ok – ale to było w odniesieniu do twojego postuMieczyslaw napisał(a):maxim piszesz i nie wiadomo do kogo, zwracaj sie jakos osobowo
Prawidłowe obroty biegu jałowego
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
maxim_wawa napisał(a):ok – ale to było w odniesieniu do twojego postu
aha no ok. i co z tym najlepiej zrobic? mi sie wydawalo ze z kadowniem jest cos nie tak bo w momencie wlaczania pompy wspomagania obroty spadaly

-
Darnok - chlopak na opak
- Od: 3 lut 2008, 16:38
- Posty: 4703 (5/32)
- Skąd: eldoRadom, Kopenhaga
- Auto: 626GF 1.8 97'
ex 323F BA GT Z5 95'
ex Suzuki Swift 06'
6GH 2.0 Sport 11'
Mieczyslaw napisał(a):maxim_wawa napisał(a):ok – ale to było w odniesieniu do twojego postu
aha no ok. i co z tym najlepiej zrobic? mi sie wydawalo ze z kadowniem jest cos nie tak bo w momencie wlaczania pompy wspomagania obroty spadaly
wspomaganie zawsze na postoju obniza obroty chyba ze elektryczne
u mnie jazdy z obrotami byly wlasnie spowodowane padnietym IAC i rozregulowana przepsutnica
a gasniecie w zakretach bylo przy zapowietrzonym ukladzie
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
maxim,
Jaki ukł odpowietrzyć, wodny czy hydrauliczny od hamulca i sprzegła? czy twoja wypowiedź tyczy się za wysokich obrotów przy odpalaniu czy popadaniu w za niskie??
odnośnie za niskich obrotów, np przy hamowaniu przed skrzyżowaniem. zauważyłem, że może to mieć jakiś związek z ukł hamulcowym bo jak odpuszczę hamulec to obroty z niskich od razu wskakują na prawidłowe. czy też tak macie?
Jaki ukł odpowietrzyć, wodny czy hydrauliczny od hamulca i sprzegła? czy twoja wypowiedź tyczy się za wysokich obrotów przy odpalaniu czy popadaniu w za niskie??
odnośnie za niskich obrotów, np przy hamowaniu przed skrzyżowaniem. zauważyłem, że może to mieć jakiś związek z ukł hamulcowym bo jak odpuszczę hamulec to obroty z niskich od razu wskakują na prawidłowe. czy też tak macie?
- Od: 3 cze 2011, 01:04
- Posty: 115
- Skąd: Ciechanów
- Auto: 626 gf 2001 2.0 136km
gslaw napisał(a):maxim,
Jaki ukł odpowietrzyć, wodny czy hydrauliczny od hamulca i sprzegła? czy twoja wypowiedź tyczy się za wysokich obrotów przy odpalaniu czy popadaniu w za niskie??
odnośnie za niskich obrotów, np przy hamowaniu przed skrzyżowaniem. zauważyłem, że może to mieć jakiś związek z ukł hamulcowym bo jak odpuszczę hamulec to obroty z niskich od razu wskakują na prawidłowe. czy też tak macie?
układ wodny, odpowietrtzenie wysprzeglika pomoze raczej na prace samego pedału sprzegla
spadek obrotów przy hamowaniu moze sugerowac konczonca sie pompe hamulcową albo zapowietrzony uklad
moja wypowiedz odnosi sie tak do za niskich obrotów jak i do gasniecia – troche z tematem walczyłem
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
maxim_wawa napisał(a):wspomaganie zawsze na postoju obniza obroty chyba ze elektryczne
to moze ja jestem przewrazaliwiony bo jak chce zawrocic to sie ma jakies nie wiem, 3 do 5km/h i obroty spadaja. Albo wczesniej tego nie zauwazylem albo tego nie bylo (moze zaczale msie za bardzo wczuwac w to auto
maxim_wawa napisał(a):u mnie jazdy z obrotami byly wlasnie spowodowane padnietym IAC i rozregulowana przepsutnica
jak bede mogl to sprawdze
maxim_wawa napisał(a):a gasniecie w zakretach bylo przy zapowietrzonym ukladzie
na zakretach nie gasnie tylko obroty lekko spadaja w momencie wlaczania sie pompy wspomagania

-
Darnok - chlopak na opak
- Od: 3 lut 2008, 16:38
- Posty: 4703 (5/32)
- Skąd: eldoRadom, Kopenhaga
- Auto: 626GF 1.8 97'
ex 323F BA GT Z5 95'
ex Suzuki Swift 06'
6GH 2.0 Sport 11'
Z tego co tutaj obserwuję od wiosny (pamiętasz Mieciu jak mi się obroty pierniczyły wtedy w lato pod M1?), to przyczyną może być i zawór IAC (mylnie nazywany silniczkiem krokowym) i uszczelka pod kolektorem. Jak zauważyłem, że ma ochotę zgasnąć na zakręcie , to znalazłem czas i zrobiłem juz wszystkie inne rzeczy które mogą być odpowiedzialne za wachania obrotów, czyli:
1. wyczyszczenie przepustnicy i zaworu IAC wraz z odpowietrzeniem układu
2. wymiana kabli (na NGK)
3. wymiana świec (na platynowki Denso, może i drogo, ale nie chciałem tam już zaglądać, dla firmy w której pracuję – 52 zł/szt.)
4. wymiana oringa pod zaworem IAC (to dość dużo poprawiło)
5. chciałem wyczyścić EGR, ale jak go odkręciłem i nie mogłem rozkręcić, to diabelskie ogniki zabłysły mi w oczach – zaślepię sukinsyna
, do silnika musi się dostawać czyściutkie powietrze, a nie jakieś smrodziny
, zawsze kilka koników więcej
6. wymieniłem filtr powietrza (na fiamm)
7. regulacja zaworem IAC ( w nieskończoność)
8. regulacja śrubą na bajpasie.
Pozostała mi już tylko wymiana właśnie uszczelki pod kolektorem i przy okazji pod przepustnicą, co zrobię jutro. Najwiecej roboty, to zostawiłem sobie na koniec. Bardzo łatwo sprawdzić tą nieszczelnosć, na rozgrzanym silniku i wolnych obrotach psikamy plakiem, albo tam innym czym łatwopalnym, co tam kto ma, na łączenie kolektora ssącego i głowicy, tak po całosci, gdzie się da. Jeśli obroty się zwiekszają to wszystko jasne. Któryś Kolega już opisywał ten sposób, chyba gdzieś na forum czytałem.
CDN.
1. wyczyszczenie przepustnicy i zaworu IAC wraz z odpowietrzeniem układu
2. wymiana kabli (na NGK)
3. wymiana świec (na platynowki Denso, może i drogo, ale nie chciałem tam już zaglądać, dla firmy w której pracuję – 52 zł/szt.)
4. wymiana oringa pod zaworem IAC (to dość dużo poprawiło)
5. chciałem wyczyścić EGR, ale jak go odkręciłem i nie mogłem rozkręcić, to diabelskie ogniki zabłysły mi w oczach – zaślepię sukinsyna

6. wymieniłem filtr powietrza (na fiamm)
7. regulacja zaworem IAC ( w nieskończoność)
8. regulacja śrubą na bajpasie.
Pozostała mi już tylko wymiana właśnie uszczelki pod kolektorem i przy okazji pod przepustnicą, co zrobię jutro. Najwiecej roboty, to zostawiłem sobie na koniec. Bardzo łatwo sprawdzić tą nieszczelnosć, na rozgrzanym silniku i wolnych obrotach psikamy plakiem, albo tam innym czym łatwopalnym, co tam kto ma, na łączenie kolektora ssącego i głowicy, tak po całosci, gdzie się da. Jeśli obroty się zwiekszają to wszystko jasne. Któryś Kolega już opisywał ten sposób, chyba gdzieś na forum czytałem.
CDN.
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Ja Ci powiem tak, jak przyjade to podjade o Ciebie z tymi obrotami 

-
Darnok - chlopak na opak
- Od: 3 lut 2008, 16:38
- Posty: 4703 (5/32)
- Skąd: eldoRadom, Kopenhaga
- Auto: 626GF 1.8 97'
ex 323F BA GT Z5 95'
ex Suzuki Swift 06'
6GH 2.0 Sport 11'











Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
mysle ze sie dogadamy
juz wiesz co i jak, co z czym i dlaczego wiec dobrze ebdzie 
dobra koniec OT
dobra koniec OT

-
Darnok - chlopak na opak
- Od: 3 lut 2008, 16:38
- Posty: 4703 (5/32)
- Skąd: eldoRadom, Kopenhaga
- Auto: 626GF 1.8 97'
ex 323F BA GT Z5 95'
ex Suzuki Swift 06'
6GH 2.0 Sport 11'
nieszczelny a tymbardziej zawieszony EGR moze powodować rożne hece – poczawszy od przygasania, byjania obrotami , problemów z odpalaniem a na gasnieciu przy zejsciu z obrotów konczac
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
maxim_wawa napisał(a):nieszczelny a tymbardziej zawieszony EGR moze powodować rożne hece – poczawszy od przygasania, byjania obrotami , problemów z odpalaniem a na gasnieciu przy zejsciu z obrotów konczac
Prawda. Dlatego zaślepiłem dziada.
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
tadziomaru1 napisał(a):maxim_wawa napisał(a):nieszczelny a tymbardziej zawieszony EGR moze powodować rożne hece – poczawszy od przygasania, byjania obrotami , problemów z odpalaniem a na gasnieciu przy zejsciu z obrotów konczac
Prawda. Dlatego zaślepiłem dziada.
Czy taka operacja będzie miała wpływ na parametry spalin w takim stopniu aby mieć kłopoty podczas przeglądu ?
No i uszczelka pod ssącym wymieniona. Pod przepustnicą też. Słynna śruba na rurce od EGR poszła łatwo. Wkurzało mnie tylko, jak zwykle, oczyszczanie z pozostałości starych uszczelek. Obroty zgodnie z założeniami wróciły do stanu prawidłowego. Są równiejsze niż przed odczuwalnym defektem uszczelki, zapewne po wymianie przewodów i świec, na które był już czas, w końcu wyśmigały 90tys. Cała operacja wyregulowania trwała półtorej minuty, śrubka regulacyjna teraz słuchała się mnie niesamowicie. Obroty równe, wskazówka ani drgnie i nic nie robi na niej większego wrażenia, ani klima, ani podgrzewanie tylnej szyby itp. Po gwałtownym odjęciu gazu, np przed zakrętem obroty spadają na ok 800 (nad tym się jescze zastanawiam, jest to do wyregulowania śrubą na bajpasie, muszę sobie poeksperymentować) i podnoszą się na ponad 1000 aby działały wspomagania – tak ma być. Po zatrzymaniu auta opadają na 750. Na postoju po dodaniu gazu obroty opadają szybko na jakieś 1200 i po momencie na 750. W tej chwili śruba na bajpasie wykręcona 2,5 obr. Regulacja zaworu IAC bardzo efektywna, bardzo czuła, trzeba wykonywać najmmniejsze możliwe ruchy. Wyjęta stara uszczelka była stwardniała i popękana, wychodzi na to, że trzeba ją raz na jakiś czas wymienić, u mnie to było po trochę ponad 90 tys, bo tyle autentycznie moja ma przejechane.
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
tadziomaru1, a próbowałeś po wymianie odpalić auto i zaobserwować obroty bez regulacji? Pytam, bo jak u siebie miałem wymienianą uszczelkę, to po wymianie nikt mi nic nie regulował, a obroty wróciły mi do normy same. Wcześniej przed wymianą auto potrafiło sobie zgasnąć np. po wciśnięciu sprzęgła przed zakręcie.
- Od: 14 kwi 2008, 19:17
- Posty: 810
- Skąd: Tomaszów Mazowiecki
- Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.
lucas83 napisał(a):tadziomaru1, a próbowałeś po wymianie odpalić auto i zaobserwować obroty bez regulacji? Pytam, bo jak u siebie miałem wymienianą uszczelkę, to po wymianie nikt mi nic nie regulował, a obroty wróciły mi do normy same. Wcześniej przed wymianą auto potrafiło sobie zgasnąć np. po wciśnięciu sprzęgła przed zakręcie.
No w sumie "siłą rzeczy" obserwowałem obroty bez regulacji
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Tadziu, szykuj warsztat na moja bestie 

-
Darnok - chlopak na opak
- Od: 3 lut 2008, 16:38
- Posty: 4703 (5/32)
- Skąd: eldoRadom, Kopenhaga
- Auto: 626GF 1.8 97'
ex 323F BA GT Z5 95'
ex Suzuki Swift 06'
6GH 2.0 Sport 11'
Mieczyslaw napisał(a):Tadziu, szykuj warsztat na moja bestie
Trzeba bedzie pozamiatać...
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6