Czy nadwozie jest ocynkowane? (323F BG)

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez pitbul » 17 kwi 2004, 18:32

Mam małe pytanko czy mazda 323f rok 1991 będzie miała blachy w ocynku i jaka jest w nich blacharka
Początkujący
 
Od: 17 kwi 2004, 18:25
Posty: 7
Skąd: lubin
Auto: mazda323f

Postprzez Smirnoff » 17 kwi 2004, 21:22

Tak, generacja BG miała ocynkowane blachy – jak auto nie przeszło duuużego dzwona i nikt nie narzucał na nie szpachli łopatą, to raczej nie powinno byc problemu z korozją. Inaczej mówiąc – jak kupisz auto dziewicze, w oryginalnej farbie, to w wieku 10 lat będize w stanie idealnym. Jak kupisz klepane, szpachlowane, malowane (czyli najczęstsze przypadki), to wszystko zależy od tego, jak ktoś to naprawił i zabezpieczył, bo wiadomo, ze np przy klepaniu i podgrzeaniu palnikiem ocynk idzie się walić...
Pozdro
SM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 17:16
Posty: 1008
Skąd: Loobleen City
Auto: ma$da CA KL-ZE – już nie ;) & CA B6

Postprzez pitbul » 17 kwi 2004, 22:24

ok dzięki .
Początkujący
 
Od: 17 kwi 2004, 18:25
Posty: 7
Skąd: lubin
Auto: mazda323f

Postprzez cronos2002 » 18 kwi 2004, 05:52

A jak jest w przypadku 626 GE, konkretnie chodzi o cronosa – czy tam tez był ocynk ? (bo mi sie wydaje ze nie :( )
Forumowicz
 
Od: 15 paź 2011, 07:54
Posty: 82

Postprzez Smirnoff » 18 kwi 2004, 21:13

z tego co wiem, to w GE na 100% był ocynk, w cronosach tym samym pewnie tesh.
Pozdro
SM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 17:16
Posty: 1008
Skąd: Loobleen City
Auto: ma$da CA KL-ZE – już nie ;) & CA B6

Postprzez Łukasz » 18 kwi 2004, 22:17

Ja mam protege z 1993 BG 1.8 16V z jednym wałkiem i jest 100% ocynk,a znajomi mają BG europejskie wersje i widac na nich korozje.Moja jest w stanie IDEALNYM nawet od spodu.Serio.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2004, 21:52
Posty: 734
Skąd: Legionowo
Auto: Mazda 6 GH MZR-CD Wagon

Postprzez luca » 18 kwi 2004, 23:25

Ja mam 323F BG 93 i jest ocynk, leci niestety rdza na błotnikach z tyłu (nie zabezpieczone od strony wewnętrznej)
Mazda Motor Company
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2004, 15:12
Posty: 811
Skąd: DC
Auto: Astra 1.4

Postprzez Smirnoff » 19 kwi 2004, 01:28

No bo w polskich realiach przy duzej ilosći soli, wskazane jest, aby doglądać fabrycznej konsewacji i w razie potrzeby uzupełniać na czas ubytki w zabezpieczeniu podwozia. Bo jak najpierw wymyje do gołej blachy (w sumie to mozna powiedzieć, ze to jak wypiaskowanie) i potem potraktuje w zimę solą, no to się korozja rozwija. Poza tym, zależy czy ten element akurat był kiedyś uszkodzony i naprawiany, czy też nie.
Pozdro
Smirnoff
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 17:16
Posty: 1008
Skąd: Loobleen City
Auto: ma$da CA KL-ZE – już nie ;) & CA B6

Postprzez luca » 19 kwi 2004, 01:32

Raczej uszkodzone nie były (oba błotniki), ale sęk w tym, że od wewnętrznej strony blacha zagięta jest w rynienkę, i siłą rzeczy w zimie w tej rynience zbiera się solanka. A swoją drogą już kilka efek z tej serii oglądałem pod tym kątem i zdaje się jest to problem nie tylko mój. Największy hardkorr to była efka z zeżartym do połowy błotnikiem, tak że na luzie dałoby radę założyć oponę 21 cali.
Mazda Motor Company
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2004, 15:12
Posty: 811
Skąd: DC
Auto: Astra 1.4

Postprzez Smirnoff » 19 kwi 2004, 01:40

Hehehe, to nieźle. Ja miałem 2 efki BG i w żadnej nic nie żarło. Ale jak wypłukało zabezpieczenie, to sam potraktowałem wnękę i rant hamerritem. Pozdro.SM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 17:16
Posty: 1008
Skąd: Loobleen City
Auto: ma$da CA KL-ZE – już nie ;) & CA B6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323