
problem z cewką zapłonową w Mazda 323f 2.0 16v 2001 wersja sportive
Strona 1 z 1
Mam problem z jedną cewką zapłonową!, od kiedy kupiłem mazdę to powstał syndrom palonej cewki. już piszę o co chodzi kiedy pierwszy raz wyskoczył mi check mój mechanik stwierdził, że spaliła się cewka i trzeba ją wymienić. Po wymianie i zakupie noewj cewki okazało się że problem nie zniknął po jednym dniu znowu zapalił mi się check i po spojrzeniu pod maskę okazało się że na nowej cewce pojawił się bombel stopionego plastiku(na cewce). Mój mechanik stwierdził że bład leży gdzieś dalej i po przejrzeniu kabli wymienił jeden kabelek który jak stwierdił się zużył i to on odpowiadał za spięcie które prowadziło do zepsucia cewki. Po wymianie kolejnej cewki i po kolejnym dniu i bład się powtarza wywala mi check i cewka znów się robi się gorąca.
!!!! koledzy pomóżcie mi bo już nie daje rady nie mam przyjemności z jazdy a portfel coraz bardziej boli, jak ktoś miał z czymś takim doczynienia proszę o porade

Mazda 323f 2.0 16V 2001
- Od: 25 paź 2011, 14:00
- Posty: 8
- Auto: Mazda 323f 2.0 16V 2001
a wymieniłeś obie cewki od razu wraz z przewodami czy tylko jedna i to sama cewkę?
sprawdź czy świece masz ok, czy złącza do cewek ok (te w cewkach i przewodach), zerknij jak wyglądają gniazda w fajkach na świece itd...
sprawdź czy świece masz ok, czy złącza do cewek ok (te w cewkach i przewodach), zerknij jak wyglądają gniazda w fajkach na świece itd...
może być, ale poczekaj na odpowiedzi starszych forumowiczów, w większości sportive 2.0 cewki i kable sa bez awaryjne. Jednak rożnie to bywa, nie raz ktoś kto je zdejmuje np złamie przewód, albo ciągnie za kabel niczym łańcuch od krowy i wtedy dupa.
jescze jedno wszystko się zaczęło od tego jak założyłem gaz:) może to coś pomoże wam na lepsze zrozumienie problemu, ale zaznaczam od spalenia 1 cewki już jeżdże tylko na bezynie i to samo mi się stało
Mazda 323f 2.0 16V 2001
- Od: 25 paź 2011, 14:00
- Posty: 8
- Auto: Mazda 323f 2.0 16V 2001
gaz ma inną temperaturę spalania wyższą i stąd ten check , na gazie dobra instalacja zapłonowa to podstawa aby spalić mieszankę i potrzebna mocna iskra jak masz przerwę na świecy 1.1 to zmniejsz ja do 0.9 i nie na oko tylko szczelinomierz i delikatnie ,też mam gaz i tak zrobione a zakładałem w bardzo dobrym warsztacie z renomą i mają hamownie a gość który mi zakładał jeździ mazda 323 bj 1.6 i też sobie przerobił to ma pojęcie o okręcie
i ważne mazda musi mieć szybkie wtryski gazu inaczej kiszka ,nie wiem jak u ciebie w silniku ale mazda ma tagzwane zubożenie miszanki ja mam instalke staga który ma opcje do mazdy zubożania . i tak sobie myśle czy gazownicy ci dobrze ustawili mape silnika i czy za jakiś czas nie bedziesz miał do robienia głowicy bo powypali ci zawory jakiś powód musi być w przepalaniu cewki ale to moje rozważania i mogę sie mylić
xedos1972
najnowsze informacje od mechanika po podłączeniu komputera wyszło, że błąd jest teraz z katalizatorem nie bylo tym razem błedu wypalania zapłonu, dodam tylko że dowiadywałem się przerwe na swiecy i miałem ustawione na 0.9 jeżeli chodzi o wtryski mam szybkie bo gosc u ktorego zakladalem ma napradwe niezle uznanie w tym fachu..... ale jeszcze raz powtarzam zeby nie wybic was z tropu jezdzilem przez caly czas od zamontowania ponownie cewki na benzynie..... kurcze naprawde nie wiem ale teraz zastanawiam czy nie ma to moze powiazania z układem elektryki?????
Mazda 323f 2.0 16V 2001
- Od: 25 paź 2011, 14:00
- Posty: 8
- Auto: Mazda 323f 2.0 16V 2001
Jak dla mnie tylko instalacja elektryczna wchodzi w rachubę. Sprawdź co się dzieje z prądnicą czy aby nie jest czarna. Sprawdź napięcie na klemach po odpaleniu silnika. Pali Ci cały czas tą samą cewkę czy na przemian?
-
Matanjah
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości