Różnice w wersji przed- i poliftingowej

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez rafał88 » 16 paź 2011, 10:17

I tu kolega ma racje bo z5 z przed fl to nie to samo co po fl:) z przed mialo hp a po mialo plytki a jeszcze niektore nie mialy lancuszka tylko pasek przez dwa walki, i z5 z przed fl to z5, a po fl to z5-de. a tak to roznice raczej sa we wnetrzu a mechanika zawiesznia itd jest to samo.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez michalmx3 » 16 paź 2011, 12:59

czyli moge spokojnie przerzucić silnik po lifcie do mojej przed liftowej madzi i być spokojnym o to że wszystko będzie działało jak powinno ? czy jakieś inne podzespoły silnika też musiałbym przełożyć ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2010, 20:18
Posty: 79 (1/0)
Skąd: Katowice/Józefowiec
Auto: Jest:
Renault Megane 3 GT 1.4TCe 2010
Było:
Mazda 323F BA Z5 1994
Citroen Xsara VTS 2003
Mazda 6 GY 2.3 PB AWD 2003

Postprzez rafał88 » 16 paź 2011, 14:03

Latwo sie kapnac czy to z przed fl czy po fl, wystarczy ogladnac pokrywe zaworow. A tak to mozesz spokojnie zmieniac;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez MIRU » 16 paź 2011, 14:18

arafal21 napisał(a):I tu kolega ma racje bo z5 z przed fl to nie to samo co po fl:) z przed mialo hp a po mialo plytki a jeszcze niektore nie mialy lancuszka tylko pasek przez dwa walki, i z5 z przed fl to z5, a po fl to z5-de. a tak to roznice raczej sa we wnetrzu a mechanika zawiesznia itd jest to samo.

z5 na europe to "de" a na japonie oznaczenie "ze"
z5 przed liftowe mają płytki i łańcuch na wałkach...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2009, 02:26
Posty: 905 (0/2)
Skąd: hell
Auto: 323F BA KLT

Postprzez rafał88 » 16 paź 2011, 14:24

I tu sie mylisz. jak mi dobierali z aso plytki i podawalem z5 mowil mi ze tam nie ma plytek tylko jest hp. z5-de czyli mowi ze po fl pozniej podalem vin i mowil ze jest to z5-de tylko z tych wczesnych.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez MIRU » 16 paź 2011, 14:29

bo sam nie wiedział :) serwisanci... u mnie jak złozyli mcpersona przedniego w serwisie to az sie za głowe złapałem jak to rozebrałem...a mogłem przeciez powiedziec ze tak ma byc bo robione było w aso...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2009, 02:26
Posty: 905 (0/2)
Skąd: hell
Auto: 323F BA KLT

Postprzez rafał88 » 16 paź 2011, 14:38

Ale tez sie okazalo nawet pozniej przy regulacji mechanik sprawdzal na kompie z5 luz i tez pisalo HP... Dopiero wzial z5-de i wlasnie ze od danego roku.. wszytko pomieszane jak cholera. A to ze w aso tak robia zadna nowosc ja dlatego takie rzeczy wole sam robic bo polowa mechnikow nie bardzo wie jak co poskladac po rozebraniu.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez MIRU » 16 paź 2011, 14:42

No ja tez robie tylko po porzedniku poprawiałem co serwisował w aso szczecin...
a co do płytek to robiłem juz pare sztuk i nie spotkałem w zadnej hla :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2009, 02:26
Posty: 905 (0/2)
Skąd: hell
Auto: 323F BA KLT

Postprzez michalmx3 » 16 paź 2011, 15:04

no to czy to jest fl czy nie to wiem, tylko własnie chodzi mi o to czy nie będzie zgrzytu po tym jak wcisne silnik po lifcie do "obudowy" z 1994 r
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2010, 20:18
Posty: 79 (1/0)
Skąd: Katowice/Józefowiec
Auto: Jest:
Renault Megane 3 GT 1.4TCe 2010
Było:
Mazda 323F BA Z5 1994
Citroen Xsara VTS 2003
Mazda 6 GY 2.3 PB AWD 2003

Postprzez MIRU » 16 paź 2011, 15:16

gabarytowo jest to samo, osprzęt mozesz zostawic swój, bo troche zmian pod maska tez było min sonda 3 i 4 zyłowa, dolot do silniczka krokowego, sruba odbojnikowa przy przepustnicy po lifcie a przed był stycznik ... aparaty były rózne. Tak wiec słupek mozesz smiało pakowac :) o ile jest zdrowy :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2009, 02:26
Posty: 905 (0/2)
Skąd: hell
Auto: 323F BA KLT

Postprzez michalmx3 » 16 paź 2011, 15:22

teoretycznie ma przejechane 79k km ale średnio w to wierze, jeszcze zobaczymy co mój mechanik na to powie, w razie czego cały osprzęt moge przerzucić bo jest na miejscu, tylko trzeba wykręcić z dawcy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2010, 20:18
Posty: 79 (1/0)
Skąd: Katowice/Józefowiec
Auto: Jest:
Renault Megane 3 GT 1.4TCe 2010
Było:
Mazda 323F BA Z5 1994
Citroen Xsara VTS 2003
Mazda 6 GY 2.3 PB AWD 2003

Postprzez luki_92_92 » 16 paź 2011, 16:03

arafal21 napisał(a):I tu kolega ma racje bo z5 z przed fl to nie to samo co po fl:) z przed mialo hp a po mialo plytki a jeszcze niektore nie mialy lancuszka tylko pasek przez dwa walki, i z5 z przed fl to z5, a po fl to z5-de. a tak to roznice raczej sa we wnetrzu a mechanika zawiesznia itd jest to samo.


Mistrzu ja nie powiedziałem, że nie ma różnic przed i po lifcie tylko że Z5 to Z5. Jak do efki z BP włożysz BP z mazdy BG to przecież też będzie chodził, i taki swap jest możliwy (bo BP to BP) a jednak różnice są.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2009, 19:42
Posty: 2443 (6/12)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 323F BA GLX A-Spec '98 1.8 BP
Mazda RX-8 '05

Postprzez don2x44 » 17 paź 2011, 18:14

Polecam sprawdzić jeszcze wiązki silnika, bo np.poliftowy BP ma zupełnie inne złącza.
Mazda 323F BA 1.8 16V BP '98
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 mar 2009, 22:06
Posty: 457 (0/5)
Skąd: Mosina/Poznań
Auto: Mazda6 GH 5D 2,5 Sport '09
VW Up! 5D 1.0 MoveUp! '13

Postprzez Mariusz_Tychy » 17 paź 2011, 20:44

Witam
Mechanik sprawdzał dzisiaj w swoim "wypasionym" programie w kompie i na wszystkie sposoby wychodziło że płytki są od chyba 1999r, a ja jestem przekonany że mam płytki i chyba trzeba pokrywę ściągnąć czy jakoś przez korek wlewu oleju można to oblukać?
Mój VIN JMZBA145201605841 czyli poliftowiec z 03.10.1997
Jeszcze mam pytanko czy po ściągnięciu pokrywy od razu wcześniej kupić uszczelkę czy stara się nada do ponownego montażu
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 28 sty 2011, 19:29
Posty: 23
Skąd: Tychy
Auto: 323F BA 1.5 Z5 1998

Postprzez MIRU » 17 paź 2011, 21:36

Mariusz_Tychy napisał(a): i na wszystkie sposoby wychodziło że płytki są od chyba 1999

no to albo wychodziło albo chyba...
moj z5 94r-płytki, kolegi 95-płytki, innego ziomka 96r- tak samo :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2009, 02:26
Posty: 905 (0/2)
Skąd: hell
Auto: 323F BA KLT

Postprzez farciarz » 18 paź 2011, 02:51

Ale o czym mowa ?? Silnik przekładasz bezproblemowo. Różni się jedynie osprzętem. Co do dywagacji na temat płytek ( a jak mniemam chodzi o sterowanie zaworami ) to chyba myli się panowie wam silniki Z5 ( do 98r. ) i ZL ( od 99r. ) o tej samej pojemności skokowej. Z tego co ja pamiętam to każdy Z5 jest na płytkach. Co do reszty różnic to nie pamiętam, ale wszystko jest na forum. Wystarczy wstukać w wyszukiwarkę różnice pomiędzy tymi silnikami :P
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2005, 21:35
Posty: 1854
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008

Postprzez Mariusz_Tychy » 18 paź 2011, 17:24

OK dzięki chciałem się tylko upewnić co do regulacji bo mi namącił w głowie mechanik że hydrauliczna regulacja a ja byłem na 90% pewien że płytki są do regulacji. :)
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 28 sty 2011, 19:29
Posty: 23
Skąd: Tychy
Auto: 323F BA 1.5 Z5 1998

Postprzez MareckiGTI » 22 paź 2011, 20:46

Mógł by mi ktoś powiedzieć jakie przyciski, za co odpowiadające tam się znajdują?
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2010, 13:29
Posty: 129
Skąd: Chełm
Auto: 323F BA 1.8 i BG 1.6

Postprzez trzydziech » 22 paź 2011, 21:29

u góry włącznik spryskiwaczy reflektorów
Klubowicz
CUP 2011 miejsce 2
 
Od: 9 wrz 2009, 10:02
Posty: 2232 (44/33)
Skąd: Toruń
Auto: Mazda Mx5 NBfl B6 02r.

Postprzez MareckiGTI » 22 paź 2011, 22:09

Brakujący przycisk odpowiada za pobór powietrza z zewnątrz.
Mam jeszcze takie pytanie moja Madzia nie posiada elektrycznej regulacji świateł, pod panelem znalazłem wolną wtyczkę chyba do regulatora i tu nasuwa się moje pytanie czy jak dodam regulator i zakupie lampy z silniczkami będzie mi to działało? Pod maską w okolicy lamp też mam jakieś wolne wtyki lecz nie wiem czy odpowiadają one za ustawiane reflektorów.
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2010, 13:29
Posty: 129
Skąd: Chełm
Auto: 323F BA 1.8 i BG 1.6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323