Jak odkrecic kolo pasowe czyli wstep do wymiany paska rozrzadu

Postprzez toady » 4 lis 2005, 14:36

Witam mazdoholików,

W pewnej ksiazce ("Mazda 323 – Reguluje i naprawiam") przeczytalem, ze kolo pasowe walu korbowego mozna odkrecic uzywajac specjalnego klucza o numerze 49D011102.
Jak mniemam jest to numer katalogowy klucza i pewnie serwisy wiedza o co chodzi.

Pytanie moje brzmi: jak sobie poradzic z odkreceniem kola pasowego nie majac wspomnianego narzedzia?
Czy ktos to odkrecal? Jak do tego podszedl?

A moze ktos ma takie narzedzie i opisze na czym to polega?

Pozdrawiam
Michal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2005, 14:53
Posty: 175
Skąd: Kraków
Auto: 323F BJ DITD '02

Postprzez tomekrvf » 4 lis 2005, 14:59

Pneumatykiem najprościej. Albo wbijasz piątką ktoś trzyma noge na hamulcu a Ty odkręcasz lagą śrubę. Te narzędzie specjalne służy do zablokowania koła pasowego
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez toady » 4 lis 2005, 17:06

tomekrvf napisał(a):Pneumatykiem najprościej


Hehe, jakbym mial pneumatyka to bym nie pytal :) Mnie chodzi o takie polamatorskie warunki.

Czy blokowanie silnika przez hamulce, skrzynię biegów i sprzęgło na pewno załatwi sprawę?
Nie chciałbym, żeby się okazało, że sprzęgło się będzie ślizgało albo skrzynia uszkodzi, a sruba dalej będzie zakręcona na maksa...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2005, 14:53
Posty: 175
Skąd: Kraków
Auto: 323F BJ DITD '02

Postprzez olaf » 4 lis 2005, 21:01

Czy blokowanie silnika przez hamulce, skrzynię biegów i sprzęgło na pewno załatwi sprawę?
Nie sądzę przechodziłem ten temat i nie byłem w stanie utrzymać hamulca.Dopiero przyspawanie płaskownika do kola, co by się gdzieś oparl rozwiązalo sprawę. A 2 sprawa to dobre, nie bardzo dobre klucze. Nawet dobre popękają.
Olaf Mazda 323
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 sty 2004, 19:23
Posty: 27
Skąd: Płock
Auto: Mazda 323

Postprzez Jaksa » 4 lis 2005, 21:52

tomekrvf napisał(a):Pneumatykiem najprościej
Oczywista.... W BG nie powinno być problemow chyba ze jakas "osla łąka " dorezała centralną ....
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez toady » 6 lis 2005, 12:21

Zrobilem tak, jak radzil tomekrvf – piąty bieg, noga na hamulcu i dawaj. Z początku myślałem, ze hamulce się poślizgną ale jak się porządnie depnęło po hamulcu to wytrzymały i się udało.
To samo z przykręceniem.

Wadą takiego rozwiązania jest to, ze samemu się tego nie zrobi – jest potrzebna druga osoba do przycieśnięcia hamulca.

HINT: Oslona paska rozrządu jest dwudzielna. Na dolnej cześci znajdują się znaczniki do ustawiania wału na Górny Punkt Zwrotny. Dobrze jest odkręcić tą dolną część osłony na samym końcu, już po poluzowaniu śruby centralnej od koła pasowego, bo wtedy trzeba sobie wał jeszcze raz ustawić i znaczniki się do tego przydają :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2005, 14:53
Posty: 175
Skąd: Kraków
Auto: 323F BJ DITD '02

Postprzez verbel » 13 lis 2005, 14:28

a wlasnie, powiedzcie mi gdzie mozna dostac kolo pasowe moje ma jakis dziwny odlew i jest lekko skrecone ale to nie wina srub bo patrzylem ani ze zostaloprzypadkowo skrzywione.. myslem nad wymiana na sportowy o ile taki dostane i ile nby mniejwiecj kosztowalo.. a mzoe dorobiebie samemu?
verbel
 

Postprzez verbel » 25 lis 2005, 13:16

Po ile mozna dostac kolo pasowe do B6 1,6 silnika???
verbel
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323