Różnice w wersji przed- i poliftingowej
I tu kolega ma racje bo z5 z przed fl to nie to samo co po fl:) z przed mialo hp a po mialo plytki a jeszcze niektore nie mialy lancuszka tylko pasek przez dwa walki, i z5 z przed fl to z5, a po fl to z5-de. a tak to roznice raczej sa we wnetrzu a mechanika zawiesznia itd jest to samo.
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
czyli moge spokojnie przerzucić silnik po lifcie do mojej przed liftowej madzi i być spokojnym o to że wszystko będzie działało jak powinno ? czy jakieś inne podzespoły silnika też musiałbym przełożyć ?
arafal21 napisał(a):I tu kolega ma racje bo z5 z przed fl to nie to samo co po fl:) z przed mialo hp a po mialo plytki a jeszcze niektore nie mialy lancuszka tylko pasek przez dwa walki, i z5 z przed fl to z5, a po fl to z5-de. a tak to roznice raczej sa we wnetrzu a mechanika zawiesznia itd jest to samo.
z5 na europe to "de" a na japonie oznaczenie "ze"
z5 przed liftowe mają płytki i łańcuch na wałkach...
I tu sie mylisz. jak mi dobierali z aso plytki i podawalem z5 mowil mi ze tam nie ma plytek tylko jest hp. z5-de czyli mowi ze po fl pozniej podalem vin i mowil ze jest to z5-de tylko z tych wczesnych.
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
Ale tez sie okazalo nawet pozniej przy regulacji mechanik sprawdzal na kompie z5 luz i tez pisalo HP... Dopiero wzial z5-de i wlasnie ze od danego roku.. wszytko pomieszane jak cholera. A to ze w aso tak robia zadna nowosc ja dlatego takie rzeczy wole sam robic bo polowa mechnikow nie bardzo wie jak co poskladac po rozebraniu.
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
no to czy to jest fl czy nie to wiem, tylko własnie chodzi mi o to czy nie będzie zgrzytu po tym jak wcisne silnik po lifcie do "obudowy" z 1994 r
gabarytowo jest to samo, osprzęt mozesz zostawic swój, bo troche zmian pod maska tez było min sonda 3 i 4 zyłowa, dolot do silniczka krokowego, sruba odbojnikowa przy przepustnicy po lifcie a przed był stycznik ... aparaty były rózne. Tak wiec słupek mozesz smiało pakowac
o ile jest zdrowy 
teoretycznie ma przejechane 79k km ale średnio w to wierze, jeszcze zobaczymy co mój mechanik na to powie, w razie czego cały osprzęt moge przerzucić bo jest na miejscu, tylko trzeba wykręcić z dawcy
arafal21 napisał(a):I tu kolega ma racje bo z5 z przed fl to nie to samo co po fl:) z przed mialo hp a po mialo plytki a jeszcze niektore nie mialy lancuszka tylko pasek przez dwa walki, i z5 z przed fl to z5, a po fl to z5-de. a tak to roznice raczej sa we wnetrzu a mechanika zawiesznia itd jest to samo.
Mistrzu ja nie powiedziałem, że nie ma różnic przed i po lifcie tylko że Z5 to Z5. Jak do efki z BP włożysz BP z mazdy BG to przecież też będzie chodził, i taki swap jest możliwy (bo BP to BP) a jednak różnice są.
Witam
Mechanik sprawdzał dzisiaj w swoim "wypasionym" programie w kompie i na wszystkie sposoby wychodziło że płytki są od chyba 1999r, a ja jestem przekonany że mam płytki i chyba trzeba pokrywę ściągnąć czy jakoś przez korek wlewu oleju można to oblukać?
Mój VIN JMZBA145201605841 czyli poliftowiec z 03.10.1997
Jeszcze mam pytanko czy po ściągnięciu pokrywy od razu wcześniej kupić uszczelkę czy stara się nada do ponownego montażu
Mechanik sprawdzał dzisiaj w swoim "wypasionym" programie w kompie i na wszystkie sposoby wychodziło że płytki są od chyba 1999r, a ja jestem przekonany że mam płytki i chyba trzeba pokrywę ściągnąć czy jakoś przez korek wlewu oleju można to oblukać?
Mój VIN JMZBA145201605841 czyli poliftowiec z 03.10.1997
Jeszcze mam pytanko czy po ściągnięciu pokrywy od razu wcześniej kupić uszczelkę czy stara się nada do ponownego montażu
- Od: 28 sty 2011, 19:29
- Posty: 23
- Skąd: Tychy
- Auto: 323F BA 1.5 Z5 1998
Ale o czym mowa
Silnik przekładasz bezproblemowo. Różni się jedynie osprzętem. Co do dywagacji na temat płytek ( a jak mniemam chodzi o sterowanie zaworami ) to chyba myli się panowie wam silniki Z5 ( do 98r. ) i ZL ( od 99r. ) o tej samej pojemności skokowej. Z tego co ja pamiętam to każdy Z5 jest na płytkach. Co do reszty różnic to nie pamiętam, ale wszystko jest na forum. Wystarczy wstukać w wyszukiwarkę różnice pomiędzy tymi silnikami 
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
- Od: 1 kwi 2005, 21:35
- Posty: 1854
- Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
- Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008
OK dzięki chciałem się tylko upewnić co do regulacji bo mi namącił w głowie mechanik że hydrauliczna regulacja a ja byłem na 90% pewien że płytki są do regulacji. 
- Od: 28 sty 2011, 19:29
- Posty: 23
- Skąd: Tychy
- Auto: 323F BA 1.5 Z5 1998
Mógł by mi ktoś powiedzieć jakie przyciski, za co odpowiadające tam się znajdują?


- Od: 9 maja 2010, 13:29
- Posty: 129
- Skąd: Chełm
- Auto: 323F BA 1.8 i BG 1.6
u góry włącznik spryskiwaczy reflektorów
Brakujący przycisk odpowiada za pobór powietrza z zewnątrz.
Mam jeszcze takie pytanie moja Madzia nie posiada elektrycznej regulacji świateł, pod panelem znalazłem wolną wtyczkę chyba do regulatora i tu nasuwa się moje pytanie czy jak dodam regulator i zakupie lampy z silniczkami będzie mi to działało? Pod maską w okolicy lamp też mam jakieś wolne wtyki lecz nie wiem czy odpowiadają one za ustawiane reflektorów.
Mam jeszcze takie pytanie moja Madzia nie posiada elektrycznej regulacji świateł, pod panelem znalazłem wolną wtyczkę chyba do regulatora i tu nasuwa się moje pytanie czy jak dodam regulator i zakupie lampy z silniczkami będzie mi to działało? Pod maską w okolicy lamp też mam jakieś wolne wtyki lecz nie wiem czy odpowiadają one za ustawiane reflektorów.
- Od: 9 maja 2010, 13:29
- Posty: 129
- Skąd: Chełm
- Auto: 323F BA 1.8 i BG 1.6
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości