Brak oleju – co sie stało?

Postprzez duszekt » 14 lip 2011, 13:45

Jeszcze raz witam koleżanki i kolegów z klubu mazda.
Trzy dni temu zostałem szczęśliwym posiadaczem Mazdy MPV z 2002 r z przebiegiem 140 tyś km z silnikiem 2,0 TD. Auto kupiłem w Niemczech . Niestety nie dojechałem do domu bez usterek. Autem pokonałem 1000 km i na samym końcu podróży po długiej prostej przejechanej z prędkością 140 km/h po wyrzuceniu na luz zapaliło się światełko oleju a silnik zaczął dziwnie klekotać. Zatrzymałem się na stacji benzynowej aby zobaczyć co się stało. Ku mojemu zdziwieniu w silniku nie było prawie oleju. Po odkręceniu korka wydostawał się z niego dym/spaliny. Po dolaniu dwuch litrów oleju lampka zgasła ale niestety klekotanie nie ustało i auto zaczęło kopcić na siwo.
Po lekturze forum na temat MPV – ki nasuwa się jeden wniosek . Przytarłem silnik !!!!
No i teraz pytanie . Czy drodzy koledzy jesteście w stanie polecić mi mechanika ( dobrego, zaufanego, złotą rączkę ) z okolic Gdańska który rzetelnie przeprowadzi remont silnika ?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 14 lip 2011, 13:12
Posty: 5
Skąd: Gdańsk
Auto: Ford Focus
Mazda MPV

Postprzez sokoli_majster » 15 lip 2011, 09:23

Może Jaksa pod Warszawą ? Daleko ale rzetelnie. Zresztą poczytaj na forum opinie o nim.
sokoli_majster
 

Postprzez pdrog » 15 lip 2011, 18:29

Zobacz w tym wątku

viewtopic.php?f=63&t=96004


generalnie popytaj w wątku regionalnym
pdrog
 

Postprzez duszekt » 24 lip 2011, 11:32

Witam

Auto trafiło do mechanika.
Niestety szlif wału . Obruciła się panewka i pompa oleju padła.
Koszt naprawy z częściami 2100 zł czy to dużo ? Chyba już nie mam ochoty rozmawiać na ten temat :(
Dodatkowo koszt rozrządu 900 zł.
Przy okazji mam pytanie.
Czy przy wymianie firmowego radia na inny model 2DIN muszę mieć jeszcze dodatkowo jakąś ramkę?
Szukałem na forum ale raczej wymieniacie na 1DIN.

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 14 lip 2011, 13:12
Posty: 5
Skąd: Gdańsk
Auto: Ford Focus
Mazda MPV

Postprzez sokoli_majster » 24 lip 2011, 22:03

3000 za wszystko? Jesteś szczęściarzem! :D Ja miałem wydatek 3xwiększy <płacze>

Oczywiście że przy wymianie radia na 2DIN musisz mieć ramkę. Najszybciej znajdziesz na E-bay'u lub konkretnie w USA, ale pytaj również u nas, może akurat coś trafisz.

Użytkownik Norby ma chyba radio na 2DIN, jego zapytaj skąd ma ramkę.
sokoli_majster
 

Postprzez zaqcde » 24 lip 2011, 23:20

Witam
Takie małe pytanko z mojej strony, w jaki sposób mechanik sprawdził, że pompa oleju padła
Bo na moje to może zobaczyć jedynie powierzchnie czy są gładkie, ale to takie patrzenie w gwiazdy i mówienie, która jest większa a biorąc pod uwagę cenę naprawy to raczej nowej nie założyłeś, bo to około 2000 zł
Byłbym wdzięczny o odpowiedz czy pompa była gdzieś na stole probierczym, bo chętnie poznałbym adres firmy, która zajmuje się sprawdzaniem pomp olejowych do samochodów osobowych czasami podczas napraw zatartych silników właśnie jest takie celowanie z pompą a tak była by pewność
Początkujący
 
Od: 30 sty 2011, 23:18
Posty: 19
Auto: mazda mpv 2,0 d 2004 r

Postprzez Steve » 25 lip 2011, 01:44

duszekt napisał(a):Czy przy wymianie firmowego radia na inny model 2DIN muszę mieć jeszcze dodatkowo jakąś ramkę?
Szukałem na forum ale raczej wymieniacie na 1DIN.
Pozdrawiam


Samo radio zamontujesz uzywajac uchwytów od oryginalnego radio.
Od frontu ramka jest potrzebna tylko jako maskownica.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2005, 19:15
Posty: 357 (12/15)
Skąd: IP33 BSE
Auto: mat + 3.4L V6 :-8

Postprzez hrabia82 » 26 lip 2011, 20:04

duszekt napisał(a):Witam
Czy przy wymianie firmowego radia na inny model 2DIN muszę mieć jeszcze dodatkowo jakąś ramkę?
Szukałem na forum ale raczej wymieniacie na 1DIN.



proszę tu link do aukcji: http://allegro.pl/nowe-radio-ramka-mazda-mpv-van-00-06-lodz-r120-i1708706502.html
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2010, 21:29
Posty: 377 (4/1)
Skąd: Białystok
Auto: Jest: VOLVO XC90 3.2L 248KM AT 20p7r.
Była: Mazda 5 CR 2008r lift, 2.0 BP AT TOP
LPG STAG 300Premium + Hana

Postprzez sokoli_majster » 27 lip 2011, 10:47

Kolego Hrabia82, czytasz bez zrozumienia. <glupek2> Kolega duszekt pyta się czy potrzeba ramki do radia 2DIN a Ty mu podsyłasz linka do ramki 1DIN.

Teraz pytanie do Steve, czy aby sama maskownica wystarczy? Bo kształt obramowania fabrycznego radia jest trapezowaty a nie prostokątny.
sokoli_majster
 

Postprzez soplica_2004 » 26 paź 2011, 10:28

Witam posiadam Mazdę MPV z 2004r w dizlu. Zdarzyła mi się bardzo nie przyjemna przygoda z pewną ASO -mianowicie zapaliła mi się kontrolka od ciśnienia oleju więc udałem się do ASO, tam stwierdzono niskie ciśnienie -wymiana pompy olejowej. Kupiłem używaną pompę, serwis ją ocenił że się nadaje. Po zamontowaniu daje na zimnym jak i na ciepłym silniku wysokie ciśnienie. Niestety w moim odczuciu silnik nie pracował prawidłowo co mocno sugerowałem mechanikom. Po przejechaniu kilkunastu kilometrów w aucie soś zastukało i zgasł. Zadzwoniłem do serwisu,przyjechał mechanik odłączył przewód podciśnieniowy od Turbiny i kazał wracać do warsztatu. Niestety po kilku kilometrach zapaliła się kontrolka ciśnienia oleju silnik przytarł się na wale i dwóch korbach. W wyjaśnieniu usłyszałem że panewki już wcześniej musiały przyłapać ,ale oni tego nie sprawdzili więc w ramach rekompensaty ja zapłacę za szlify i materiały,a oni za darmo mi to poskładają. Chcąc uniknąć wszelakich problemów zgodziłem się na ten układ, niestety radość moja nie trwała długo. Sytuacja była prawie analogiczna ,w aucie po złożeniu znowu coś pukało, mechanik mówił że to wtrysk puka i trzeba go wymienić,poza tym wszystko jest OK. Zrobiłem około 200km bardzo delikatnej jazdy i znowu coś załomotało w silniku i zgasł. Po przewiezieniu na lawecie auta do ASO mechanik zdjął pokrywę zaworów i stwierdził że musiało być jakieś mocne uderzenie od dołu silnika ,bo popękały krzywki. Szef odrazu zwala winę na pompę ponieważ była używana, chociaż wcześniej mówił że jest OK. Zamówiłem rzeczoznawcę ,zobaczę co on na to wszystko powie. O przebiegu tej sprawy będę na forum informował. Oczekuję od forumowiczów ciekawych porad i sugestii za co z góry dziękuje <płacze>
soplica_2004
 

Postprzez sokoli_majster » 26 paź 2011, 11:47

ech... mnie też było dane się przekonać (niestety boleśnie) że ten silnik ma swoje bolączki które kończą się bardzo przykro – zatarciem silnika! Trzeba czytać forum ale kto to robi przed faktem, dopiero po :(

odpowiedź na Twoje pytanie brzmi: Należało wcześniej sprawdzić i/lub wymienić podkładki pod wtryskami oraz sprawdzić "smoka olejowego" (sitko olejowe w misce olejowej). To że wymienili pompę oleju nic nie dało bo zatkany smok nie przepuszczał prawidłowo oleju do wszystkich tłoków/cylindrów.

Tak na moje laika oko by wyglądała Twoja historia, niech mnie fachowcy poprawią.
sokoli_majster
 

Postprzez Steve » 27 paź 2011, 11:11

Soplica poczytaj tutaj
viewtopic.php?f=90&t=45789
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2005, 19:15
Posty: 357 (12/15)
Skąd: IP33 BSE
Auto: mat + 3.4L V6 :-8

Postprzez soplica_2004 » 27 paź 2011, 18:30

sokoli_majster napisał(a):ech... mnie też było dane się przekonać (niestety boleśnie) że ten silnik ma swoje bolączki które kończą się bardzo przykro – zatarciem silnika! Trzeba czytać forum ale kto to robi przed faktem, dopiero po :(

odpowiedź na Twoje pytanie brzmi: Należało wcześniej sprawdzić i/lub wymienić podkładki pod wtryskami oraz sprawdzić "smoka olejowego" (sitko olejowe w misce olejowej). To że wymienili pompę oleju nic nie dało bo zatkany smok nie przepuszczał prawidłowo oleju do wszystkich tłoków/cylindrów.

Tak na moje laika oko by wyglądała Twoja historia, niech mnie fachowcy poprawią.


Sugestia jak najbardziej słuszna , ale nie dotyczy mojego przypadku ponieważ nie wyobrażam sobie zmiany pompy bez dokładnego oczyszczenia smoka, osobiście sprawdziłem. U mnie najprawdopodobniej jest zapchany któryś z kanałów olejowych, ale to się okaże w Poniedziałek podczas rozbiórki silnika w obecności rzeczoznawcy :(
soplica_2004
 

Postprzez soplica_2004 » 27 paź 2011, 18:40

Steve napisał(a):Soplica poczytaj tutaj
viewtopic.php?f=90&t=45789


Ponieważ jestem jeszcze nie doświadczonym forumowiczem ponowie pytanie któregoś z kolegów ; czy wie ktoś gdzie można sprawdzić pompę olejową tak żeby było pisemne poświadczenie o jej wydajnościach?
soplica_2004
 

Postprzez zaqcde » 27 paź 2011, 21:37

Witam
Z mojego doświadczenia mazda kupiona z uszkodzonym silnikiem od brata przytarty na ostatnich korbach wizyta w serwisie mazdy i oczywiście pan stwierdza, iż to na pewno pompa oleju proponuje nową za 2,5 tys. zł
Zaczynam kombinować jak kupić używaną i ją sprawdzić i tu zonk wszystkie możliwości wyczerpane chyba nie ma takiego warsztatu lub jest naprawdę dobrze ukryty
Sprawdzenie oferuje pan z serwisu (flaszka do niego leci ) na pytanie jak to zrobi nie chce zdradzić po długich naleganiach( flaszka do niego leci) przyznaje się, iż także nie posiadają stołu do sprawdzania sprawności pompy a robią to jedynie oceniając gładkość powierzchni wewnętrznych ( tak to każdy może jak ją rozbierzesz) i co najdziwniejsze moja pompa niewiele odbiega od nowej poza tym, jeśli są jakiekolwiek niedomagania pompy oleju to turbina powinna paść najszybciej

Rozebranie silnika już poza serwisem stwierdzamy z mechanikiem przytarcie na 4 korbie oraz fioletowe zabarwienie powierzchni wału nieporysowany tylko właśnie takie przegrzanie metalu

Kolejna flaszka leci do pana z serwisu a ten jednoznacznie kwalifikuje usterkę jako wynikającą z przegrzewania się silnika i nie chodzi tu o jakieś jednorazowe przegrzanie, ale takie notoryczne do 100 i studzimy do 100 i studzimy Np 5-10 km (do pracy brata żona tak ma) ( pan nawet twierdził, iż mają to gdzieś opisane) wskaźnik zawsze na połowie lub troszkę powyżej tak było u niego i wtedy jedna ostrzejsza przejażdżka w jego wykonaniu i d...a

Nadmieniam, iż moja mazda zatarła się z prawidłowym poziomem oleju czystym smokiem i sprawną pompą uszczelkami pod wtryskami w idealnym stanie może zatarła to za duże słowo, ale zblokowało wał na 4 korbie i silnik stanął

Więc dalej grzebiemy z mechanikiem i faktycznie znajdujemy dziurawe przewody od chłodzenia ( na tyle) płyn faktycznie schodził zawsze do minimum

Naprawiamy przewody

Robię szlif wymieniam panewki ta sama pompa ten sam smok wszystko stare i silnik chodzi obecnie 15 tys po remoncie odpukać naprawdę idealnie

I bądź tu mądry ja też myślałem, iż jest to nietrafiona teoria lekko naciągana, ale ta sama pompa te same części właściwie nic nie zmieniłem poza nowymi panewkami i szlifem oraz uszczelnieniem przewodów i auto chodzi, więc może przyczyny zacierania się tych silników należy szukać poza samym układem smarowania
a tak na marginesie to osoba która proponowała mi pompę oleju później sama stwierdziła iż była by to dziwna sytuacja gdyż te pompy są praktycznie bezawaryjne a przytarcia dość częste

I tak to wyglądało u mnie
Początkujący
 
Od: 30 sty 2011, 23:18
Posty: 19
Auto: mazda mpv 2,0 d 2004 r

Postprzez gazparts » 27 paź 2011, 22:42

jeju jak to czytam tu ciary przechodzą :| , dobrze , że ma FS-sy.
bananmin
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 11:49
Posty: 989 (1/9)
Skąd: BUSKO KIELCE gdzieś pomiędzy
Auto: było BA, GF, GW LW fs i L3 MURANO i VOLVO v50T, S-Max 2,5Ljest ESCAPE 2l TURBO i Warrior 1700

Postprzez enkai » 27 paź 2011, 22:55

No tak, ale:
– jaki wpływ ma ignorowanie spadku poziomu chłodziwa?
– jaki wpływ ma olej – lepkość i/lub jakość? Nikt mi nie wmówi, że w każdym takim dizlu się zaciera a odkładanie się takich szlam i laków jest możliwe przy regularnych wymianach na właściwy olej zalecany przez producenta, sorry. Prawdopodobnie pierwszą rzeczą po nabyciu powinno być opuszczenie miednicy i podniesienie osłony zaworów i ocena zasyfienia a dopiero po tym ew. płukanie i wlanie nowego masła.
Babskie auto, wersja amerykańska viewtopic.php?f=313&t=118894
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2010, 19:22
Posty: 359 (3/0)
Skąd: Crack
Auto: Мазда МПВ '2004 LW AJ 24V6 / Corolla EE111
LPGTECH 516 / czysta benzyna
NIKO300SMC+ / brak
Hana 2000 zielona / /brak

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy