Witam mazdoholików,
W pewnej ksiazce ("Mazda 323 – Reguluje i naprawiam") przeczytalem, ze kolo pasowe walu korbowego mozna odkrecic uzywajac specjalnego klucza o numerze 49D011102.
Jak mniemam jest to numer katalogowy klucza i pewnie serwisy wiedza o co chodzi.
Pytanie moje brzmi: jak sobie poradzic z odkreceniem kola pasowego nie majac wspomnianego narzedzia?
Czy ktos to odkrecal? Jak do tego podszedl?
A moze ktos ma takie narzedzie i opisze na czym to polega?
Pozdrawiam
Michal
Jak odkrecic kolo pasowe czyli wstep do wymiany paska rozrzadu
Strona 1 z 1
tomekrvf napisał(a):Pneumatykiem najprościej
Hehe, jakbym mial pneumatyka to bym nie pytal
Czy blokowanie silnika przez hamulce, skrzynię biegów i sprzęgło na pewno załatwi sprawę?
Nie chciałbym, żeby się okazało, że sprzęgło się będzie ślizgało albo skrzynia uszkodzi, a sruba dalej będzie zakręcona na maksa...
- Od: 10 paź 2005, 14:53
- Posty: 175
- Skąd: Kraków
- Auto: 323F BJ DITD '02
Nie sądzę przechodziłem ten temat i nie byłem w stanie utrzymać hamulca.Dopiero przyspawanie płaskownika do kola, co by się gdzieś oparl rozwiązalo sprawę. A 2 sprawa to dobre, nie bardzo dobre klucze. Nawet dobre popękają.Czy blokowanie silnika przez hamulce, skrzynię biegów i sprzęgło na pewno załatwi sprawę?
Olaf Mazda 323
- Od: 16 sty 2004, 19:23
- Posty: 27
- Skąd: Płock
- Auto: Mazda 323
Oczywista.... W BG nie powinno być problemow chyba ze jakas "osla łąka " dorezała centralną ....tomekrvf napisał(a):Pneumatykiem najprościej
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Zrobilem tak, jak radzil tomekrvf – piąty bieg, noga na hamulcu i dawaj. Z początku myślałem, ze hamulce się poślizgną ale jak się porządnie depnęło po hamulcu to wytrzymały i się udało.
To samo z przykręceniem.
Wadą takiego rozwiązania jest to, ze samemu się tego nie zrobi – jest potrzebna druga osoba do przycieśnięcia hamulca.
HINT: Oslona paska rozrządu jest dwudzielna. Na dolnej cześci znajdują się znaczniki do ustawiania wału na Górny Punkt Zwrotny. Dobrze jest odkręcić tą dolną część osłony na samym końcu, już po poluzowaniu śruby centralnej od koła pasowego, bo wtedy trzeba sobie wał jeszcze raz ustawić i znaczniki się do tego przydają
To samo z przykręceniem.
Wadą takiego rozwiązania jest to, ze samemu się tego nie zrobi – jest potrzebna druga osoba do przycieśnięcia hamulca.
HINT: Oslona paska rozrządu jest dwudzielna. Na dolnej cześci znajdują się znaczniki do ustawiania wału na Górny Punkt Zwrotny. Dobrze jest odkręcić tą dolną część osłony na samym końcu, już po poluzowaniu śruby centralnej od koła pasowego, bo wtedy trzeba sobie wał jeszcze raz ustawić i znaczniki się do tego przydają
- Od: 10 paź 2005, 14:53
- Posty: 175
- Skąd: Kraków
- Auto: 323F BJ DITD '02
a wlasnie, powiedzcie mi gdzie mozna dostac kolo pasowe moje ma jakis dziwny odlew i jest lekko skrecone ale to nie wina srub bo patrzylem ani ze zostaloprzypadkowo skrzywione.. myslem nad wymiana na sportowy o ile taki dostane i ile nby mniejwiecj kosztowalo.. a mzoe dorobiebie samemu?
-
verbel
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości