Problem z wypalaniem DPF – filtr cząstek stałych

Postprzez chmooreck » 8 paź 2011, 13:43

dobrzyn22 napisał(a):Filtr jest usuwany w taki sposób,że jest to niewidoczne podczas przeglądu( do tego w M6 są osłony termiczne,które wszystko kamuflują ;) )

Łącznie ze składem spalin... ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2008, 18:37
Posty: 1118 (0/3)
Skąd: Jaworzno
Auto: M3 BP '19 2.0 180KM
M3 BM '14 2.0 120KM

Postprzez Wojtek » 8 paź 2011, 15:29

chmooreck napisał(a):Łącznie ze składem spalin...

dzieki chmooreck ;)
... wlasnie emisje spalin mialem na mysli, a nie odledziny podwozia ;P
Arkana Obrazek Renault Obrazek Mii Obrazek
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez wojta » 9 paź 2011, 03:18

67igor1 co ty taki pesymista ? dpf dostal strzala i wypadl nie ma go auto smiga i dobrze wiemy co to stacja diagnostyczna w angli ( MOT) puszka zostala wybita rura sondy zostaly analiza spalin bedzie ok bo nie pisz mi ze dpf az tak czyscil
dobrzyn22 ja dpf nie ruszalem przebilem go rura latwo nie bylo ale wypadl i szczerze nie byl zawalony ten filc na koncu byl bialy dziwne ale nie ma co sie zastanawiac juz po pozdrawiam
mechanika,zawieszenia, rozrzady diagnostyka komputerowa pomagam w zakupie samochodu (oceniam stan techniczny przed zakupem pomagam zbic cenne )crawley anglia west sussex 07521055674 wojtek
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2010, 21:46
Posty: 51
Skąd: crawley anglia
Auto: mazda 6 2008 2.0

Postprzez Wojtek » 9 paź 2011, 06:24

wojta napisał(a):co ty taki pesymista ? dpf dostal strzala i wypadl nie ma go auto smiga i dobrze wiemy co to stacja diagnostyczna w angli ( MOT) puszka zostala wybita rura sondy zostaly analiza spalin bedzie ok

wiem, ze autko smiga ;)
tylko nigdy nie postawilbym klienta w sytuacji "zalatwiania" MOT-u (przegladu) w 3, czy 4 letnim aucie...
bo tak to sie skonczylo... emisja spalin bedzie wieksza... a to juz powod do zatrzymania auta... ;(

* – napisalem o MOT wyjasnienie, bo jestesmy na polskim forum, gdzie nie kazdy musi sie orientowac w nazwach przegladow z innych krajow... ;P

pozdrawiam
Arkana Obrazek Renault Obrazek Mii Obrazek
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Neonixos666 » 9 paź 2011, 09:44

Czy wy macie w dowodach jaką normę emisji spalin spełnia samochód?

mi nigdy nie sprawdzano spalin...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9510 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez wojta » 9 paź 2011, 12:07

o tym wlasnie pisze normy emisji to lipa robia ta analize bo musza a napewno przejdzie chyba zeby wtryski laly lub palil olej 500 mil na 1 tys km na przegladzie puszka bedzie wiec sie nie dowala dodam jeszcze dla kolegi igora ( nie zostawiam klienta !)
mechanika,zawieszenia, rozrzady diagnostyka komputerowa pomagam w zakupie samochodu (oceniam stan techniczny przed zakupem pomagam zbic cenne )crawley anglia west sussex 07521055674 wojtek
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2010, 21:46
Posty: 51
Skąd: crawley anglia
Auto: mazda 6 2008 2.0

Postprzez dobrzyn22 » 9 paź 2011, 12:27

cytat ze stronki,gdzie zajmują się usuwaniem DPF-ów:

"Testy na SKP, jakich dokonaliśmy po takim zabiegu pokazały, że sprawny mechanicznie silnik Diesla po zabiegu demontażu filtra DPF ciągle spełnia obowiązujące w Polsce normy spalin."

Poza tym-normy emisji spalin to pilnują może w Niemczech np.,ale u Nas...wiemy dobrze jak to wygląda-póki z rury nie będzie leciał dym jak przy paleniu opon-nikt raczej się tym nie zinteresuje...
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5224 (21/69)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez wojta » 10 paź 2011, 21:30

pozbylem sie dpf w angli wiec troszke inna bajka :) ale tez przejdzie przeglad
mechanika,zawieszenia, rozrzady diagnostyka komputerowa pomagam w zakupie samochodu (oceniam stan techniczny przed zakupem pomagam zbic cenne )crawley anglia west sussex 07521055674 wojtek
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2010, 21:46
Posty: 51
Skąd: crawley anglia
Auto: mazda 6 2008 2.0

Postprzez pawswi2 » 10 paź 2011, 22:17

Warto by wiedzieć ,czy w Twojej madzi jest płyn katalityczny EOLYS, który nalezy uzpełniać co 60 kkm. Dodatek ten obniża temp. wypalania sadzy w DPF, niestety zawarty w nim cer osadza się na filtrze. Po 120-150 kkm filtr trzeba wymienić bo jest zatkany cerem, a to kosztuje. Wg informacji, których swego czasu zasięgałem w serwisie na południu Polski – około 3 tysięcy zł.
Są ponoś tacy, którzy potrafią zatkany cerem filtr zregenerować ale nie wiem z jakim skutkiem. Ja w swojej M3 2005 r. wyrzuciłem DPF i po problemie.Koszt – 1000 PLN. Spalanie takie jak dawniej tj. 5-5,5 l/100 km – tygodniowo robię 500-700 km
Wpisz w wyszukiwarkę "usuwanie DPF/FAP" i znajdź warsztat najbliżej swego miejsca zamieszkania.
Pozdrawiam i zycze powodzenia.
pawswi <spoko>
pawswi2
Początkujący
 
Od: 4 wrz 2009, 10:45
Posty: 7
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Auto: mazda 3, 1,6 CD, 2005 r.

Postprzez gesekfus » 18 paź 2011, 13:41

witam!
Mój problem zaczął się przedwczoraj. Gdy kontrolka DPF zaczęła mrugać. Następnego dnia pojechałem przepalić – wg książki powyżej 2000 obrotów przez 15 minut. Nic nie dało. Pojechałem do mechanika powiedział 3500 obrotów przez 10 minut. Tez nic nie dało... Stan oleju ok. Podłaczenie do kompa wykazało błąd p2459.
Olej był wymieniany w czerwcu. Zrobiłem ponad 5kkm. Myślałem ze moze inspekcji nie skasowali ale byłem u mechanika podłączyli znów i nic nie dało. Powiedział ze po skasowaniu na chwile przestaje mrugać ale później znów.... co jeszcze moge zrobic??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sie 2010, 06:33
Posty: 37
Skąd: Berwick upon Tweed
Auto: Mazda 6
TS D 143
2007;]
232 km – 13 l = 5,6l/100km;]
z czego 40 po mieście;]
6.1-6.2/100km potwierdzone spalanie;]

Postprzez Myjk » 18 paź 2011, 13:51

gesekfus napisał(a):Gdy kontrolka DPF zaczęła mrugać. Następnego dnia pojechałem przepalić

Nie przepala się mrugajacej, tylko świecącą. Twoje starania były daremne.

gesekfus napisał(a):Myślałem ze moze inspekcji nie skasowali ale byłem u mechanika podłączyli znów i nic nie dało

IDSem sprawdzali błędy i kasowali inspekcję?
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez gesekfus » 18 paź 2011, 15:17

sorrki nie znam sie na tym.koleś miał kompa w warsztacie(komp firmy bosh wielkosci grubej ksiazki), nie wiem czy to IDS. czy zostaje mi już tylko serwis??pomózcie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sie 2010, 06:33
Posty: 37
Skąd: Berwick upon Tweed
Auto: Mazda 6
TS D 143
2007;]
232 km – 13 l = 5,6l/100km;]
z czego 40 po mieście;]
6.1-6.2/100km potwierdzone spalanie;]

Postprzez Myjk » 18 paź 2011, 15:21

Pojedź skasuj na wstępie tę inspekcję olejową jak należy i nie rób paniki vel psychozy na forum. :P Jak Ci szkoda kasy na podpięcie do IDS, to poszukaj na forum instrukcji jak to zrobić drutem pod maską.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez gesekfus » 18 paź 2011, 16:18

nie szkoda mi kasy-samochod był podłaczany do kompa dwukrotnie wczoraj i dziś. niby skasowali inspekcje i przestało mrygać na chwilę i znów zaczęło. mam sie zapytać mechanika czy podłączał do IDS czy sam powinien wiedzieć, że trzeba do niego podłączyć.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sie 2010, 06:33
Posty: 37
Skąd: Berwick upon Tweed
Auto: Mazda 6
TS D 143
2007;]
232 km – 13 l = 5,6l/100km;]
z czego 40 po mieście;]
6.1-6.2/100km potwierdzone spalanie;]

Postprzez Myjk » 18 paź 2011, 18:20

Biorąc pod uwagę doświadczenia, może nie wiedzieć, że trzeba to zrobić IDSem. Prawdopodobnie skasował tylko błędy, stąd kontrolka znika, by w kolejnym cyklu ponownie się pojawić. Jeśli jednak inspekcja była skasowana, to trzeba dokładnie odczytać kody i ich znaczenie. Oby tylko nie padł czujnik (np. sonda lambda), bo będzie "trochę" boleć.

BTW czy jest jakiś zamiennik sondy lambda do Diesla?
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez smile » 19 paź 2011, 13:59

p2459 – Należy skasować błąd olejowy a nie błędy zapisane w PCM.

Bosch tego nie potrafi, więc pozostaje albo warsztat specjalizujący się w Mazdach, który posiada IDS + laptop albo ASO.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez nightfly24 » 19 paź 2011, 14:36

Myjk napisał(a): Jeśli jednak inspekcja była skasowana, to trzeba dokładnie odczytać kody i ich znaczenie. Oby tylko nie padł czujnik (np. sonda lambda), bo będzie "trochę" boleć.

BTW czy jest jakiś zamiennik sondy lambda do Diesla?


Witam
No właśnie sonda lambda, chyba moja M5 jest kolejnym przypadkiem diesla z DPF w którym padła sonda lambda.
Objawy to świecący check + włączający się po jakimś czasie i mrugający DPF i odcięcie mocy.
Komp – błąd P0154 czyli lambda.
Koszt kosmiczny – oryginał od 1500, a zamiennik Denzo od 700 zł.

Wcześniej padła mi też turbina, podejrzewam teraz, że było to ze sobą powiązane.
Po wymianie lambdy silnik inaczej pracuje.
Z DPF nie miałem nigdy problemów (może poza niewykasowaną inspekcją olejową)

Pozdro
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2011, 22:58
Posty: 37
Skąd: Biała Podlaska
Auto: Mazda 5 MZR-CD 2.0 110KM.

Postprzez Sebal » 19 paź 2011, 18:37

gesekfus to bez wątpienia nie skasowana inspekcja olejowa .Przy niesprawnej sondzie lambda zapali się jeszcze check i silnik przejdzie w tryb awaryjny. Koszt wykasowania nie powinien być większy niż 100-150 zł, które powinieneś odzyskać od mechaniora który robił ci przegląd.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2007, 10:22
Posty: 643 (1/6)
Skąd: Lublin
Auto: było:
Mazda 6 2.0 diesel GY
Mazda CX-7 diesel ER
Mazda 2 1.3 86 KM DE
Mazda 6 2.2 180 KM GH
Mazda 6 2.2 175 KM AWD GJ
Mazda 3 2.0 150 KM AT BL
Jest:
Mazda CX 60 PHEV KH
Mazda 3 2.0 120 KM AT BM

Postprzez dekster » 25 paź 2011, 18:30

gesekfus napisał(a):sorrki nie znam sie na tym.koleś miał kompa w warsztacie(komp firmy bosh wielkosci grubej ksiazki), nie wiem czy to IDS. czy zostaje mi już tylko serwis??pomózcie


Każdy kto używa IDS może przecież odczytać kiedy było ostatnie wypalenie DPF-u, i serwis również powinien powiadomić klienta o tym fakcie. Wszystko jest zapisywane w sterowniku komputera. :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2011, 14:57
Posty: 41
Skąd: Morąg
Auto: Mazda 6 2.0 MZR CD (GH) 2008r.

Postprzez smile » 26 paź 2011, 10:32

dekster napisał(a):
Każdy kto używa IDS może przecież odczytać kiedy było ostatnie wypalenie DPF-u


Kolego, to nie jest takie proste jak Ci się wydaje... poza tym nie kiedy a ile km wstecz jeśli już.
A tak na marginesie wg Ciebie jaką funkcją to sprawdzić? :>
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6