W jaki sposób podłączyć światła do jazdy dziennej?

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez VeryCoolMan » 23 paź 2011, 00:27

tomek626 napisał(a):Rozumiem przepisy dotyczące montażu, że muszą same się zapalić po zapaleniu silnika i gasnąć po włączeniu drogowych. Jednak jeśli zamontuję takie światła i zastosuję mechaniczny włącznik, sam też będę je gasił gdy się zatrzymam, to czy ktoś to sprawdza? W końcu spełniają swoją rolę. Milicji chyba nic do tego jeśli świecą i zamontowane są tam gdzie powinny. Akurat widziałem w sklepie za 60zł i mam chęć założyć lecz najprościej by było zastosować zwykły włącznik.

Zapomnij <lol> wyłącznik to możesz zamontować tylko po to aby móc wyłączyć światła do jazdy dziennej całkowicie aby się nie włączały po uruchomieniu silnika "czy też przekręceniu kluczyka w pozycje zapłon bo tak też jest zgodnie z przepisami" :)
Obrazek
Obrazek
マツダ永遠に
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2006, 14:10
Posty: 640 (1/0)
Skąd: Południowy wschód
Auto: Xedos 9 TA 2,5v6

Postprzez tomek626 » 24 paź 2011, 08:58

Rozumiem , lecz mi chodzi o to jakie konsekwencje mogą być jeśli będę je sam włączał i wyłączał kiedy trzeba. Czy takich świateł nie można używać, przecież świecą tak samo, jedynie nie włączyły się same tylko ja je włączyłem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 wrz 2011, 11:41
Posty: 91
Skąd: Siedlce
Auto: 626 99" 2.0 GW Exclusive

Postprzez VeryCoolMan » 24 paź 2011, 20:01

tomek626 napisał(a):Rozumiem , lecz mi chodzi o to jakie konsekwencje mogą być jeśli będę je sam włączał i wyłączał kiedy trzeba. Czy takich świateł nie można używać, przecież świecą tak samo, jedynie nie włączyły się same tylko ja je włączyłem.

W najlepszym wypadku dostaniesz przy kontroli pouczenie że masz instalacje zrobioną źle i jak ma ona wyglądać poprawnie, lub zatrzymanie dowodu rejestracyjnego z mandacikiem.
Nie możesz w świetle przepisów sam włączać i wyłączać świateł w ten sposób który opisałeś, podłączenie w sposób poprawny wbrew pozorom nie jest takie trudne jak się wydaje jeśli sam nie znasz się na tym poproś znajomego który coś kuma w elektronice a na pewno sobie poradzi :)
Obrazek
Obrazek
マツダ永遠に
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2006, 14:10
Posty: 640 (1/0)
Skąd: Południowy wschód
Auto: Xedos 9 TA 2,5v6

Postprzez Lord » 29 mar 2012, 15:08

Próbował może ktoś podłączać układ na dwóch przekaźnikach, który umieściłem kilka postów wyżej? Przez zimę nic nie robiłem u siebie, ale można powoli przymierzać się do tego. Może ktoś już przetarł szlaki i ma jakieś wskazówki, co? Mam nadzieję, że nie będę pierwszy w modyfikowaniu świateł na tzw. "skandynawskie" ;)
Forumowicz
 
Od: 6 cze 2010, 01:30
Posty: 87
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 GY 2.0 LF-DE 2007
było: Corolla e12 2.0 D4D | 626 GF 2.0

Postprzez Floyd » 30 mar 2012, 00:50

Jest tylko jedno ale...nie żebym się czepiał, ale jakiś policjant teoretycznie mógłby.

Otóż wnęki w których kolega zamontował Ledy są na wysokości ok 23 -24 cm, wymiar 25 cm jest tuż ponad nimi.

Jest to teoretycznie idealne miejsce do ich montażu pod względem techniczno – estetycznym( i sam bym je tam najchętniej zamontował), ale co na to powie jakiś nadgorliwy policjant z linijką?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2010, 16:50
Posty: 111
Skąd: Zachodnia Polska
Auto: Mazda 626 GF dohc 2.0 116KM 99'

Postprzez maxim_wawa » 30 mar 2012, 08:35

Floyd napisał(a):Jest tylko jedno ale...nie żebym się czepiał, ale jakiś policjant teoretycznie mógłby.

Otóż wnęki w których kolega zamontował Ledy są na wysokości ok 23 -24 cm, wymiar 25 cm jest tuż ponad nimi.

Jest to teoretycznie idealne miejsce do ich montażu pod względem techniczno – estetycznym( i sam bym je tam najchętniej zamontował), ale co na to powie jakiś nadgorliwy policjant z linijką?


trzeba wsadzić bardziej baloniaste opony i będą wyżej <rotfl> <rotfl> <rotfl>
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez gslaw » 10 kwi 2012, 21:42

nor napisał(a):A ja zrobiłem światła do jazdy dziennej za 1,5 zł. Wykorzystałem światła przeciwmgielne :P i po włączeniu postojówek(mijania) gasną światła do jazdy dziennej :D


Nor,
Bardzo podoba mi się twój pomysł. Po co doczepiać jakieś diody jak mamy przeciwmgielne.
Czy mógłbyś zapodać jak to zrobiłeś?

Z góry dzięki
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2011, 01:04
Posty: 115
Skąd: Ciechanów
Auto: 626 gf 2001 2.0 136km

Postprzez rumunn95 » 10 kwi 2012, 22:23

powodzenia przy kontroli :D
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez gslaw » 11 kwi 2012, 12:49

to w takim razie czy ktoś spotkał się może z urządzeniem / przeróbką żeby światła "krótkie" zapalały się właśnie w ten sposób – bez postojówek i bez tylnych? a do tego te przednie zużywały 70% energii tego co normalnie? Słyszałem że w Audi A6 były takie patenty fabryczne.

pzdr
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2011, 01:04
Posty: 115
Skąd: Ciechanów
Auto: 626 gf 2001 2.0 136km

Postprzez tokar » 21 kwi 2012, 10:14

Jakiś tydzien temu, przeglądając allegro spotkałem się z układem, który obniżał moc żarówek świateł mijania do iluś tam %. można było napisać sprzedającemu którą opcje sie chce, bo było kilka do wyboru. Układ mniej więcej kosztował 35 zł o ile się nie mylę. Nie pamiętam szczegółów ,bo nie byłem zainteresowany takim rozwiązaniem. W każdym bądź razie – taki układ istnieje :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2009, 21:44
Posty: 150
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 323f BA Z5 98', LPG BRC sequent ( IV gen. )

Postprzez maxim_wawa » 21 kwi 2012, 11:18

pewnie jakieś ściemnianie tyrystorowe ale czy to ma sens i ile pożyje żarówka ?
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez Arek24 » 22 cze 2012, 13:15

Witam

też miałem problem z podłączeniem świateł dziennych pomógł mi sąsiad pokazał gdzie się znajduję napięcie od stacyjki resztę podłączyłem sam i zapala się bez problemu po przekręceniu kluczyka na kontrolka jak i po zapłonie gasną po włączeniu świateł postojowych mogę pomóc jak ktoś jeszcze nie znalazł napięcia od stacyjki nie trzeba przerabiać dodaje zdjęcie napięcie idzie do dolnego lewego kabelka w kostce silniczka od wycieraczek
Załączniki
CAM00178.jpg
zdjęcie z zapięciem stacyjki do świateł zdiennych
Ostatnio edytowano 13 mar 2013, 12:34 przez Arek24, łącznie edytowano 2 razy
Arek24
 

Postprzez chudya » 23 cze 2012, 09:29

maxim_wawa napisał(a):pewnie jakieś ściemnianie tyrystorowe ale czy to ma sens i ile pożyje żarówka ?

Pożyje dłużej :)
Żarówka, przy obniżeniu napięcia zasilania, świeci znacznie dłużej, niż przy napięciu znamionowym. Przykładowo, obniżenie napięcia zasilania do 90% wartości znamionowej podwyższa trwałość żarówki aż 4 krotnie. Poniżej wykres znaleziony na lighting.pl:

Obrazek
Artur
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lis 2007, 17:40
Posty: 122 (4/3)
Skąd: Zamość
Auto: 626 GF 2,0 136KM '01
była: 323F BG 1,8i 16V 103KM

Postprzez Lord » 2 sie 2012, 00:30

Wcześniej jakoś nie było czasu, więc dopiero teraz zabieram się powoli za montaż wspominanego wcześniej układu tzw. "świateł skandynawskich". Dla przypomnienia schemat poniżej:
Obrazek
Opis planowanej operacji w moim starszym poście.
Napotkałem jednak na mały problem, bo sterowanie światłami (w lewej manetce przy kierownicy) odbywa się "minusem". Czyli minus podawany jest na styki włączając tym samym światła pozycyjne i mijania. W tej sytuacji potrzebuję "minusa po stacyjce", bo w przeciwnym razie światła będą świeciły się cały czas. Nawet po wyjęciu kluczyka. Czy w ogóle jest możliwość znalezienia minusa, który po wyjęciu kluczyka nie będzie masą?

Jeśli nie znajdę miejsca, gdzie należy się wpiąć to czeka mnie prawdopodobnie dołożenie jeszcze jednego przekaźnika odłączającego minus po wyjęciu kluczyka albo jakiś inny sposób podłączenia.
Forumowicz
 
Od: 6 cze 2010, 01:30
Posty: 87
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 GY 2.0 LF-DE 2007
było: Corolla e12 2.0 D4D | 626 GF 2.0

Postprzez grzes » 2 sie 2012, 22:42

Mam nadzieje, że nikt nie będzie krzyczeć, że odgrzebuję stary watek, ale po prostu nie chciałem zakładać nowego.

Po przełożeniu elektrycznego sterowania szyb z tyłu wziąłem się za montaż halogenów. Mam już wszystko prócz przekaźnika i tu dwa pytania:
1. czy przekaźnik wymieniony wyżej będzie pasować również do Madzi 626 GW 98' RF2A DiTD 66kW?
2. gdzie w ogóle szukać miejsca, w którym należy go podpiąć?
grzes
 

Postprzez Paweł » 2 sie 2012, 23:40

Tak, będzie pasował. Taki sam przekaźnik jest również do świateł głównych i sygnału dźwiękowego. Jego miejsce jest w głównej skrzynce z bezpiecznikami i przekaźnikami pod maską.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/943)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Lord » 3 sie 2012, 02:59

Paweł napisał(a):Jego miejsce jest w głównej skrzynce z bezpiecznikami i przekaźnikami pod maską.
W mojej 626 GF (przed liftem) w skrzynce bezpieczników pod maską jest tylko miejsce na bezpiecznik. Czy możesz podać gdzie w takim razie montuje się ten przekaźnik, bo podejrzewam, że nie posiadam takowego. Fabrycznie nie było przednich halogenów.
W książce "workshop manual" (eng ver.) pokazane jest, ze gdzieś ma być w okolicach akumulatora, ale nie bardzo wiem gdzie.
Zresztą poruszałem już ten temat, ale bez skutku.
Post 1 – m.in. o przekaźniku
Post 2 – o wiązce
Forumowicz
 
Od: 6 cze 2010, 01:30
Posty: 87
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 GY 2.0 LF-DE 2007
było: Corolla e12 2.0 D4D | 626 GF 2.0

Postprzez Paweł » 3 sie 2012, 14:12

Instalacja prze liftingiem rzeczywiście różni się od tej późniejszej. Przed liftingiem w skrzynce bezpieczników GE4T nie ma miejsca na przekaźnik przednich świateł przeciwmgielnych (po liftingu znajduje się on z lewej strony skrzynki bezpieczników). Miejsce do jego podłączenia jest przed prawym kołem obok innych przekaźników świateł. Do gniazda przekaźnika świateł przeciwmgielnych dochodzą przewody: niebieski, zielono-czarny, niebiesko-biały i niebiesko żółty. Przekaźnik jest taki sam jak od świateł głównych i sygnału dźwiękowego.

Złącze na pierwszym zdjęciu, jeśli dochodzą do niego przewody czarny i niebiesko-biały, jest na pewno od wiązki halogenów.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/943)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez grzes » 4 sie 2012, 07:38

Dziękuję za odpowiedź i to od samego prezesa :D Teraz tylko czekam aż dostanę przekaźnik i uruchamiam halogeny.
grzes
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6