Drgania pedału sprzęgła w trakcie wciskania

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Wojtek » 20 paź 2011, 19:30

tarantura13 napisał(a):te glosniejsze odglosy ustaja przy wcisnieciu pedalu sprzegla, po puszczeniu powracaja

jeszcze jakbys uzupelnil swoj profil... bo moze napisales o maluchu, albo o skodzie? :>
Arkana Obrazek Renault Obrazek Mii Obrazek
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez jankes99 » 10 lis 2011, 15:36

mikolaj napisał(a):Ja mam pytanko o podobnej tematyce,
w czasie wciśniętego sprzęgła, podczas postoju, z jego okolicy słyszę piszczenie,
a przy wciskaniu sprzęgła podczas jazdy czuję i słyszę drgania spod lewej stopy (drrrrrr) ...
Sprzęgło mam Exedy, ma rok, więc nówka...

2M ?


Dokładnie mam to samo, 2M wymieniona jakies 20 000 km temu, ja podejrzewam ze to jakies łożysko :) albo taki urok tego modelu :)
Początkujący
 
Od: 10 lis 2011, 13:49
Posty: 7
Skąd: Wrocław
Auto: mazda 6 kombi (diesel) exclusive, 136 KM, 2003 r

Postprzez Enduro » 10 lis 2011, 18:35

czy w waszych przypadkach wymiana 2M nastąpiła w wyniku dużych wibracji poprzedniego, wyeksplatowanego 2M ?!
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Gnat80 » 10 lis 2011, 20:17

Może i ja się podepnę pod ten temat- u mnie od jakiegoś czasu przy zimnym silniku,lub jeśli np auto stoi ze dwie godz coś w pedale sprzęgła chrupocze jakby powietrze gdzieś bulgotało,dzieje się tak przy pierwszych trzech,czterech wciśnięciach pedału potem gites jest już,Może zapowietrzone jest gdzieś?albo coś.Żadnych innych niepokojących oznak nie zauważyłem.Miał ktoś może coś podobnego?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 paź 2007, 18:19
Posty: 240 (0/3)
Skąd: Tuchola
Auto: Mazda 323F
Mazda 6
Zafira
Peugeot 407
Focus 2005
Mazda 3 BL 2.0

Postprzez Enduro » 10 lis 2011, 20:43

Gnat80 napisał(a):...Może zapowietrzone jest gdzieś?..

calkiem mozliwe, bo sprzeglo jest hydrauliczne i wymaga co jakis czas lub wg. potrzeb odpowietrzenia
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Gnat80 » 10 lis 2011, 22:13

Ok więc zacznę od tego,a jest to skomplikowane?Bo nie wiem czy do serwisu jechać,czy do zwykłej stacji obsługi....
Pozdr.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 paź 2007, 18:19
Posty: 240 (0/3)
Skąd: Tuchola
Auto: Mazda 323F
Mazda 6
Zafira
Peugeot 407
Focus 2005
Mazda 3 BL 2.0

Postprzez Wojtek » 10 lis 2011, 22:34

poszukaj... bylo razem z odpowietrzaniem ukladu hamulcowego...

ps. a moze od razu wymienisz plyn hamulcowy? i tak to prawie ta sama robota ;)
Arkana Obrazek Renault Obrazek Mii Obrazek
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Enduro » 10 lis 2011, 23:54

67igor1 napisał(a):...
ps. a moze od razu wymienisz plyn hamulcowy? i tak to prawie ta sama robota ;)

tez polecam, absolutnie.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez mikolaj » 10 lis 2011, 23:59

Enduro napisał(a):
jankes99 napisał(a):
mikolaj napisał(a):Ja mam pytanko o podobnej tematyce,
w czasie wciśniętego sprzęgła, podczas postoju, z jego okolicy słyszę piszczenie,
a przy wciskaniu sprzęgła podczas jazdy czuję i słyszę drgania spod lewej stopy (drrrrrr) ...
Sprzęgło mam Exedy, ma rok, więc nówka...
2M ?

Dokładnie mam to samo, 2M wymieniona jakies 20 000 km temu, ja podejrzewam ze to jakies łożysko :) albo taki urok tego modelu :)

czy w waszych przypadkach wymiana 2M nastąpiła w wyniku dużych wibracji poprzedniego, wyeksplatowanego 2M ?!
E.


moj przypadek znasz, tlukl sie wal, choc podejrzenie padlo na 2m, zuzyta 2m powodowala piszczenie/swierszczenie przy wcisnietym sprzegle.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2008, 21:54
Posty: 260
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 GG 2004 MZR-CD 136km
Mazda 6 GH 2011 2.2 Kirei 163km

Postprzez Enduro » 11 lis 2011, 11:00

jesli silnik w wyniku zuzytego 2M czy pękniętego wału <glupek2> ,
tłukł mocno przed naprawą, to jeśli coś uległo odkształceniu, i nie zostało wymienione/naprawione...
to nalezy oczekiwać tzw: "nieidelnej pracy silnika".
diesel ma sporą moc a jego podzespoły dość dużą wage, co powiązane jest, przy wysokich obrotach z duzymi siłami odśrodkowymi, a te jeśli są niewyważone, powodować mogą inne usterki.
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez jankes99 » 14 lis 2011, 10:54

Enduro napisał(a):
jankes99 napisał(a):
mikolaj napisał(a):Ja mam pytanko o podobnej tematyce,
w czasie wciśniętego sprzęgła, podczas postoju, z jego okolicy słyszę piszczenie,
a przy wciskaniu sprzęgła podczas jazdy czuję i słyszę drgania spod lewej stopy (drrrrrr) ...
Sprzęgło mam Exedy, ma rok, więc nówka...
2M ?

Dokładnie mam to samo, 2M wymieniona jakies 20 000 km temu, ja podejrzewam ze to jakies łożysko :) albo taki urok tego modelu :)

czy w waszych przypadkach wymiana 2M nastąpiła w wyniku dużych wibracji poprzedniego, wyeksplatowanego 2M ?!
E.


Trudno powiedziec niedawno kupiłem Mazde od poprzedniego właściciela, i on wymieniał je 20 000 km temu, ale nie znam przyczyny. Ja mam wrazenie ze to jest albo sprzegło albo jakieś łożysko, chociaż ta 2M tez moze byc podejrzana. Nie wiem jak inni ale ja sadzę ze mam z tym problemem powiazny inny problem, a mianowicie, w przypadku wysprzeglania podczas jazdy, gdy wał sie kreci stosunkowo szybko w pierwszej fazie wysprzeglenia (opk. 1-2 sek) pod pedałem sprzegła mam "szuranie" o którym juz tu trochę sie pisze, wiec moze te dwa problemy sa ze sobą powiązane (piszczenie na luzie po wciśnięciu sprzęgła i szuranie podczas jazdy). Wiec moze ktoś z was wie jak temu zaradzić. Jest to mój pierszy diesel i jakos dziwne te ogłosy wychodzą spod maski :) :) :)
Początkujący
 
Od: 10 lis 2011, 13:49
Posty: 7
Skąd: Wrocław
Auto: mazda 6 kombi (diesel) exclusive, 136 KM, 2003 r

Postprzez bieski » 14 lis 2011, 10:56

jankes99 napisał(a): on wymieniał je 20 000 km temu


Wymieniał czy regenerował. Bo jeśli te drugie, to problemem dalej jest 2M
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez Enduro » 14 lis 2011, 11:52

bieski napisał(a):
jankes99 napisał(a): on wymieniał je 20 000 km temu

Wymieniał czy regenerował. Bo jeśli te drugie, to problemem dalej jest 2M

raczej ten post jest najbardzeij trafny co do twojego problemu
i wg. mnie szukanie usterki w jakims lozysku itp., jest nietrafne!
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez jankes99 » 17 lis 2011, 14:28

bieski napisał(a):
jankes99 napisał(a): on wymieniał je 20 000 km temu


Wymieniał czy regenerował. Bo jeśli te drugie, to problemem dalej jest 2M


Mam fakturę na kupno nowego koła 2M, wiec nie chciałbym na poczatku analizy problemu powiedziec ze uszkodzeniu uległa część wymieniania ok. 20 000 km temu.

A TYPOWE objawy uszkodzenie 2M to szarpanie (ale podczas jazdy czy podczas zmiany wszystkich biegów?) i czy coś jeszcze?
pozdrawiam
tomek
Początkujący
 
Od: 10 lis 2011, 13:49
Posty: 7
Skąd: Wrocław
Auto: mazda 6 kombi (diesel) exclusive, 136 KM, 2003 r

Postprzez grzechu2605 » 14 mar 2012, 11:45

HEj!

osobiscie nie mam zadnych w.w. problemow, lecz mam pytanie odnosnie eksploatacji auta. Co jest lepsze: :) przebieg 148.000km 143KM

stanie na wolnych obrotach bez wcisnietego sprzegla?
stanie na wolnych obrotach z wcisnietym pedalem sprzegla?

chodzi o to ze jak sie stoi na swiatlach to co jest korzystniejsze da 2M itp?
nigdy nie mialem diesla dlatego pytam. :)
Początkujący
 
Od: 7 mar 2012, 11:24
Posty: 14
Skąd: Bad Vöslau / Lubin
Auto: Mazda 5 2006 2.0D 110KM

Postprzez dobrzyn22 » 14 mar 2012, 13:25

Ja gdzieś czytałem,że bardziej szkodzi stanie z wciśniętym pedałem...(tak samo w czasie jazdy)– chodzi m.in. o szybsze zużywanie się łożyska wyciskowego (choć mogą to być wartości minimalne,nie mające wpływu)

chodzi o to ze jak sie stoi na swiatlach to co jest korzystniejsze da 2M itp?

myślę, że nie należy aż tak się tym przejmować... 2M najbardziej szkodzi gwałtowne przyspieszanie na wolnych obrotach(powiedzmy poniżej 1,6 tys i tego staraj się unikać,a będzie Ci długo służyło ;)
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5224 (21/69)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez volf31 » 15 cze 2012, 15:38

Też mam niepokojące odgłosy dobiegające z okolicy skrzyni biegów.
Sytuacja ma miejsce na biegu jałowym z załączonym sprzęgłem. Po rozłączeniu stuki ustają.
Stuki nie mają charakteru ciągłego ani rytmicznego i są dobrze słyszalne z wewnątrz auta. Nie ma znaczenia czy silnik jest zimny czy stoję na światłach.
Czasami zdarza się również, że przy delikatnym naciśnięciu na pedał sprzęgła odczuwalne są wibracje jak przy ABS (stukanie w podeszwę)

Czy to może być łożysko wyciskowe ?

Czy to koło dwumasowe będzie OK ?

http://moto.allegro.pl/kolo-dwumasowe-m ... 46006.html

I jest OK. Koło wymienione i po problemie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2008, 14:36
Posty: 96 (1/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: 6 2.0 MZR-CD 136KM 2004 GY
121 (B) 50KM 2001

Postprzez DaveSY » 1 lis 2012, 10:42

hej
podlaczam sie pod temat, u mnie objawy takie jak w temacie, delikatne, drzenie pedalu sprzegla. Dodam ze objaw ten nie wystepuje jesli silnik pracuje na wolnych obrotach. Wtedy pedal sprzegla wchodzi jak w tzw maslo :) jesli jednak obroty sa wyzsze( np przy zmianie biegow) problem daje sie zauwazyc. Nie ma przy tym zadnych innych niepokojacych objawow, zadnych stukow, szarpania itd.

Jakie sa wasze sugestie? Odpowietrzenie ukladu czy moze od razu macie inna diagnoze??
Początkujący
 
Od: 2 cze 2012, 18:47
Posty: 18
Skąd: Bytom/Ruda Sl
Auto: Mazda 6 Exclusive 1,8 2002r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6