Mazda MX-3 EC K8 '94 TURBO KILLER

BJ / BA / EC / BG / BF / BW / BD / BV

Postprzez Piotr_ » 4 lis 2011, 07:55

<spoko> <spoko> <spoko> <spoko>
XED
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 28 paź 2010, 20:14
Posty: 5118 (218/231)
Skąd: Poznań
Auto: Było dużo mazd... jest łaciate turbo :D

Postprzez loockas » 4 lis 2011, 19:56

Ja się tak zastanawiam patrząc na to auto i 323f BA z 2.2 z tego działu. Czy Wy te auta macie po powodzi? Te podłogi u Was to jakiś koszmar... O reszcie nie wspomnę.

Miałem MX-3 przez 4 lata... kupiłem ją nie jakoś specjalnie zadbaną, no ale takie elementy jak progi, podłoga, kielichy amorów były zdrowe do dnia sprzedaży, a auto miało 19 lat... Widziałem trochę MX-3 ze zjedzonymi nadkolami (mnie jakoś ten problem ominął), ale to co tu jest na tych zdjęciach jest nie do uwierzenia. Ostatnie MX-3 w takim kiepskim stanie jakie widziałem należało do Gapcia :P

Ja bym się bał rozpędzić tym pow 50km/h. Mimo wszystko powodzenia.
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (317/595)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Kupra

Postprzez Matheus » 4 lis 2011, 20:32

loockas napisał(a):323f BA z 2.2 z tego działu

Skoro zostałem wywołany do tablicy to, auto po powodzi nie było :) ale niestety konserwacji nigdy nie widziało stąd kiepski stan podłogi. A nadkole było zniszczone bo była niestety uderzona w tą stronę. Zresztą jak się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma :D
323F BA FE3T

SWAPY SILNIKÓW F2, FE3, FE3T – info PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2008, 17:28
Posty: 364 (0/1)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: FIAT SCUDO

Postprzez KoKo » 4 lis 2011, 23:37

Mam w rodzinie BG z 90 rocznika od roku 91 (kupione jako roczne). Nie było garażowane przez dobre 15 albo i wiecej lat. Konserwacji też nie widziało. Ot taki pojazd do przemieszczania się, który po prostu jeździł. Dzisiaj przy stanie licznika ok 180 tys km widoczne są lekkie objawy korozji na tylnych błotnikach (purchla ok. 3cm). Więc przepraszam bardzo, ale nikt mi nie powie ze mazda z tamtych lat gnije sama z siebie. No chyba ze czyjeś auto wpadło pod pociąg towarowy, no to potem kielichów w bagażniku nie ma...
Była Mazda 323F BA GT, jest Volvo S40...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2009, 14:10
Posty: 219
Skąd: Łódzkie
Auto: Volvo S40

Postprzez Grzesiu » 5 lis 2011, 00:10

Skoro dyskusja zmierza gdzie zmierza to podłącze jako że przeszły mi przez ręce 3 sztuki BG z roku 90 i żadna z nich nie miała nawet w 10% tego co ten mx3, i nawet najgorszego z nich nie zdecydowałbym się ratować. Powiem tak... kibicuję i fajnie że walczysz samemu, wiem doskonale jak to jest, weź jednak pod uwagę że Pit dla przykładu wie to jeszcze lepiej, więc następnym razem wyhamuj... może lepiej Ty bo czy Twój samochodzik to zrobi, to przepraszam ale mam wątpliwości. Niestety ale źle to wygląda, nawet samo spawania u Ciebie to bardziej klejenie.. choć widać że motywacji Ci nie brakuje. Jak ten projekt nie zrobi Tobie ani nikomu krzywdy to będzie sukces.. nie ważne czy to w końcu wystroisz.
Często sam podejmowałem i dalej podejmuje się zrobienia "czegoś z niczego" ale Ty to chyba wierzysz że perpetum mobile istnieje <oczy>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2007, 20:31
Posty: 824 (0/3)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mx5 NA 93’ Canada
Rx7 SA 79'
3 BM Nakama
Mx5 ND RF
6 GJ

Postprzez mysse » 5 lis 2011, 03:40

widac ze Pit dla niektorych jest tutaj polbogiem. mimo wszystko jesli ktos, jak np. janisz podejmuje sie czegos takiego we wlasnym garazu bez pomocy 20 kolegow, bez lawety i kasy na koncie, wklada sobie turbo, spawa bude, to za przeproszeniem co wam do tego?
ze turbina przyspawana do kolektora? nawet gdyby to co? twoj kolektor, twoja turbina? ze buda zardzewiala i strach jezdzic? wiecej strupow w gorszym stanie jest na drogach i jezdzi i bedzie jezdzic ciagle. Rozumiem ze kazdy ma swoje zdanie, ale mozna je wyrazic bez obrazania sie nawzajem, bez wysmiewania projektow czy samochodow.
Jak dla mnie ten temat, bo od tego zaczela sie dyskusja, nadaje sie tu jak najbardziej. to jest prawdziwy projekt, prawdziwa robota i tworzenie czegos a nie kupno lepszej czesci od poprzedniej i wymienienie tego. I dlatego tez wielki szacun janisz, tak dalej i trzymam kciuki.
Konczac, widze ze mozna miec fajne rzadkie auto ktore pewnie jezdzi jak rakieta – ale co z tego jesli jest sie zwyklym, za przeproszeniem bufonem, ktorego chyba boli to ze zwykle zardzewiale mx3 wyladowalo w tym samym temacie co super fd
Obrazek Mazda 929 79' powered by BMW :)
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2008, 01:41
Posty: 247
Skąd: Opole
Auto: Mazda 929 LA m52
Mazda 323F BG bp

Postprzez STELMI » 5 lis 2011, 08:00

mysse napisał(a):widac ze...

Widać, że gadasz kompletne bzdury. Jeżeli uważasz, że ktoś kto robi takie coś:
http://imageshack.us/photo/my-images/846/pict1746.jpg/
, gdzie koszt zrobienia tego porządnie (dalej stalowymi rurkami) wyszedłby taniej niż użyty do tej metaloplastyki drut od migomatu to ja na Twoim miejscu udałbym się do okulisty. Ten samochód to ulep, który stwarza zagrożenie na drodze. Jest popunktowany z (jak to sam właściciel napisał) za cienkiej blaszki, ma założone wszystko na sztukę, byle było turbo, bo turbo teraz modne <oczy> Nie jestem z MS, nigdy Mazdy nie miałem, lubię wchodzić na ten dział, żeby popatrzeć na ciekawe projekty w nim zawarte, ten dział jakby nie patrzeć powinien rozreklamować, czy być wizytówką MS, a takie "projekty" jak powyższy działają wręcz odwrotnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2007, 18:15
Posty: 64
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Diesel z gazem

Postprzez Pit » 5 lis 2011, 08:40

mysse napisał(a):widac ze Pit dla niektorych jest tutaj polbogiem.

Nie sądzę.

mysse napisał(a):Konczac, widze ze mozna miec fajne rzadkie auto ktore pewnie jezdzi jak rakieta – ale co z tego jesli jest sie zwyklym, za przeproszeniem bufonem, ktorego chyba boli to ze zwykle zardzewiale mx3 wyladowalo w tym samym temacie co super fd

Przede wszystkim nie obrażaj nikogo. Wyładuj swoje frustracje gdzieś indziej :) Wyraziłem swoją opinię odnośnie części technicznej projektu (wybacz, że miałem czelność) i sensowności spawania rdzy do kształtu MX-3. Jako pomysłodawca i twórca tego działu oraz reżyser jego wcześniejszej formy, wyraziłem także opinię co do sensu bytności tego tematu tutaj. Nikogo nie obrażałem... To pierwsze primo. Drugie primo – uwielbiam stare auta (dużo bardziej od nowych) odbudowywane z głową –> patrz nowy projekt Capazo, MX-5 ravestation'a... Co do mojego tematu tutaj – zupełnie mi nie zależy, za stary jestem na szpanowanie... Temat wisi, bo kiedyś Porek wiercił mi o niego dziurę w brzuchu...

BTW – masz bardzo fajną 929.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez weede » 5 lis 2011, 10:42

ale jeśli traktować to jako szkółke zakładania turbo i kopalnie wiedzy to temat dobry, Byle to KLZE killowanie odbywalo sie na lotnisku, a nie na drodze gdzie czasami trzeba skrecic lub zahamować :D

PS. mysse koniecznie pokazuj 929!
Adrenaline Addiction.
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2009, 16:14
Posty: 1453 (0/24)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5ND1

Postprzez janiszzz_mx3 » 5 lis 2011, 16:34

Co się gorączkujecie ludzie? :) Może uda się zrobić autko do zlotu to sami obadacie czy stwarza zagrożenie czy nie. Czy klze killer czy nie, też sprawdzimy, nie bójcie się :)

Kurcze gdzie Wy wyczytaliście że turbinę do kolektora przyspawałem?
Patrzcie to jak na test wytrzymałości K8 :)
Ostatnio edytowano 29 kwi 2012, 00:13 przez janiszzz_mx3, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2010, 22:21
Posty: 295
Skąd: Warszawa
Auto: mx-3 1.8v6 turbo '94

Postprzez mlody1921 » 5 lis 2011, 16:57

Ja sądze że bezpiecznie nie więcej 0,5 a 0,7 już ryzyko że silnik wykorbi na boki, tylko jak mas stukowe to on nawet dobrze nie posmiga na 0,3 bara, mechanikować to mozna na zasadzie prób o błędów ale elektornika (strojenie) to juz wyższa półka magiiii
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2390 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez radekkm » 5 lis 2011, 19:38

wastegate w saabie jest ustawiony na 0.45 reszte robi elektro zawor
mozesz ja naciagnac lub kupic mbc by ladowalo wiecej,tak 0,7 – 0,8
nie jezdzij bez wastegata bo sprasujesz korby
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2006, 23:35
Posty: 827
Skąd: UK
Auto: Jest

Postprzez janiszzz_mx3 » 5 lis 2011, 22:56

ojtam na 0,4bar w ogóle nie jedzie, tzn nie jest killer ale myśle że zrobie jedną mapę soft na takie coś a drugą na 1bar. Generalnie na ochotnika sprawdzę ile ten silnik zniesie :)
Jak to w końcu z tymi wtryskami jest? Macie jakieś linki gdzie ktoś madrze się wypowiedział? tzn do jakiej mocy wtryski od klze, do jakiej milenia itp? Ja mam 210ccm na 4bar paliwa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2010, 22:21
Posty: 295
Skąd: Warszawa
Auto: mx-3 1.8v6 turbo '94

Postprzez Grzesiu » 5 lis 2011, 22:57

mysse napisał(a):podejmuje sie czegos takiego we wlasnym garazu bez pomocy 20 kolegow

nie on jedyny i nie ostatni, na pęczki tych "samo działających" tu i wszędzie

mysse napisał(a): ze buda zardzewiala i strach jezdzic? wiecej strupow w gorszym stanie jest na drogach i jezdzi i bedzie jezdzic ciagl

ale oni ich nie pokazują i nie wystawiają na ocenę, kolega pokazuje i liczy się z krytyką, po to tutaj jest i pisze co robi

a ogólne to bzdury piszesz, wypowiadasz się w dziedzinach o których nie masz za bardzo pojęcia i próbujesz ocenić sprawy których po prostu nie ogarniasz.


Wielki plus dla janisza za luz, ale tak jak już pisałem, a co jeszcze mogę dodać, odrobina oceny sytuacji na zimno by się przydała, odrobina zdrowego rozsądku, co się nauczy to już jego i nikt mu nie weźmie, byle nie na jakimś groźnym błędzie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2007, 20:31
Posty: 824 (0/3)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mx5 NA 93’ Canada
Rx7 SA 79'
3 BM Nakama
Mx5 ND RF
6 GJ

Postprzez mysse » 5 lis 2011, 23:03

Grzesiu napisał(a):a ogólne to bzdury piszesz, wypowiadasz się w dziedzinach o których nie masz za bardzo pojęcia i próbujesz ocenić sprawy których po prostu nie ogarniasz.


skoro tak mowisz, to najwidoczniej musi tak byc :D eot z mojej strony
Obrazek Mazda 929 79' powered by BMW :)
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2008, 01:41
Posty: 247
Skąd: Opole
Auto: Mazda 929 LA m52
Mazda 323F BG bp

Postprzez sq2jul » 6 lis 2011, 01:24

janiszzz_mx3 napisał(a):Jak to w końcu z tymi wtryskami jest? Macie jakieś linki gdzie ktoś madrze się wypowiedział?


http://www.miataturbo.net/showpost.php? ... ostcount=3

i ogolnie caly watek:

http://www.miataturbo.net/showthread.php?t=10821

Co prawda jest to w odniesieniu do miat, ale wiele informacji jest uniwersalnych.
Smoki i gołe baby
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 21:15
Posty: 6700 (241/160)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: gnojarz & bezdasznik

Postprzez janiszzz_mx3 » 11 lis 2011, 23:48

Kolejna porcja fotek:

bridge builder fan :)
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

No i wiadomo czemu tak waliło przy tankowaniu :D
Obrazek

Te dwie rury chyba powinny być połączone. Nie wiem czy uda się to pospawać :)
Obrazek

A to jest chyba zbędne co? Jakieś kominy od par paliwa? One na górze były do czegoś podłączone?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2010, 22:21
Posty: 295
Skąd: Warszawa
Auto: mx-3 1.8v6 turbo '94

Postprzez Fasola » 12 lis 2011, 00:02

Drut by kanał wymiata :D masz nierówno pod sufitem :D
Pozdrawiam, heh
Fasola
 

Postprzez sewo » 12 lis 2011, 00:15

japierdacze podziw :D eee nie jest źle widziałem większe sita :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Wielkopolski
 
Od: 11 cze 2007, 19:54
Posty: 2247 (37/53)
Skąd: Poznań / Komorniki / Wiry / Luboń
Auto: Cx7 Er
MX5 Na
Transit Connect
Było:
MX5 Nbfl , RX8 Fe

Postprzez misiak89-89 » 12 lis 2011, 00:34

sewo jeśli masz na myśli wścieklizne, to aż tak źle nie wyglądała <oczko>
Koordynator Zlotów
 
Od: 20 mar 2010, 18:01
Posty: 1804 (19/17)
Skąd: Zielona Góra
Auto: 323f BA GT KL
323 BG GT BP

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy