Prawidłowe obroty biegu jałowego

Postprzez maxim_wawa » 14 paź 2011, 07:42

Mieczyslaw napisał(a):maxim piszesz i nie wiadomo do kogo, zwracaj sie jakos osobowo
ok – ale to było w odniesieniu do twojego postu
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez Mieczyslaw » 14 paź 2011, 11:38

maxim_wawa napisał(a):ok – ale to było w odniesieniu do twojego postu

aha no ok. i co z tym najlepiej zrobic? mi sie wydawalo ze z kadowniem jest cos nie tak bo w momencie wlaczania pompy wspomagania obroty spadaly
Obrazek
Darnok - chlopak na opak
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lut 2008, 16:38
Posty: 4703 (5/32)
Skąd: eldoRadom, Kopenhaga
Auto: 626GF 1.8 97'
ex 323F BA GT Z5 95'
ex Suzuki Swift 06'
6GH 2.0 Sport 11'

Postprzez maxim_wawa » 14 paź 2011, 11:58

Mieczyslaw napisał(a):
maxim_wawa napisał(a):ok – ale to było w odniesieniu do twojego postu

aha no ok. i co z tym najlepiej zrobic? mi sie wydawalo ze z kadowniem jest cos nie tak bo w momencie wlaczania pompy wspomagania obroty spadaly

wspomaganie zawsze na postoju obniza obroty chyba ze elektryczne

u mnie jazdy z obrotami byly wlasnie spowodowane padnietym IAC i rozregulowana przepsutnica

a gasniecie w zakretach bylo przy zapowietrzonym ukladzie
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez gslaw » 14 paź 2011, 13:12

maxim,

Jaki ukł odpowietrzyć, wodny czy hydrauliczny od hamulca i sprzegła? czy twoja wypowiedź tyczy się za wysokich obrotów przy odpalaniu czy popadaniu w za niskie??

odnośnie za niskich obrotów, np przy hamowaniu przed skrzyżowaniem. zauważyłem, że może to mieć jakiś związek z ukł hamulcowym bo jak odpuszczę hamulec to obroty z niskich od razu wskakują na prawidłowe. czy też tak macie?
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2011, 01:04
Posty: 115
Skąd: Ciechanów
Auto: 626 gf 2001 2.0 136km

Postprzez maxim_wawa » 14 paź 2011, 13:57

gslaw napisał(a):maxim,

Jaki ukł odpowietrzyć, wodny czy hydrauliczny od hamulca i sprzegła? czy twoja wypowiedź tyczy się za wysokich obrotów przy odpalaniu czy popadaniu w za niskie??

odnośnie za niskich obrotów, np przy hamowaniu przed skrzyżowaniem. zauważyłem, że może to mieć jakiś związek z ukł hamulcowym bo jak odpuszczę hamulec to obroty z niskich od razu wskakują na prawidłowe. czy też tak macie?


układ wodny, odpowietrtzenie wysprzeglika pomoze raczej na prace samego pedału sprzegla

spadek obrotów przy hamowaniu moze sugerowac konczonca sie pompe hamulcową albo zapowietrzony uklad

moja wypowiedz odnosi sie tak do za niskich obrotów jak i do gasniecia – troche z tematem walczyłem
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez Mieczyslaw » 14 paź 2011, 17:31

maxim_wawa napisał(a):wspomaganie zawsze na postoju obniza obroty chyba ze elektryczne

to moze ja jestem przewrazaliwiony bo jak chce zawrocic to sie ma jakies nie wiem, 3 do 5km/h i obroty spadaja. Albo wczesniej tego nie zauwazylem albo tego nie bylo (moze zaczale msie za bardzo wczuwac w to auto :P )

maxim_wawa napisał(a):u mnie jazdy z obrotami byly wlasnie spowodowane padnietym IAC i rozregulowana przepsutnica

jak bede mogl to sprawdze

maxim_wawa napisał(a):a gasniecie w zakretach bylo przy zapowietrzonym ukladzie

na zakretach nie gasnie tylko obroty lekko spadaja w momencie wlaczania sie pompy wspomagania
Obrazek
Darnok - chlopak na opak
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lut 2008, 16:38
Posty: 4703 (5/32)
Skąd: eldoRadom, Kopenhaga
Auto: 626GF 1.8 97'
ex 323F BA GT Z5 95'
ex Suzuki Swift 06'
6GH 2.0 Sport 11'

Postprzez Sadek_PL » 21 paź 2011, 08:05

koledzy i jaka jest wasza diagnoza bo sam jestem ciekaw, gdzie szukać tej przyczyny? Czy to wina silnika krokowego czy uszczelki kolektora dolotowego?
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2010, 14:33
Posty: 136
Skąd: Kraśnik/ Warszawa
Auto: Mazda 626 GF 97r 2.0 pb + lpg – 115KM

Postprzez tadziomaru1 » 21 paź 2011, 19:34

Z tego co tutaj obserwuję od wiosny (pamiętasz Mieciu jak mi się obroty pierniczyły wtedy w lato pod M1?), to przyczyną może być i zawór IAC (mylnie nazywany silniczkiem krokowym) i uszczelka pod kolektorem. Jak zauważyłem, że ma ochotę zgasnąć na zakręcie , to znalazłem czas i zrobiłem juz wszystkie inne rzeczy które mogą być odpowiedzialne za wachania obrotów, czyli:
1. wyczyszczenie przepustnicy i zaworu IAC wraz z odpowietrzeniem układu
2. wymiana kabli (na NGK)
3. wymiana świec (na platynowki Denso, może i drogo, ale nie chciałem tam już zaglądać, dla firmy w której pracuję – 52 zł/szt.)
4. wymiana oringa pod zaworem IAC (to dość dużo poprawiło)
5. chciałem wyczyścić EGR, ale jak go odkręciłem i nie mogłem rozkręcić, to diabelskie ogniki zabłysły mi w oczach – zaślepię sukinsyna <diabełek> , do silnika musi się dostawać czyściutkie powietrze, a nie jakieś smrodziny :D , zawsze kilka koników więcej
6. wymieniłem filtr powietrza (na fiamm)
7. regulacja zaworem IAC ( w nieskończoność)
8. regulacja śrubą na bajpasie.
Pozostała mi już tylko wymiana właśnie uszczelki pod kolektorem i przy okazji pod przepustnicą, co zrobię jutro. Najwiecej roboty, to zostawiłem sobie na koniec. Bardzo łatwo sprawdzić tą nieszczelnosć, na rozgrzanym silniku i wolnych obrotach psikamy plakiem, albo tam innym czym łatwopalnym, co tam kto ma, na łączenie kolektora ssącego i głowicy, tak po całosci, gdzie się da. Jeśli obroty się zwiekszają to wszystko jasne. Któryś Kolega już opisywał ten sposób, chyba gdzieś na forum czytałem.
CDN. :D
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez Mieczyslaw » 21 paź 2011, 19:50

Ja Ci powiem tak, jak przyjade to podjade o Ciebie z tymi obrotami :P
Obrazek
Darnok - chlopak na opak
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lut 2008, 16:38
Posty: 4703 (5/32)
Skąd: eldoRadom, Kopenhaga
Auto: 626GF 1.8 97'
ex 323F BA GT Z5 95'
ex Suzuki Swift 06'
6GH 2.0 Sport 11'

Postprzez tadziomaru1 » 21 paź 2011, 19:55

<lol> Nie ma sprawy! <spoko> <lol> <lol> <lol> Czyżbym Cię przeraził? <lol> <lol> <lol> No może jest trochę roboty... <lol> <lol> <lol>
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez Mieczyslaw » 21 paź 2011, 19:59

mysle ze sie dogadamy <piwo> :D juz wiesz co i jak, co z czym i dlaczego wiec dobrze ebdzie :D

dobra koniec OT :P
Obrazek
Darnok - chlopak na opak
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lut 2008, 16:38
Posty: 4703 (5/32)
Skąd: eldoRadom, Kopenhaga
Auto: 626GF 1.8 97'
ex 323F BA GT Z5 95'
ex Suzuki Swift 06'
6GH 2.0 Sport 11'

Postprzez maxim_wawa » 21 paź 2011, 20:21

nieszczelny a tymbardziej zawieszony EGR moze powodować rożne hece – poczawszy od przygasania, byjania obrotami , problemów z odpalaniem a na gasnieciu przy zejsciu z obrotów konczac
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez tadziomaru1 » 22 paź 2011, 16:11

maxim_wawa napisał(a):nieszczelny a tymbardziej zawieszony EGR moze powodować rożne hece – poczawszy od przygasania, byjania obrotami , problemów z odpalaniem a na gasnieciu przy zejsciu z obrotów konczac

Prawda. Dlatego zaślepiłem dziada. :D
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez motylek322 » 23 paź 2011, 17:11

tadziomaru1 napisał(a):
maxim_wawa napisał(a):nieszczelny a tymbardziej zawieszony EGR moze powodować rożne hece – poczawszy od przygasania, byjania obrotami , problemów z odpalaniem a na gasnieciu przy zejsciu z obrotów konczac

Prawda. Dlatego zaślepiłem dziada. :D

Czy taka operacja będzie miała wpływ na parametry spalin w takim stopniu aby mieć kłopoty podczas przeglądu ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2008, 11:41
Posty: 533 (1/15)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 626 GW 1999 1,8 kat

Postprzez tadziomaru1 » 24 paź 2011, 20:18

No i uszczelka pod ssącym wymieniona. Pod przepustnicą też. Słynna śruba na rurce od EGR poszła łatwo. Wkurzało mnie tylko, jak zwykle, oczyszczanie z pozostałości starych uszczelek. Obroty zgodnie z założeniami wróciły do stanu prawidłowego. Są równiejsze niż przed odczuwalnym defektem uszczelki, zapewne po wymianie przewodów i świec, na które był już czas, w końcu wyśmigały 90tys. Cała operacja wyregulowania trwała półtorej minuty, śrubka regulacyjna teraz słuchała się mnie niesamowicie. Obroty równe, wskazówka ani drgnie i nic nie robi na niej większego wrażenia, ani klima, ani podgrzewanie tylnej szyby itp. Po gwałtownym odjęciu gazu, np przed zakrętem obroty spadają na ok 800 (nad tym się jescze zastanawiam, jest to do wyregulowania śrubą na bajpasie, muszę sobie poeksperymentować) i podnoszą się na ponad 1000 aby działały wspomagania – tak ma być. Po zatrzymaniu auta opadają na 750. Na postoju po dodaniu gazu obroty opadają szybko na jakieś 1200 i po momencie na 750. W tej chwili śruba na bajpasie wykręcona 2,5 obr. Regulacja zaworu IAC bardzo efektywna, bardzo czuła, trzeba wykonywać najmmniejsze możliwe ruchy. Wyjęta stara uszczelka była stwardniała i popękana, wychodzi na to, że trzeba ją raz na jakiś czas wymienić, u mnie to było po trochę ponad 90 tys, bo tyle autentycznie moja ma przejechane.
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez lucas83 » 24 paź 2011, 20:38

tadziomaru1, a próbowałeś po wymianie odpalić auto i zaobserwować obroty bez regulacji? Pytam, bo jak u siebie miałem wymienianą uszczelkę, to po wymianie nikt mi nic nie regulował, a obroty wróciły mi do normy same. Wcześniej przed wymianą auto potrafiło sobie zgasnąć np. po wciśnięciu sprzęgła przed zakręcie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez tadziomaru1 » 24 paź 2011, 21:48

lucas83 napisał(a):tadziomaru1, a próbowałeś po wymianie odpalić auto i zaobserwować obroty bez regulacji? Pytam, bo jak u siebie miałem wymienianą uszczelkę, to po wymianie nikt mi nic nie regulował, a obroty wróciły mi do normy same. Wcześniej przed wymianą auto potrafiło sobie zgasnąć np. po wciśnięciu sprzęgła przed zakręcie.

No w sumie "siłą rzeczy" obserwowałem obroty bez regulacji :D . Najpierw. Inaczej się nie da. Przed wymianą uszczelki podkręciłem je trochę, żeby za bardzo nie gasła. Pomimo przybliżonego powrotu do nominalnych ustawień, idealne trafienie jest niezbyt możliwe, dlatego obroty były trochę za wysokie i konieczna była regulacja. Gdybym wcześniej nic nie kręcił, to zapewne regulacja byłaby niepotrzebna, tak jak u Ciebie :) .
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez lucas83 » 24 paź 2011, 22:37

No właśnie o to mi chodziło, bo nie wiedziałem, czy zawsze po wymianie tej uszczelki trzeba regulować coś. Okazuje się, że jak się nic nie grzebie, to nie trzeba :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez Mieczyslaw » 25 paź 2011, 18:44

Tadziu, szykuj warsztat na moja bestie :D
Obrazek
Darnok - chlopak na opak
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lut 2008, 16:38
Posty: 4703 (5/32)
Skąd: eldoRadom, Kopenhaga
Auto: 626GF 1.8 97'
ex 323F BA GT Z5 95'
ex Suzuki Swift 06'
6GH 2.0 Sport 11'

Postprzez tadziomaru1 » 25 paź 2011, 21:15

Mieczyslaw napisał(a):Tadziu, szykuj warsztat na moja bestie :D

Trzeba bedzie pozamiatać... :D
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6