Brak mocy, nie wkreca się na obroty, problem na benzynie i gazie

Postprzez Karpiu24 » 29 paź 2011, 21:14

Witam Forumowiczow

Nadszedl czas ze pojawil sie klopot z Moja 626 ;/

Podczas normalnej jazdy , autko nie chcialo sie rozpedzac , myslalem ze to przyczyna gazu , ale i na benzynie zle chodzil , az doszlo do sytuacji ze auto jechalo max 50 km/h po autostradzie ( jestem w chwili obecnej w NL ) pomyslalem co moglo sie stac , i pzynioslo rezultaty , przepalone juz swiece , zmienilem na takie same jakie byly zainstalowane ( dokladnej nazwy nie pamietam ale jesli komus bedzie takie info potrzebne to moge zajerzec i podac ) i autko zaczelo normalnie jezdzic , ale i tez zrobilo sie bdb glosne ( podczas tego jak nie chcialo juz jechac , zaczelo sie cos " palic " wydaje mi sie , ale ognia nie bylo widac ,a nie dymilo sie , tyle co bylo czuc pewien swad , wydaje mi sie ze albo kolektor przy silniku ( chyba tak to sie nazywa ) albo i katalizator sie przelil , lub zuzyl , jutro zamierzam autko podlewarkowac i zajrzec , ale po zatankowaniu gazu sytuacja sie nie zmienila , autko dopiero od 3500 obrotow " chce " isc ale ma widoczny problem z wkrecaniem sie na obroty , i powyzej 4500 nie udalo mi sie go na gazie wkrecic , gdzie przed " wymiana " swiec i tymi pierwszymi problemami , nie bylo czuc roznicy pomiedzy gazem a benzyna a autko wkrecalo sie na gazie znacznie bardziej niz na benzynie ze wzgledu na brak odciecia zaplonu i paliwa , co moze byc problemem , chcialbym zajrzec do autka , bo na poczatku grudnia mozliwe ze bede musial jechac do PL , a autko jest glosne – zwraca na siebie uwage i nieprzyjemnie sie jezdzi , pozatym o wiele wiecej pali benzyny , na gazie zle pracuje , a wiec o wiele wieksze koszta paliwa , no i przedewszystkim nie chcialbym zeby mi sie rozkraczylo podczas podrozy , bo jak wiece lawetowanie w NL i DE jest bardzo drogie , przebieg ok 206 000 , rozrzad do wymiany przy 235 000 a olej ok 212 000 km , paski itd dobrze chodza , kopulka wporzadku , kable tez , poniewaz zimny i w wilgotnym powietrzu odpala bezproblemowo , na jalowym biegu autko " gubi " obroty , jak podczas wlaczania ogrzewania szyby , itd , spadaja obroty do 900 nawet



Poprosze o Pomoc w miare mozliwosci , i jakies rzeczowe rady , jesli wiecej info potrzeba Podam na zyczenie Mazda 626 1997 r , 1,8 benzyna , instalacja sekwencja , nowa , po pierwszym gwarancyjnym przegladzie


Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 8 wrz 2010, 19:43
Posty: 14

Postprzez Grzyby » 29 paź 2011, 21:21

Sprawdź gumowe elementy na dolocie – możliwe że któryś pękł lub ma delikatną dziurę i możliwe są takie cuda.
Szczególnie braki mocy, wahnięcia obrotów i głośna praca.

Karpiu24 napisał(a):spadaja obroty do 900 nawe

To jakie masz normalnie skoro 900 to wg Ciebie mało?

P.S. Popracuj nad składaniem zdań i używaniem kropki. Ten słowotok jest prawie nieczytelny ...
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Eklerek323f » 30 paź 2011, 14:29

Karpiu24 napisał(a):gdzie przed " wymiana " swiec i tymi pierwszymi problemami , nie bylo czuc

Może złe świece kupiłeś? Ja kupiłem NGK V-Line, mówili, że są dobre do tego silnika i dupa, bo chodzić nie chciała, strzelała parchała itp. Jak masz stare świece to je załóż i zobacz jak będzie, ja obecnie sam jeżdżę na tych starych.
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 14 lut 2010, 22:32
Posty: 2995 (13/28)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GE KL sedan 93r.
Mazda 626 GE KL liftback 96r.



była
Mazda 323F BG
MX-6 2.5 V6 KL

Postprzez dirtracer » 30 paź 2011, 16:04

może sonda, przepływka, kable WN, wymrugaj błędy najpierw to coś nam to powie
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2011, 19:48
Posty: 326
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GJ 2014
2.0 165KM

Postprzez Longers » 31 paź 2011, 01:13

Jeżeli problem jest na gazie i benzynie to przepływka raczej odpada. Z układu zapłonowego zostaje jeszcze aparat ( w nissanie miałem tak że iskra na świecach była , ale jakoś przerywał i silnik na obroty nie chciał mi wchodzić, wymieniłem i jest ok). Czy w sekwencji komputer od gazu nie steruje także wtryskami benzyny ? może tam coś jest nie tak. Może lewe powietrze
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 wrz 2011, 21:15
Posty: 12
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 626 GE 1994 2.0 115KM

Postprzez Karpiu24 » 12 lis 2011, 21:44

Siemka ponownie


problem pojawial sie na gazie , w tej chwili rowniez na benzynie jest problem , autko ewidentnie nie chce wkrecac sie na obroty pomiedzy 2 000 a 4 000 i nie ma mocny , slychac ze chodza nie wszystkie cylindry , wiec sprawdzilem ponownie swiece ktore niedawno kupilem , sa to NGK R , takie same jak w aucie kiedy je kupilem , 2 swieca od prawej patrzac od przodu auta jest spalona ,tzn na ceramice jest widoczny brazowo czarny nalot , przy samej gorze swiecy , w poprzednim wydaniu 2 swiece byly spalone , nie wiem skad te spalone swiece ? moze jakas rada ? chodzi glosno bo katalizator sie spalil , czy przepalil , albo jest uszkodzony mechanicznie , nie wiem jak on wyglada , ale gdy zajrze pod autko bede wiedziec i dam szersze info


Pytanie zasadnicze , autko zimne , na chlodzie po kilkunastu godzinach odpala bezproblemowo , wiec przewody chyba odpadaja ? pytanie do Was ;) bo jestem laikiem w tym temacie

Po drugie co w sytuacji gdy katalizator jest zniszczony , bo halas slychac w obrebie silnika , wydechy odpadaja poniewaz wymienilem srodkowy i koncowy ok 25 000 temu , czy wtedy nalezy wyrzucic katalizator i wstawic "nowy" w sensie uzywany czy polecacie inne zabiegi ? Znajomy wspominal mi cos o strumiennicy , ze gdybym wymienial to korzystnie dla silnika ( przyrost mocy i kultura pracy ) warto byloby wstawic strumiennice , i jakas zmiana chipa ( jakies odblokowanie ) a


Moje autko dotychczas mechanicznie nie mialo problemow , i chcialbym pozostac przy nim przez jakis czas , bo jest bardzo wygodnym autem w przyzwoitej cenie zakupu i eksploatacji ,a w chwili obecnej jestem za granica i mam minimalne mozliwosci naprawy ze wzgledu na brak czasu i narzedzi



Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 8 wrz 2010, 19:43
Posty: 14

Postprzez noxes » 12 lis 2011, 22:11

Karpiu24 napisał(a): Znajomy wspominal mi cos o strumiennicy , ze gdybym wymienial to korzystnie dla silnika ( przyrost mocy i kultura pracy )

Taa rzędu 2-3 koni w ogole nie odczuwalny przyrost.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez dirtracer » 12 lis 2011, 22:16

noxes napisał(a):Taa rzędu 2-3 koni w ogole nie odczuwalny przyrost.

lepsze to niz zatkany kat. moze rezonator aby obnizyc barwe :D
a co do reszty to już było na forum
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2011, 19:48
Posty: 326
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GJ 2014
2.0 165KM

Postprzez Karpiu24 » 17 lis 2011, 13:30

Ponowne Pytanie


Znajomy wspomnial mi o zaplonie , ze skoro swiece przepalone , nie chce sie wkrecac , to mozliwe ze zaplon sie przestawil , jak uwazacie ? kopulka idealna , wyglada jak nowa , czysto w srodku , bez sladow oleju itd
Początkujący
 
Od: 8 wrz 2010, 19:43
Posty: 14

Postprzez noxes » 17 lis 2011, 19:20

Pisałem Ci na gg żebyś sprawdził go na stroboskopie.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez Longers » 19 lis 2011, 01:32

kumpel mial calkiem podobne objawy jak pasek rozrządu przeskoczył mu o pare zębów
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 wrz 2011, 21:15
Posty: 12
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 626 GE 1994 2.0 115KM

Postprzez Karpiu24 » 19 lis 2011, 15:06

Siemka



dzis czas dlubania w aucie


powiedzcie mi jak powinny wygladac "zabki" w kopulce , bo ja swoja rozebralem i po usunieciu nalotu z tych blaszek ( sa one lekko wklesle ) to dobrze czy zle ? drugie pytanko , czy na takie objawy moze miec lewe powietrze ? otoz odkrecilem gumowy dolot laczacy wlot powietrza z ( chyba ) przeplywomierzem i jest pekniecie dosyc spore , i czy stad te problemy z praca silnika , spadkiem mocy i td? poprosze o w miare szybka i rzeczowa odpowiedz bo jestem w NL i nie wiem czy jechac na szrot kupic kopulke i dolot ?


Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 8 wrz 2010, 19:43
Posty: 14

Postprzez dirtracer » 19 lis 2011, 16:21

jak bierze lewe powietrze to mogą obroty falować i rózne inne rzeczy
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2011, 19:48
Posty: 326
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GJ 2014
2.0 165KM

Postprzez noxes » 19 lis 2011, 18:11

kopułki nie kupuje sie na szrocie, a dolot ma byc szczelny.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6