Chwilowy brak mocy podczas przyśpieszania/ włączający się wentylator
Panowie a czasami to nie zawor egr sie zawiesza, mialem ten sam silnik w Citroenie C4. Zawor byl zasyfiony robil blad a komputer momentalnie przechodzi do trybu awaryjnego i odcinal obroty do 2 tys.
Jestem spokojnym, skromnym i dobrym człowiekiem. Po prostu nie każdy zasługuje na to, by mnie takiego oglądać.
Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
- Od: 31 paź 2007, 22:54
- Posty: 2316 (3/13)
- Skąd: Szamotuły
- Auto: Sirion 1.3 s
Fiat Panda 1.1
vqsoft napisał(a):tak ale wtedy jest kontrolka MIL
dlatego tez sie zapytalem czy to nie to, u mnie pojawial sie napis na komputerze a w M3 nie wiem jak jest.
Jestem spokojnym, skromnym i dobrym człowiekiem. Po prostu nie każdy zasługuje na to, by mnie takiego oglądać.
Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
- Od: 31 paź 2007, 22:54
- Posty: 2316 (3/13)
- Skąd: Szamotuły
- Auto: Sirion 1.3 s
Fiat Panda 1.1
sambor
nie mam czasu na fote
w necie nie znalazlem nic
zawór jest z tyłu silnika na wysokości korka wlewowego
idzie po ściance i wychodzi lekko nad silnik
jest zakończonym filtrem z tworzywa ok 1cm średnicy i wysokości 2cm
nie mam czasu na fote
w necie nie znalazlem nic
zawór jest z tyłu silnika na wysokości korka wlewowego
idzie po ściance i wychodzi lekko nad silnik
jest zakończonym filtrem z tworzywa ok 1cm średnicy i wysokości 2cm
Dzisiaj byłem u lokalnego mechanika i :
– powiedział, że smarowanie WD40 nie ma sensu
– na argument, że osoba z forum napisała, że to pomogło odpowiedział: "Gdybyś zalał to WD-40 zaraz po tym jak Ci się to przydarzyło, to też byś myślał, że pomogło, bo przecież do dzisiaj Ci się taka sytuacja z zanikiem mocy nie powtórzyła".
-powiedział, że takie zaniki mocy/brak działania turbo nie mają wpływu na psucie się silnika i tylko jeśli sytuacja będzie się częściej powtarzała należny to naprawić
-powiedział też, że przyczyn tego może być wiele i on by musiał zbadać to komputerowo i jakoś tam, żeby określić co szwankuje (ponoć może to być wina co najmniej kilku części)
Vqsoft mimo to mam pytanie do Ciebie, bo myślę, że zalać to WD40 nie zaszkodzi. Czy aby dostać się do tego zaworu podciśnienia wystarczy zdjąć plastikową osłonę? Bo ten mechanik mi powiedział, że te części turbiny znajdują się pod metalową osłoną na południowy zachód (dół prawo) od korka wlewu oleju
.
PS Zapomniałem dodać, że mam bardzo marne pojęcie o mechanice samochodowej i nie tylko samochodowej
– powiedział, że smarowanie WD40 nie ma sensu
– na argument, że osoba z forum napisała, że to pomogło odpowiedział: "Gdybyś zalał to WD-40 zaraz po tym jak Ci się to przydarzyło, to też byś myślał, że pomogło, bo przecież do dzisiaj Ci się taka sytuacja z zanikiem mocy nie powtórzyła".
-powiedział, że takie zaniki mocy/brak działania turbo nie mają wpływu na psucie się silnika i tylko jeśli sytuacja będzie się częściej powtarzała należny to naprawić
-powiedział też, że przyczyn tego może być wiele i on by musiał zbadać to komputerowo i jakoś tam, żeby określić co szwankuje (ponoć może to być wina co najmniej kilku części)
Vqsoft mimo to mam pytanie do Ciebie, bo myślę, że zalać to WD40 nie zaszkodzi. Czy aby dostać się do tego zaworu podciśnienia wystarczy zdjąć plastikową osłonę? Bo ten mechanik mi powiedział, że te części turbiny znajdują się pod metalową osłoną na południowy zachód (dół prawo) od korka wlewu oleju
PS Zapomniałem dodać, że mam bardzo marne pojęcie o mechanice samochodowej i nie tylko samochodowej

- Od: 12 wrz 2011, 19:24
- Posty: 41
- Skąd: Opolszczyzna
- Auto: Mazda 3, 1.6 Diesel,
109KM, 2004, sedan
zmień mechanika

zawór steruje podciśnieniem podawanym na element wykonawczy – czyli grucha ( siłownik) który mechanicznie zmienia kont łopatek w TS
dostep do zaworu jest od dołu silnika
jak dla mnie
1) sprawdzić szczelność układu podciśnienia od pompy vacum przez zawór , akumulator ciśnienia
2) sprawdzić czy sztanga gruchy porusza się bez zacięć i w całym zakresie
powiem tak
klopoty z tym zaworem miałe wiele razy po zakupie samochodu!
zobacz moje pierwsze posty!
WD 40 i silikon w sprayu dał rade i jeżdżę do dziś!
zawór steruje podciśnieniem podawanym na element wykonawczy – czyli grucha ( siłownik) który mechanicznie zmienia kont łopatek w TS
dostep do zaworu jest od dołu silnika
jak dla mnie
1) sprawdzić szczelność układu podciśnienia od pompy vacum przez zawór , akumulator ciśnienia
2) sprawdzić czy sztanga gruchy porusza się bez zacięć i w całym zakresie
powiem tak
klopoty z tym zaworem miałe wiele razy po zakupie samochodu!
zobacz moje pierwsze posty!
WD 40 i silikon w sprayu dał rade i jeżdżę do dziś!
a nie może to być wina zacinających się łopatek w turbinie ? też mam czasami podobny problem...
- Od: 28 lut 2008, 22:01
- Posty: 20
- Auto: Mazda 6 diezel 136 KM 2003 r.
mac4321 jakie miałeś objawy w silniku, że wymieniłeś turbinkę? U mnie nie słyszę zasysania, auto kopci przy dogazowaniu zwłaszcza na 4,5 biegu. Moc czuć, choć nie mam porównania, wcześniej miałem Borę 130kM. Jak najprościej zdiagnozować wadliwą turbinę? Proszę o odpowiedź, pozdrawiam.
- Od: 8 paź 2011, 10:38
- Posty: 22
- Skąd: Herborg , Dania
- Auto: Mazda 3 BK 2004r
sambor napisał(a):Jak najprościej zdiagnozować wadliwą turbinę?
Można ściągnąć rurę od filtra powietrza (uwaga na zaczepy odmy) i sprawdzić luzy na wirniku.
Można podpiąć elma pod obd2 i laptopa, zrobić logi z doładowaniem turbiny.
Można poszukać też nieszczelności w dolocie, śladów oleju, sprawdzić czy nie ma problemów z sterowaniem zmienna geometrią.
sambor napisał(a):Moc czuć, choć nie mam porównania
4ty bieg, płaska droga, ustalasz prędkość na 60 km/h, włączasz stoper i rozpędzasz się do 100 km/h. Czas ~9s jest git.
Luzy na wirniku są, jakie są dopuszczalne? Nieszczelność była za intercooler< przewód harmonijka z czujnikiem>, czyściłem trójnik za odmą< zaczepy już dawno urwane>, po 2000km znów są krople oleju za odmą w przewodzie. Odkręciłem pokrywę zaworów, w automacie odmy jest sprężynka i jest ściśnięta na max na 3 zwojach. Leją wszystkie oringi spod pokrywy i uszczelka, gdzie je można kupić? Dodam, że Mazia ma 260000 i kupiłem ją w takim stanie.
- Od: 8 paź 2011, 10:38
- Posty: 22
- Skąd: Herborg , Dania
- Auto: Mazda 3 BK 2004r
Witam Panowie.
Czytam ten temat i mam pytanie.
Od jakiegoś czasu gdy jadę w trasie dajmy na to 100km/h przy trzymaniu 2 tys obrotów czuje jakby sekundowy opór – uczucie jest takie jakby wiał od przodu mocny wiatr i wyhamowywał auto. Trwa to sekundę i powtarza się pulsacyjnie. Ciężko to opisać jest to lekko wyczuwalne i powtarza się co jakiś czas. Dodatkowo od jakiegoś czasu przy ostrym depnięciu gazu słyszę z lewej strony jakby w okolicach schowka szum powietrza ale tylko przy naciśnięciu ostro gazu. Tłumaczyłem to że pod wpływem -30 stopni plastik się kurczy i może powstała jakaś szczelina przez którą zasysane jest powietrze, no ale mrozy mijają a ja mam dalej to samo
powiedzcie że to nie turbina
P.S
Dodam że gdy stoję i dodam gazu tak solidnie to tego zasysania powietrza nie słychać.
Czytam ten temat i mam pytanie.
Od jakiegoś czasu gdy jadę w trasie dajmy na to 100km/h przy trzymaniu 2 tys obrotów czuje jakby sekundowy opór – uczucie jest takie jakby wiał od przodu mocny wiatr i wyhamowywał auto. Trwa to sekundę i powtarza się pulsacyjnie. Ciężko to opisać jest to lekko wyczuwalne i powtarza się co jakiś czas. Dodatkowo od jakiegoś czasu przy ostrym depnięciu gazu słyszę z lewej strony jakby w okolicach schowka szum powietrza ale tylko przy naciśnięciu ostro gazu. Tłumaczyłem to że pod wpływem -30 stopni plastik się kurczy i może powstała jakaś szczelina przez którą zasysane jest powietrze, no ale mrozy mijają a ja mam dalej to samo
powiedzcie że to nie turbina
P.S
Dodam że gdy stoję i dodam gazu tak solidnie to tego zasysania powietrza nie słychać.
ch*** nie jazda jeśli to nie MAZDA :)
- Od: 2 lip 2011, 12:35
- Posty: 34
- Skąd: Głogów
- Auto: M3 BK 1.6 109KM Y6 2005 r.
Te spadki mocy są najprawdopodobniej przy 1950obr/min, na 5 biegu wychodzi to ok 100km/h i są to objawy zanieczyszczonego zaworu EGR. Wyczyść go, jest tutaj gdzieś fotorelacja. Jeżeli to nie nie da i będzie się nasilało to można go wymienić. Ja mam to samo, po wyczyszczeniu zelżały te objawy, a nie są na tyle denerwujące żeby wymieniać cały zawór bo koszt to nie jest 200zl 
-
2+2=5
- Od: 27 mar 2011, 01:01
- Posty: 2823 (0/26)
- Skąd: Białystok
- Auto: Vauxhall Vectra SRI
Mazda3 109KM Y6 2004 (była)
WITAM
ja ostatnio bujałem sie z wymiana egra i alternatora , ale po wymianie egra czasami jest spadek mocy szczegolnie od niskich obrotów do 2000 tys pózniej nie ma problemu jest ciag ,był równiez wymieniany filtr paliwa
pytanie co to może byc :
– czy przy wymianie filtra został zle odpowietrzony układ
_ czy po wymianie egra jest to normalne i wystepuje takie zmulenie
dodam ,ze raz zamułka jest raz nie
a może ma to zwiazek z filtrem powietrza
czekam na sugestie
ja ostatnio bujałem sie z wymiana egra i alternatora , ale po wymianie egra czasami jest spadek mocy szczegolnie od niskich obrotów do 2000 tys pózniej nie ma problemu jest ciag ,był równiez wymieniany filtr paliwa
pytanie co to może byc :
– czy przy wymianie filtra został zle odpowietrzony układ
_ czy po wymianie egra jest to normalne i wystepuje takie zmulenie
dodam ,ze raz zamułka jest raz nie
a może ma to zwiazek z filtrem powietrza
czekam na sugestie
Takie są oznaki zanieczyszczonego/brudnego/niesprawnego EGR.
-
2+2=5
- Od: 27 mar 2011, 01:01
- Posty: 2823 (0/26)
- Skąd: Białystok
- Auto: Vauxhall Vectra SRI
Mazda3 109KM Y6 2004 (była)
śmieszne jest to że 3 tygodnie temu był wymieniony na nowy i chyba mało prawdopodobne ze juz sie zapierniczył syfem
na postoju jest wszysko ok ,tylko przy zmianie na 2 bieg czasmi zamuli na niskich obrotach
a moze problem jest w nieszczelności egra gdzieś zasysa powietrze
na postoju jest wszysko ok ,tylko przy zmianie na 2 bieg czasmi zamuli na niskich obrotach
a moze problem jest w nieszczelności egra gdzieś zasysa powietrze
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości