w poniedziałek . A teraz w kwestii robienia dołu silnika . Przekonaliście mnie , że to jest słuszne robić całość . Tylko , że mechanik mi to odradza . Odnoszę wrażenie , że po prostu nie chce . Jako argument podaje fakt , że skoro bierze mi 0,4 litra oleju na 10 tys km , to po co to ruszać ( naprawdę tyle bierze oleju , nigdy chmurki dymu z rana nie było ) . Silnik zawsze pracował cicho . Gdy pytałem się w Carspeed o pierścienie i panewki , to usłyszałem podobne zdanie , że w takiej sytuacji nie ma potrzeby robienia dołu silnika . No i koszty dodatkowe to by było ok 700 zł .
To są argumenty za i przeciw .
Mój przypadek jest trochę inny niż wielu z Was . Nie mogłem zaplanować remontu , wyszukać odpowiedniego warsztatu i wynegocjować ceny . Auto zatrzymało się w polu .
Koszty – części ok 1200 zł , remont głowicy 200- 400 zł , dla mechanika 500-600 zł .
Po niedzieli napiszę , dokładnie co ile kosztowało .
Początkujący
 
Od: 9 lis 2011, 17:28
Posty: 7
Auto: 626 GE 2.0 FS sedan

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6