[Xedos6 CA] Szybkie pytania

Mazda Xedos 6 1992–1999

Postprzez Tubi » 4 lis 2011, 14:15

Zaraz mnie zbesztacie, ze to nie możliwe ale ja 5W30 dolałem 0,6L na 10.000km. Na 10W40 nie wiedziałem co to dolewka.
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 12:54
Posty: 1468 (10/16)
Skąd: Subkowy
Auto: Był:
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1992
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1994
Mazda Xedos 9 TA 2.5 AT 2000
Mazda 6 GY 2.3 MT 2005 fl
Jest:
Mazda 6 GJ SE 2.0 MT 2012

Postprzez sylwo » 4 lis 2011, 20:46

Tubi napisał(a):Zaraz mnie zbesztacie, ze to nie możliwe ale ja 5W30 dolałem 0,6L na 10.000km. Na 10W40 nie wiedziałem co to dolewka.

Wierzę, mam kolegę – posiadacza mx6 KL i od wymiany do wymiany jeździ bez dolewania... poprzedni właściciel kochał silnik ale o karoserię nie dbał.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 11:45
Posty: 4292 (76/34)
Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5

Postprzez MichałB » 5 lis 2011, 12:14

panowie to w końcu jaki olej?? ojciec mowil ze do aut starych najlepszy jest półsyntetyk 10W40.
chcialbym jeszcze w tym tygodniu kupic olej bo nie wiele brakuje mi do L a poprzedni wlasciciel nie dal mi nic na dolewki...
i jeszcze mam pytanko o płyn do chłodnicy, jakim najlepiej jest zalewać xedosa?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2010, 11:26
Posty: 327 (2/3)
Skąd: Siedlce
Auto: Mazda xedos 6 V6 2,5L KL LPG 1999

Postprzez buster1982 » 5 lis 2011, 12:44

Chłopie – jak jeździsz na 5W40 i jest OK to po co zmieniać na półsyntetyk??
Ja jeżdżę na Total Quartz 9000 5W40 i jest OK (Xedos 1992). Zresztą zalecany wg. dokumentacji do tego samochodu jest olej syntetyczny.

A co do wieku są tacy co jak auto ma >10lat zalali by minerałem do ciągnika...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 sty 2011, 18:27
Posty: 159
Skąd: Szczecin/Kłodkowo
Auto: CA KF '92

Postprzez sylwo » 5 lis 2011, 12:47

MichałB masz ostatni rocznik xedosa i fajnie było by żeby dawał radę na pełnym syntetyku. 12 lat to nie tak wiele na to auto żeby je męczyć półsyntetykiem.

Co do płynu to borygo, prestone czy petrygo, to chyba bez większego znaczenia...


EDIT:

Wymieniał ktoś z was żarówki podświetlania przycisków? Część jest w takich "kondonach", które zabarwiają żarówkę. Chcę się wziąć za wymianę wszystkich ale nie wiem jak szukać... a może by tak na LEDy? I raczej biel obstawiam albo zieleń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 11:45
Posty: 4292 (76/34)
Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5

Postprzez lukkil » 10 lis 2011, 00:16

w przyciskach kokpitu są r3 mini, w temacie o podświetalniu ktoś podawał co i jak, ja też się za to biorę :)
Każdy, nawet najlepszy laptop lub komputer moze nas kiedyś zawieść. Wtedy, na szybko potrzebujemy kogoś kto się tym zajmie i naprawi potrzebny do pracy czy zabawy komputer. Wybierzmy dobry i zaufany serwis laptopów Grodzisk Mazowiecki Milanówek
https://www.instagram.com/lukkilx6/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2009, 16:37
Posty: 1066 (0/2)
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: Xedos 2.0 V6 1996r

Postprzez sebek-71 » 10 lis 2011, 21:30

Panowie,trochę z innej beczki...podczas ustawiania tps-a w trybie serwisowym w ogóle nie włącza się wiatrak, nawet po otwarciu przepustnicy na max <co?>Wszystko dobrze zmostkowane,a wiatrak ani drgnie <co?> Problem dot co prawda 323bg,ale chyba jest to tak samo, jak np w xedosie???
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 17:04
Posty: 1142 (1/19)
Skąd: Jelenia Góra
Auto: był Xedos 6 2.0V6 140KM
323 BJ 1,5 sedan
jest Mazda 3 BK 1,6 MZR

Postprzez tommyb » 10 lis 2011, 23:15

przepustnica jest czysta ?przewody idące do Tps ok ? komp wywala jakies błedy ??
[color=#FF8040][/color]Dość rdzy ! -następny t-34 :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2008, 14:57
Posty: 159 (0/1)
Skąd: śląsk
Auto: 626 2.0 D RF-7
Xedos Ca 97 1.6 LPG
Premacy Ditd

Postprzez sebek-71 » 10 lis 2011, 23:30

Przepustnica czysta,przewody też wydają się ok,błędów brak...
W serwisówce,jak kręce tps-em,silnik zmienia obroty,więc sam czujnik wydaje się być dobry.
Wiatrak załącza się tylko na chłodzenie silnika,tak że też jest sprawny.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 17:04
Posty: 1142 (1/19)
Skąd: Jelenia Góra
Auto: był Xedos 6 2.0V6 140KM
323 BJ 1,5 sedan
jest Mazda 3 BK 1,6 MZR

Postprzez Przem_Oo » 11 lis 2011, 10:43

Witam,

Zwracam się do Was forumowicze z prośbą o pomoc. już od jakichś 4 miesięcy noszę się z zamiarem kupna mazdy xedos 6 2.0. v6, niestety 5 modeli, które do tej pory obejrzałem wołało o pomstę do nieba, dodam, że nie szukałem najtańszych, zjeździłem już prawie całą Polskę na marne.
Ale wracając do sedna, mam zamiar wybrać się prawie 400km po mazdę. Właściciel przesłał mi filmik jak wygląda pracująca na zimno mazda, chodzi mi dokładnie o spaliny z wydechu, ponieważ dwie poprzednie madzie strasznie kopciły <wręcz zostawiały wielki obłok spalonego oleju utrzymujący się znaczną chwilkę w powietrzu> poprosiłem o przesłanie filmiku jak to wygląda w tym przypadku. Dodam że auto jest z 1996 2.0 v6, dodatkowo jest na LPG, oraz okolo 250 000 na liczniku <link poniżej>

http://www.youtube.com/watch?v=VIh46PectB8

jeżeli jesteście w stanie powiedzieć czy taki dymek to normalne, czy jest o poważna usterka, no i oczywiście ile kosztowała by ewentualna naprawa będę dozgonnie wdzięczny.

Pozdrawiam.
Przem_Oo
 

Postprzez kamil6423 » 11 lis 2011, 12:12

Też taki mam z rana aż się silnik dokładnie nie nagrzeje. Przy takiej temperaturze niskiej powietrza na zewnątrz to normalne.
Jak się mylę to poprawcie koledzy :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 gru 2010, 16:54
Posty: 157
Skąd: Wrocław
Auto: Xedos 6 2.0 1993r

Postprzez Przem_Oo » 11 lis 2011, 12:56

Dziękuję za odpowiedz, rozumiem, że nie ma na filmiku żadnych niepokojących objawów? <rotfl>

Dodam, że po autko wyjeżdżam dzisiaj w nocy, więc wszelkie dodatkowe informacje będą baaaardzo pomocne :)
Przem_Oo
 

Postprzez tiger918 » 11 lis 2011, 13:00

Pytanie przy jakiej temp. na dworze był robiony filmik...jeśli auto zimne to normalne zachowanie...tylko ci co kręcili nie mają pojęcia co robią kręcąc silnik bez rozgrzania...jeśli silnik rozgrzany a zostawia chmurkę to już problem...reasumując jeszcze kilka filmów i będzie szmelc...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2008, 22:07
Posty: 269
Skąd: EPI
Auto: xedos6v6, Bmw G20, A6 C7

Postprzez Przem_Oo » 11 lis 2011, 13:21

To fakt, wiem, że nie jest to wskazane, natomiast daje trochę pojęcia na temat tego co się dzieje z autem. Rozmawiałem z wł, powiedział, że jak silnik się rozgrzeje to objawy praktycznie zanikają, więc jestem dobrej nadziej.

W jeżeli ktoś ma jeszcze jakieś spostrzeżenia to proszę pisać śmiało.

Pozdrawiam.
Przem_Oo
 

Postprzez Wojtek » 11 lis 2011, 18:21

Przem_Oo napisał(a):W jeżeli ktoś ma jeszcze jakieś spostrzeżenia to proszę pisać śmiało.

juz pisze...
watek lacze z szybkimi pytaniami, a jak kolega chce kupic mazde, to zapraszam do dzialu Kupuje Mazde... a u nas w CA Team wrzucic link...

ps. a jak juz kolega dokona zakupu, to zapraszamy do nas ;)
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez deejay27 » 11 lis 2011, 18:35

Biały dym, szczególnie na zimnym silniku,nie jest niczym złym ,a raczej normalnym,szczególnie ze juz za ciepło nie jest na dworzu.Poza tym nie jest wskazane żeby tak gazowac nawet na chwile, na zimnym silniku.I szczerze,to przy przebiegu 250 tys jak się nie myle,ze tyle ma,to nawet jakby delikatnie przykopciła w wyższym zakresie obrótów,to też nie katastrofa,bo przecież nowe to,to auto nie jest.Dla mnie lepszym testem,jest zagrzanie auta do normalnej temperatury pracy,i pozostawienie go na kilka minut na wolnych obrotach,po czym przygazowac porządnie:].Jeśli silnik szrot to chmura murowana.
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 6 gru 2009, 12:35
Posty: 3100 (13/54)
Skąd: Barlinek
Auto: Mazda Xedos 9 TA Kl 95 r. +LPG
Xedos 9 TA KL 99 r. LPG :)

Postprzez sebek-71 » 12 lis 2011, 00:02

A ja bym się zastanowił, przecież każdy xed puszcza dymka <lol> <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 17:04
Posty: 1142 (1/19)
Skąd: Jelenia Góra
Auto: był Xedos 6 2.0V6 140KM
323 BJ 1,5 sedan
jest Mazda 3 BK 1,6 MZR

Postprzez tiger918 » 12 lis 2011, 10:24

No raczej nie każdy... <czarodziej>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2008, 22:07
Posty: 269
Skąd: EPI
Auto: xedos6v6, Bmw G20, A6 C7

Postprzez Hazu » 12 lis 2011, 11:34

Raczej większość nie puszcza dymka.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez er3z » 13 lis 2011, 15:03

więc tak: Xed 2.0 KF zasilany LPG stał sobie odpalony na LPG, po jakimś czasie wsiadłem i dodałem troche gazu, coś strzeliło, obroty zaczęły falować, troszke więcej dymu z wydechu i woda. Bardzo nierówno pracuje. Nie wiem co mogło się stać...
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2009, 13:32
Posty: 127
Skąd: Bochnia
Auto: Mazda MX-6 FS

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6