Turbosprężarka- regeneracja, wymiana, problemy

Postprzez s i w y » 24 lis 2010, 11:56

Używkę trzeba sprawdzić jak masz możliwość bo to się kupuje kota w worku. Za droga impreza na takie zakupy.
A co do tego regenerowanego to faktycznie ciężka sprawa. Ale nie wszystkie serwisy oferują swoje usługi na Allegro. Na allegro wątpię aby ktoś Ci odsprzedał, bo jak już mają to takie na czarną godzinę :D


Edit: Regeneracja wyniosła jednak 1300 zł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 lip 2009, 11:01
Posty: 1112
Auto: m6

Postprzez gacek » 2 gru 2010, 14:42

Talar88 napisał(a):Ok! Najpierw tak jak mówisz poczekam jak przyjdzie ta turbina z powrotem i jeszcze poszukam w paru miejscach za ile mogli by ją zrobić bo na pewno nie dam więcej jak 2000zł... Jeżeli rzeczywiście to jest poważna awaria to wtedy zrobię tak jak mówiłem z używką... bo to na to samo wyjdzie jak z regenerowaną skoro ją sprawdze to wiesz... no chyba, że od razu bym znalazł takie turbo regenerowane ale na allegro to nie lada wyczyn ;/


Mam turbine ze swojej sztuki.
Jestem z Łodzi więc możemy gdzieś podjechać na sprawdzenie tej turbiny, chociaż ja na niej jeżdziłem i problemów nie miałem. U siebie wymieniłem silnik z całym osprzętem więc zostało mi dużo części

Co do ceny na bank się dogadamy ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 kwi 2007, 09:04
Posty: 98
Skąd: Łódź

Postprzez Talar88 » 24 gru 2010, 14:46

Dziękuję wszystkim za zainteresowanie się tematem...
Odebrałem już madzie z serwisu. Zrobiłem regenerację w Pabianicach... ze względu na zakaz reklamowania jeśli ktoś chce się dowiedzieć gdzie, to niech pisze. zapłaciłem 1000zł a nie 3.500 bo tak mi powiedziano, że zregenerują gdzieś na śląsku... Mazda już ładnie fruwa bez problemu.
Początkujący
 
Od: 18 lis 2010, 15:10
Posty: 18
Skąd: Łódź
Auto: M6 2005 PrzedLift 2.0 CD

Postprzez nemo91 » 28 sty 2011, 19:29

Panowie własnie się dowiedziałem ile kosztować mnie będzie wymiana paru części tj. łożysko i tuleje wachacza i narazie nie mam wiecej gotówki ale jak ktoś z was ma jakis godny polecenia warsztat w poznaniu i okolicach który potrafi zregenerować dmuchawkę to będę bardzo wdzięczny bo prawdopodobnie to mnie czeka
Początkujący
 
Od: 19 sty 2011, 19:46
Posty: 17
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 Station Wagon 2.0 DI 136KM 2004 Exclusive

Postprzez luke_mazda_ » 21 kwi 2011, 07:10

Mam turbinę do wymiany/regeneracji i powstaje pytanie, czy wymienić na nową (zamiennik), czy w ogóle są zamienniki, czy jednak lepiej regenerować tą, którą mam?
Dzięki za porady.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2010, 15:58
Posty: 30
Auto: M6 2.0 DI 136hp

Postprzez jozim » 21 kwi 2011, 14:46

WITAM
Ja polecam regenerować tą starą. Jeżeli chodzi o turbiny od naszych Mazd to większość firm zamawia cały kompletny wirnik, który jest już wyważony i doważony. Ich zadanie ogranicza się tylko do rozkręcenia i wyczyszczenia (wypiaskowania) starych obudów. Po czym to wszystko skręcają i ustawiają geometrie pod dany model samochodu. I taką firmę bym Ci radził znaleźć. Odradzam Tobie firmy , które rozkręcają turbinę w drobny mak i na własną rękę regenerują wirnik, gdyż nie zawsze zrobią to dobrze.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2011, 22:45
Posty: 65
Auto: MAZDA 6 2.0CiTD 136koni 2004r

Postprzez Mazdi » 21 kwi 2011, 21:40

Ja właśnie odebrałem turbinę z regeneracji. Do wymiany cały środek, koszt 2090pln.
Dostałem również stary wirnik, był w opłakanym stanie, było na nim dużo pęknięć.
Teraz jest wszystko ok, sprawuje się bardzo dobrze.
Ostatnio edytowano 21 sty 2012, 20:46 przez Mazdi, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2010, 21:10
Posty: 113 (13/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 GG LF 2005 147KM

Postprzez s i w y » 22 kwi 2011, 07:59

Mazdi napisał(a):Do wymiany cały środek, koszt 2090pln

Ale w kolektorze wydechowym? Jakoś drogo to Cię wynioslo kolego.. :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 lip 2009, 11:01
Posty: 1112
Auto: m6

Postprzez Pamek » 22 maja 2011, 17:43

Mam pytanie, od dzisiaj turbina czasami mi gwiżdże, wcześniej takiego gwizdania nie słyszałem czasami normalnie czasami gwiżdże, mam już sie martwić czy to normalny objaw?
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 08:21
Posty: 224
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 6 GY 2.0 RF5C 136km 03r.

Postprzez s i w y » 22 maja 2011, 17:55

Raczej się martw. jej nie powinno być słychać. Sprawdź rurę od IC czy nie jest zachlapana olejem. Jeśli jest turbo do roboty. :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 lip 2009, 11:01
Posty: 1112
Auto: m6

Postprzez Pamek » 22 maja 2011, 18:13

Możesz napisać gdzie ta rura dokładnie leci? Dodam że mocy nie stracił ani nie kopci. Tylko czasami gwiżdże może jakiś przewód albo osłona?

Przykładowe zdj. z neta czy to ta rura?

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 08:21
Posty: 224
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 6 GY 2.0 RF5C 136km 03r.

Postprzez Pamek » 22 maja 2011, 22:50

Byłem przy samochodzie i sprawdziłem, wszędzie suchutko po przejażdżce gwizdów brak. Już nie mam pojęcia <co?> mam nadzieje ze to było jednorazowe.
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 08:21
Posty: 224
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 6 GY 2.0 RF5C 136km 03r.

Postprzez sonsieno » 23 maja 2011, 23:41

Witam
Mam następujący problem w związku z którym zastanawiam się nad naprawą turbiny
Mam wrażenie że w zależności od pogody, pory dnia czy humoru autko jedzie dobrze bądź też przymula, a konkretnie raz przyspiesza lepiej już od 1500 obrotów a raz muszę kręcić ponad 2000.
Czy jest coś takiego jak czujnik ciśnienia atmosferycznego? Czy jego uszkodzenie może mieć wpływ na wydajność turbiny?
W poradniku przeczytałem ponadto że
"Do najczestszych niedomagan turbosprężarki naleza zapieczone ciegno regulacji w siłowniku pneumatycznym lub zapieczone kierownice w czesci goracej "
Jak zdiagnozować awarię cięgna??
Dodam że prawie rok temu miałem przygodę polegającą na tym że albo coś pogryzło mi na kawałki przewód podciśnienia sterujący wydajnością turbiny albo od czegoś popękał (od czego mógł??)
Ponadto oprócz tych spadków mocy turbina czasem dziwnie świerczy a czasem jak ręką odjął chodzi normalnie... Jak ją zrozumieć?
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2009, 10:20
Posty: 118
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 5 2007r. 2.0 benzyna

Postprzez s i w y » 24 maja 2011, 07:38

Pamek napisał(a): mam nadzieje ze to było jednorazowe.

U mnie na początku też tak było. Raz gwiżdże a raz nie. Pod koniec swojego żywota zaczęła dosłownie wyć. Mówisz że u Ciebie było sucho, ja u siebie litr oleju z IC wylałem. :(
Co do zdjęcia, nie to pokazujesz.
Intercooler znajduje się za zderzakiem, dokładnie za ta kratką z prawej strony zderzaka od dołu (stojąc przed samochodem to prawa strona). Aby je sprawdzić najlepiej zdjąć koło i nadkole prawe. Będziesz miał wszystko jak na talerzu :)

sonsieno napisał(a):Ponadto oprócz tych spadków mocy turbina czasem dziwnie świerczy a czasem jak ręką odjął chodzi normalnie... Jak ją zrozumieć?

Nie wiem o jakie świerczenie chodzi... Najlepiej jakbyś nam zaprezentował jakieś nagranie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 lip 2009, 11:01
Posty: 1112
Auto: m6

Postprzez sonsieno » 24 maja 2011, 19:14

Nie wiem o jakie świerczenie chodzi... Najlepiej jakbyś nam zaprezentował jakieś nagranie.


postaram się to nagrać, chodzi o taki dziwny (jakby gumowy) przydźwięk kiedy silnik schodzi z obrotów, słyszalny zwłaszcza podczas przygazowania na jałowym biegu
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2009, 10:20
Posty: 118
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 5 2007r. 2.0 benzyna

Postprzez gregor_z » 27 sie 2011, 15:19

postaram się to nagrać, chodzi o taki dziwny (jakby gumowy) przydźwięk kiedy silnik schodzi z obrotów, słyszalny zwłaszcza podczas przygazowania na jałowym biegu



A nie możesz pojechać do ASO Mazdy i im zaprezentować? Ja wczoraj właśnie tak zrobiłem. Dostałem namiar na gościa z Białegostoku. Zadzwoniłem. Powiedział, że jego firma mieści się na Śląsku. Koszt turbiny 1500 netto. <płacze> Przysyłają całą – ty im oddajesz starą. Nie wiem ile za wymianę w ASO i nie pamiętam ile gwarancja. Póki co będę jeździł. Na razie zaczęła huczeć głośniej ale będzie trzeba się rozglądać za regeneracją.

Pytanie do Was. Czy w podlaskim ( Suwałki, Białystok) jest jakiś zakład godny polecenia do regeneracji turbosrpężarki?
Początkujący
 
Od: 16 wrz 2010, 22:24
Posty: 23
Skąd: Suwałki
Auto: Mazda 6 2.0 diesel GY 136KM 2003/2004

Postprzez lukaszula » 18 wrz 2011, 00:38

Witam jestem na etapie wymiany uszczelki pod głowicą w Mazdzie 6 2.0 CiDT 121Km po zdemontowaniu turbiny mechanik mi powiedział że konieczna jest regeneracja twierdzi że było troche oleju w turbinie i że sa luzy *góra/dół i na boki" na osi Czy tam nie powinno byc wogóle luzów czy są jakies dopuszczalne a jak tak to ile??? Jak to jest u Was. Najbliżem mam do Mielca gdzie podobno dobrze regenerują dzwoniłem tam powiedzieli mi od 600 do 1200zł w zalezności co będzie wymieniane. Teraz zastanawiam sie i zakładać to turbo i jeżdzic dalej czy regenerować dodam że przed rozebraniem silnika wogóle nie odczuwałem że turbo coś nie tak zwiększone było zuzycie oleju byc moze przez to turbo ale pewnie tez przez to ze miałem stare podkładni pod wtryskiwacze "kwiatuszki"
Forumowicz
 
Od: 15 lip 2011, 14:43
Posty: 33
Skąd: Busko Zdrój - Kielce
Auto: Mazda 6 2.0 CiDT 121Km 2004r.

Postprzez kawy » 21 paź 2011, 14:43

siemka, odświeżam temat bo mam jedno pytanie do Was.

Zaczęły pojawiać mi się dziwne dzwięki pod maską, metaliczny świst, wiertarka – zwał jak zwał, na pewno tego wczesniej nie było. Pojawia się tylko przy obrotach 1800-2000, czyli jak sie nie myle w tym zakresie gdzie uruchamia się turbina.. spalanie w normie, przyspieszenie chyba też choć nie mam porównania, przebieg 180 tys, silnik 2.0 2003r.
Jeśli chodzi o auto to jestem wybitnie przewrażliwiony i działam od razu, dlatego już oddałem auto do mojego mechaniora, choć jak teraz czytam o kosztach samych diagnoz turbin to zastanawiam się, czy sie przypadkiem lekko nie pospieszyłem, bo może to tylko jakaś błachostka typu za dużo mułowatej jazdy po mieście... Co Wy na to?
Początkujący
 
Od: 27 cze 2011, 17:53
Posty: 8
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 6 GY MZR-CD 136KM

Postprzez jozim » 21 paź 2011, 19:57

kawy napisał(a):dziwne dzwięki pod maską, metaliczny świst, wiertarka – zwał jak zwał. Pojawia się tylko przy obrotach 1800-2000


No............. to naprawdę dziwne. :|
Jeżeli byłaby jakaś awaria wynikająca z nieszczelność układu dolotowego, uszkodzenia łopatek wirnika turbiny lub wydmuchnięta uszczelka w układzie wydechowym to im większe obroty tym dźwięk powinien być bardziej intensywny.
Proponuję przysłuchać się pompie vacum.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2011, 22:45
Posty: 65
Auto: MAZDA 6 2.0CiTD 136koni 2004r

Postprzez kawy » 22 paź 2011, 09:40

ok, dzięki za podpowiedz, sprawdzę tą pompę, czy ja dobrze zrozumiałem z innych postów ze ma ona jakis wpływ również na hamulce?

dzis albo w poniedziałek odbiorę auto zobaczę czy bedzie jakaś róznica po włożeniu z powrotem turbiny.
pzdr
Początkujący
 
Od: 27 cze 2011, 17:53
Posty: 8
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 6 GY MZR-CD 136KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6