Chwilowy brak mocy podczas przyśpieszania/ włączający się wentylator

Postprzez sambor » 20 paź 2011, 17:24

Można prosić o fotkę, gdzie znajduje się ten zawór?
Początkujący
 
Od: 8 paź 2011, 10:38
Posty: 22
Skąd: Herborg , Dania
Auto: Mazda 3 BK 2004r

Postprzez Mako » 20 paź 2011, 19:14

Panowie a czasami to nie zawor egr sie zawiesza, mialem ten sam silnik w Citroenie C4. Zawor byl zasyfiony robil blad a komputer momentalnie przechodzi do trybu awaryjnego i odcinal obroty do 2 tys.
Jestem spokojnym, skromnym i dobrym człowiekiem. Po prostu nie każdy zasługuje na to, by mnie takiego oglądać.

Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2007, 22:54
Posty: 2316 (3/13)
Skąd: Szamotuły
Auto: Sirion 1.3 s
Fiat Panda 1.1

Postprzez vqsoft » 20 paź 2011, 20:32

tak ale wtedy jest kontrolka MIL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez Mako » 20 paź 2011, 20:37

vqsoft napisał(a):tak ale wtedy jest kontrolka MIL

dlatego tez sie zapytalem czy to nie to, u mnie pojawial sie napis na komputerze a w M3 nie wiem jak jest. ;)
Jestem spokojnym, skromnym i dobrym człowiekiem. Po prostu nie każdy zasługuje na to, by mnie takiego oglądać.

Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2007, 22:54
Posty: 2316 (3/13)
Skąd: Szamotuły
Auto: Sirion 1.3 s
Fiat Panda 1.1

Postprzez sambor » 25 paź 2011, 20:39

Dzięki za pomoc <glupek2> . Lubicie pisać, a nie odpowiadać <dupa>
Początkujący
 
Od: 8 paź 2011, 10:38
Posty: 22
Skąd: Herborg , Dania
Auto: Mazda 3 BK 2004r

Postprzez vqsoft » 27 paź 2011, 22:29

sambor
nie mam czasu na fote
w necie nie znalazlem nic

zawór jest z tyłu silnika na wysokości korka wlewowego
idzie po ściance i wychodzi lekko nad silnik
jest zakończonym filtrem z tworzywa ok 1cm średnicy i wysokości 2cm
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez sambor » 28 paź 2011, 20:43

dzięki vqsoft, znalazłem w 12 sekund :D . Chyba jest walnięty, po próbie podciśnienia, bolec od gruszki reaguje. Dla próby zalałem wd40.
Początkujący
 
Od: 8 paź 2011, 10:38
Posty: 22
Skąd: Herborg , Dania
Auto: Mazda 3 BK 2004r

Postprzez Dan86 » 28 paź 2011, 23:00

Dzisiaj byłem u lokalnego mechanika i :

– powiedział, że smarowanie WD40 nie ma sensu
– na argument, że osoba z forum napisała, że to pomogło odpowiedział: "Gdybyś zalał to WD-40 zaraz po tym jak Ci się to przydarzyło, to też byś myślał, że pomogło, bo przecież do dzisiaj Ci się taka sytuacja z zanikiem mocy nie powtórzyła".
-powiedział, że takie zaniki mocy/brak działania turbo nie mają wpływu na psucie się silnika i tylko jeśli sytuacja będzie się częściej powtarzała należny to naprawić
-powiedział też, że przyczyn tego może być wiele i on by musiał zbadać to komputerowo i jakoś tam, żeby określić co szwankuje (ponoć może to być wina co najmniej kilku części)

Vqsoft mimo to mam pytanie do Ciebie, bo myślę, że zalać to WD40 nie zaszkodzi. Czy aby dostać się do tego zaworu podciśnienia wystarczy zdjąć plastikową osłonę? Bo ten mechanik mi powiedział, że te części turbiny znajdują się pod metalową osłoną na południowy zachód (dół prawo) od korka wlewu oleju ;).

PS Zapomniałem dodać, że mam bardzo marne pojęcie o mechanice samochodowej i nie tylko samochodowej ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2011, 19:24
Posty: 41
Skąd: Opolszczyzna
Auto: Mazda 3, 1.6 Diesel,
109KM, 2004, sedan

Postprzez vqsoft » 28 paź 2011, 23:57

zmień mechanika

:)

zawór steruje podciśnieniem podawanym na element wykonawczy – czyli grucha ( siłownik) który mechanicznie zmienia kont łopatek w TS

dostep do zaworu jest od dołu silnika

jak dla mnie
1) sprawdzić szczelność układu podciśnienia od pompy vacum przez zawór , akumulator ciśnienia
2) sprawdzić czy sztanga gruchy porusza się bez zacięć i w całym zakresie


powiem tak
klopoty z tym zaworem miałe wiele razy po zakupie samochodu!
zobacz moje pierwsze posty!

WD 40 i silikon w sprayu dał rade i jeżdżę do dziś!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez maciek2703 » 31 paź 2011, 15:42

a nie może to być wina zacinających się łopatek w turbinie ? też mam czasami podobny problem...
Początkujący
 
Od: 28 lut 2008, 22:01
Posty: 20
Auto: Mazda 6 diezel 136 KM 2003 r.

Postprzez mac4321 » 15 lis 2011, 15:34

Miałem tą samą historię
Na 95 % turbina. Zobacz czy fura Ci nie kopci i czy turbina nie wydaję dziwnych odgłosów typu zasysanie powietrza.
Jeżeli tak to szykuj się na jej wymianę
Początkujący
 
Od: 1 paź 2010, 15:27
Posty: 16
Skąd: Warszawa

Postprzez sambor » 15 lis 2011, 17:53

mac4321 jakie miałeś objawy w silniku, że wymieniłeś turbinkę? U mnie nie słyszę zasysania, auto kopci przy dogazowaniu zwłaszcza na 4,5 biegu. Moc czuć, choć nie mam porównania, wcześniej miałem Borę 130kM. Jak najprościej zdiagnozować wadliwą turbinę? Proszę o odpowiedź, pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 8 paź 2011, 10:38
Posty: 22
Skąd: Herborg , Dania
Auto: Mazda 3 BK 2004r

Postprzez akostarek » 15 lis 2011, 19:15

sambor napisał(a):Jak najprościej zdiagnozować wadliwą turbinę?

Można ściągnąć rurę od filtra powietrza (uwaga na zaczepy odmy) i sprawdzić luzy na wirniku.
Można podpiąć elma pod obd2 i laptopa, zrobić logi z doładowaniem turbiny.
Można poszukać też nieszczelności w dolocie, śladów oleju, sprawdzić czy nie ma problemów z sterowaniem zmienna geometrią.

sambor napisał(a):Moc czuć, choć nie mam porównania

4ty bieg, płaska droga, ustalasz prędkość na 60 km/h, włączasz stoper i rozpędzasz się do 100 km/h. Czas ~9s jest git.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez sambor » 16 lis 2011, 17:51

Luzy na wirniku są, jakie są dopuszczalne? Nieszczelność była za intercooler< przewód harmonijka z czujnikiem>, czyściłem trójnik za odmą< zaczepy już dawno urwane>, po 2000km znów są krople oleju za odmą w przewodzie. Odkręciłem pokrywę zaworów, w automacie odmy jest sprężynka i jest ściśnięta na max na 3 zwojach. Leją wszystkie oringi spod pokrywy i uszczelka, gdzie je można kupić? Dodam, że Mazia ma 260000 i kupiłem ją w takim stanie.
Początkujący
 
Od: 8 paź 2011, 10:38
Posty: 22
Skąd: Herborg , Dania
Auto: Mazda 3 BK 2004r

Postprzez daaniel » 14 lut 2012, 10:21

Witam Panowie.

Czytam ten temat i mam pytanie.
Od jakiegoś czasu gdy jadę w trasie dajmy na to 100km/h przy trzymaniu 2 tys obrotów czuje jakby sekundowy opór – uczucie jest takie jakby wiał od przodu mocny wiatr i wyhamowywał auto. Trwa to sekundę i powtarza się pulsacyjnie. Ciężko to opisać jest to lekko wyczuwalne i powtarza się co jakiś czas. Dodatkowo od jakiegoś czasu przy ostrym depnięciu gazu słyszę z lewej strony jakby w okolicach schowka szum powietrza ale tylko przy naciśnięciu ostro gazu. Tłumaczyłem to że pod wpływem -30 stopni plastik się kurczy i może powstała jakaś szczelina przez którą zasysane jest powietrze, no ale mrozy mijają a ja mam dalej to samo :(
powiedzcie że to nie turbina :(

P.S
Dodam że gdy stoję i dodam gazu tak solidnie to tego zasysania powietrza nie słychać.
ch*** nie jazda jeśli to nie MAZDA :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2011, 12:35
Posty: 34
Skąd: Głogów
Auto: M3 BK 1.6 109KM Y6 2005 r.

Postprzez cbr » 15 lut 2012, 18:13

Te spadki mocy są najprawdopodobniej przy 1950obr/min, na 5 biegu wychodzi to ok 100km/h i są to objawy zanieczyszczonego zaworu EGR. Wyczyść go, jest tutaj gdzieś fotorelacja. Jeżeli to nie nie da i będzie się nasilało to można go wymienić. Ja mam to samo, po wyczyszczeniu zelżały te objawy, a nie są na tyle denerwujące żeby wymieniać cały zawór bo koszt to nie jest 200zl <faja>
2+2=5
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2011, 01:01
Posty: 2823 (0/26)
Skąd: Białystok
Auto: Vauxhall Vectra SRI
Mazda3 109KM Y6 2004 (była)

Postprzez daaniel » 15 lut 2012, 22:24

Dokładnie cbr przy tej wysokości obrotów :/ Czeka mnie więc w weekend czyszczenie EGR ;)
ch*** nie jazda jeśli to nie MAZDA :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2011, 12:35
Posty: 34
Skąd: Głogów
Auto: M3 BK 1.6 109KM Y6 2005 r.

Postprzez Bolo124 » 28 lut 2012, 23:50

WITAM

ja ostatnio bujałem sie z wymiana egra i alternatora , ale po wymianie egra czasami jest spadek mocy szczegolnie od niskich obrotów do 2000 tys pózniej nie ma problemu jest ciag ,był równiez wymieniany filtr paliwa
pytanie co to może byc :
– czy przy wymianie filtra został zle odpowietrzony układ
_ czy po wymianie egra jest to normalne i wystepuje takie zmulenie

dodam ,ze raz zamułka jest raz nie
a może ma to zwiazek z filtrem powietrza

czekam na sugestie
Forumowicz
 
Od: 12 cze 2010, 22:08
Posty: 110 (1/2)
Skąd: Kraków/Zamość
Auto: Mazda 3 1,6 diesel 2005
top sport

Postprzez cbr » 29 lut 2012, 16:00

Takie są oznaki zanieczyszczonego/brudnego/niesprawnego EGR.
2+2=5
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2011, 01:01
Posty: 2823 (0/26)
Skąd: Białystok
Auto: Vauxhall Vectra SRI
Mazda3 109KM Y6 2004 (była)

Postprzez Bolo124 » 29 lut 2012, 21:08

śmieszne jest to że 3 tygodnie temu był wymieniony na nowy i chyba mało prawdopodobne ze juz sie zapierniczył syfem
na postoju jest wszysko ok ,tylko przy zmianie na 2 bieg czasmi zamuli na niskich obrotach
a moze problem jest w nieszczelności egra gdzieś zasysa powietrze
Forumowicz
 
Od: 12 cze 2010, 22:08
Posty: 110 (1/2)
Skąd: Kraków/Zamość
Auto: Mazda 3 1,6 diesel 2005
top sport

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323