problem z cewką zapłonową w Mazda 323f 2.0 16v 2001 wersja sportive

Postprzez stowka82 » 25 paź 2011, 14:13

Mam problem z jedną cewką zapłonową!, od kiedy kupiłem mazdę to powstał syndrom palonej cewki. już piszę o co chodzi kiedy pierwszy raz wyskoczył mi check mój mechanik stwierdził, że spaliła się cewka i trzeba ją wymienić. Po wymianie i zakupie noewj cewki okazało się że problem nie zniknął po jednym dniu znowu zapalił mi się check i po spojrzeniu pod maskę okazało się że na nowej cewce pojawił się bombel stopionego plastiku(na cewce). Mój mechanik stwierdził że bład leży gdzieś dalej i po przejrzeniu kabli wymienił jeden kabelek który jak stwierdił się zużył i to on odpowiadał za spięcie które prowadziło do zepsucia cewki. Po wymianie kolejnej cewki i po kolejnym dniu i bład się powtarza wywala mi check i cewka znów się robi się gorąca.!!!!!! koledzy pomóżcie mi bo już nie daje rady nie mam przyjemności z jazdy a portfel coraz bardziej boli, jak ktoś miał z czymś takim doczynienia proszę o porade
Mazda 323f 2.0 16V 2001
Początkujący
 
Od: 25 paź 2011, 14:00
Posty: 8
Auto: Mazda 323f 2.0 16V 2001

Postprzez wtyku » 25 paź 2011, 15:17

a wymieniłeś obie cewki od razu wraz z przewodami czy tylko jedna i to sama cewkę?

sprawdź czy świece masz ok, czy złącza do cewek ok (te w cewkach i przewodach), zerknij jak wyglądają gniazda w fajkach na świece itd...
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2009, 16:53
Posty: 249 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F Sportive 131KM FS BP 2001r.
Jest Toyota Prius 2012r 1,8l BP HSD

Postprzez stowka82 » 25 paź 2011, 16:05

wymieniłem tylko jedną cewkę ale pytałem się mechanika czy nie trzeba wymienic obu ale odp że jezeli druga działa nie trzeba tego robic, przewody sa okej koncówki łaczace cewke raczej tez
Mazda 323f 2.0 16V 2001
Początkujący
 
Od: 25 paź 2011, 14:00
Posty: 8
Auto: Mazda 323f 2.0 16V 2001

Postprzez wtyku » 25 paź 2011, 16:09

jeśli sprawdzał na oscyloskopie to ok.
Jak na oko to nikt tego nie stwierdzi.
Jak świece?
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2009, 16:53
Posty: 249 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F Sportive 131KM FS BP 2001r.
Jest Toyota Prius 2012r 1,8l BP HSD

Postprzez stowka82 » 25 paź 2011, 16:11

wymieniłem wszystkie przy wymianie cewki..... mam pytanie sprawdzał tylko na oko ale to może być przyczyna przewodów????
Mazda 323f 2.0 16V 2001
Początkujący
 
Od: 25 paź 2011, 14:00
Posty: 8
Auto: Mazda 323f 2.0 16V 2001

Postprzez wtyku » 25 paź 2011, 16:20

może być, ale poczekaj na odpowiedzi starszych forumowiczów, w większości sportive 2.0 cewki i kable sa bez awaryjne. Jednak rożnie to bywa, nie raz ktoś kto je zdejmuje np złamie przewód, albo ciągnie za kabel niczym łańcuch od krowy i wtedy dupa.
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2009, 16:53
Posty: 249 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F Sportive 131KM FS BP 2001r.
Jest Toyota Prius 2012r 1,8l BP HSD

Postprzez stowka82 » 25 paź 2011, 16:29

rozumiem dzieki
Mazda 323f 2.0 16V 2001
Początkujący
 
Od: 25 paź 2011, 14:00
Posty: 8
Auto: Mazda 323f 2.0 16V 2001

Postprzez xedos1972 » 25 paź 2011, 17:47

jeśli to są cewki podobne do tych z 1.5 lub 1.6 to ciężko sprawdzić oscyloskopem bo są ze wzmacniaczem czy coś w tym stylu moje tak sprawdzali i nic
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez xedos1972 » 25 paź 2011, 17:50

jakie błędy ci wywala to że check ci się zapala to zrozumiałe a na macanego to pół samochodu wymienisz i nadal bedzie lipa
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez stowka82 » 25 paź 2011, 18:12

wywaliło mi problem z zapłonem oraz katalizator
Mazda 323f 2.0 16V 2001
Początkujący
 
Od: 25 paź 2011, 14:00
Posty: 8
Auto: Mazda 323f 2.0 16V 2001

Postprzez stowka82 » 25 paź 2011, 18:23

jescze jedno wszystko się zaczęło od tego jak założyłem gaz:) może to coś pomoże wam na lepsze zrozumienie problemu, ale zaznaczam od spalenia 1 cewki już jeżdże tylko na bezynie i to samo mi się stało
Mazda 323f 2.0 16V 2001
Początkujący
 
Od: 25 paź 2011, 14:00
Posty: 8
Auto: Mazda 323f 2.0 16V 2001

Postprzez xedos1972 » 25 paź 2011, 18:31

mierzył napięcie na kostce którą wpina w cewke w jedne i drugiej czy jest takie samo może problem leży gdzieś indziej i zbyt wysokie napięcie trafia do cewki
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez xedos1972 » 25 paź 2011, 18:50

gaz ma inną temperaturę spalania wyższą i stąd ten check , na gazie dobra instalacja zapłonowa to podstawa aby spalić mieszankę i potrzebna mocna iskra jak masz przerwę na świecy 1.1 to zmniejsz ja do 0.9 i nie na oko tylko szczelinomierz i delikatnie ,też mam gaz i tak zrobione a zakładałem w bardzo dobrym warsztacie z renomą i mają hamownie a gość który mi zakładał jeździ mazda 323 bj 1.6 i też sobie przerobił to ma pojęcie o okręcie :D i ważne mazda musi mieć szybkie wtryski gazu inaczej kiszka ,nie wiem jak u ciebie w silniku ale mazda ma tagzwane zubożenie miszanki ja mam instalke staga który ma opcje do mazdy zubożania . i tak sobie myśle czy gazownicy ci dobrze ustawili mape silnika i czy za jakiś czas nie bedziesz miał do robienia głowicy bo powypali ci zawory jakiś powód musi być w przepalaniu cewki ale to moje rozważania i mogę sie mylić
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez stowka82 » 25 paź 2011, 19:56

najnowsze informacje od mechanika po podłączeniu komputera wyszło, że błąd jest teraz z katalizatorem nie bylo tym razem błedu wypalania zapłonu, dodam tylko że dowiadywałem się przerwe na swiecy i miałem ustawione na 0.9 jeżeli chodzi o wtryski mam szybkie bo gosc u ktorego zakladalem ma napradwe niezle uznanie w tym fachu..... ale jeszcze raz powtarzam zeby nie wybic was z tropu jezdzilem przez caly czas od zamontowania ponownie cewki na benzynie..... kurcze naprawde nie wiem ale teraz zastanawiam czy nie ma to moze powiazania z układem elektryki?????
Mazda 323f 2.0 16V 2001
Początkujący
 
Od: 25 paź 2011, 14:00
Posty: 8
Auto: Mazda 323f 2.0 16V 2001

Postprzez Matanjah » 25 paź 2011, 23:05

Jak dla mnie tylko instalacja elektryczna wchodzi w rachubę. Sprawdź co się dzieje z prądnicą czy aby nie jest czarna. Sprawdź napięcie na klemach po odpaleniu silnika. Pali Ci cały czas tą samą cewkę czy na przemian?
Matanjah
 

Postprzez stowka82 » 26 paź 2011, 07:02

pali mi cały czas tą samą cewkę..
Mazda 323f 2.0 16V 2001
Początkujący
 
Od: 25 paź 2011, 14:00
Posty: 8
Auto: Mazda 323f 2.0 16V 2001

Postprzez wtyku » 31 paź 2011, 13:20

rozwiazales problem?
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2009, 16:53
Posty: 249 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F Sportive 131KM FS BP 2001r.
Jest Toyota Prius 2012r 1,8l BP HSD

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323