Tarcze indiglo – pytania, wskazówki, porady

Postprzez FAR TO LOUD » 14 gru 2010, 13:27

Może masz kostki nie dokońca wpięte
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 paź 2010, 16:57
Posty: 8
Skąd: Starogard Gdański
Auto: MAZDA 323F BA 1998 R. po liftingu z klimatyzacją

Postprzez mateusz-teo » 28 gru 2010, 01:00

http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1756990.html
tu jest opisany prosty zasilacz do foli EL a tarcze indiglo to nic innego jak folia EL
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 28 gru 2010, 00:58
Posty: 7
Skąd: Orneta
Auto: MAZDA 323F BA 1.8 1995

Postprzez Crazy_Joe » 2 cze 2011, 21:04

Zamówiłem idiglo – moman.

Działa ładnie wszystko świeci pięknie, podłączenie nie trudne aaaaaaaale :)

Kłopotliwe okazało się wymontowanie wskzówek i ich późniejszy montaż powrotny. O ile z prędkościomierzem sobie poradziłem po wielu próbach,wskzania nie różnią się znacznie od GPSa wiec powinno być ok to obrotomierz sie 'jakoś' pomieszał.......
Po starcie silnika wskakuje na 2,5 tyś obrotów a przy pszyspieszaiu idzie w dół :))))))

jak to cofnąć....??????
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2011, 18:53
Posty: 39
Skąd: N. B.
Auto: Mazda 626 '99 STV
1,8 – biedne 90KM

Postprzez Mako » 2 cze 2011, 22:40

Jest to dosc duzy problem, podobno wskazowki w licznikach od GF nie sa demontowalne. Podczas sciagania mogles uszkodzic mechanizm. Ja sciagalem u siebie i tak jak piszesz predkosciomierz dziala normalnie natomiast obrotomierz w moim przypadku powyzej 3 tys chodzi skokowo. Wskazowka od temperatury cieczy chodzi normalnie natomiast od paliwa w ogole nie moglem wyciagnac ale moglem tez cos uszkodzic bo podczas postoju "przybywa" paliwa ;) Trzeba bylo zamowic u momana komplet tarcz od BJ przed liftem, maja wieksze otwory zeby przelozyc wskazowki zeby nie trzeba bylo ich demontowac.

Obrazek
Jestem spokojnym, skromnym i dobrym człowiekiem. Po prostu nie każdy zasługuje na to, by mnie takiego oglądać.

Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2007, 22:54
Posty: 2316 (3/13)
Skąd: Szamotuły
Auto: Sirion 1.3 s
Fiat Panda 1.1

Postprzez Crazy_Joe » 3 cze 2011, 08:02

Mako napisał(a):Jest to dosc duzy problem, podobno wskazowki w licznikach od GF nie sa demontowalne. Podczas sciagania mogles uszkodzic mechanizm. Ja sciagalem u siebie i tak jak piszesz predkosciomierz dziala normalnie natomiast obrotomierz w moim przypadku powyzej 3 tys chodzi skokowo. Wskazowka od temperatury cieczy chodzi normalnie natomiast od paliwa w ogole nie moglem wyciagnac ale moglem tez cos uszkodzic bo podczas postoju "przybywa" paliwa ;) Trzeba bylo zamowic u momana komplet tarcz od BJ przed liftem, maja wieksze otwory zeby przelozyc wskazowki zeby nie trzeba bylo ich demontowac.

Obrazek



Jeśli chodzi o wskazówki paliwa i temperatury to Moman chyba dopracowal troche tarcze bo juz nie treba ich sciagac mozna przelozyc przez, wieksze otwory...

Natomiast trzeba było sciagnac do obrotomierza i predkosciomierza. Na poczatku wskazowki wskazywaly o 1,5 obrotow wiecej i o 40km/h szybciej po pierwszym re-montazu. No to tak poprawialem ze sie COS porobilo przy obrotomierzu ale predkosciomierz dziala OK... takie mam przynajmniej wrazenie :) czyli ze nie da sie nic z tym metodami domowymi zrobic...?
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2011, 18:53
Posty: 39
Skąd: N. B.
Auto: Mazda 626 '99 STV
1,8 – biedne 90KM

Postprzez rafał88 » 4 cze 2011, 20:39

Nie ma szans. To nie licznik z wiesvagena ze wskazniki za na precikach.... Ja to mialem w planach i probowalem czy bedzie latwo to rozje...m licznik:/
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez d26 » 16 cze 2011, 22:47

Ja sam robiłem tarcze. Kupiłem od Momana białe czyste bo do Mojej Magdy potrzebowałem w Milach. Dostalem rowniez grafike ze skanami i przerobilem na mile. wydrukowalem na atramentowej na lewej i prawej stronie po czym je zlozylem i nie przebija !

Ogolnie jesli chodzi o montaz bylo latwe. tylko trzeba uwazac zeby nie urwac wskazowek.
Wskazowki paliwa i temperatury trzeba zaznaczyc na zagrzanym silniku i normalnie sciagnac.
jesli chodzi o prędkościomierz i obrotomierz to mozna ustawic z druga osoba obok jadac za drugim autem.
ogolnie to tak wyglada.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Zamiast Krwi, benzyna. Zamiast serca, Turbina.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 27 lut 2010, 22:59
Posty: 17

Postprzez Mako » 21 cze 2011, 21:02

A jak wyglada u Ciebie z obrotami? Chodzi mi czy powyzej 3 tys obr nie zaczyna pracowac skokowo, jak juz wyzej pisalem u mnie takie cos wystepuje. Druga sprawa napisz jak wyglada drukowanie tarcz. Jaka folia itp itd.
Jestem spokojnym, skromnym i dobrym człowiekiem. Po prostu nie każdy zasługuje na to, by mnie takiego oglądać.

Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2007, 22:54
Posty: 2316 (3/13)
Skąd: Szamotuły
Auto: Sirion 1.3 s
Fiat Panda 1.1

Postprzez Werciu » 18 paź 2011, 22:24

Odkopię troszkę. Potrzebuje pomocy. Po wymianie zegarów, wszystkie 4 wskaźniki działają z tym, że: mam przekłamania na obrotomierz oraz wskaźniku paliwa.

Jeśli chodzi o paliwo, na poprzednich zegarach wskazywało znacznie więcej paliwa niż na aktualnych a dodatkowo na nowych zegarach, wskazówka dawno już leży ,paliwo jest a rezerwa się nie świeci ale to jest znośne. Gorsze są obroty. Na luzie wskazuje +– 200 obrotów podczas przyspieszania wskazówka nie idzie płynnie lecz chwilami przeskakuje, przy 90km/h zamiast okolo 3-3,5k obrotów pokazuje coś w okolicach 2000. Czy zdjęcie wskazówek coś pomoże? czy jest to wgl do zrobienia ? proszę o odp.
Początkujący
 
Od: 6 lis 2010, 23:32
Posty: 25
Skąd: Konin
Auto: Mazda 323F BA 1.5 97'

Postprzez tomekV6 » 19 paź 2011, 20:23

Hej. Zatankuj do pełna (lub gdy zapali się rezerwa), poczekaj aż wskazówka się ustawi potem ściągnij ją i załóż w odpowiedniej pozycji. Co do obrotomierza to ściąg wskazówkę i na odpalonym ciepłym silniku załóż na chyba 750rpm <co?> Powodem przeskakiwania wskazówki może być jej obcieranie o tarcze <spoko>
Nigdy nie jedź szybciej niż lata twój anioł stróż
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2010, 18:55
Posty: 613 (0/2)
Skąd: Rzeszów/Nozdrzec
Auto: 323F GT Mazdaspeed Touring Kit A-Spec

Postprzez Werciu » 19 paź 2011, 23:23

Dziękuję bardzo za odpowiedź, tylko problem tkwi w tym, że mam zegary po lifcie, boje się je uszkodzić, chociaż poprzednik zakładał indiglo to powinny lżej wskazówki zejść ? czy nie ma reguły ?
Początkujący
 
Od: 6 lis 2010, 23:32
Posty: 25
Skąd: Konin
Auto: Mazda 323F BA 1.5 97'

Postprzez tomekV6 » 20 paź 2011, 16:30

Ja też mam po lifcie i nie ma reguły. Musisz uważać <oczko>
Nigdy nie jedź szybciej niż lata twój anioł stróż
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2010, 18:55
Posty: 613 (0/2)
Skąd: Rzeszów/Nozdrzec
Auto: 323F GT Mazdaspeed Touring Kit A-Spec

Postprzez Werciu » 20 paź 2011, 18:29

a masz jakiś sprawdzony sposób? podważanie widelczykiem ?:)
Początkujący
 
Od: 6 lis 2010, 23:32
Posty: 25
Skąd: Konin
Auto: Mazda 323F BA 1.5 97'

Postprzez tomekV6 » 20 paź 2011, 18:57

Chyba nie ma pewnego sposobu ale to może się udać :P <spoko>
Nigdy nie jedź szybciej niż lata twój anioł stróż
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2010, 18:55
Posty: 613 (0/2)
Skąd: Rzeszów/Nozdrzec
Auto: 323F GT Mazdaspeed Touring Kit A-Spec

Postprzez Mako » 20 paź 2011, 18:58

Wybierz dwa bardzo plaskie noze, wsadz je po przeciwnych stronach wskazowki az dojda do osi. Noze oprzyj na dwoch wkretach od mocowania tarcz i teraz rownomiernie staraj sie podniesc do gory wskazowke.
Co do przeskakujacych wskazowek, jak robilem to u siebie tez mi sie cos takiego stalo, na predkosciomierzu przeszlo a na obrotomierzu nadal tak mam ale dopiero od 3 tys (rzadko wchodze na takie obroty wiec jak narazie mi to nie przeszkadza), oska od wskazowki o nic nie ociera wiec problem moze byc juz w samym mechanizmie.

Edit

Zdejmowanie wskazowek-zdjecia
Jestem spokojnym, skromnym i dobrym człowiekiem. Po prostu nie każdy zasługuje na to, by mnie takiego oglądać.

Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2007, 22:54
Posty: 2316 (3/13)
Skąd: Szamotuły
Auto: Sirion 1.3 s
Fiat Panda 1.1

Postprzez luki_92_92 » 20 paź 2011, 20:41

Ostatnio ktoś podrzucił taki patent, tylko trzeba mieć drugie wskazówki bo pierwsze nie nadają się do ponownego ząłożenia. Trzeba lutownicą wytopić środki wskazówek (tu gdzie jest trzpień) i wtedy nie ma zagrożenia że wyjdzie z mechanizmem, tylko trzeba mieć drugie wskazówki żeby je później założyć w miejsce tych. Jednak jeśli zależy nam na własnym liczniku i oryginalnym naszym przebiegu, to ja np. poświęciłbym wskazówki a kupiłbym gdzieś czerwone od BJ i włożył je w miejsce tamtych (paasują idealnie)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2009, 19:42
Posty: 2443 (6/12)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 323F BA GLX A-Spec '98 1.8 BP
Mazda RX-8 '05

Postprzez Werciu » 21 paź 2011, 00:20

Mako: czy zdjęcie i ponowne założenie wskazówek pomogło czy musiałeś coś jeszcze kombinować :)

I oczywiście dziękuję bardzo wszystkim, na pewno wszystko wezmę pod uwagę podczas naprawy <spoko>
Początkujący
 
Od: 6 lis 2010, 23:32
Posty: 25
Skąd: Konin
Auto: Mazda 323F BA 1.5 97'

Postprzez Mako » 21 paź 2011, 08:14

W predkosciomierzu samo przeszlo a w obrotimierzu jest do teraz ale juz bardzo male, nic z tym nie robie, kupuje nowy licznik wiec nie chce mi sie juz tego rozbierac.
Jestem spokojnym, skromnym i dobrym człowiekiem. Po prostu nie każdy zasługuje na to, by mnie takiego oglądać.

Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2007, 22:54
Posty: 2316 (3/13)
Skąd: Szamotuły
Auto: Sirion 1.3 s
Fiat Panda 1.1

Postprzez LeeeX » 5 lis 2011, 19:45

Mako napisał(a):W predkosciomierzu samo przeszlo a w obrotimierzu jest do teraz ale juz bardzo male, nic z tym nie robie, kupuje nowy licznik wiec nie chce mi sie juz tego rozbierac.


Też montowałem indiglo i obrotomierz kłamał, po włączeniu stacyjki na zapłon od razu było 1200 :P Zdejmij plexi, podłącz zegary, włącz na zapłon i jak wskazówka się podniesie to ją wyjmij delikatnie dwoma palcami i wsadź tak, by wskazywała 0 i po problemie :) Patentu z widelcami czy nożami nie polecam, bo wtedy nie czujesz siły, a palcami w miarę można wyczuć, czy się uda czy się złamie ;)
...nawet w niedziele i święta siedzę nad samochodami... ale cóż, kocham to :) Naprawić Ci auto? :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2008, 12:18
Posty: 552
Skąd: 3city
Auto: viewtopic.php?f=312&t=117669

Postprzez Mako » 8 lis 2011, 19:20

Sorry ale palcami to wyrwalem te czarne plastikowe kapturki zalozone na wskazowkach, przy wyciaganiu wskazowek trzeba miec podparcie jak najblizej osi wskazowki. Widelcem nie probowalem a przy dwoch nozach jest bardzo dobre czucie momentu kiedy wskazowka zaczyna wychodzic. Kazdy ma swoje patenty i ja bede sie trzymal moich ;)
Jestem spokojnym, skromnym i dobrym człowiekiem. Po prostu nie każdy zasługuje na to, by mnie takiego oglądać.

Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2007, 22:54
Posty: 2316 (3/13)
Skąd: Szamotuły
Auto: Sirion 1.3 s
Fiat Panda 1.1

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje